بهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

چگونه برای رابطه جنسی آماده شویم؟ ۲۴ راهکار طلایی

قبل از رابطه جنسی حتماً با همدیگر عشق بازی کنید

داشتن روابط عاشقانه یا عشق بازی قبل از رابطه جنسی از اهمیت بالایی برخوردار است، به همین دلیل در این مطلب از جوان ایرانی به بهبود این نوع روابط می‌پردازیم و راهکارهایی ارائه می‌دهیم تا آمادگی لازم برای رابطه جنسی را کسب کنید و لذت بیشتری ببرید. حال شاید این سؤال برایتان ایجاد شده که آیا همه باید رابطه جنسی داشته باشند یا خیر؟ واقعاً برای این سؤال پاسخ یکسانی وجود ندارد و در هر رابطه متفاوت است. مثلاً ممکن است داشتن رابطه جنسی برای عده‌ای از افراد ضروری باشد، برای برخی دیگر خیر. پس این مورد به ماهیت رابطه، تمایلات فیزیکی و باورهای شخصی شما بستگی دارد.

پیش نوازی یا عشق بازی قبل از رابطه جنسی

همانطور که ذکر کردیم برای ایجاد یک رابطه جنسی لذت‌بخش حتماً باید قبل از آن آمادگی لازم را ایجاد کرده باشید. در ادامه راهکارهایی ارائه می‌دهیم تا بتوانید قبل از رابطه جنسی به صمیمیت عاطفی با شریک جنسی خود برسید.

۱) نشان دهید یادتان هست

به شریک جنسی خود نشان دهید که شما رابطه جنسی را فراموش نکرده‌اید و به او یادآوری کنید که قرار است رابطه داشته باشید. شما می‌توانید او را با یک هدیه یا هر چیزی که دوست دارد غافلگیر کنید.

۲) گذاشتن یادداشت عاشقانه

با پیام یا یادداشت به یکدیگر ابزار علاقه کنید. مثلاً می‌توانید یک پیامک برای شریک جنسی خود بفرستید و یا یک یادداشت در کیف او بگذارید و بگویید که چقدر مشتاق و منتظر هستید تا شب یا هر زمانی که مایل بودید رابطه جنسی داشته باشید.

۳) در رابطه عجله نکنید

برای همدیگر وقت بگذارید کنار همسر خود دراز بکشید و به او نشان دهید که برایتان اهمیت زیادی دارد که می‌توانید وقت خود را در اختیار او قرار دهید. هیچ رابطه لذت بخشی با عجله کردن به دست نمی‌آید. همدیگر را بغل کنید کمی یکدیگر را ببوسید و در گوش شریک جنسی خود حرف‌های خوب زمزمه کنید.

به طور کلی در ایجاد رابطه جنسی اصلاً عجله نکنید، تحقیقات نشان داده افرادی که برای اولین رابطه جنسی صبر کرده‌اند حتی آن را به بعد از ازدواج موکول کرده‌اند روابط موفق‌تر و همچنین به همدیگر اعتماد بیشتری دارند.

۴) احساساتی شوید

از احساساتی شدن و لذت بردن از شریک جنسی خود نترسید، سعی کنید تمام علاقه و احساس خود را بروز دهید. این کار باعث ایجاد رابطه عاشقانه و صمیمیت فیزیکی و عاطفی بین شما می‌شود.

۵) تماس چشمی با همدیگر

در این مرحله فقط به چشمان یکدیگر نگاه کنید. سعی کنید بسیار کم‌حرف بزنید، حال و هوای چشمان همدیگر را درک کنید تا آماده یک‌شب رؤیایی و عاشقانه شوید. تماس چشمی یک ارتباط قوی همراه با عشق و شهوت ایجاد می‌کند. حتی می‌توانید نگاه خیره داشته باشید یعنی درواقع برای چند دقیقه به‌صورت خیره به هم نگاه کنید.

۶) اخلاق خود را درست کنید

یک فضای مناسب برای ایجاد روابط عاشقانه انتخاب کنید. در این فضا هیچ حرفی از گرفتاری و مشکلات نزنید، چون این بحث‌ها استرس‌زا هستند و کیفیت رابطه جنسی را کم می‌کند. شما حتی می‌توانید کل اتاق‌خواب را با شمع‌های معطر پرکنید و یک موزیک رمانتیک روشن کنید. از یکدیگر تعریف کنید تا روحیه و انگیزه شما بالا رود، سعی کنید مهربان باشید و با اخلاق و رفتار مناسب در کمال احترام با هم برخورد کنید. این موارد به شما کمک می‌کند تا در حریم خصوصی خود بدون حواس‌پرتی عشق‌بازی کنید.

۷) یادآوری خاطرات جنسی شیرین

تحقیقات نشان داده یادآوری خاطرات جنسی و شیرینِ گذشته می‌تواند رضایت طرفین را از رابطه بالا ببرد. هر رابطه شیرینی که قبلاً داشتید را برای هم بازگو کنید. یادآوری خاطرات باعث کاهش علائم افسردگی همچنین افزایش اعتمادبه‌نفس و شادی می‌شود. در مورد تمام خاطرات شیرین و مشترک با همدیگر صحبت کنید تا هورمون‌های شادی درون شما ایجاد شود.

۸) نیازهای خود را بیان کنید

در مورد خواسته‌های خود و چگونگی رسیدن به رضایت جنسی با فرد مقابل صحبت کنید. شما باید بتوانید یک ارتباط باز و صادقانه ایجاد کنید، طوریکه بتوانید در مورد نیازها، علایق و تمایلات خود به‌راحتی با همدیگر مشورت کنید.

۹) با صدای بلند صحبت کنید یا سکوت کنید

وقتی شما در مرحله پیش نوازی برای رابطه جنسی هستید سعی کنید تنوع به صدای خود بدهید. به این معنا که اگر قبلاً سکوت می‌کردید و یا آهسته صحبت می‌کردید این بار با صدای بلند حرف بزنید. اگر جزو افراد پرحرفی هستید که بلند صحبت می‌کنند این بار سکوت کنید. البته این حرکات را طبیعی انجام دهید و طوری جلوه دهید که جذاب به نظر برسد.

۱۰) گفتن راز به یکدیگر

سعی کنید گاهی از رازهایی که دارید به همسر یا شریک جنسی خود بگویید این مورد باعث ایجاد حس اعتمادبه‌نفس در بین همدیگر می‌شود. وقتی شما راز خود را بیان می‌کنید فرد مقابل هم همین کار را می‌کند و حتی این موضوع باعث ایجاد حس صمیمیت بیشتر می‌شود.

۱۱) با هم بخندید

منطقی است که خنده بسیار مهم است. سعی کنید حدس بزنید چه چیزی شریک جنسی شما را می‌خنداند همان کارها را انجام دهید و شروع کنید با هم بخندید. حتی می‌توانید در صورت توافق یک فیلم کمدی بگذارید و با هم شروع به خندیدن کنید.

۱۲) دست یکدیگر را بگیرید

وقتی شما دست همدیگر رو می‌گیرید احساس آرامش را در بدن خود و فرد مقابل آزاد می‌کنید که این هورمون باعث افزایش لذت رابطه جنسی می‌شود. بنابراین قبل از رابطه جنسی حتماً سعی کنید دست یکدیگر را بگیرید. همچنین می‌توانید روی کاناپه با پای یکدیگر بازی کنید تا به او یادآوری کنید که بدنش را دوست دارید.

۱۳) قسمت‌های مختلف بدن همدیگر را لمس کنید

دقت کنید تنها لمس اندام تناسلی برای ایجاد یک رابطه جنسی لذت‌بخش کافی نیست، بلکه باید تمام بدن همسر یا شریک جنسی خود را لمس کنید. مناطق مختلف بدن از جمله گردن، گوش‌ها، شکم، قسمت داخلی ران‌ها و زانو، باسن، بازو و پاها را ماساژ دهید.

۱۴) انتخاب لباس بر اساس سلیقه یکدیگر

هر از چند گاهی سعی کنید بر اساس سلیقه یکدیگر لباس بپوشید. درواقع ابتدا مطمئن شوید شریک جنسی شما  چه رنگ و چه نوع لباسی را دوست دارد؛ طبق همان مدل، لباس انتخاب کنید و بپوشید. این نشان‌دهنده اهمیت به سلایق شریک جنسی شما است.

۱۵) مسائل کاری را به خانه نیاورید

اگر بعد از یک روز پراسترس از سرکار می‌آیید مسائل کاری را کنار گذاشته، یک لباس خوشگل بپوشید و یا حتی می‌توانید شمع هم روشن کنید. یک رمان عاشقانه با شریک جنسی خود بخوانید و یا یک فیلم عاشقانه ببینید. این موارد راهکارهای واقعاً عالی برای برانگیختن میل جنسی در هر دو طرف است.

۱۶) غذاهای خوش‌طعم بخورید

قبل از رابطه جنسی از غذاهایی که باعث بوی بددهان یا نفخ معده می‌شود پرهیز کنید. حتماً قبل از اینکه به معشوقه‌ی خود نزدیک شوید مسواک یا دهان‌شویه بزنید، همچنین از عطر مناسب استفاده کنید.

۱۷) درون خودتان جذابیت ایجاد کنید

کاری انجام دهید که به شما احساس جذابیت و سکسی بودن بدهد، درواقع شما را خواستنی‌تر کنید. این مورد بستگی به خودتان دارد بررسی کنید ببینید چه‌کاری اعتمادبه‌نفس شما را بالاتر می‌برد همان کار را انجام دهید. وقتی شما احساس بهتری داشته باشید و از نظر جنسی آماده باشید حتی درد شما هنگام رابطه جنسی بسیار کمتر می‌شود. همچنین اگر حس بی تفاوتی در رابطه دارید حتما به خودتان بیشتر برسید، برای دقایقی هم که شده تلفن همراه خود را کنار بگذارید.

۱۸) با هم به گردش بروید

دقت داشته باشید حتی اگر زمان‌های غیرجنسی را با هم بگذرانید بسیار مفید است. به‌عنوان‌مثال می‌توانید یک سفر عاشقانه بروید یا حتی یک پیاده‌روی ساده با یکدیگر می‌تواند شما را برای یک رابطه جنسی لذت‌بخش و زندگی جنسی بهتر آماده کند.

۱۹) انرژی را در بدن خود آزاد کنید

برای اینکه شما یک رابطه جنسی موفق و شاد داشته باشید در درجه اول باید با بدن خود دوست باشید و به تقویت انرژی خودتان بپردازید تا توانایی داشته باشید به شریک جنسی خود انرژی بدهید و یا عشق بورزید. شما می‌توانید کلاس رقص یا مدیتیشن و یوگا بروید و یا هر نوع رشته ورزشی که علاقه دارید ثبت‌نام کنید تا بدن شما قوی‌تر شده و از لحاظ روحی احساس بهتری داشته باشید. همچنین می‌توانید حرکات کششی انجام دهید تا حس و حال بهتری به دست آورید.

 

کاندوم چیست؟ معرفی ۱۴ کاندوم پرطرفدار در این مقاله:

کاندوم چیست؟

۲۰) داشتن بوی خوب

دقت کنید حتماً از اسپری بدن و یا عطرهایی که شریک جنسی شما دوست دارد استفاده کنید و زمانی را اختصاص دهید تا بدن همدیگر را که تمیز و معطر است ببوئید. این مورد در افزایش لذت بردن از همدیگر بسیار مؤثر است.

۲۱) تمرکز کامل داشته باشید

گاهی برخی از افراد انقدر درگیر کار هستند و مشغله ذهنی دارند که در حین رابطه جنسی حضور کامل ندارند، چون نمی‌توانند تمرکز کافی داشته باشند. اگر می‌خواهید از رابطه با شریک جنسی لذت ببرید حتماً سعی کنید تمرکز کافی داشته باشید. برای این کار می‌توانید دوش دو نفره یا تکی بگیرید یا چند نفس عمیق بکشید و به عملی که می‌خواهید انجام دهید فکر کنید. حتی همان‌طور که ذکر شد می‌توانید بنشینید و چند لحظه به چشمان همسر خود خیره شوید. این موارد راهکارهای قوی برای برقراری ارتباط است و می‌تواند لذت رابطه جنسی شما را چندین برابر افزایش دهد.

۲۲) دانستن اینکه چگونه به ارگاسم می‌رسید

شما باید بدانید چه عملی باعث ارگاسم شما می‌شود. حتی شده خودتان تنها حدس بزنید چگونه به ارگاسم می‌رسید‌. این مورد به شما کمک می‌کند تا با شریک جنسی خود در مورد روش‌های پیش نوازی و یا رابطه جنسی موفق راحت‌تر صحبت کنید.

۲۳) باید رضایت واضح و مشخص وجود داشته باشد

هرگز فراموش نکنید که شما نیاز دارید بدانید که فرد مقابل از چه‌کاری خوشش می‌آید و مایل به انجام آن است و از چه عملی بدش می‌آید. دانستن این موضوع فقط در قبل از رابطه جنسی ایجاد نمی‌شود حتی می‌تواند در طول رابطه جنسی هم به وجود بیاید، به این معنا که شما می‌توانید در هنگام رابطه جنسی متوجه تمایلات یکدیگر شوید‌.

۲۴) بوسیدن و نوازش یکدیگر

سعی کنید آرام‌آرام همدیگر را نوازش کنید. نقاطی از بدن مانند سینه‌ها را می‌توانید ماساژ دهید. گاهی لب‌های هم را بوسیده یا گاز بگیرید، گردن شریک جنسی خود را لیس بزنید. تمامی این حرکات باعث می‌شود آمادگی بهتری برای رابطه جنسی داشته باشید.

خلاصه

حتی اگر رابطه جنسی ندارید با راهکارهایی که در بالا ذکر شد شما می‌توانید لحظات خوب و خوشی را در کنار یکدیگر داشته باشید. اگر رابطه جنسی هم دارید دقت کنید قبل از آن، آمادگی لازم را به دست آورید. اکثر افراد در ایجاد رابطه جنسی عجله می‌کنند و پیش نوازی یا ایجاد حس عاشقانه قبل از رابطه را فراموش می‌کنند. درحالی‌که ایجاد این نوع عشق‌بازی پیش از دخول یا رابطه جنسی می‌تواند علاوه بر اینکه درد رابطه را کمتر کند، باعث ایجاد نشاط و انگیزه در دو طرف شود.

اگر سؤال و یا تجربه‌ای در خصوص پیش نوازی قبل از رابطه جنسی دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات انتهای مقاله با تیم پزشکی جوان ایرانی و بقیه دوستانی که این مطلب را می‌خوانند در میان بگذارید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا