اخبار

علی سلیمانی بازیگر بر اثر کرونا درگذشت + تصاویر

علی سلیمانی بازیگر بر اثر کرونا درگذشت + تصاویر درگذشت وی را به همراه جزییات خبر در ادامه در این بخش از مجله جوان ایرانی مشاهده کنید با ما همراه باشید.

علی سلیمانی بازیگر بر اثر کرونا درگذشت

 علی سلیمانی که از چند روز پیش به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در بیمارستان بستری شده بود، بامداد امروز پنجشنبه ۲۱ مرداد ماه درگذشت.

علی سلیمانی بازیگر درگذشت

بیوگرافی

علی سلیمانی متولد ۱۰ آبان ۱۳۴۹ در تهران بود. اصالت این بازیگر از روستای سرنسر از شهرستان سراب در آذربایجان شرقی بود. وی فارغ التحصیل لیسانس رشته نمایش، گرایش بازیگری از دانشگاه آزاد بود و کار خود را از پشت صحنه شروع کرد.

وی از سال ۱۳۷۱ وقتی ۲۲ ساله بود با بازی در فیلم «چهارشنبه عزیز» آغاز به کار کرد و سپس در سال ۱۳۷۳ به صورت رسمی به عنوان بازیگر با نمایش «صبح طلوع نمی کند» به کارگردانی کیومرث مرادی روی صحنه تئاتر رفت.

شهرت با سریال

این بازیگر با بازی در فیلم “سقوط یک فرشته” به شهرت رسید. او سال ۱۳۹۴ در سریال «پایتخت ۴» نقش روحانی، دوست ارسطو را بازی می‌کرد.

وی همسر سهیلا جوادی بازیگر می باشد و حاصل این ازدواج یک دختر به نام صبا است .

سوابق هنری

از جمله آثار وی که در آن بازیگری کرد می‌توان به «دروازه ساعات» اثر سید جواد هاشمی، «داستان یک شهر» اثر اصغر فرهادی، «روشن‌تر از خاموشی» اثر حسن فتحی و «وضعیت سفید» اثر حمید نعمت‌الله اشاره کرد.

«سفر به چزابه» (۱۳۷۴)، «سگ کشی» (۱۳۷۹)، «بی پولی» (۱۳۸۶)، «تنگه ابوقریب» (۱۳۹۶)، «سقوط یک فرشته» (۱۳۹۰)، «پایتخت ۴» (۱۳۹۴)، «وارش» (۱۳۹۸)، «کتونی زرنگی» (۱۳۹۸)، «دادستان» (۱۳۹۹)، «وضعیت زرد» (۱۴۰۰)، «روز‌های آبی» (۱۴۰۰) نیز از دیگر آثاری هستند که علی سلیمانی در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته بود.

بیوگرافی سهیلا جوادی بازیگر و همسرش و فرزندش

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا