کسب و کار

آب تصفیه شده چه ویژگی هایی دارد؟

تصفیه آب رسیدن به آب خالص و بدون آلاینده می باشد و تمامی این آلاینده ها نمی توانند توسط سیستم های تصفیه شهر از بین بروند و چه بسا که فرسودگی لوله های ساختمان ها نیز آلودگی بیشتری را وارد آب می کند. بنابراین تنها راه چاره برای خلاصی از آلودگی آب تهیه ی یک تصفیه آب خانگی است.دستگاه  تصفیه آب99 درصد آلاینده های آب را حذف می کند.

از دیگر مزایای داشتن تصفیه آب می توان به صرفه جویی در هزینه ها نیز اشاره کرد. اگر که بخواهیم از آب معدنی برای مصارف روزانه خود استفاده کنیم و میانگین به 10 لیتر آب در روز نیاز داشته باشیم ، در طی یک سال بین 10 تا 20 میلیون تومان باید هزینه ی خرید آب های معدنی را بپردازیم. در صورتی که برای خرید یک آب تصفیه کن حداکثر 4 الی 5 میلیون تومان هزینه می کنیم و آبی که توسط آن به مصرف می رسانیم بسیار بهتر و استاندارد تر از آب های معدنی خواهد بود.در ادامه در رابطه با این که دستگاه تصفیه آب چیست و چگونه کار می کند صحبت خواهیم کرد و مضرات آب آلوده و مزایای خرید آب تصفیه کن را بررسی می کنیم.

دستگاه تصفیه آب چیست؟

تصفیه آب فرآیند حذف مواد شیمیایی نامطلوب، آلاینده های بیولوژیکی، مواد جامد معلق در آب که باعث افزایش سختی آب آشامیدنی میگردند و تصفیه ی گازهای شیمیایی از آب آلوده است. هدف از تصفیه آب لوله کشی شهری به طور کلی حذف املاح مضر موجود در آب آشامیدنی برای افزایش کیفیت آب آشامیدنی و افزایش سلامت بدن انسان است.استانداردهای کیفیت آب آشامیدنی معمولا توسط دولتها یا با سازمانهای بین المللی بهداشت تعیین میشوند تا در سراسر دنیا طبق این استانداردها کیفیت آب آشامیدنی تنظیم و مصرف شود و این مسئله ارتباط مستقیم به سلامت جهانی دارد. این استانداردها بسته به میزان استفاده از آب، شامل حداقل و حداکثر آلاینده های مختلف موجود در آب میگردند.دستگاه های تصفیه آب در مدل های زیر سینکی و رومیزی در بازار عرضه می شوند که مدل زیر سینکی آن طرفداران بیشتری دارد. این دستگاه ها کیفیت تصفیه آب بهتری دارند هم چنین از نظر تعمیرات و تعویض فیلتر ها نیز بسیار کم هزینه تر می باشند. فیلتر های تصفیه آب بعد از مدتی به دلیل اشباع از مواد و املاح کارایی خود را ندارند و باید با فیلتر های جدید جایگزین شوند. به همین علت تعویض فیلتر های تصفیه آب یکی از مهم ترین نکات در نگهداری دستگاه است که باعث می شود طول عمر آن افزایش پیدا کند و به دستگاه و پمپ آن آسیبی نرسد و همواره آب خروجی از آن کیفیت مناسبی داشته باشد.

در یک دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس مراحل فیلتر های تصفیه آب به این شکل است که ابتدا رسوبات و مواد جامد آب توسط فیلتر مرحله ی یک یعنی پروپیلن حذف می شوند. سپس در مراحل دوم و سوم فیلتر های کربن پودری و کربن بلاک، مواد شیمیایی و کلر آب از بین می روند و طعم و رنگ آب تا حدود زیادی بهتر می شود. در مرحله ی چهارم فیلتر ممبران به دلیل دارا بودن منافذ بسیار ریز به قطر 0001/0 میکرون تمام املاح  آب و نیترات و فلزات سنگین و مواد معدنی اضافه ی آن را تصفیه می کند. در این مرحله است که سختی آب بسیار پایین می آید. فیلتر مرحله پنجم یعنی کربن خطی آبی که وارد مخزن شده است را تصفیه نهایی کرده و آب کاملا زلال و دارای رنگ شفاف و طعمی گوارا خواهد شد. آب به دلیل آن که مواد معدنی خود را توسط ممبران از دست داده است در این مرحله سختی بسیار پایینی دارد. فیلتر مینرال که از سنگ های معدنی تشکیل شده است در مرحله ششم قرار می یرد تا آب با عبور از آن، مواد معدنی هم چون کلسیم و پتاسیم را در خود حل کند و سختی آن تا حدی افزایش پیدا کند.

دستگاه تصفیه آب توسط فیلتر های مخصوصی که دارد تمام مواد و املاح مضر آب را نظیر رسوبات و مواد شیمیایی و کلر و میکروب ها را تصفیه و دفع می کند و باعث می شود که آب طعم و بو و رنگ بهتری داشته باشد. فیلتر های کربنی و فیلتر اسمز معکوس رایج ترین فیلتر های آب هستند و در هنگام خرید دقت کنید که این فیلتر ها در دستگاه وجود داشته باشد. اغلب دستگاه های آب تصفیه کن معتبر از سیستم اسمز معکوس برخوردار هستند که بین 6 الی 8 فیلتر دارند. هر چه تعداد مراحل تصفیه آب بیشتر باشد کیفیت آب خروجی نیز بالاتر خواهد بود.

آلاینده های آب

تامین آب سالم یگی از نگرانی های و دغدغه های بشر در چند دهه ی اخیر بوده است. این نگرانی با رشد جمعیت و توسعه ی صنایع و استفاده ی بیش از حد از مواد و کود های شیمیایی هر ساله بیشتر می شود. برای تصفیه کردن آب ابتدا باید آلاینده های موجود در آن را شناسایی کنیم. آژانس حفاظت از محیط زیست لیستی از آلاینده های آب را تهیه کرده است که بیش از 80 مورد می باشد. آلودگی آب منابع بسیار زیادی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

ترکیبات کلوئیدی: مانند میکروارگانیسم ها، پاتوژن ها، جلبک ها، ترکیبات آلی و معدنی

ترکیبات محلول: مانند فلزات سنگین، آهن، یون های مولد سختی، نمک های معدنی

گاز های محلول: مانند کربن دی اکسید، سولفید هیدروژن

مواد معلق: مانند جلبک ها، ذرات خاک، شاخه و برگ

مایعات مخلوط نشدنی: مانند روغن در آب های سطحی
یکی از مهم ترین آلودگی های آب شهری ترکیبات غیر آلی است که می تواند شامل آرسنیک، کلر، فلوراید، سرب، جیوه، نیتریت و نیترات موجود در آب باشد.

کلر و کلرامین موادی هستند که برای ضد عفونی کردن آب در شهر ها استفاده می شود. این مواد سمی باعث بوی بد آب می شوند و وجود بیش از حد آن ها سبب ایجاد بیماری های معده و مشکلات گوارشی و پوستی خواهد شد.

فلوراید ممکن است در آب های زیر زمینی یافت شود و به آب های شهری منتقل گردد. وجود فلوراید بیش از مقدار معین در آب می تواند باعث لک شدن دندان ها و ایجاد حفره در آن ها شود و در طولانی مدت نیز مشکلات استخوانی و مفاصل را به دنبال دارد.

نیترات نیز یکی دیگر از مشکلات آب های لوله کشی است که بسیار برای نوزادان مضر است. مقادیر زیاد این ماده در نوزادان باعث ایجاد سندروم کودک آبی خواهد شد. نیترات از راه دفع آفات و علف کش ها به منابع آب نفوذ پیدا می کند.

آلاینده های آب بسیار زیاد هستند و تنها راه رهایی از آن ها استفاده از دستگاه های تصفیه آب خانگی می باشد که آب بدون آلودگی و مواد مضر و سمی را در دسترس ما قرار می دهند.

مزایای خرید دستگاه تصفیه آب خانگی

بر اساس تحقیقات و گزارشاتی که در طی چندین سال اخیر منتشر شده است بسیاری از بیماری ها در کشور های توسعه نیافته به دلیل بحران آب و عدم دسترسی به آب بهداشتی است. به همین علت در چند دهه ی اخیر موضوع تصفیه آب بسیار جدی دنبال می شود و مردم تشویق به خرید دستگاه تصفیه آب شده اند.در تاسیسات تصفیه خانه شهری از کلر برای ضد عفونی و انگل زدایی آب استفاده می شود که این ماده یکی از عوامل بیماری زای آب لوله کشی می باشد و باید فیلتر شود. دستگاه صفیه آب با فیلتر های مخصوص خود می تواند کلر و هر ماده ی شیمیایی دیگر را در آب از بین ببرد. فرسودگی زیر ساخت ها و سیستم لوله کشی آب نیز رسوبات زیادی را به آن وارد کرده و خطر ورود میکروب ها به بدن انسان را افزایش می دهد. در بسیاری از مناطق که آب کلر زنی نمی شود و از تانکر ها و چاه های خانگی برای تامین آب استفاده می شود می توان از دستگاه تصفیه آب فرابنفش استفاده کرد. این دستگاه با فیلتر یو وی فرابنفش به راحتی تا 99 درصد میکروب ها و باکتری های آب را از بین می برد. هم چنین با داشتن یک آب تصفیه کن خانگی دیگر نیازی به جوشانیدن آب ندارید تا میکروب های آن را از بین ببرید. آب تصفیه شده توسط این دستگاه کاملا مناسب آشامیدن و پخت و پز می باشد و عاری از هر نوع ماده ی بیماری زاست. یکی از معایب آب لوله کشی طعم و بوی بد آن است که به دلیل مواد شیمیایی و املاح آب می باشد. با تصفیه آب خانگی می توان طعم آب را بهبود دهید و رنگ آن را نیز شفاف کنید. شما می توانید از مزایای آب قلیایی نیز توسط این دستگاه بهره مند شوید. دستگاه تصفیه کننده قلیایی به آب آنتی اکسیدان های فراوانی می دهد. آب یونیزه باعث قلیایی شدن خون نیز می شود و به سلول های سرطانی امکان رشد و تکثیر نخواهد داد. مصرف آب قلیایی باعث جلوگیری از بیماری دیابت و پوکی استخوان می شود،  برای حفظ و یا کاهش وزن مفید است و از خشکی پوست و ریزش مو نیز جلوگیری می کند.
شاید در ابتدا هزینه ی نصب و راه‌اندازی دستگاه تصفیه آب کمی زیاد به نظر برسد، اما با اندیشیدن به مزایای استفاده از این دستگاه‌ هزینه ی خرید آن کاملاً منطقی و ضروری به نظر خواهد رسید. به همین علت است که خرید آب تصفیه کن تایوانی اصل هم یک سرمایه گذاری اقتصادی است و در صرفه جویی هزینه ها به نفع شماست و هم از آسیب به محیط زیست جلوگیری خواهد کرد.

داشتن پوستی سالم، جلوگیری از بروز ناراحتی های قلبی، کاهش ابتلا به سرطان و بیماری های کبدی، تنظیم حرارت بدن، دفع بهتر سموم از بدن و تقویت عضلات و مفاصل از فواید تصفیه کردن آب می باشد. علاوه بر مسائل سلامتی و بهداشتی، خرید بهترین دستگاه تصفیه آب یک نوع صرفه جویی در هزینه هاست که می توان برای سال های طولانی از آن برای نوشیدن آب سالم استفاده کرد و نیازمند به خرید آب های معدنی نباشیم.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا