تکنولوژی

انفجار گوشی آیفون ایکس در جیب یکی از کاربران (شکایت از اپل)

شکایت از شرکت اپل: انفجار گوشی آیفون X

پرونده های شکایت از شرکت اپل تمامی ندارد و هر روز شکایت جدیدی از این شرکت می شود. این کمپانی امریکایی به تازگی مورد اتهام یکی از کاربران گوشی آفون ایکس خود مبنی بر انفجار گوشی یکساله خود قرار گرفته است. شکایت از اپل به دلیل انفجار آیفون ایکس در جیب یکی از کاربران توجه بسیاری را در سراسر دنیا به خود جلب کرده است.

 

شکایت از اپل به دلیل انفجار آیفون ایکس

به تازگی یکی از کاربران استرالیایی شرکت اپل که گوشی موبایل آیفون ایکس او در جیبش منفجر شده است، پرونده ای را در دادگاه علیه غول کوپرتینو مبنی بر شکایت از شرکت اپل تشکیل داده است. این حادثه ناگوار ابتدا در سال ۲۰۱۹ رخ داده است اما شاکی ماجرا پس از عدم پاسخگویی صحیح شرکت به سوالات وی در مورد مشکل به وجود آمده و انفجار گوشی، به تازگی اقدامات قانونی خود را علیه این شرکت فناوری امریکایی آغاز کرده است. به گزارش یکی از خبرگزاری های معتبر دنیا، رابرت دی رز، دانشمند استرالیایی، در دفتر کار خود نشسته بود و مشغول به کار بود که به یکباره احساس درد ناگهانی در پای خود حس کرد و صدای گاز گرفتگی عجیبی شبیه به انفجار را از جیب خود شنید.

انفجار گوشی موبایل اپل

بر طبق گفته و سخنان رابرت، “من صدای خفیف و ضعیف یک انفجار کوچک را از جیب شلوار خود شنیدم، سپس به دنبال آن گاز گرفتگی و صدای انفجار احساس درد شدیدی در پای راست خودم کردم، بنابر این بلافاصله از جا پریدم و فهمیدم این مسئله از تلفن آیفون ایکس من نشأت گرفته است.” پس از بیرون آوردن گوشی موبایل آیفون ایکس خود از جیب شلوار، متوجه شدم که از تلفن موبایلی که فقط یکسال است آن را از شرکت اپل خریداری کرده ام، دود خارج می‌شود.

انفجار این دستگاه موبایل شرکت اپل در جیب این کاربر باعث سوختگی درجه دو در پاهای او شده است. وی همچنین در ادامه توضیحات خود افزود که “من در لحظه انفجار گوشی شرکت اپل همه جا را خاکستری رنگ میدیدم و پوست پایم نیز پس از انفجار گوشی موبایل آیفون ایکس در جیبم، کنده شده بود.” علاوه بر این، گزارش شده است که این فرد حادثه دیده چندین بار با این غول فناوری مستقر در کوپرتینو برای اطلاع این مسئله تماس گرفته است، اما هرگز هرگز پاسخی درباره این موضوع دریافت نکرده است. بنابراین، دانشمند استرالیایی حادثه دیده شکایت خود را با همکاری وکلای خود جهت اقدامات قانونی علیه شرکن اپل در مورد جبران خسارت به جریان انداخته است.

انفجار گوشی موبایل اپل

شکایت دیگر از ملبورن

لازم به ذکر است، به تازگی شرکت اپل ، توسط شخص دیگری از شهر ملبورن مورد اتهام قرار گرفته است که ادعا می کند “پس از گرم شدن بیش از حد اپل واچ خود، مچ دستش به طور موضعی سوخته است”. در حال حاضر، شرکت اپل در حال بررسی هر دو شکایتی است که به دادگاه ارسال شده است.

ثبت شکایات متعدد از اپل

ثبت شکایات متعدد از شرکت اپل به‌دلیل کاهش عمدی توان پردازشی آیفون‌های قدیمی و مشکلات ایجاد شده برای کاربران. گروهی ۱۸ نفره از مشتری‌های قبلی شرکت اپل از این شرکت بابت آن ‌چه «جلوگیری مخفیانه از کار کردن آیفون‌های قدیمی» اعلام شده، به دادگاه فدرال امریکا شکایت کرده‌اند.

گروه ۱۸ نفره ‌ای که دادخواستی علیه شرکت فناوری اپل به دادگاه فدرال منطقه‌ شمالی کالیفرنیای امریکا تقدیم کرده‌اند، بحران کند شدن گوشی موبایل آیفون را «یکی از بزرگ ‌ترین موارد کلاه برداری از مشتری ها در تاریخ که صدها میلیون موبایل را در سرتاسر جهان تحت تأثیر قرار داده است» می‌دانند. این گروه 18 نفره در دادخواست شکایت خود علیه شرکت اپل اعلام کرده‌اند شرکت اپل به‌ صورت عمدی باعث افت عملکرد دستگاه‌های موبایل آیفون قدیمی شده و این کار، بخشی از برنامه‌ این شرکت برای افزایش سود ناشی از فروش محصولات جدید و موبایل های به روز خود بوده است.

ثبت شکایت عجیب علیه اپل

یکی دیگر از شکایات علیه شرکت اپل ثبت شکایت عجیب علیه اپل و درخواست دریافت غرامت 2 تریلیون دلاری است. می‌تواند عنوان عجیب ‌ترین شکایت علیه شرکت اپل را این شکایت نامید. شاکی مورد نظر این پرونده درخواست دریافت غرامت ۲ تریلیون و ۹۰۰ دلار و یک محصول گرانبها از شرکت اپل را مطرح کرده است.

شاکی این پرونده مدعی شده است که در اکتبر ۲۰۱۸ برای تعمیر گوشی موبایل آیفون ۷ خود به یک اپل استور مراجعه کرده و سپس ادعاهای بسیار عجیب و غریبی را مطرح کرده است. آقای پارکر گوشی موبایل آیفون ۷ را به یک اپل استور در شهر سنت لوییس آورده است و در همان روز، این گوشی توسط یکی از کارکنان شرکت اپل تعمیر شده است.

اما آقای پارکر می‌گوید که اپل استور هرگز آیفون اصلی وی را پس نداده است زیرا متوجه شده‌ است که گوشی تحویل داده شده دارای ویژگی‌های جدیدی نسبت به گوشی قدیمی است. شاکی مورد نظر این پرونده مدعی شده است که آیفون اصلی او دارای قابلیت رد کردن برخی صفحات بارگذاری بوده و این موضوع به آیفون مورد نظر اجازه می‌داده که با سرعت و دقت بیشتر با دیگر گجت‌ها ارتباط برقرار کند و به آن ها متصل شود.

ماجرای عجیب شکایت از اپل!

جدیدا شکایت بسیار عجیبی بر علیه شرکت اپل به دادگاه ارائه شده که بر اساس آن شرکت اپل به علت دروغگویی در مورد ابعاد و تعداد پیکسل‌های گوشی‌های آیفون ایکس، ایکس اس و مکس باید غرامت قابل توجهی بپردازد.

در این در خواست شکایت ۵۵ صفحه ای به طور مفصل و کامل توضیح داده شده که شرکت اپل بخش هایی از قاب جلویی گوشی موبایل های سری ایکس که فاقد هرگونه پیکسل است را هم به عنوان بخشی از نمایشگر منظور کرده است و تعداد پیکسل آن را حساب کرده است. شاکی این پرونده عجیب با همین استدلال مدعی شده نمایشگر آیفون ایکس ۵.۸ اینچ نبوده و ابعاد دقیق آن در حقیقت ۵.۶۸۷۵ اینچ است که ۰.۳ اینچ کمتر از ادعای اپل است. به همین دلیل شرکت اپل باید به وی غرامت پرداخت کند.

شکایت از اپل به اتهام نقض حریم خصوصی

یک سازمان غیردولتی حامی حریم خصوصی شهروندان از ثبت دو شکایت جدید علیه شرکت اپل به اتهام استفاده از یک اپلیکیشین برای تبلیغ هدفمند کاربران گوشی‌های آیفون خبر داده است. این سازمان اعلام کرد دو شکایت را علیه اپل در دادگاه‌های آلمان و اسپانیا طرح کرده است.

(ان‌اووای‌بی) یک سازمان اتریشی است که از سوی مکس شرمز، حقوقدان و کنشگر دفاع از حریم خصوصی شهروندان در فضای مجازی تاسیس شده و اداره می شود.

این شکایت حقوقی علیه شرکت اپل به دلیل استفاده اپل از کدهای معروف به شناسایی برای تبلیغ‌کنندگان (IDFA) صورت گرفته است. این کدها، مشابه کوکی‌هایی هستند که داده‌ها و اطلاعاتی مرتبط با رفتار کاربر در فضای مجازی را در اختیار شرکت‌های تبلیغ ‌کننده اینترنتی قرار می ‌دهد.

شکایت های عجیب بر علیه شرکت اپل ادامه دار است و هر روز شاهد شکایت های متعددی علیه این شرکت هستیم.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا