شبکه های اجتماعی

چگونه بلاگر شویم؟ درآمد آن‌ها از کجاست؟

انواع بلاگر شامل شخصی + کاری + حرفه‌ای + نیچ

بلاگر چیست و شامل چه نوع‌هایی می‌شود؟ چگونه می‌توانیم در دنیای بلاگری وارد شویم؟ اینها مواردی است که در این قسمت از مقاله جوان ایرانی می‌خواهیم به آن بپردازیم. بلاگری یکی از فعالیت‌هایی است که افراد می‌توانند برحسب موضوعی که به آن علاقه دارند، اقدام به تولید محتوا کرده و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کنند. این نوع شیوه تولید محتوا می‌تواند در سبک‌های مختلفی انجام شود که در این قسمت به آن کامل می‌پردازیم.

معنی بلاگر در اینستا چیست؟

آیا با مفهوم بلاگر چیست آشنا هستید؟ ممکن است شما هم در شبکه‌های اجتماعی به افرادی برخورده باشید که ، به خصوص در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام، که در آن، افراد به جای انتشار مطالب شخصی و یا کاری خود با دیگران، آنهم به صورت رندوم و با فاصله زمانی، محتواهای متفاوتی را با اهداف خاص و به صورت زمان‌بندی شده نشان می‌دهند. این دسته از افراد بلاگر نام دارند. بلاگر چیست؟ در واقع بلاگر کسی است که با محتوای اینترنت به مخاطبان خود آموزش می‌دهد، الهام می‌بخشد یا آنها را سرگرم می‌کند. محتوای تولیدی این دسته از افراد به منظور پر کردن صفحه اینستاگرام یا صفحه شخصی‌شان منتشر نمی‌شود بلکه محتوا همیشه با اهداف و یا یک برنامه بازاریابی بزرگتر گره خورده است. هدف آنها ارائه خدمات به مخاطبان خود از طریق ایجاد محتوا، محصولات و خدمات است.

در اینستاگرام بلاگر چیست؟ بلاگر در زمینه اینستاگرام معمولا افرادی با دانش و تخصص هستند که از سوی دیگر، از روابط اجتماعی بالایی نیز برخوردار می‌باشند. این دسته از افراد در حوزه‌های خاصی که مربوط به کار آنها می‌شود، تولید محتوا می‌کنند که اصولا جذب توجه مردم و رضایت آنها نیز بخشی مهمی از کار آنها است. در کنار این، آنها یک یا چند محصول را برای مخاطبان خود معرفی می‌کنند و آن را از دید خود نقد و بررسی می‌کنند. هرچند امروزه برخی از بلاگرها کارشان فقط تعریف و تمجید شده است.

معنی بلاگر در اینستا چیست؟
معنی بلاگر چیست؟

چگونه بلاگر شویم؟

اما با اینکه فهمیدیم بلاگر چیست (در اینستاگرام)، سوالی که مطرح می‌شود آن است که چگونه تبدیل به بلاگر شویم؟ همانطور که از کلمه بلاگر پیداست، فردی که می‌خواهد بلاگر شود بایستی تولید محتوا کند. این تولید محتوا می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود اما معمولا یک نوع سبک دارد. محتواهای بلاگرها باید کمی شخصی سازی شده و خودمانی باشد (این یک تکنیک برای جذب فالوور و برندینگ کردن خودتان است)

امروزه بلاگری در صورتی که بتواند شما را به یک محبوبیت در سطح شهری، استانی، کشوری و جهانی برساند، مزایا و راه‌های بسیاری را باز می‌کند تا بتوانید از آن کسب درآمد کنید. به همین جهت از نظر برخی از افراد که می‌گویند بلاگر چیست، آنها بلاگری را یک شغل پرپول می‌دانند. در رابطه با اینکه چگونه می‌خواهید بلاگر شوید، راه‌های مختلفی وجود دارد.

به عنوان مثال در کنار بلاگری‌هایی که امروزه در سطح اینستاگرام مشاهده می‌کنید، نوعی بلاگری دیگری وجود دارد که با تولید محتوا همراه است. از آنجای یکه مبحث ممکن است طولانی شود، به صورت سرفصل وار مراحل بلاگر چیست و تبدیل شدن به آن را می‌گوییم:

  • شما می‌توانید در این روش یک دامنه اینترنتی برای خود تهیه کنید.
  • یک هاست برای پیاده سازی محتوای سایت خود پیاده کنید.
  • شما می‌توانید از یک cms برای راه‌اندازی وب سایت خود استفاده کنید که اگر دانش تخصصی ندارید، می‌تواند وردپرس باشد.
  • بلاگ خود را با خرید یک قالب وردپرسی راه‌اندازی کنید. پیشنهاد می‌کنیم اگر می‌خواهید بلاگر شوید، ابتدا با مفهوم بلاگر چیست آشنا شده و سپس در راه‌اندازی پلتفرم خود، به جای استفاده از این قالب‌های آماده، قالب خودتان را با المنتور یا کدنویسی و … طراحی کنید.
  • یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهید، ایجاد یک فرم برای جمع آوری ایمیل و یا راه ارتباطی با مشتریان است که در این حالت می‌توانید از افزونه‌هایی مانند گرویتی فرم و یا میلرلایت استفاده کنید.
  • موضوع موردعلاقه خود را مشخص کرده و مخاطبان علاقمند به آن را بیابید تا بتوانند در سایت و یا شبکه شما با خودتان و سایتی که دارید تعامل داشته باشند.
  • یک استراتژی تولید محتوا ایجاد کنید. این مرحله‌ایست که کار اصلی شما شروع می‌شود و باید خودی به جامعه مخاطب خود نشان دهید. در این مرحله از بلاگر چیست باید اخبار روزانه را از دوستان یا زمینه کاری خود منتشر کنید، تولید محتوا را به عادتتان تبدیل کنید، از منتشر شدن محتوا اطمینان حاصل کنید تا اینکه بخواهید آن را هر بار کامل‌تر کنید و به تاخیر بیندازید، خود را در برابر سوالات و پیشنهاداتی که مخاطبان بیان می‌کنند، مسئول بدانید و پاسخ دهید، از وویس، تصویر و ویدیو هم در بلاگری خود استفاده کنید و آن را محدود به نوشته نکنید.
  • شما می‌توانید زمانی که به 15 پست رسیدید، تبلیغات برای وبسایت یا پلتفرم خود را شروع کنید که این امر در بلاگر چیست می‌تواند از طریق بسترهای مختلف شبکه‌های اجتماعی، موتور جستجوی گوگل، تبادل لینک در سایت‌ها و یا انجمن‌ها و وبلاگ‌ها انجام شود.

انواع بلاگر

انواع بلاگر چیست؟ از آنجایی که در همان اول کار به سراغ مفهوم بلاگری در اینستاگرام که بسیار مهم و جذاب است رفتیم، لازم است در این قسمت به طور خلاصه بفهمیم بلاگر کیست. با گسترش اینترنت، انسان‌ها با مفهوم به نام وبلاگ و سایت آشنا شدند. این سبب شد تا آنها بتوانند از طریق یک سایت اینترنتی برای خود مخاطب جمع کرده و در واقع با آنها ارتباط برقرار کنند. بلاگری هم از همینجا نشات می‌گیرد. در ابتدا سایت‌ها به عنوان “وبلاگ” شناخته می‌شدند. از آنها استفاده می‌شد تا مردم بتوانند در مورد فعالیت‌های روزانه خود بنویسند. کارهای روزمره آنها تبدیل به محتوایی برای سایت‌های کوچکشان شد، جایی که نظرات، داستان‌ها، عکس ها و فیلم‌های خود را ثبت می‌کردند. برخی از این سایت‌های کوچک طرفدارانی پیدا کردند و حرفه بلاگری متولد شد.

در مورد بحث بلاگر چیست می‌توان به انواع مختلف آن نیز اشاره نمود که عبارتند از:

  • بلاگری شخصی: در این نوع بلاگری شما می‌توانید در مورد هرچیزی صحبت کنید. ممکن است برخی از افراد تنها در یک حوزه صحبت کنند مثلا گیم یا سیاست.
  • بلاگری کاری: این دسته از افراد بلاگر چیست، کسانی هستند که برای کسب‌و‌کار خود تولید محتوا می‌کنند. هدف این دسته از بلاگرها آن است که بتوانند در فضای اینترنت ترافیک و کاربران بیشتری از منطقه خود و یا کشور و حتی همزبان و به صورت بین المللی جذب نمایند. یک وبلاگ نویس تجاری در مورد موضوعاتی می‌نویسد که این محتوا بتواند برای مشتریان جذب باشد.
  • بلاگر حرفه‌ای: این دسته از بلاگرها، افرادی هستند که برای کسب درآمد به صورت آنلاین، محتوا تولید می‌کنند. این دسته از افراد از انواع استراتژی‌ها در این جهت استفاده می‌کنند که می‌تواند به صورت تبلیغات نمایشی، اطلاعات و محصولات به صورت دیجیتال تبلیغ کردن سایت‌های دیگر و … باشد.
  • بلاگرهای نیچ: به جای تمرکز صرف بر روی موضوعات گسترده، بلاگرهای نیچ بسیار خاص هستند اما محتوای این موارد از بلاگر چیست. برخی از ایده های جدید در این سبک، می‌تواند برای غذا، برنامه‌های آموزشی، نوشتن شعر، محصولات آرایشی و … باشد. در این نوع بلاگری، می‌توانید بیشتر روی یک موضوع خاص تمرکز کنید؛ بنابراین جمع آوری مطالب و موضوع‌یابی در آن نسبتا آسان است.

همچنین از انواع دیگر بلاگر‌ها می‌توان به بلاگری مد، لایف استایل، گردش و سفر، نقد و بررسی، خبری و … اشاره نمود.

انواع بلاگر
انواع بلاگر چیست

موضوع برای بلاگر شدن

در ادامه بحث بلاگر چیست، بایستی قبل از ورود به این حوزه راجع به محتوا و موضوعاتی که می‌خواهید به آن بپردزاید، تحقیق کنید. در این راستا می‌توان به عناوین و موضوعات زیر اشاره نمود:

  • راهنمای در مورد چگونگی: این دسته از موضوعات می‌تواند برای هر کسی در زندگی‌اش پیش آید؛ بنابراین شما می‌توانید مجموعه‌ای از آن را گردآوری کنید و به مخاطب ارائه دهید. ماهیت این نوع موضوع برای بلاگر شدن، آموزشی (با درصد زیاد) است که در آن به یک مبتدی کامل در یک موضوع آموزش می‌دهد. همچنین نوع دیگری آن راهنمایی‌های جامع هستند. ایده‌های داخلی این نوع موضوع برای بلاگر شدن در بلاگر چیست شامل: حل یک مشکل، دستیابی به یک هدف، مشکلاتی که با آن روبرو می‌شوند و … است.
  • تجربیات و داستان‌ها: راجع به اینکه این دسته از موضوع بلاگر چیست باید گفت تجربیات و داستان‌های شخصی تا حد زیادی بهترین روشی است که می‌توانید از طریق آن با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این سبک محتوا می‌تواند حس همزاد پنداری و یکسان بودن شما را به مخاطب نشان دهد. شما در این قسمت باید احساساتی را که تجربه کرده‌اید را برجسته کنید. این همان چیزی است که باعث می شود آنها احساس کنند که شما آنها را درک می‌کنید.
  • موضوعات پرطرفدار و ترند: این دسته از موضوعات می‌توانند حسابی دیگران را به سمت شما جذب کنند. هرفصل، ماه و یا سالی، موضوعاتی رخ می‌دهد که شما می‌توانید با ایده‌ها و توضیحاتی پیرامون آن، کنجکاوی مردم را تحریک کرده و آنها را به سمت خود بکشانید. اما دلیل اصلی محبوبیت این دسته از بلاگر چیست؟ شاید بتوان گفت صحبت کردن راجع به موضوعات جدید و ترند می‌تواند سبب شود تا فقدان وجود افرادی که این موضوع را توضیح دهند، مخاطب را به سمت شما بکشاند. مثلا در حوزه سلامت راجع به رژیم غذایی جدید صحبت کنید. در سیاست راجع به اخبار جدید و تحلیل‌های آن، در زمینه سفر راجع به آخرین اخبار گردشگری و ویزا، در حوزه زیبایی راجع به آخرین اخبار جلوگیری از پیری، در حوزه تجاری راجع به قوانین مالیات و … .

از دیگر موضوعاتی که می‌توانید در این حوزه به آن اشاره کنید می‌توان به محتواهایی که فهرست‌های شماره دار ارائه می‌دهند مثلا 10 اشتباه بزرگی که فرد در زندگی خود می‌تواند انجام دهد. ایده‌هایی مانند بررسی محصول که بسیار پرمخاطب است، مصاحبه‌ها و توصیفات، سوالات متداول و … نیز می‌توانند بسیار کاربردی باشند.

فود بلاگر چیست؟

بلاگری غذا یا فود بلاگری یکی از زمینه‌هایی است که امروزه در بسیاری از کشورها از جمله ایران رایج شده است. در واقع فود بلاگری در دو قسمت برجسته‌تر است. یکی در اینستاگرام و یکی در تولید محتوا در وبسایت‌ها. اگر بخواهیم راجع به بلاگری غذا در وبلاگ صحبت کنیم، می‌توان گفت فود بلاگری ترکیبی از علاقه به غذا، تولید محتوا و نیز عکاسی است که می‌تواند آن را یونیک‌تر کند.

در حوزه فود دسته‌بندی بلاگر چیست؟ در پاسخ به این پرسش می‌توان به موضوعات و موارد زیر اشاره نمود که عبارتند از:

  • دستور پخت: در این قسمت واضح است که شما می‌توانید به عنوان کسی که آشپز است و یا تجربه پخت یک غذا را دارد، دستورالعمل‌ها و چگونگی پخت آن غذا را به مخاطبین خود آموزش دهید. این مورد را می‌توان یکی از جذاب‌ترین موارد در جلب مخاطب دانست.
  • بررسی غذا/رستوران: یکی از مواردی است که بیشتر در اینستاگرام رخ می‌دهد و در قسمت بعدی به آن می‌پردازیم.
  • غذا و سفر (اخلاق و فرهنگ): در این قسمت ایده‌های مختلفی برای فود بلاگری وجود دارد. به عنوان مثال در مورد ایده‌های این مورد از بلاگر چیست باید گفت شما می‌توانید در داخل و خارج از کشور آن را به کار ببرید. شما در داخل کشور می‌توانید به مناطقی با قومیت‌های مختلف سفر کنید، تجربه پخت غذا آنها را داشته و آن را تجربه کنید. این تجربه را تشریح کنید و به آنها امتیاز دهید. ریشه و خواص آن را واکاوی کنید. همین نوع فعالیت اما در سطح بین‌المللی نیز می‌تواند انجام شود.
  • عکاسی از غذا: مورد دیگری از سبک فود بلاگری، عکاسی و یا فیلم‌برداری، ساخت تیزر و … از غذا و یا فرآیند آن است که می‌تواند ایده خوبی برای تبلیغ محصولات شما باشد. در این مورد شما بایستی علاوه بر فنون عکاسی و فیلم‌برداری از غذا، با دانش گرافیکی و ادیت ویدیو هم آشنا باشید.

بلاگر غذا چیست؟

گفتیم قسمت دیگری که در ایران بسیار محبوب است، بلاگری در اینستاگرام می‌باشد. در این حوزه تاکنون افراد بسیاری فعالیت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به اکانت‌های Taster, Amir_food_review, Milad_taster و … اشاره نمود. در حوزه جهانی نیز می‌توان به Skinnytaste، thenaughtyfork، breakfastinsydney و … اشاره کرد. اما این نوع بلاگر چیست؟

در این باره می‌توان گفت این دسته از افراد هم بلاگر غذا نامیده می‌شوند و هم به عنوان یک اینفلوئنسر که در شبکه‌های مختلفی از جمله اینستاگرام، آپارات یا یوتیوب فعالیت می‌کنند. فود بلاگرها افرادی علاقمند به غذا هستند که مزه غذاهای مختلف را تست می‌کنند و نسبت به آن، نظرات خود را بیان می‌کنند. این دسته از افراد می‌‌توانند با مراجعه به رستوران‌ها و یا همکاری با آشپزها، غذاهای آن‌ها را تبلیغ کنند، سرویس‌ها و خدمات این اماکن را توضیح دهند و در جذب مخاطب به این اماکن بسیار موثر خواهند بود. خود این افراد می‌توانند به دسته‌های مختلفی نیز تقسیم شوند. عده‌ای تنها به معرفی کیک شیرینی می‌پردازند، عده‌ای دیگر در حوزه کافه فعالیت می‌کنند، دسته‌ای دیگر با مسافرت، به بررسی و توضیح غذاهای محلی می‌پردازند و غیره.

در مورد اینکه تمام تلاش این دسته از افراد بلاگر چیست باید گفت هدف اصلی آن است که بتوانند تعداد مخاطبین خود را افزایش دهند و از این راه می‌توانند با تبلیغات درآمدزایی کنند. تبلیغات این دسته از افراد می‌تواند یک معامله دو طرفه باشد که هم مشتریان یک رستوران را زیاد کنند و یا برای اشخاصی که آشپز هستند برندسازی کنند و دستمزد آنها را بالاتر ببرند و موارد دیگر.

در این مقاله راجع به اینکه چطور یک فریلنسر موفق شویم بخوانید.

بلاگر غذا چیست؟
بلاگر غذا چه کسانی هستند؟

بوک بلاگر چیست؟

بوک بلاگر چیست؟ همانطور که از نام این عبارت مشخص است، بوک بلاگر یا Book Blogger فردی است که حوزه کاری و تولید محتوای او در زمینه کتاب است. در رابطه با این مورد باید گفت بلاگر کتاب، کسی است که یک کتاب را می‌خواند و راجع به آن توضیحاتی را ارائه می‌کند و نقد و نظر خود را نسبت به آن بیان می‌دارد. دسته‌ای دیگر از این افراد به انتشار عکس‌هایی از کتاب و نیز متن‌های منتخب از آن می‌پردازند. بوک بلاگری می‌تواند مهارت‌های نقد، خواندن، تولید محتوا و … در شما را تقویت کند.

اما راه شروع این نوع بلاگر چیست؟ برای شروع کردن یک بوک بلاگری می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

  • از یک پلتفرم برای انتشار ایده‌ها و محتوای خود استفاده کنید. این بستر می‌تواند وبلاگ، سایت یا شبکه اجتماعی باشد.
  • برای بستر اجتماعی خود یک نام بگذارید و آن را با ساختاری زیبا طراحی کنید. لوگوی زیبا، طراحی مرتبط با حوزه کاری، به کارگیری یک رنگ سازمانی و … می‌تواند شما را خاص‌تر کند.
  • نوع کتاب‌های وبلاگ خود را انتخاب کنید. باید به این فکر کنید که اهدافی که برای بلاگری دارید، برای رسیدن به چه نوع مخاطبی است.
  • سبک‌های مختلفی در حوزه بوک بلاگ وجود دارد که می‌توانید یک یا حالت کلی آن را انتخاب کنید. مثلا نقد کتاب که می‌تواند با دانش و تسلط شما انجام شود، توصیه کردن کتاب به دیگران که می‌تواند بسیار جالب باشد، چگونگی نوشتن کتاب و غیره. همچنین از جمله انواع سبک‌های کتاب نیز می‌توان به داستانی، عاشقانه، فانتزی، وحشت، انیمه، کلاسیک، علمی – تخیلی، بیوگرافی، واقعی، دینی، تاریخی، شعر، انگیزشی، خاطرات اشاره نمود.
  • یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی که در قسمت بلاگر چیست برای بوک بلاگری، آن است که کتاب‌ها را تهیه نمایید که می‌توانید برای هزینه کمتر، آنها را کتابخانه‌های عمومی، سایت‌های پخش کتاب آنلاین، پلتفرم‌های اشتراک گذاری کتاب‌ها، دستفروشی‌ها و یا قرض گرفتن از دوستان خود بدست آورید.
  • ایده‌های خود را از کتاب با خلاقیت در آورده و در بلاگ بنویسید. همچنین شما می‌توانید محتوای پست خود را موضوعاتی مانند نقد کتاب، بحث بر سر کتاب با دیگران، ساخت لیست‌هایی از ده یا صد تا از …. ، مصاحبه با نویسنده‌ها، معرفی دیگر بلاگر‌ها و یا نویسنده‌ها در وبلاگ خودتان، خلاصه و جمع‌بندی ماهانه کتاب‌های خوانده شده، بررسی صنایع و ژانرهای مختلف و … تعیین کنید.

واینر و بلاگر چیست؟

واینرها که با عنوان vyner شناخته می‌شوند، افرادی هستند که در شبکه‌های اجتماعی مختلف به تولید محتوای خنده‌دار و فان می‌پردازند. این دسته از افراد ویدیو‌هایی با عنوان vyne می‌سازند که در دهه گذشته توانسته است محبوبیت بسیاری را به خصوص در شبکه یوتیوب به خود اختصاص دهد اما امروزه نسبت به قبل کمرنگ‌تر شده است. در این نوع سبک تولید محتوا، شما می‌توانید به موضوعات مختلفی بپردازید. از جمله مشهورترین این افراد می‌توان به آماندا، هارداستاپ لوکاس و توماس سندرز اشاره نمود.

واینرها هم مانند بلاگرها می‌توانند در دسته بندی اینفلوئنسرها طبقه‌بندی شوند اما یکی از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که می‌توان بین واینر و یک بلاگر و اینفلوئنسرهای تخصصی بیان کرد، آن است که اثر زیادی روی مخاطب خود ندارند اما جامعه مخاطب آنها وسیع است.

واینر و بلاگر چیست؟
فرق واینر و بلاگر چیست

بلاگر روزمرگی چیست؟

بلاگر روزمرگی یکی از انواع بلاگری‌هایی است که معمولا در آن افراد به صورت تک یا زن و شوهری از اتفاقات و موضوعات جالبی که در زندگی شخصی‌شان می‌افتد، استوری و پست قرار می‌دهند. شما می‌توانید موضوعات مختلفی را در این دسته جایگذاری کنید که از آن جمله می‌توان به فعالیت‌های کاری، فعالیت‌های روزمره در زندگی، تفریحات و سفرهایی که با خانواده دارید، گردش در طبیعت، بررسی آثار جذاب و دیدنی شهرتان، تفریحات در شهربازی‌ها و … اشاره نمود.

تجربه لوکیشن‌های مختلف، ژست‌ها گرفتن‌ها از دیگر مواردی است که می‌تواند جزوی از سبک پست‌های بلاگری روزمره شما باشد. این دسته از افراد بلاگر معمولا از غذاهای خود در صورتی که برای آنها خاص و یا متفاوت باشد، استوری و یا پست می‌گیرند. آنها می‌توانند از هر ایده‌ای که بتواند مخاطب را به سمت آنها جذب کند استفاده کنند.

بخش دیگری از پست‌ها و فعالیت‌های این سبک بلاگر چیست را می‌توان به اشتراک گذاری سرگرمی‌هایی که با فرزندان و همسر داشته‌اید و یا ساخت کلیپ‌های دابسمش و شاد دانست. در واقع شما باید این نکته را در ذهن داشته باشید که برای انجام یک بلاگر روزمرگی، بایستی ویژگی‌های چند تیپ شخصیتی بلاگری را داشته باشید که در این حالت هم می‌توانید بر محتوای تولیدی خود تسلط داشته باشید و هم طیف بیشتری از افراد را جذب خود کنید.

چگونه در اینستاگرام معروف شویم؟

در کنار مبحث بلاگر چیست یکی از موضوعات مهمی که وجود دارد آن است که بفهمیم چطور می‌شود در یک شبکه اجتماعی مشهورتر شد. برای اینکار ما به سراغ اینستاگرام، یکی از پویاترین و بهترین بسترهای شبکه اجتماعی در ایران می‌رویم. برای اینکه در اینستاگرام مشهورتر شوید و رشد بیشتری را داشته باشید، می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  • اولین شوک و بهترین کاری که می‌توانید برای یک استارت عالی انجام دهید آن است که لینک اینستاگرام خود را در شبکه‌های دیگر منتشر کنید. در این حالت شما می‌توانید از فالوورهای خود در شبکه‌های دیگر بخواهید تا شما را در پلتفرم اینستاگرام نیز دنبال کنند.
  • یکی دیگر از راهکارهایی که می‌توانید انجام دهید آن است که روزانه زیر 200 نفر را فالو کنید تا آنها نیز با اکانت شما آشنا شده و شما را فالو کنند. البته توجه کنید که این روش مرسومی نیست و بایستی حتما تعداد فالو و آن فالو را کنترل کنید تا اینستاگرام شما را به عنوان یک اسپمر شناسایی نکند. شما می‌توانید مخاطبان خود را از بین کسانی که فالوور پیچ‌هایی شبیه شما هستند، انتخاب کنید تا شانس فالو بک را بیشتر نمایید.
  • از مزایای که در قسمت بلاگر چیست توضیح دادیم استفاده کنید. در این حالت شما می‌توانید با تولید محتوای نیچ یا باکیفیت، روند افزایش فالوور خود را به خوبی تجربه کنید.
  • از کامنت استفاده کنید. این کار را می‌توانید برای حساب‌های بزرگ و مشهور انجام دهید و یا با پاسخ به کسانی که در حیطه شما علاقمند هستند، آنها را جذب کنید.
  • از تبلیغات در صفحاتی که در زمینه شما فعالیت می‌کنند، در صفحاتی که نرخ مشارکت کاربران بالا است و یا در صفحاتی که فالوور زیادی دارند استفاده کنید. شما می‌توانید با تریک‌های مختلفی که در این حوزه دارد، محتوای کنجکاوانه و یا پر از اطلاعاتی را به مخاطب خود ارائه کرده و در انتها بخواهید تا صفحه شما را دنبال کنند.
  • کمپین‌ها و مسابقاتی را برگزار کنید تا افراد بیشتری از سوی فالوورهای شما به سمت پیج اینستاگرامی‌تان وارد شوند. در این حالت کافیست با قرعه‌کشی و گذاشتن چند شرط، از مخاطبان خود بخواهید تا صفحه شما را به دیگر دوستان خود نیز معرفی کنند. تولید محتوای ارزشمند، فعالیت‌های روزانه و جذاب نشان دادن پیچ از مهم‌ترین کارهایی است که می‌توانید در لحظه کمپین انجام دهید.
چگونه در اینستاگرام معروف شویم؟
معروف شدن در اینستاگرام

چگونه بلاگر روزمرگی شویم؟

برای آنکه بتوانید یک بلاگر روزمره شوید، بایستی چندین نکته را رعایت کنید که در مورد آنها می‌توان گفت:

  • بایستی فعالیت مداوم داشته باشید. در این حالت است که مخاطب هرروز با شما همراه می‌شود. مزیت دیگر این امر این است که هرروز کاربران بسیاری به پیچ شما آشنا شده و همراه با آن می‌شوند.
  • اکانت خود را در شبکه‌ اینستاگرام یا … به حالت بلاگری دربیاورید تا بتوانید از آمارهای آن بیشتر استفاده کنید.
  • یکی از نکات مهم در بلاگر چیست، این نکته می‌باشد که شما بایستی در بلاگری روزمره، ساعات انتشار پست‌های خود را تنظیم کنید. بهترین زمان برای گذاشتن ویدیوها از طرفی بستگی به سبک شما دارد. مثلا اگر می‌خواهید محتوای فان بگذارید، می‌توانید آن را در ساعاتی مانند ظهر که وقت استراحت است (ساعت 13-14) و یا عصر زمانی که افراد از کار و شغلی که دارند، رها می‌شوند و تمایل دارند تا ساعتی را با شبکه اجتماعی خوش باشند (ساعت 7 عصر) قرار دهید.
  • از ابزارهای خوب استفاده کنید. بهتر هست یک بلاگر از تجهیزاتی که موردنیاز کارش است استفاده کند. مثلا از مونوپاد استفاده کنید. از دوربین با کیفیت بالا، نور یا رینگ لایت، led های رنگی برای پس زمینه، پنل آکوستیک، میکروفون مناسب و … استفاده کنید.
  • به سفر و تفریح بروید. گاهی لازم است تا شما برای حفظ و جذب مخاطب بیشتر به ماندن در صفحه شما، به سفر و تفریح بروید. شما بایستی از لحظات مختلف این واقعه برای مخاطب خود گزارش دهید.
  • چیزهای جدید را تجربه کنید و با فالوور در میان بگذارید.

چگونه بلاگر لایف استایل شویم؟

ابتدا در مورد اینکه بلاگر چیست (در سبک لایف استایل) باید گفت این نوع بلاگری یعنی فردی در موازات زندگی روزانه‌ای که دارد، محتوایی تولید کند که بیانگر نحوه زندگی، سلایق و علاقه او باشد. در این راستا:

  • شما می‌توانید موضوعات مختلفی را از بلاگری روزمره با مخاطبان خود در نظر داشته باشید. مثلا بیشترین موضوعاتی بلاگر چیست در زمینه لایف استایل را می‌توان سفر، پختن غذا، موضوعات خانوادگی، تفریحات، حرف زدن راجع به وزن، اوضاع جامعه و … دانست.
  • شخصیت این دسته از افراد باید جوری باشد که بتوانند علاوه بر تعامل با مخاطبان خود، تک تک لحظات خود را در زندگیشان با مخاطب در میان بگذارند.
  • تیریک‌های مختلفی در این حوزه وجود دارد که شامل ساخت حاشیه برای جمع کردن فالوور و مشهور کردن خودتان (از طریق برسر زبان انداختن نامتان که باعث می‌شود پیچ‌های مختلف به نفع شما تبلیغ کنند)، ایجاد حس کنجکاوری برای وارد کردن مخاطب به درون ویدیو و … اشاره کرد.
چگونه بلاگر لایف استایل شویم؟
سبک لایف استایل بلاگر چیست

چگونه بلاگر کودک شویم؟

برای تبدیل شدن به یک بلاگر کودک، لازم است جامعه هدف خود را نیچ کنید. بنابراین مخاطبان خود را کودکان و یا والدین آنها بدانید. به عنوان مثال در مورد بلاگری کودک می‌توان گفت:

  • برای آنها تولید محتوا کنید. این تولید محتوا می‌تواند از موارد ساده شروع شود اما جوری باشد که بتواند آنها را درگیر کند تا شانس تولید محتوای شما افزایش یابد. یکی از بهترین نوع تولید محتوا برای بلاگر کودک، ساخت کاردستی است که می‌تواند او را به آن مشغول و سرگرم کند.
  • نقاشی کنید. مورد دیگری که می‌توان برای بلاگری کودکان به کار گرفت، نقاشی است. شما می‌توانید طرح‌های زیبا و ساده‌ای را برای آنها در نظر بگیرید.
  • رنگ آمیزی به عنوان دسته‌ی دیگری از محتوای مخصوص این گروه از بلاگرها است که کافیست یک دفترچه از طرح‌های پیش فرض را گرفته و رنگ‌آمیزی آن را انجام دهید.
  • بازی کردن با اسباب بازی‌ها، انجام فعالیت‌های عملی و آزمایشی ساده، کارتون‌ها و … از دیگر ایده‌های تولید محتوای بلاگری کودک است.

درامد بلاگرها از کجاست؟

اما در مورد اینکه درامد بلاگر چیست باید گفت بسته به اینکه این افراد چه میزان فالوور دارند و در چه زمینه‌هایی فعالیت می‌کنند، این رقم می‌تواند متفاوت باشد. مهم‌ترین منبع درآمدی بلاگرها از تبلیغات است به طوریکه یکی از بلاگرها در سال گذشته با داشتن سیصد هزار فالوور، ماکزیمم ماهانه تا 300 میلیون درآمد داشته است. از دیگر راه‌های درآمد بلاگرها می‌توان گفت:

  • پست‌های اینستاگرامی
  • استوری اینستاگرامی
  • فروش محصولات دانلودی یا فیزیکی
  • همکاری در فروش
  • تبلیغ محصولات مثلا محصولات آرایشی و بهداشتی
  • تبلیغ برندها و کسب‌و‌کارها
  • کمک خواستن از خود فالوورها
  • بازیگری در فیلم و سریال‌ها
  • شرکت در برنامه‌ها و شوهای تلویزیونی
  • شرکت در تبلیغات مجازی و یا تلویزیونی
درامد بلاگرها از کجاست؟
درآمد بلاگر چیست؟

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 5

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا