تکست و متن

پیام تسلیت رسمی [جملات ادبی برای درگذشت عزیزان]

یام تسلیت رسمی و ادبی برای درگذشت نزدیکان و عزیزان

از دست دادن عزیزان و غم سوگ آنان، یکی از دردناک‌ترین مراحل زندگی هر فرد است. در این بین، پیام تسلیت آشنایان و دوستان می‌تواند کمی این درد را تسکین دهد. در این متن قصد داریم در دسته بندی‌های مختلف، پیام‌های تسلیت مناسبی را بیان کنیم.

این دسته بندی‌های عبارت‌اند از:

  • پیام تسلیت رسمی
  • پیام تسلیت برای درگذشت پدر
  • پیام تسلیت برای درگذشت مادر
  • پیام تسلیت برای درگذشت همسر
  • پیام تسلیت برای درگذشت خواهر
  • پیام تسلیت برای درگذشت برادر

پیام تسلیت رسمی

در این بخش، پیام‌های تسلیت با زبانی رسمی بیان شده است. می‌توانید از این پیام‌ها برای تسلیت گفتن به همکاران و دوستان غم دیده‌تان استفاده کنید.

با کمال تاسف و تاثر مصیبت وارده را تسلیت عرض نموده و از درگاه ایزد منان برای …. گرامی‌تان رحمت واسعه و برای جناب عالی و بازماندگان، صبر و شیکبیایی مسئلت می‌نمایم.

خبر درگذشت … عزیزتان چنان سنگین و جان سوز است که به دشواری به باور می‌نشیند. ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست. خداوند قرین رحمتش فرماید.

خبر درگذشت … گرامی‌تان موجب درد و رنج فراوان گردید. اینجانب به نیابت از کارمندان اداره، فقدان این همکار عزیز را به شما تسلیت عرض نموده و برای آن فقید سعید از خداوند منان علو درجات و رحمت واسعه مسئلت می‌نمایم. روحش شاد و مقامش بلند مرتبه باد.

از شنیدن خبر فوت … بسیار متاثر شدم. بنده این واقعه دردناک را خدمت شما و خانواده ارجمندتان تسلیت عرض می‌نمایم. از درگاه خداوند متعال برای جناب عالی صبر مسالت دارم.

در غم از دست دادن عزیزان و به سوگ نشستن، صبری عظیم می‌خواهد. برای شما و خانواده محترمتان صبر و شکیبایی و برای آن عزیز درگذشته غفران و رحمت واسعه الهی را خواستارم.

فقدان عزیز بزرگوارتان ما را نیز اندوهگین ساخت. غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر با عزت را برای جناب عالی از پروردگار متعال خواهانم.

مشیت الهی بر این تعلق گرفته که بهار فرحناک زندگی را خزانی ماتم زده به انتظار بنشیند. و این بارزترین تفسیر فلسفه آفرینش در فراخنانه بی‌کران هستی و یگانه راز جاودانگی اوست. در گذشت … گرامی‌تان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض می‌نمایم. برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

پیام تسلیت

پیام تسلیت رسمی پدر

کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذو الجلال و الاکرام

ضایعه درگذشت پدر مومن و مهربانتان را از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم. خداوند متعال روح پاکش را با مولایش حضرت علی (ع) محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.

انا لله و انا الیه راجعون.

خبر دار شدیم که پدر بزرگوارتان به رحمت خدا پیوست. آرزو می‌کنیم ک وسعت صبر خانواده عزیزتان به اندازه دریای غمشان باشد. با هم دعا کنیم تا خداوند بزرگ، روح عزیز از دست رفته را قرین رحمت کند و خوب از این میهمان جدید پذیرایی نماید.

و هر از گاهی در گذر زمان، در گذر بی صدای ثانیه‌های دنیای فانی، جرس کاروان از رحیل مسافری خبر می‌دهد.

در گذشت پدر گرامی‌تان را به شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده و برای ایشان از درگاه خداوند متعال، مغفرت و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل خواهانم.

پدر همچون چراغی پر فروغ، گرما بخش و نور بخش خانه است. غم کمی نیست چراغ خانه خاموش گردد. از صمیم قلب درگذشت پدر بزرگوارتان را تسلیت می‌گوییم.

درگذشت پدر گرامی‌تان چنان جان‌گداز و باور نکردنی بود که به سختی می‌توان آن را باور نمود. می‌دانیم که در این لحظات سخت، کلمات و واژه‌ها از عهده توصیف و تسلی غم شما عاجزند. تسلیت من و خانواده‌ام را بپذیرید؛ باشد که قطره‌ای از دریای بی‌کران اندوه شما کاسته شود.

با کمال تاسف از مرگ پدر گرامی جناب عالی با خبر شدیم و این موضوع مار بسیار متاثر نمود. امیدوارم روح آن مرحوم در سایه لطف خداوند متعال آرام گیرد و شما با صبر این ضایعه دردناک را سپری کنید.

در گذشت پدر بزرگوارتان را به شما و خانواده ارجمندتان تسلیت عرض نموده و آرزوی صبر و سلامتی برای شما و بازماندگان آن عزیز از دست رفته دارم.

پیام تسلیت

پیام تسلیت مادر

همکار گرامی ….

در غم از دست دادن مادرتان ما نیز داغ‌داریم و در این غم بزرگ سهیم می‌باشیم. به امید آن که بدانیم صبر در مصیبت نیمی از ایمان است.

از شنیدن خبر فوت مادرتان بسیار متاثر گشتیم. این واقعه دردناک را خدمت شما و خانواده ارجمندتان تسلیت می‌گوییم. ما را نیز در غم خود شریک بدانید.

چو عضوی به درد آورد روزگار، دگر عضوها را نماند قرار

دوست گرامی ضایعه تلخ فوت مادر مومنتان را از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم. انشالله در دیار باقی همنشین حضرت زهرا (س) خواهند بود.

ضایعه درگذشت مادر مهربانتان را از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم. خداوند متعال روح پاکش را با مولایش علی (ع) محشور نماید و به بازماندگان صبر جزیل عنایت فرماید.

در کمال تاسف با خبر شدیم مادر گرامیتان دار فانی را وداع گفتند. از خداوند متعال برای ایشان طلب مغفرت کرده و برای خانواده بزرگوارتان صبر جمیل مسئلت می‌نماییم.

مادرها، این فرشته‌های زمینی، هر وقت بروند تلخی رفتن آن‌ها هیچوقت فراموش نمی‌شود و جای خالی آنان همیشه احساس می‌شود. درگذشت مادرتان را از صمیم قلب تسلیت می‌گویم.

درگذشت مادر بزرگوارتان را به شما و خانواده ارجمندتان تسلیت عرض می‌نمایم. برایشان از درگاه خداوند متعال مغفرت و برای شما و سایر بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل خواهانم.

از شنیدن خبر فوت مادرتان بسیار متاثر شدم. بنده این واقعه دردناک را خدمت شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه خداوند متعال برای جناب عالی صبر مسئلت دارم. ما را نیز در غم عزیز از دسته رفته‌تان شریک بدانید.

در گذشت مادر گرامی‌تان را به شما و خانواده محترمان تسلیت عرض می‌کنم و آرزوی صبر و سلامتی برای شما و بازماندگان آن عزیز از دست رفته دارم.

پیام تسلیت رسمی همسر

فقدان همسر بزرگوارتان ما را سخت اندوهگین ساخت. غفران و رحمت الهی برای آن عزیز از دست رفته و سلامتی و طول عمر باعزت برای جناب عالی را از پروردگار متعال خواهانیم.

انالله و انا الیه راجعون.

خبردار شدیم که همسر عزیزتان به رحمت خدا رفت. آرزو می‌کنیم که وسعت صبر شما و خانواده عزیزتان به اندازه دریای غمتان باشد. با هم دعا کنیم تا خداوند بزرگ روح عزیز دست رفته را قرین رحمت خود کند.

اندوه ما در غم از دست دادن همسر عزیز و بزرگوارتان در کلمات و واژه‌ها نمی‌گنجد. تنها می‌توانیم از خداوند برایتان صبری عظیم و برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب کنیم.

در این زمان‌های سخت از خداوند می‌خواهم که آرامش و تسکین را به زندگی تو هدیه دهد. تا ابد در فکر و دعای من خواهی بود.

تسلیت صمیمانه و خالصانه ما را بپذیر. همه ما انسان بسیار دوست داشتنی و مهربانی را از دست دادیم و در غم تو شریک هستیم. خاطرات خوب به جا مانده از همسرت می‌تواند در زمان‌های سختی تو را تسلی دهد.

می‌دانم عظمت هیچ صبری از وسعت غم نزدیک‌ترین عزیزتان نمی‌کاهد. فقط کنار می‌آییم و یاد می‌گیریم به تلخی‌ها نیندیشیم. تسلیت واژه بسیار کوچکی است در مقابل غم عظیم از دست دادن همسر عزیزتان. آرزو دارم دوباره انرژی و شادی را در شما ببینم.

از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه و برای جناب عالی و خانواده عزیزتان، صبر و شکیبایی مسئلت دارم. خداوند قرین رحمتش فرماید.

به راستی که همسرت مرد بی‌نظیری بود. از آن دست آدم‌ها که هیچ چیز جای خالیشان را پر نمی‌کند. دیدن جای خالی او بعد از این برای همه ما خیلی سخت خواهد بود. از خداوند می‌خواهم به همه ما صبر عنایت فرماید.

این مقاله را نیز مطالعه کنید: آگهی ترحیم مادر، پدر: طرح و متن مناسب + برنامه ساخت آن

آگهی ترحیم

پیام تسلیت

پیام تسلیت رسمی خواهر

نشستن در سوگ خواهر به مانند از دست دادن تکه‌ای از وجود خویشتن است که هرگز نمی‌توان آن را با چیزی جایگزین کرد. در این غم و اندوه، من را با خود شریک دانسته و تسلیت مرا بپذیرید.

همکار گرامی

خبر تاسف بار فقدان خواهر بزرگوار جناب عالی ما را نیز داغ دار کرد. مصیبت وارده را به شما و خانواده محترم آن عزیز از دست رفته صمیمانه تسلیت می‌گوییم. از درگاه خداوند متعال برای ایشان رحمت الهی و برای عموم بازماندگان صبر و اجر مسئلت داریم.

همکار ارجمند

با قلبی آکنده از غم و اندوه درگذشت غم انگیز خواهر بزرگوارتان را تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم مغفرت و برای بازماندگان صبر طلب می‌کنیم.

دوست خوبم

در گذشت خواهر عزیزت را تسلیت عرض می‌کنم. امیدوارم که شما و خانواده محترمتان همواره در پناه ایزد منان دور از اندوه، شاد و سلامت گذران عمر نمایید.

یاد خواهر گرامی‌تان تا ابد در قلب‌هایمان ماندگار است. هر چند می‌دانیم در این شرایط سخت، هیچ کلامی تسلی بخش درد جانکاه از دست دادن ایشان نیست. ما را نیز در کنار خود و شریک غم‌هایتان بدانید. یادش گرامی

تا ابد جای تو در دیده ماست، سال‌ها گر گذرد یاد تو در سینه ماست

خواهر عزیزتان گلی معطر و فرشته‌ای مهربان بودند، اما چه می‌توان کرد که عمر گل کوتاه است و فرشته‌ها خیلی زود به منزل‌گاه خویش باز می‌گردند. مرا در غم خود شریک بدانید.

ضایعه درگذشت خواهر گرامی شما را از صمیم قلب تسلیت عرض می‌کنم. انشالله خداوند متعال روح پاک و مقدس این بانوی گرامی را با حضرت فاطمه (س) محشور بگرداند. ما را نیز در غم از دست دادن ایشان شریک بدانید.

پیام تسلیت برادر

اندوه ما در غم از دست دادن برادر عزیز و بزرگوارتان در واژه‌ها نمی‌گنجد. تنها می‌توانیم از خداوند برایتان صبر عظیم و برای آن مرحوم روحی شاد و آرام طلب کنیم.

درگذشت برادرتان چنان سنگین و جانسوز است که به دشواری به باور می‌نشیند ولی در برابر تقدیر حضرت پروردگار چاره‌ای جز تسلیم و رضا نیست.

این ماتم جان‌گذار را به شما و خانواده محترمتان صمیمانه تسلیت عرض می‌نمایم و برای شما صبر و اجر و برای آن عزیز سفر کرده علو درجات را از خداوند متعال مسئلت دارم.

همکار ارجمند…

با نهایت تاسف ضایعه غم بار درگذشت برادر گرامی‌تان را خدمت شما و خانواده محترمتان تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای روح پاک آن مرحوم علو درجات و مغفرت الهی و برای خانواده محترم صبر جمیل آرزومندیم.

از شنیدن خبر فوت برادر عزیزتان بسیار متاثر گشتم. این واقعه دردناک را خدمت شما و خانواده گرامی‌تان تسلیت می‌گویم. من را در غم خود شریک بدانید.

دوست عزیز

خبر متاثرکننده فقدان برادر گرامی حضرتعالی، ما را نیز داغ‌دار کرد. مصیبت وارده به شما و خانواده بزرگوارتان را تسلیت می‌گوییم و از خداوند منان برای ایشان آمرزش و برای عموم بازماندگان صبر و اجر خواهانیم.

گذر برادر با جان برابرتان از این دنیای خاکی مرا در اندوهی جان‌گداز فرو برد. برادری که به سبب نیک خویی و پاکیزگی کردارش اینک از خاک به افلاک پر کشیده و در ملائ اعلی همنشین فرشتگان است. پس دل قوی دار و تسلیت کوچک من را بپذیر.

رفتن عزیزترین‌ها، یادآور ناپایداری دنیا و تعلقات آن برای همه ما است و آنچه از برادر می‌ماند تنها خاطره چشمان مهربان، دست‌های گشاده و قلبی که با مهری برادرانه برای ما تپیده است. درگذشت برادر گرامی‌تان بر شما، پدر عزیز، مادر گرامی، خواهران و برادران محترمتان تسلیت باد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.6 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 7

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا