بهداشت و سلامتبهداشت و سلامت جنسی + دانستنی های جنسی

چگونه خواسته‌های جنسی را بیان کنیم؟ (ایده‌های جذاب)

نحوه بیان تمایلات جنسی در زندگی زناشویی: چگونه پیشنهاد رابطه بدهیم؟

لیست مطالب این مقاله

بسیاری از افراد حتی پس از اینکه سال‌ها از زندگی مشترک آنها می‌گذرد، اما همچنان خواسته‌های جنسی خودشان را مطرح نمی‌کنند. درواقع آنها بسیاری از نیازها و تمایلات خودشان را سرکوب کرده یا اینکه در خفا خود ارضایی می‌کنند. در این بخش از مجله جوان ایرانی دلایل پنهان کردن این‌گونه نیازها را بیان کرده، سپس نحوه بیان تمایلات جنسی به بهترین شکل ممکن را شرح می‌دهیم تا شما بدانید که چگونه باید به فرد مقابل پیشنهاد رابطه جنسی بدهید.

 

دلایل سرکوب کردن نیازهای جنسی

برخی از افراد تمامی خواسته‌های جنسی خودشان را سرکوب می‌کنند و آن را مطرح نمی‌کنند. این موضوع معمولاً در خانم‌ها بسیار زیاد رخ می‌دهد. برخی از خانم‌ها رابطه جنسی را از روی وظیفه انجام داده و هیچ لذتی از آن نمی‌برند. شما عزیزان باید بدانید که این‌گونه روابط با مرور زمان باعث افسردگی و سردی شما از رابطه می‌شود. همچنین اگر نیازهای جنسی خودتان را سرکوب کنید، صمیمیت بین شما از بین رفته و دچار اضطراب و استرس بسیار زیادی خواهید شد. حال سؤال این است واقعاً چرا نیازهای جنسی خودتان را سرکوب می‌کنید. در ادامه این مطلب به این موضوع می‌پردازیم.

تابو بودن خواسته‌های جنسی

همچنان برای بسیاری از خانواده‌ها اینکه در مورد روابط جنسی صحبت کنند، یک تابو محسوب می‌شود. افراد بسیار زیادی حتی از صحبت در مورد آن‌هم بسیار خجالت می‌کشند. آنها احساس می‌کنند اگر در مورد نیازها و فانتزی‌های جنسی‌شان با همدیگر صحبت کنند، بسیار شرم‌آور است. این موضوع باعث می‌شود که زن و شوهر از رابطه با همدیگر به هیچ وجه لذت نبرند.

دور شدن زن و شوهر از همدیگر

شما باید بدانید اگر بخواهید به راحتی و شفاف نیازها و خواسته‌های جنسی خودتان را به زبان بیاورید، نیاز است که با همدیگر صمیمی باشید. اما متأسفانه در برخی از خانواده‌ها به دلیل جروبحث‌های ساده، زوجین از همدیگر دور شده و دیگر مانند روزهای اول رابطه صمیمی نیستند. بنابراین طبیعی است که نتوانند در مورد نیازهای جنسی با همدیگر صحبت کنند. در چنین مواقعی نیاز است که حتماً به تراپی مراجعه کنید، زیرا اختلافات خانوادگی شما حل خواهد شد. در این صورت مطمئن باشید که صمیمیت شما افزایش‌یافته و می‌توانید به راحتی با همدیگر در مورد نیازهای جنسی صحبت کنید.

ترس از قضاوت شدن

یکی دیگر از دلایل سرکوب نیازهای جنسی این است که افراد از قضاوت شدن بسیار ترس دارند. بسیاری از زن و شوهرها احساس می‌کنند، اگر در مورد خواسته‌های جنسی خودشان با همدیگر صحبت کنند، فرد مقابل به آنها انگ بی‌حیا بودن می‌زند. اما شما باید بدانید که اگر تمایلات جنسی خودتان را به صورت صحیح بیان کنید، باعث افزایش کیفیت زندگی زناشویی خواهید شد و درنتیجه این مورد یک مهارت صحیح بوده که نشان‌دهنده بلوغ عاطفی شما است.

داشتن غرور بیجا

برخی از زن و شوهرها آنقدر مغرور هستند که اصلاً به خودشان اجازه نمی‌دهند با همسرشان در مورد نیازهای جنسی صحبت کنند. احساس می‌کنند اگر این کار را انجام دهند غرور آنها شکسته خواهد شد. حتی برخی از افراد گمان می‌کنند که شریک جنسی آنها باید هر نوع نیازی که فرد مقابل دارد را به درستی حدس بزند و هیچ لزومی نمی‌بینند که آن را به طور کامل توضیح دهند. اما شما عزیزان فراموش نکنید اگر می‌خواهید زندگی خوب و خوشی را در کنار یکدیگر داشته باشید، باید به همدیگر کمک کرده و لازمه این کار این است که هرگونه غروری را در زندگی مشترک کنار بگذارید.

عدم تمایل به برخی از روابط جنسی

به دلیل اینکه برخی از زوجین هیچ‌گونه علاقه‌ای به رابطه جنسی دهانی یا هرگونه آموزش‌های خشن و سکس مقعدی ندارند، به مرور زمان از میزان علاقه آنها به ادامه رابطه جنسی با همسرشان کاسته می‌شود. این‌گونه افراد به جای اینکه نارضایتی‌های خودشان را از رابطه بیان کنند، به دلیل عدم علاقه به برخی از روابط، از همدیگر بسیار دور می‌شوند.

عدم رضایت از زندگی مشترک

برخی از افراد از تشکیل زندگی با شریک زندگی خود هیچ‌گونه رضایتی ندارند. این‌گونه افراد معمولاً نمی‌توانند به راحتی تمایلات جنسی خودشان را بیان کنند و در ارتباط‌های جنسی به مشکل برمی‌ می‌خورند.

داشتن تمایلات جنسی غیرطبیعی

برخی از افراد تمایلات جنسی غیرطبیعی دارند. به عنوان مثال به سکس گروهی علاقه دارند یا اینکه از دیدن رابطه دیگران بسیار لذت می‌برند. این‌گونه افراد معمولاً علاقه بسیار زیادی به دیدن فیلم‌های پورن دارند. این‌گونه زوج‌ها با همسر خود رابطه آن‌چنانی ندارند و ترجیح می‌دهند این‌گونه فیلم‌های مبتذل را تماشا کنند. بهترین راهکار این است که به‌هیچ‌عنوان نباید این احساس خودتان را مخفی کنید. البته بهتر است به متخصص سکسولوژیست مراجعه کنید تا بتواند ریشه این مشکلات را پیدا کرده و نحوه مدیریت آن را به شما آموزش دهد.

آگاه نبودن از مسائل جنسی

بسیاری از افراد هیچ‌گونه حق جنسی برای خودشان قائل نیستند، حتی آنها نمی‌دانند ارگاسم یا اوج لذت جنسی چیست. بنابراین تعجبی هم ندارد که این‌گونه زوجین هیچ تلاشی برای بیان خواسته‌هایشان نکنند.

نیازهای عاطفی مردان در زندگی زناشویی چیست؟ (مهمترین خواسته‌های جنسی)

نیازهای عاطفی مردان در زندگی زناشویی

نحوه بیان خواسته‌های جنسی

تا اینجا شرح دادیم که شما نباید خواسته‌های جنسی خودتان را پنهان کنید و بهتر است که آن را به طور صحیح ابراز کنید. در این بخش به شما راهکارهایی آموزش می‌دهیم تا بتوانید تمایلات جنسی خود را به طور صحیح بیان کنید.

شناخت موقعیت مناسب

شما باید بدانید چه فرصتی مناسب است که در مورد نیازهای جنسی خودتان صحبت کنید. به عنوان مثال هنگامی‌که همسرتان خسته از محل کار به منزل آمده، موقعیت مناسبی برای بیان تمایلات جنسی شما نیست. بلکه یک‌شب رمانتیک یا یک روزی که هردوی شما در شرایط خوبی قرار دارید و مشغول صحبت کردن با همدیگر هستید، می‌توانید این موضوع را به سادگی بیان کنید.

شناسایی نقاط قوت

قبل از اینکه نیازهای جنسی خود را بیان کنید، حتماً برخی از نقاط قوت رابطه با همسرتان را نیز بیان کنید. درواقع بیان نیازهای جنسی شما نباید به گونه‌ای باشد که فرد مقابل احساس کند که برای شما شخص مناسبی نیست. به عنوان مثال به او بگویید که من از رابطه با شما بسیار راضی هستم. برخی از نقاط قوت را بیان کنید، سپس بگویید آیا دوست دارید این مورد را نیز امتحان کنیم؟ سپس نیازهای جنسی خودتان را بیان کنید.

تشویق همسر به بیان نیازهایش

شما عزیزان باید بدانید اگر می‌خواهید رابطه خوب و لذت بخشی را تجربه کنید، هر دو طرف باید نیازهایتان را به صورت شفاف بیان کنند. به جای اینکه نیازهایتان را سرکوب کنید، آنها را صادقانه به همسر خود بگویید.

صحبت صادقانه در مورد سکس

دقت کنید برای اینکه ارتباط سازنده با همسر خود داشته باشید، بسیار مهم است که در مورد رابطه جنسی و به هر چیزی که تمایل دارید بسیار صادق باشید. صداقت را در اولویت زندگی خود قرار دهید تا بتوانید روابط لذت بخشی را تجربه کنید. به عنوان مثال هر بیماری مقاربتی دارید، آن را شفاف به همسر خود بگویید تا باعث انتقال این بیماری به او نشوید. فراموش نکنید صداقت در مورد رابطه جنسی می‌تواند ارتباط بسیار عمیقی را بین شما ایجاد کند. اگر در مورد تمایلات جنسی صادق باشید فضا را به گونه‌ای فراهم می‌کنید که هم به خودتان و هم به فرد مقابل احترام بگذارید، در نتیجه پیوند زناشویی بین شما بسیار قوی می‌شود. می‌توان در این صورت به راحتی در مورد نیازهای جنسی خودتان با همدیگر به بحث و گفتگو بپردازید. صداقت در مورد رابطه جنسی و به طور کلی در زندگی مشترک باعث می‌شود که فرد احساس کند برای او ارزش قائل هستید.

تعریف کردن از بدن همدیگر

سعی کنید از نقاط مختلف بدن شریک جنسی خود تعریف کنید. این مورد باعث ایجاد اعتماد به نفس در فرد مقابل می‌شود. در نتیجه از همدیگر وایب خوبی گرفته و سر صحبت در مورد مسائل جنسی باز می‌شود.

مدیریت هیجانات و احساسات خود

سعی کنید هنگام صحبت با جنس مخالف، احساسات و هیجانات خود را به خوبی مدیریت کنید. از هرگونه رفتارهای عصبی و پرخاشگری پرهیز کنید. همیشه سعی کنید آرام و خونسرد به نظر برسید، تا بتوانید به خوبی با شریک جنسی خود رابطه برقرار کنید.

شنونده خوبی بودن

یکی دیگر از راهکارهایی که باعث می‌شود به راحتی بتوانید با همسرتان در مورد خواسته‌های جنسی صحبت کنید، این است که خودتان شنونده خوبی باشید. در واقع ارتباط شما با فرد مقابل نباید به هیچ وجه یک‌طرفه باشد. شما باید اجازه بدهید که شریک جنسی‌تان نیز حرف‌های خودش را بزند. به ایده‌هایی که دارد به خوبی بها دهید و تمرکز کنید که چه راهکاری می‌تواند باکیفیت رابطه شما را بهبود بخشد. از صحبت‌هایی که همسرتان می‌کند با ذوق و شوق استقبال کرده و به او اطمینان دهید که تمام تلاشتان را می‌کنید تا رضایت او را جلب کنید.

صحبت کردن تنها در مورد یک موضوع

سعی کنید در هر جلسه‌ای که برگزار می‌کنید در مورد یک موضوع صحبت کرده و تمامی مشکلات جنسی را در یک جلسه بیان نکنید. به عنوان مثال اگر شما مشکل زود انزالی دارید یک جلسه گفتگو را به این موضوع اختصاص دهید و راهکارهایی را برای بهبود آن ارائه دهید در این صورت نتیجه بهتری می‌گیرید.

گفتگوی شفاف و واضح

هنگام صحبت کردن با همسرتان از حاشیه و مقدمه چینی‌های ‌بی‌مورد پرهیز کنید. به عنوان مثال اگر همسرتان مدت بسیار زیادی را عشق‌بازی می‌کند و شما از این موضوع ناراحت هستید، خیلی شفاف و مودب به او بگویید که این موضوع شما را ناراحت می‌کند.

 

افزایش میل جنسی چگونه است؟ ۱۴ راهکار کاربردی را در این مطلب بخوانید:

افزایش میل جنسی

رعایت حد و مرزها

بخش بسیار مهمی از رابطه جنسیِ لذت‌بخش، رعایت حدومرزهای همدیگر است. شما باید بتوانید به مرزهای فرد مقابل احترام بگذارید. بنابراین نیاز است که به صورت شفاف در مورد آن صحبت کنید. ازآنجایی‌که همسرتان قابلیت ذهن‌خوانی ندارد، بنابراین برای اینکه رابطه لذت بخشی را تجربه کنید، حدومرزهای خودتان را بشناسید.

همدیگر را تحقیر نکنید

برای بیان تمایلات جنسی خودتان به هیچ وجه سعی نکنید فرد مقابل را تحقیر کنید، زیرا در این صورت او از ادامه رابطه با شما دلسرد می‌شود. به عنوان مثال هیچ‌وقت نگویید که تو بلد نیستی من را چگونه بغل کنی. بلکه بگویید خیلی بهتر است که قبل از رابطه ابتدا من را بغل کنی.

بحث در مورد نگرانی‌ها

یکی دیگر از مواردی که باعث می‌شود به خوبی در مورد تمایلات جنسی صحبت کنید، این است که در مورد هر نگرانی که احساس می‌کنید به راحتی با همسر خود به بحث و گفتگو بپردازید. به عنوان مثال اگر از فانتزی‌های جنسی واهمه و ترس دارید آن را بیان کنید و از همسرتان نیز بخواهید نیازهای جنسی خودش را به شما بگوید.

داشتن نگرش مثبت و انرژی بالا

سعی کنید هنگامی‌که می‌خواهید با همسرتان صحبت کنید، قبل از آن به احساس خوب درونی رسیده باشید و با خودتان در صلح و آرامش باشید. باانرژی بالا و نگرش بسیار مثبت به سراغ گفتگو با همسر خود بروید. حتی حالات صورت و بدن شما، همچنین لحن بیانتان تأثیر بسیار زیادی به صحبت‌های شما می‌گذارد. بنابراین با عشق به سمت شریک جنسی خود بروید و هر نوع خواسته‌ای که دارید را با خوبی به همدیگر بگویید.

گفتگوهای دونفره

در طی هفته یک‌زمان مشخصی را تعیین کنید تا دوتایی در مورد مسائل جنسی گفتگو کنید. در واقع سعی کنید در یک ساعت مشخص برگزار شود و در طی این زمان به شریک جنسی خود حس امنیت را انتقال دهید و جو را به حدی صمیمانه کنید تا بتوانید به راحتی با همدیگر به گفتگو بپردازید.

تحمیل نکردن خواسته‌های خود به همدیگر

شما عزیزان باید بدانید که رابطه جنسی کاملاً دوطرفه است. هر کاری که در طی رابطه انجام می‌دهید هر دو طرف باید نسبت به آن رضایت کامل داشته باشند. در واقع شما سعی نکنید که نیازهای جنسی خودتان را به فرد مقابل تحمیل کنید. از او سؤال کنید که آیا این حرکت را دوست دارد یا خیر. به عنوان مثال اگر یک پوزیشن جدیدی را پیشنهاد می‌دهید، حتماً نظر همسرتان را نیز در مورد آن جویا شوید.

کمک گرفتن از مشاوره

اگر می‌خواهید کیفیت زندگی زناشویی شما بالا رود و با همسرتان رابطه جنسی خوبی داشته باشید به هیچ وجه اهمیت مشاوره را در زندگی دست کم نگیرید. از بیان تمایلات جنسی خود به مشاور شرم نداشته باشید. مطمئن باشید مشاور به شما کمک می‌کند تا هرگونه خجالت را کنار گذاشته و رابطه لذت بخشی را تجربه کنید.

چگونه از تکراری شدن رابطه جنسی جلوگیری کنیم؟ معایب خستگی جنسی را در این مقاله بخوانید:

جلوگیری از تکراری شدن رابطه جنسی

ارزش قائل شدن برای خودتان

شما عزیزان باید بدانید که ارزش این را دارید که بدون توجه به هرگونه رابطه‌ای با جنس مخالف به خودتان برسید. تصور نکنید که لباس‌های زیر سکسی فقط برای شوهر شما است. اگر تنها دلیلی که شما لباس‌های بسیار زیبا می‌خرید این است که با جنس مخالف لذت ببرد باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. یکی از بزرگ‌ترین لذت‌های شما می‌تواند این باشد که برای خودتان لباس خوب بخرید. از خودتان به خوبی پذیرایی کنید، خودتان را دوست داشته باشید، لباس‌های کهنه را دور بیندازید و خودتان را با لباس‌های جدید خوشحال کنید. در این صورت اگر شما برای خودتان ارزش قائل باشید مطمئن باشید که با جنس مخالف هم می‌توانید رابطه بسیار خوبی داشته و حتی در حین رابطه تمامی نیازهای خودتان را به خوبی بیان کنید.

شناسایی بدن خودتان

برای اینکه رابطه بسیار خوبی با جنس مخالف داشته باشید تا بتوانید تمایلات جنسی خودتان را بیان کنید، بهتر است که ابتدا بدن خود را به خوبی بشناسید. در این حین می‌توانید به کلاس‌های رقص، یوگا و هر کلاسی که تمایل دارید بروید و روحیه مناسبی داشته باشید. در این صورت به شما قول می‌دهیم که هنگام رابطه با جنس مخالف نیازهای خودتان را بتوانید نیازهای خودتان را به خوبی بیان کنید. فراموش نکنید که یک شخص افسرده به هیچ وجه نمی‌تواند هر آنچه را که نیاز دارد به زبان بیاورد. بنابراین از هر طریقی که مانده سعی در شناسایی خودتان کنید و روحیه‌تان را بهبود ببخشید.

سرمایه‌گذاری بر روی راهکارهای خود مراقبتی

زندگی خود را به گونه‌ای قرار دهید که نشان‌دهنده این باشد شما شایسته هرگونه عشق و زیبایی هستید. البته به این معنا نیست که پول زیادی خرج کنید، بلکه می‌توانید با حداقل سرمایه هم لحظات خوبی را برای خودتان رقم بزنید. به عنوان مثال در یک ساعت مشخص به رختخواب بروید، قبل از خواب یک ماسک مرطوب‌کننده بزنید. قبل از اینکه به محل کار خودتان بروید رختخوابتان را مرتب کرده،

در طی روز به موسیقی‌های آرام‌بخش یا هر موسیقی که دلخواه خودتان است گوش دهید. با نمک اپسیوم حمام کنید و لحظات آرامبخشی را در وان حمام تجربه کنید. اگر وان ندارید همین دوش گرفتن ساده نیز برای سلامتی بدنتان بسیار عالی است. گاهی اوقات در طی روز شمع روشن کنید و حرکات مدیتیشن را انجام دهید. به‌هرحال از هر طریقی که مانده سعی کنید از خودتان مراقبت کنید.

 

دلایل خجالت افراد از رابطه جنسی چیست؟ روش‌های مقابله با آن را در این مطلب بخوانید:

نحوه مقابله با خجالت از رابطه جنسی

نظرات مردم در مورد نحوه بیان تمایلات جنسی

در ادامه این بخش به برخی از نظرات مردم در مورد نحوه بیان نیازهای جنسی می‌پردازیم.

♦ یکی از افراد پیام داده که من ۱۳ سال سن دارم. به محض اینکه با یک پسر روبرو می‌شوم دست‌وپایم را گم می‌کنم. حتی نمی‌توانم سلام کنم. من از بچگی همراه برادرم با پسرها و دخترها بازی می‌کردیم. اما از وقتی تفاوت‌های پسرها را متوجه شدم، انگار یک مرزی بین ما ایجاد شد‌. حتی هنگامی‌که دوستانم را می‌بینم که چگونه خیلی راحت با پسرها ارتباط برقرار می‌کنند، اعتماد به نفسم کمتر می‌شود و واقعاً ناراحت می‌شوم که چرا من این مشکل را دارم. خیلی دوست دارم که با جنس مخالف درست رفتار کنم، اما نمی‌توانم رابطه خوبی داشته باشم. خانواده من به شدت مذهبی هستند، حتی دوست بودن معمولی و رفتار دوستانه را هم قبول نمی‌کنند. نظر من این است که شرایط ایران و خانواده‌ها باعث درک اشتباه نوجوانان از دوستی با جنس مخالف می‌شود. آن‌ها می‌گویند که ممکن است من در این سن گول بخورم یا اشتباه کنم، پس نمی‌توانم حتی با یک پسر به صورت معمولی هم دوست شوم. درحالی‌که من ساده نیستم که گول هیچ‌کس را بخورم.

♦ فرد دیگری پیام داده که دقیقاً به دلیل اینکه چگونگی ارتباط با جنس مخالف را به ما آموزش نداده‌اند، بسیاری از رابطه‌ها به راحتی از بین می‌روند.

♦ یکی دیگر از افراد پیام داده من ۴۱ سال سن دارم، اما همچنان در ارتباط گرفتن با جنس مخالف مشکلات بسیار زیادی دارم. هنگامی‌که یک خانم را می‌بینم، استرس بسیار زیادی می‌گیرم و نمی‌توانم به خوبی درخواستم را به او بگویم.

♦ مخاطب دیگری پیام داده که من هم دوست دارم با جنس مخالف رابطه خوبی داشته باشم، اما چون در خانواده مذهبی زندگی می‌کنم و در خانواده ما چنین رابطه‌های بسیار بد تعریف‌شده و فرهنگ آن به خوبی جا نیفتاده، نمی‌توانم رابطه‌ خوب و سازنده‌ای داشته باشم.

♦ فرد دیگری پیام داده به نظر من برای برقراری ارتباط سازنده با جنس مخالف و اینکه به راحتی بتوانید نیازهای خودتان را بیان کنید، ابتدا بهتر است که هدف از ارتباط با آن فرد را تعیین کنید. اگر ارتباط شما از نوع ازدواج است که موضوع مشخص است و به راحتی می‌توانید با هم به گفتگو بپردازید و هدفتان را از کیفیت رابطه تعیین کنید. همچنین سطح رابطه خودتان را بالا ببرید، اما در ارتباط‌های دوستی ابتدا نیاز است که با هم به توافق برسید که قرار است چه نوع رابطه‌ای با هم داشته باشید.

♦ یکی دیگر از افراد پیام داده که من ۴۰ سال سن دارم. حتی تا ۳۰ سالگی هم با هیچ پسری ارتباط برقرار نکرده بودم. پس از آن با یک پسر آشنا شدم که چندین کتاب هم در مورد عشق و عاشقی منتشر کرده بود. با خودم گفتم چنین فردی که تا این حد برای عشق احترام زیادی قائل است، نمی‌تواند من را بازیچه خودش کند. اما به شما این‌طور بگویم که ۷ سال از عمر من را دزدید و هدر داد. بارها گفتم من سنم بالا می‌رود، اگر قصد جدی از ادامه رابطه نداری، آن را پایان دهیم. اما بارها گفت اگر من تو را دوست نداشتم، بیشتر از سه ماه ادامه نمی‌دادم. اما پس از ۷ سال بدون هیچ‌گونه توضیحی رفت. حال من نسبت به تمامی پسرها بدبین شدم و احساس می‌کنم که آنها نقشه‌های شوم و شیطانی دارند. تصمیم گرفتم که ادامه عمر را تنها بگذرانم و تحصیلم را در مقاطع دکترا ادامه دهم. همچنین تمایل دارم بتوانم مهاجرت کنم. خواستم بگویم که بعضی از پسرها نه تنها دنیای خودشان را خراب می‌کنند، بلکه تصورات زن‌ها را از خودشان بسیار بد خواهند کرد.

♦ یکی دیگر از افراد پیام داده که واقعاً من با هر مردی که ارتباط برقرار می‌کنم، نمی‌توانم به خوبی با او صحبت کنم و واقعاً سر این موضوع مشکلات بسیار زیادی دارم. حتی در برخی از مواقع به دلیل اینکه نتوانستم به خوبی صحبت کنم، بسیار آسیب دیدم. بسیار خوب است که این مطالب را بیان کردید و امیدوارم که من هم بتوانم یک روزی به خوبی با جنس مخالف صحبت کنم.

♦ فرد دیگری پیام داده که من تا به حال با هیچ دختری، چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم در ارتباط نبودم. فکر می‌کنم بسیار کمال‌گرا هستم و همین افکار مسموم باعث شده که یک نوع غرور در من رخنه کند و مدام در پی ایده‌آل‌های ذهنی خودم باشم. من می‌دانم که راه بسیار طولانی در پیش دارم. ابتدا باید کمال‌گرایی خودم را بهبود ببخشم تا بتوانم ارتباطی سازنده برقرار کنم.

♦ فرد دیگر پیام داده که من ۲۴ سال سن دارم. تا به این سن رسیدم با هیچ پسری ارتباط برقرار نکردم. یکی از مهمترین دلیل عدم ارتباط مناسب این است که نمی‌دانم چگونه باید سر صحبت را باز کنم. حتی نمی‌دانم دخترهای دیگر چگونه یک پسر را به دست می‌آورند و سال‌ها با او در ارتباط هستند.

♦ یکی دیگر از افراد پیام داده یک پسر ۱۹ ساله هستم که مدام خود ارضایی می‌کنم و همیشه فیلم‌های پورن مشاهده می‌کنم. من انگار ۷ سال است که به طور کامل در لجن زندگی می‌کنم. حتی از خدا و جهان هستی هم بسیار دور شدم. اما این روزها به این نتیجه رسیدم که خود ارضایی و این‌گونه فیلم‌ها ذهن آدم را بسیار آلوده می‌کند. این در حالی است که اکثر دختر و پسرهای ایرانی با توجه به فرهنگ غلطی که در مورد ارتباط با جنس مخالف وجود دارد، به مشکل خود ارضایی مبتلا هستند. بااین‌حال حتی گاهی اوقات نمی‌توانم خودم را کنترل کنم و گند می‌زنم به همه‌چیز و باز هم خود ارضایی می‌کنم. ولی در حال ترک آن هستم در واقع به نظر من افرادی که خود ارضایی می‌کنند، نمی‌توانند نیازهای جنسی خودشان را به طور شفاف با فرد مقابل در میان بگذارند.

♦ فرد دیگری پیام داده که من ۱۸ سال سن دارم، یک مدت بسیار طولانی با نامزدم قهر بودم. به دلیل اینکه نمی‌توانستم چگونه سر صحبت را باز کنم و خواسته‌های خودم را بیان کنم نتوانستم با او آشتی کنم و الان هم هیچ‌گونه ارتباطی با همدیگر نداریم.

♦ یکی دیگر از افراد پیام داده که من در کمتر از یک سال، تمامی دوست‌های خودم را از دست دادم. به دلیل اینکه من با یک دختر در ارتباط بودم، اما پس از دو سال به من گفت که به دلیل بیماری که دارد، نمی‌تواند با من رابطه‌اش را ادامه دهد. ارتباط ما به مدت ۱۱ ماه قطع شد، سپس به خواهر یکی از دوست‌های صمیمی خودم علاقه بسیار زیادی پیدا کردم و به دوستم این موضوع را گفتم. سپس پس از مدتی تمام دوستی‌های ما تمام شد و من الان به دلیل اینکه در حال انجام دادن کارهای مهاجرت هستم، وقت بسیار کمی برای ارتباطات‌هایم دارم. اما از اینکه دوست‌هایم من را تنها گذاشتند بسیار عذاب می‌کشم.

♦ فرد دیگری پیام داده که من معتقد هستم در ایران تمامی افراد از کوچک تا بزرگ، مجرد و متأهل فقط تشنه سکس هستند. اما ما باید بدانیم به دلیل اینکه مسلمان هستیم این مورد بسیار فاجعه است برای ما که همسرمان حتی قبل از ازدواج با تعداد بسیار زیادی ارتباط داشته باشد. ما نباید اینجا را با آلمان اشتباه بگیریم. من به خواهرها و برادرهای عزیز سرزمینم پیشنهاد می‌کنم که کتاب بخوانند و آگاهی‌های خودشان را از دوستی‌ها قبل از ازدواج و بعد از ازدواج بالا ببرند.

♦ یکی دیگر از افراد پیام داده ارتباط سالم با جنس مخالف خوب است، اما نیاز است که طرفین همدیگر را به خوبی بشناسند. به نظر من آقایان بیشتر دنبال رابطه دوستی هستند و تمایلی به ازدواج ندارند، اما دخترهایی شبیه من که واقعاً احساس تنهایی می‌کنیم، خیلی دوست داریم که واقعاً یک فرد مناسب وارد زندگی شود که با ما هم فرکانس باشد. در این صورت حال هردوی ما خوب است و روی اعصاب همدیگر نیستیم. اما نمی‌دانم که چگونه وارد ارتباط با جنس مخالف شوم و اینکه چگونه رابطه را طوری پیش ببرم که به ازدواج ختم شود. امیدوارم که من هم بتوانم نحوه صحبت با جنس مخالف را یاد بگیرم.

♦ فرد دیگر پیام داده که من چندین سال است دختردایی‌ام را دوست دارم، اما واقعاً نمی‌توانم این موضوع را به او بگویم، زیرا توانایی صحبت با جنس مخالف را ندارم. همچنین به دلیل اینکه هنوز او را کامل نمی‌شناسم، نمی‌توانم به راحتی صحبت کنم. اما از طرفی احساس می‌کنم که حتی پس از تشکیل زندگی با این شرایط اقتصادی نمی‌توانم از پس یک زندگی کامل بربیایم. واقعاً گیر کردم احساس می‌کنم الان زمان مناسبی نیست، اما از طرفی می‌ترسم که او با فرد دیگری ازدواج کند.

♦ یکی دیگر از افراد پیام داده که ارتباط مناسب با جنس مخالف نه تنها هیچ اشکالی ندارد، بلکه بسیار هم خوب و مثبت است. این‌گونه ارتباط‌ها در درازمدت تأثیرات فوق‌العاده زیادی بر زندگی می‌گذارد.

♦ فرد دیگری پیام داده که من از یک دختری خوشم می‌آید، اما نمی‌دانم من را واقعاً دوست دارد یا اینکه به ماشین بنده علاقه دارد. درهرصورت من نمی‌توانم این رابطه را ادامه دهم و به خوبی با او صحبت کنم. زیرا خاطرات خوبی ازاین‌گونه دوستی‌ها ندارم. البته نمی‌دانم این مشکل از من است یا اینکه واقعاً تمامی افراد مثل من هستند و در ارتباط گرفتن خودشان مشکلات بسیار زیادی دارند.

 

سخن پایانی

در این مطلب از مجله جوان ایرانی به بررسی نحوه بیان تمایلات جنسی پرداختیم. انسان‌ها از گذشته تاکنون برای پیشرفت خودشان نیاز به ارتباط با دیگران دارند. برخی از افراد نه تنها با دیگران نمی‌توانند ارتباط خوبی برقرار کنند، بلکه بسیار گوشه‌گیر هستند. شما نیز در اطراف خودتان بسیار مشاهده می‌کنید یک فرد با چندین نفر در رابطه باشد، اما شخص دیگری حتی توانایی احوالپرسی با جنس مخالف را نداشته باشد. بنابراین شما باید بدانید داشتن اعتماد به نفس در برقراری ارتباطات بسیار مهم است‌.

اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در این مورد دارید می‌توانید در انتهای مقاله بخش نظرات چالش‌های مدنظر خودتان را با این موضوع یا هرگونه نظری دارید ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا