بهداشت و سلامتتغذیه سالم

بهترین زمان مصرف ویتامین E [برای چه افرادی مفید است؟]

ویتامین E چیست؟ آیا زمان مصرف آن مهم است؟

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E چیست؟ ویتامین E چیست و چرا باید آن را مصرف کنیم؟ این ویتامین برای چه کسانی مفید و برای چه کسانی توصیه به استفاده نمی‌شود؟ در این مقاله با ما باشید تا به صورت جامع راجع به مصرف این نوع ویتامین و نیز بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E اطلاعات جامعی را در اختیار شما کاربران قرار دهیم. همانطور که می‌دانید، ویتامین E یک از ویتامین‌ها پرکاربرد است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می‌کند و می‌تواند برای سیستم ایمنی بدن مناسب باشد. مهم‌ترین نکته‌ای در مصرف ویتامین E و هر نوع دیگری ویتامین وجود دارد، زمان و شرایط مناسب برای مصرف آن است که در این مقاله به بررسی این موارد مهم می‌پردازیم.

 

ویتامین E چیست؟

ویتامین E یک ویتامین محلول در چربی با چندین شکل مختلف است اما شکل آلفا توکوفرول (آنتی اکسیدان‌های ویتامین E) تنها ویتامین مورد استفاده بدن انسان در آن است. نقش اصلی آن این است که به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کند و الکترون‌های ضعیف را از بین ببرد – که به اصطلاح “رادیکالهای آزاد” نامیده می شوند – که این الکترون‌ها به سلول‌ها می‌توانند آسیب برسانند. همچنین عملکرد سیستم ایمنی را افزایش داده و از تشکیل لخته در عروق قلب جلوگیری می‌کند. ویتامین‌های آنتی اکسیدان، از جمله ویتامین E، در دهه 1980 هنگامی که دانشمندان دریافتند آسیب رادیکال‌های آزاد در مراحل اولیه تصلب شرایین (انسداد شریان‌ها) نقش دارد و همچنین ممکن است در سرطان، کاهش بینایی و بسیاری دیگر نقش داشته باشد، مورد توجه عموم قرار گرفت. شرایط مزمن ویتامین E توانایی محافظت از سلول‌ها در برابر آسیب رادیکال‌های آزاد و همچنین کاهش تولید رادیکال‌های آزاد در شرایط خاص را دارد. ویتامین E از سلول‌های شما در برابر آسیب محافظت می کند ، سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می کند و به گسترش عروق خونی و جلوگیری از لخته شدن خون کمک می کند. کمبودها می توانند باعث آسیب عصبی ، مشکلات بینایی و ضعف سیستم ایمنی بدن شوند

اگر شما در مورد بهترین زمان مصرف ویتامین E سوالی دارید، با ما در بخش بعدی همراه باشید. میزان توصیه شده رژیم غذایی (RDA) برای ویتامین E برای مردان و زنان 14 ساله و بالاتر 15 میلی گرم روزانه (یا 22 واحد بین المللی، IU) است. این مقدار همچنین شما زنان باردار نیز می‌شود. زنان شیرده کمی بیشتر این ویتامین را مصرف می‌کنند که در حدود 19 میلی گرم (28 IU) روزانه نیاز دارند. ویتامین E در روغن‌های گیاهی، آجیل، دانه‌ها‌، میوه‌ها و سبزیجات یافت می‌شود. از دیگر موادی که می‌توانید در آن ویتامین E  را پیدا کنید، می‌توان به روغن جوانه گندم، روغن آفتابگردان، گلرنگ و سویا، دانه‌های آفتابگردان، بادام‌ها، بادام زمینی‌، کره بادام زمینی، سبزی چغندر‌، سبزی‌های کلارد‌، اسفناج، کدو تنبل، فلفل دلمه‌ای قرمز، مارچوبه، انبه، آووکادو و … اشاره نمود.

ویتامین E

 

فواید ویتامین E چیست؟

قبل از آنکه به بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E بپردازیم، لازم است کمی راجع به مزایا و فواید این نوع ویتامین مطالبی را بیان کنیم. این ویتامین می‌تواند برای موارد زیر مفید باشد:

  • یک بیماری ارثی که بر کنترل حرکتی (آتاکسی (ناهماهنگی و بی نظمی حرکات اعضای بدن) با کمبود ویتامین E یا AVED) تأثیر می‌گذارد. مصرف ویتامین E از طریق دهان برای درمان کمبود ویتامین E به دلیل این اختلال حرکتی ژنتیکی موثر است.
  • بیماری آلزایمر یکی دیگر از مشکلاتی است که می‌تواند در مواردی با ویتامین E بهبود یابد. به نظر می‌رسد مصرف مکمل‌های این نوع ویتامین، با توجه به بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E، تنها در صورتی که با برخی از داروهای ضد آلزایمر مصرف شود، می‌تواند مانع از پیشرفت بیماری آلزایمر شود.
  • یک اختلال خونی که باعث کاهش سطح پروتئین در خون به نام هموگلوبین (بتا تالاسمی) می‌شود. به نظر می‌رسد مصرف ویتامین E می‌تواند برای کودکان مبتلا به این اختلال خونی مفید است.
  • گرفتگی‌های قاعدگی (دیسمنوره). مصرف ویتامین E از طریق دهان به مدت 2 روز قبل از خونریزی و 3 روز پس از شروع خونریزی باعث کاهش درد و کاهش خونریزی قاعدگی می‌شود.
  • با توجه به بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E، یک اختلال ارثی که باعث می‌شود گلبول‌های قرمز در پاسخ به استرس (کمبود G6PD) تجزیه شوند. مصرف ویتامین E، به تنهایی یا همراه با سلنیوم، ممکن است برای افراد مبتلا به این بیماری مفید باشد.
  • خونریزی در جمجمه (خونریزی داخل جمجمه). ممکن است مصرف ویتامین E خطر خونریزی جمجمه را در نوزادان نارس کاهش دهد.
  • خونریزی داخل یا اطراف نواحی پر از مایع (بطن) مغز (خونریزی داخل بطنی). تجویز این ویتامین در بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E، به نوزادان نارس می‌تواند خطر خونریزی در مغز را کاهش دهد. توجه کنید که مصرف مقدار زیاد دوز برای این دسته از افراد، خطر عفونت سپسیس یا عفونت جدی در نوزادان را زیادتر می‌کند.
  • شرایطی در مردان که مانع باردار شدن همسر (ناباروری مردان) می‌شود. مصرف قرص ویتامین E، میزان بارداری را در مردان مبتلا به مشکلات باروری افزایش می‌دهد. اما به نظر می‌رسد مصرف دوزهای بالای ویتامین E همراه با ویتامین C این مزایا را ارائه ندهد.
  • کاهش مزایای نیترات درمانی که در صورت استفاده از نیترات در تمام طول روز اتفاق می‌افتد (nitratE tolErancE). مصرف روزانه ویتامین E می‌تواند از nitratE tolErancE جلوگیری کند.
  • تورم (التهاب) و تجمع چربی در کبد در افرادی که الکل کمی مصرف می‌کنند یا به طور کل این ماده را مصرف نمی‌کنند (استئاتوهپاتیت غیرالکلی یا NASH). به نظر می‌رسد مصرف روزانه ویتامین E با توجه به بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E و با توجه به نظر پزشک، باعث بهبود التهاب و نشانه‌های کبدی این نوع بیماری در بزرگسالان و کودکان می‌شود.
  • سندرم پیش از قاعدگی (PMS). به نظر می‌رسد مصرف ویتامین E باعث کاهش اضطراب، اختلال حواس و افسردگی در برخی از افراد مبتلا به سندرم پیش از قاعدگی (PMS) می‌شود.
  • اختلال حرکتی که اغلب توسط داروهای ضد روان پریشی (دیسکینزی تاخیری) ایجاد می‌شود. در این مورد با توجه به بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E، مصرف این ماده علائم مربوط به این اختلال حرکتی را بهبود می‌بخشد.
مزایا و فواید ویتامین E چیست؟

 

آیا زمان در مصرف قرص ویتامین E مهم است؟

ویتامین‌های مختلف به طرق مختلف عمل می‌کنند. این بدان معناست که برخی ملاحظات خاصی در مورد نحوه مصرف آنها و اینکه آیا مردم می‌توانند در کنار آنها غذا بخورند یا خیر، وجود دارد. اگرچه تحقیقات تا به اینجا، چند توصیه برای جلوگیری از عوارض جانبی و نحوه مصرف این ویتامین‌ها دارد، اما نمی‌توان به طور کلی از توصیه‌های خاصی برای مصرف ویتامین‌ها در زمان‌های خاص پشتیبانی کرد. این مهم است که افراد در مکمل روزانه ویتامین خود هیچ گونه وقفه‌ای را تجربه نکنند، به ویژه اگر از آن برای مدیریت کمبود ویتامین در بدن خود استفاده می‌کنند.

به طور کلی، بهتر است از مکمل‌ها اجتناب کنید و از رژیم غذایی متعادل، تغذیه کافی دریافت کنید. با این حال، هنگامی که مکمل‌های ویتامین برای افراد خاص ضروری می‌شود، مردم باید بتوانند آنها را به راحتی در برنامه خود قرار دهند. زمان‌بندی در مصرف مکمل مقوله‌ای است که قابل انعطاف بوده و از آنجایی اهمیت دارد که می‌تواند به جذب و یا عدم جذب آن ویتامین و یا سایر مواد مرتبط باشد.

آیا زمان در مصرف قرص ویتامین E مهم است؟

 

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E چه زمانی است؟

مصرف ویتامین‌ها می‌تواند راهی عالی برای تأمین نیازهای تغذیه‌ای شما باشد، اما نکته مهمی در این زمینه وجود دارد که حتما باید به آن توجه کنید. به گفته پزشکان: “وقتی مردم ویتامین‌ها را به روش مناسب مصرف نمی‌کنند، بهبودی در وضعیت خود مشاهده نخواهند کرد.” “بدن شما نمی‌تواند ویتامین‌ها را به طور کامل جذب کند مگر اینکه بهترین زمان را برای مصرف آنها بدانید.”

اگر نیاز به مصرف مولتی ویتامین دارید، باید آن را به نحوی مصرف کنید که جذب مواد مغذی آن (یعنی ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری) را به حداکثر برساند. در عین حال به اندازه کافی مصرف شود تا از مضرات و یا عوارضی که می‌تواند داشته باشد، اجتناب شود. برای بسیاری از افراد، صبحانه مناسب‌ترین زمان برای مصرف مولتی ویتامین است، اما اگر صبحانه شما حاوی مقادیر قابل توجهی چربی یا روغن نباشد، بهترین جذب ویتامین D و سایر ویتامین‌های محلول در چربی مانند A ، E را دریافت نخواهید کرد. بنابرای راجع به بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E باید به این نکته توجه کنید که مولتی ویتامین‌هایی که محلول در چربی هستند، آنها را با هر کدام از وعده‌های غذایی که بیشتر چربی و روغن داشته باشد، مصرف کنید. مصرف مولتی ویتامین همراه با غذا نیز ممکن است ناراحتی معده یا حالت تهوع ناشی از این مکمل‌ها را کاهش دهد.

اگر مکمل‌های جداگانه‌ای تهیه می‌کنید که مقادیر زیادی ویتامین یا مواد معدنی را تامین می کنند، توجه داشته باشید که اینها می‌توانند با مقادیر کمتری از مواد مغذی مشابه مولتی ویتامین شما موثر باشند. به عنوان مثال‌، اگر مکمل کلسیم جداگانه مصرف می‌کنید‌، آن را در ساعتی از روز با مولتی ویتامین خود مصرف کنید؛ زیرا مقدار زیاد کلسیم باعث کاهش جذب مواد معدنی موجود در مولتی ویتامین شما مانند منیزیم، آهن ، مس و روی می‌شود. به طور مشابه، اگر مکمل جداگانه‌ای با ویتامین D ، A ، E یا K مصرف می‌کنید، آن را در زمان متفاوت از روز از مولتی ویتامین خود مصرف کنید؛ زیرا ممکن است جذب سایر ویتامین‌های محلول در چربی در مولتی ویتامین شما را کاهش دهد.

بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E چه زمانی است؟

 

برای عملکرد صحیح، بدن شما به 13 ویتامین نیاز دارد که شامل 9 ویتامین محلول در آب و 4 ویتامین محلول در چربی است. با اینکه شما می‌توانید این ویتامین‌ها را در مواد غذایی متفاوتی دریافت کنید، در صورتی که دچار سوء تغذیه نیستید، برخی از افراد برای برآوردن نیازهای تغذیه‌ای خود باید از ویتامین‌های خاصی به صورت جداگانه استفاده کنند.

به طور معمول ، اکثر ویتامین‌ها را می‌توان در هر زمان از روز مصرف کرد. با این حال، برخی از ویتامین‌ها در شرایط خاص بهتر جذب می‌شوند، به همین دلیل خوب است بدانید که چگونه و چه موقع بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E است و بایستی از مکمل برای افزایش جذب مطلوب استفاده کنید.

برخلاف ویتامین‌های محلول در آب، ویتامین‌های محلول در چربی برای جذب مناسب به چربی نیاز دارد. بنابراین در مورد بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E  باید گفت، به طور کلی توصیه می‌شود که ترکیبات محلول در چربی را با وعده غذایی حاوی چربی مصرف کنید.

ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان اصلی در بدن عمل می‌کند و برای جریان خون سالم و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است. این نوع ویتامین یک مکمل غذایی محبوب است، حتی اگر این ماده مغذی در بسیاری از غذاها وجود داشته باشد و کمبود آن نادر باشد. بنابراین شما باید در هنگام مصرف، به موضوع بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E در آن توجه کنید.

گفته می‌شود، افرادی که بیماری‌های خاصی دارند، از جمله سندرم روده کوتاه، فیبروز کیستیک و بیماری کرون، ممکن است مجبور شوند از ویتامین E برای جلوگیری از  کمبود احتمالی استفاده کنند.

معمولاً در رابطه با بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E، توصیه می‌شود که مکمل‌های ویتامین E همراه با غذا مصرف شود. با این حال، یک مطالعه در سال 2019 روی 27 زن نشان داد که تا زمانی که چربی در طول روز مصرف می‌شود، ویتامین E به طور موثر جذب خواهد شد.این بدان معناست که تا زمانی که در وعده‌های بعدی به اندازه کافی چربی مصرف می‌کنید، لازم نیست ویتامین E را با وعده غذایی حاوی چربی در همان لحظه بخورید.

به خاطر داشته باشید که حتی اگر ویتامین E برای سلامتی ضروری است، مصرف زیاد آن به شکل مکمل می‌تواند در برخی از افراد آسیب برساند. به عنوان مثال، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که دوزهای بالای مکمل‌های ویتامین E ممکن است منجر به افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات در مردان سالم شود.

چه زمانی بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E می‌باشد؟

 

شرایط مناسب برای بهتزین زمان مصرف قرص ویتامین E چیست؟

بدن شما مواد مغذی را به طرق مختلف جذب و ذخیره می‌کند. هنگام مصرف مکمل‌های تک مغذی و مولتی ویتامین‌ها باید به این نکته توجه کرد. به عنوان مثال، برخی از مواد مغذی بهتر با غذا جذب می‌شوند، در حالی که برخی دیگر را می‌توان با معده خالی مصرف کرد.

کمبود ویتامین E در افراد سالم بسیار نادر است. در اغلب موارد، کمبود ویتامین E در شرایطی ایجاد می‌شود که مواد مغذی به درستی هضم یا جذب نمی شوند. کمبود ویتامین E همچنین ممکن است ناشی از رژیم غذایی بسیار کم چرب باشد. علائم اضافی ویتامین E عبارتند از اسهال، حالت تهوع، خستگی. اگر این شرایط را در رابطه با کمبود یا زیاد بودن آن دارید، حتما باید در رژیم غذایی خود تغییراتی را ارائه کنید.

همچنین ذکر این نکته مهم  است که مردم هنگام استفاده از مکمل‌های ویتامین و مواد معدنی باید مراقب باشند. احتیاط لازم است؛ زیرا ارتباط بین ادعاهای اثربخشی و مزایای واقعی ممکن است بسیار متفاوت باشد. همچنین، بسیاری از ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌توانند مضر باشند اگر فرد آنها را در دوزهای زیاد مصرف کند. همچنین برخی از ویتامین‌ها ممکن است با داروهای معمولی فرد تداخل منفی داشته باشند.

چه کسانی باید از خوردن ویتامین E پرهیز کنند؟

مواردی وجود دارد که در کنار بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E، نبایستی این ماده را مصرف کنید؛ زیرا اثرات نامناسبی می‌گذارد. از جمله:

  • اختلالات غیر سرطانی سینه. مصرف ویتامین E به درمان اختلالات غیر سرطانی پستان، که به عنوان بیماری خوش‌خیم پستان نیز شناخته می‌شود، کمک نمی‌کند.
  • سرطان پستان. افزایش مصرف ویتامین E از رژیم غذایی یا مصرف مکمل‌های این نوع ویتامین بدون توجه به بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش نمی‌دهد.
  • بیماری قلبی. مصرف ویتامین E از طریق دهان از بیماری‌های قلبی در افراد سالم یا افراد در معرض خطر جلوگیری نمی‌کند. همچنین به نظر نمی‌رسد که از سکته مغزی یا حمله قلبی در افراد مبتلا به بیماری قلبی جلوگیری کند.
  • مرگ نوزاد متولد نشده یا نارس. دادن ویتامین E به نوزادان نارس خطر مرگ را در نوزادان کاهش نمی‌دهد.
  • سرطان ریه. مصرف ویتامین E از طریق دهان تا 8 سال خطر ابتلا به سرطان ریه را در مردان سیگاری کاهش نمی‌دهد.
  • مرگ به هر علتی. مصرف ویتامین E بدن توجه به بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E، خطر مرگ به هر دلیلی را کاهش نمی‌دهد.
  • رشد و نمو در نوزادان نارس. دادن ویتامین E به صورت خوراکی از کم خونی در نوزادان نارس جلوگیری نمی‌کند و یا آن را درمان نمی‌کند.

به دلیل گزارش‌های مختلف و گاه‌و‌بیگاه از اثرات منفی مکمل‌های ویتامین E بر سلامت، دانشمندان بحث کرده‌اند که آیا این مکمل ها می‌توانند مضر باشند یا حتی خطر مرگ را افزایش دهند یا خیر. محققان سعی کرده‌اند با ترکیب نتایج چندین مطالعه به این سال پاسخ دهند. در یکی از این تجزیه و تحلیل‌ها، آنها داده‌های 19 آزمایش بالینی ویتامین E، از جمله مطالعات GISSI و HOPE را جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل مجدد کردند. آنها میزان بالاتری از مرگ را در آزمایشاتی که بیماران بیش از 400 IU مکمل در روز مصرف می‌کردند، پیدا کردند. در حالی که این آنالیز هنگام انتشار عناوینی را به خود اختصاص داد، اما نتیجه گیری‌هایی که می‌توان از آن گرفت، محدودیت‌هایی دارد. برخی از یافته‌ها بر اساس مطالعات بسیار کوچک انجام شده است. در برخی از این آزمایشات، ویتامین E با دوزهای بالای بتاکاروتن ترکیب شد که خود با مرگ و میر بیش از حد مرتبط است. علاوه بر این، بسیاری از آزمایشات با دوز بالای ویتامین E در تجزیه و تحلیل شامل افرادی بود که بیماری قلبی پیشرفته یا بیماری آلزایمر داشتند. در این زمینه، آنالیزهای دیگر به نتایج متفاوتی رسیده‌اند. بنابراین مشخص نیست که این یافته‌ها در مورد افراد سالم صدق می‌کند یا خیر. اگر بخواهیم یک نمونه مثال بزنیم، با توجه به تحقیقات پزشکان، تفاوتی در مقدار مرگ‌و‌میری که در یک آزمایش این ویتامین را مصرف کردند و کسانی که دارونما مصرف نموده‌اند، یافت نشد.

چه کسانی باید از خوردن ویتامین E پرهیز کنند؟

 

ویتامین E برای چه کسانی مفید است؟

به طور کلی، کسانی از ویتامین E استفاده می‌کنند (و یا هر نوع ویتامین دیگر) که در آنها نشانه‌های کمبود آن دیده شود. از آنجا که ویتامین E در انواع غذاها و مکمل‌ها وجود دارد‌، کمبود آن در کشورهایی که از فراوانی نعمت (کشورهای ثروتمند و پیشرفته) برخوردار هستند و با مشکل کمبود تغذیه روبرو نیستند، نادر است. افرادی که دارای مشکلاتی مانند عدم جذب چربی به صورت درست و نیز اختلالات گوارشی هستند، که می‌توانند دارای بیماری‌هایی مانند فیبروز کیستینک، پانکراتیت، سلیاک و … باشند، دچار کمبود ویتامین E می‌شوند و بایستی با توجه به بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E، آن را با نظر دکتر مصرف کنند. موارد زیر علائم رایج کمبود ویتامین E است که بایستی در بهترین زمان مصرف ویتامین E آنها را تهیه و استفاده کنند:

  • رتینوپاتی (آسیب به شبکیه چشم که می‌تواند بینایی را مختل کند)
  • نوروپاتی محیطی (آسیب به اعصاب محیطی، معمولاً در دست یا پا، باعث ضعف یا درد می‌شود)
  • آتاکسی (از دست دادن کنترل حرکات بدن)
  • کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن

آیا می‌دانید مولتی ویتامین چیست؟ و زمان مصرف آن کی است؟

بهترین زمان مصرف مولتی ویتامین

 

ویتامین E برای چه کسانی مفید است؟

 

جمع‌بندی و نکات دیگر

در انتها در کنار مواردی که برای این ویتامین از جمله مزایا، بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E و … بیان کردیم، لازم است شایعاتی که راجع به سمی‌بودن آن وجود دارد را نیز برطرف کنیم. هیچ شواهدی مبنی بر اثرات سمی ویتامین E به طور طبیعی در غذاها وجود ندارد. اکثر بزرگسالانی که بیش از مقدار استاندارد RDA 22 IU روزانه دریافت می‌کنند، از مولتی ویتامین یا مکمل‌های ویتامین E جداگانه استفاده می‌کنند که حاوی 400-1000 IU روزانه است. هنوز گزارشی از عوارض جانبی مضر مصرف مکمل در افراد سالم گزارش نشده است. با این حال، خطر خونریزی بیش از حد وجود دارد، به ویژه با دوزهای بیشتر از 1000 میلی گرم در روز یا اگر فردی از داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین نیز استفاده می‌کند. به همین دلیل، حداکثر میزان ویتامین E برای بزرگسالان 19 سال و بالاتر در مقدار 1000 میلی گرم روزانه (1465 IU) از هر شکل مکمل توکوفرول تعیین شده است.

همچنین راجع به بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E در قالب مولتی‌ ویتامین‌ها باید گفت، مولتی ویتامین‌ها معمولاً حاوی انواع ویتامین‌ ها و مواد معدنی هستند.برخی از افراد مولتی ویتامین‌ها را بر مکمل‌های تک مغذی ترجیح می‌دهند؛ زیرا ساده‌تر هستند و می‌توانند ارزان‌تر باشند.

شواهد محدودی از سوی محققان مستقل وجود دارد که نشان می‌دهد مکمل‌های ویتامین تأثیر قابل توجهی بر سلامت کلی داشته باشند. اگر افراد برای کمبود یا حمایت از سلامت در دوران بارداری نیاز به مصرف ویتامین دارند، ممکن است نیاز به مکمل در کنار غذا برای جذب بهتر داشته باشند. قبل از شروع مصرف مکمل ویتامین، فرد باید با پزشک مشورت کند تا از سالم بودن آن مطمئن شود. مردم همیشه باید سعی کنند ویتامین‌ها و مواد مغذی را از مراکز معتبر دریافت نمایند.

اگرچه داده‌های مربوط به مزایای طولانی مدت مصرف مولتی ویتامین برای سلامتی ناسازگار است، اما مشخص است که مصرف آنها می‌تواند به پر کردن شکاف مواد مغذی، به ویژه در افراد آسیب پذیر مانند افراد مسن و افراد باردار کمک کند. از آنجا که این مکمل‌ها معمولاً حاوی ویتامین‌های محلول در چربی و آب هستند، معمولاً توصیه می‌شود که آنها را در وعده غذایی مصرف کنید. این مورد در بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E می‌تواند جذب برخی مواد مغذی را افزایش دهد و در عین حال خطر ناراحتی‌های گوارشی را کاهش دهد، که در صورت مصرف مولتی ویتامین با معده خالی ممکن است رخ دهد. اگر دو یا چند قرص در روز مصرف می‌کنید،، تقسیم دوز را در نظر بگیرید تا به بدن شما در جذب موثرتر برخی مواد مغذی کمک کند. به عنوان مثال، یک قرص همراه صبحانه و یک عدد همراه ناهار میل کنید اگر در مورد دوز یا نحوه مصرف مکمل‌های ویتامین و بهترین زمان مصرف قرص ویتامین E سوالات بیشتری دارید، حتما با متخصصی این حوزه که با نام متخصص تغذیه شناخته می‌شوند، مشورت کنید.

زمان مناسب برای ویتامین ای

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا