سینمای جهانفرهنگ و هنر

معرفی ۶ تا از بهترین سریال های چینی جذاب (آپدیت 2023)

بهترین سریال های چینی جذاب (معرفی ۶ مورد)

سینمای شرق آسیا مملو از سریال‌های تاریخی، فانتزی و بسیار جذاب است که در این مقاله می‌خواهیم به معرفی 6 تا از بهترین سریال های چینی آن بپردازیم. سعی شده‌ است گلچینی از بهترین و سرگرم‌کننده‌ترین سریال‌ها در این قسمت برای شما معرفی شوند که می‌توانید تا مدت‌ها با آن سرگرم شوید. توجه کنید که در لیست ترتیب خاصی وجود ندارد اما همه سریال‌ها ارزش بسیار بالایی برای مشاهده دارند. شما می‌توانید دلایل و داستان‌های هرکدام از این 6 تا بهترین سریال های چینی را در متن مشاهده کنید.

معرفی سریال های چینی

همه ما از سینمای شرق آسیا، غالبا با آثار و فیلم‌های کره جنوبی آشنا هستیم. این موضوع سبب شده است تا غالبا فقط به آثار این کشور پرداخته شده و از بهترین سریال های چینی و کشورهای دیگر غافل شویم. به همین خاطر است که می‌خواهیم در این مقاله به معرفی چند اثر برتر در زمینه سریال های چینی را به شما معرفی کنیم. در ابتدا باید به معرفی سریال‌های چینی بپردازیم.

درام‌های تلویزیونی که در چین ساخته می‌شوند، با عنوان C-drama یا C-dorama شناخته خواهند شد. این آثار غالبا مرتبط با درام های تلویزیونی منشا گرفته از چین یا منطقه چین بزرگ است. نکته‌ای که جالب است بدانید، این است که چین بیش از هر کشور دیگری درام تلویزیونی تولید می‌کند. محبوب‌ترین ژانر درام در چین، ژانر مربوط به فیلم‌های عاشقانه فانتزی است به حدی که از 47 مورد از 50 درام پربیننده در این کشور در سال 2016، همگی آنها در این ژانر طبقه بندی می‌شوند. هرچند ممکن است در غرب آسیا شاهد پخش بهترین سریال های چینی نباشیم، اما باید بدانید که درام‌های تلویزیونی چینی محبوب هستند و به طور منظم در سراسر آسیا پخش می‌شوند. به عنوان مثال کشورهایی همچون ویتنام، مالزی، سنگاپور، تایلند، اندونزی، فیلیپین، سریلانکا و کامبوج، از جمله مناطقی هستند که غالبا تحت تاثیر این درام‌ها قرار می‌گیرند.

در کشور چین نیز همانند کره جنوبی، از دهه 1990 فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی به عنوان ژانر اصلی و پرطرفدار شناخته می‌شدند. این موضوع سبب شده است تا آثار خوبی در این سبک فیلم‌ها ساخته شوند. در این میان می‌توان به آثاری همچون خاکستر عشق، داستان قصر یانشی، سفر گل، شاهزاده خانم وی یونگ، فقط یک لبخند بسیار جذاب است، عشق ابدی، افسانه ژن هوان، قلب سرخ، نیروانا در آتش، The Mystic Nine، The Untamed اشاره کرد که توانسته‌اند تاکنون میلیاردها بازدید را از سایت‌های مختلف چینی دریافت کنند. برخی از این آثار به حدی جذاب ساخته شده‌اند که در زبان‌های دیگر نیز بازسازی شده‌ است.

بهترین سریال های چینی کدامند؟
سریال های چینی چیست؟

معرفی 6 تا از بهترین سریال های چینی

حال می‌خواهیم به سراغ معرفی 6 تا از بهترین سریال های چینی جذاب و زیبا برویم که بدون اتلاف وقت باید در مورد آن گفت:

1- سریال The Advisor’s Alliance

یکی از سریال‌های پرهزینه با بودجه 58 میلیو دلار است که بیش از 6 هزار لباس برای این سریال ساخته شده و دوره ساخت آن بیش از 5 سال به طول انجامید. این سریال توانسته است که دلایلی مختلفی اعم از طرح داستانی، فیلمبرداری و بازی حرفه‌ای از سوی بازیگرانش مورد تحسین قرار بگیرد. یکی از آمارهای جذاب در این زمینه، تماشای بیش از 6 میلیارد بازدید در پلتفرم چینی Youku است که برای این اثر ثبت شد. همچنین سریال اتحاد مشاوران توانسته است تا 8.2 امتیاز از 6 را در Douban کسب کند. Douban یک پایگاه داده اجتماعی چینی است. جذابیت این سریال همچنین باعث شد تا یک بازی موبایل اقتباس شده از آن نیز منتشر گردد. با این حال، برخی از منتقدان خط تاریخی نادرست، جزئیات اضافی و نیز برخی از صحنه‌های مدرن در سریال را باعث حواس پرتی و تخریب روحیه می‌دانند.

این سریال در سال 2017 با تمرکز بر زندگی شخصیت به نام سیما یی ساخته شده است و به 2 فصل تقسیم می‌شود که قسمت اول بر روی زندگی اولیه این شخصیت تحت فرماندهی جنگ سالار کائو کائو و نقش او در کمک به این فرمانده پی در جنگ قدرت با برادرش، کائو ژی، برای جانشینی کائو کائو تمرکز دارد. این سریال در ژانر تلویزیونی، تاریخی و هیجان انگیز ساخته شده است.

در قسمت دوم، در نزدیکی پایان سلطنت کائو داستان شروع می‌شود و به مشارکت سیما در ایالت وی پس از انحلال کامل سلسله هان تمرکز می کند. در این بخش، او با فرماندهی ارتش در برابر ایالت‌های رقیب وو و شو (که در سریال‌ها توسط مقامات خود به عنوان “هان” نامیده می‌شود) رتبه‌ها و درجه‌های پیشرفت را پشت سر می‌گذارد و در نهایت به یک چهره قدرتمند و نائب السلطنه سومین امپراتور کائو وی می‌شود. در نهایت حدود 15 سال پس از مرگ سیما یی، نوه او سیما یان اقدام به غصب تاج و تخت کائو وی را نموده و در نهایت سلسله جین را در سال‌های 266-420 جایگزین می‌نماید.

2- سریال Eternal Love

شاید بتوان سریال عشق ابدی را یکی از بهترین سریال‌های تاریخ در دهه گذشته دانست که در سال 2017 ساخته شده و توانسته است بازدیدکنندگان بسیاری را هم در چین و هم درکشورهای مختلف اعم از کشور ما داشته باشد. ژانر برای طبقه بندی این سریال، از نوع تاریخی، فانتزی و نیز عاشقانه است. همچنین در چین از آن به نام‌های “سه زندگی، سه جهان” یا “6 مایل از شکوفه‌های هلو” نیز یاد می‌شود. این سریال دارای 1 فصل است و در کل از 58 قسمت تشکیل می‌شود. از جمله افتخارات و دانستنی‌هایی که باید در مورد این سریال بدانید، می‌توان گفت:

  • این سریال از سال 2018 توانسته از بیش از 50 میلیارد بازدید داشته باشد. در نتیجه آن را به عنوان پربیننده ترین سریال تلویزیون در جهان می‌شناسیم.
  • با توجه به جذب موجی عظیم از تماشاگران خارجی، باید این سریال را به عنوان یک رنسان در درام و بهترین سریال های چینی دانست.
  • از جذابیت‌های آن که قابل تحسین است باید به دیالوگ‌ها، صحنه‌های زیبا و رمان یا داستان قوی آن اشاره کرد.

به صورت خلاصه در مورد داستان این سریال باید گفت پس از یک جنگ طولانی، یک قبیله به نام قبیله جاویدان با هزینه‌هایی بسیار سنگین موفق می‌شود تا ارباب شیطانی را مهر و موم کند. با این حال 70 هزار سال از آن واقعه می‌گذرد و قفل شکسته می‌شود و ارباب شیطان از آن خارج می‌گردد. حال این فرد که با عنوان بای کیان شناخته می‌شود، عاشق فردی به نام یه هوآ می‌شود ولی داستان جوری پیش می‌رود که فردی می‌خواهد به خاطر حسادت رابطه آنها، با توطئه چینی میانه آنها را برهم بزند.

بهترین سریال های چینی
عشق ابدی بهترین سریال های چینی

3- سریال The Flame’s Daughter

اگر به دنبال یک سریال فانتزی بسیار جذاب هستید، لازم است رتبه دوم از بهترین سریال های چینی را در این مقاله مشاهده کنید. سریال دختر آتش چینی در سال 2018 ساخته شده است. این سریال توسط رمانی به نام مینگ شیائکسی ساخته شده است و در سبک و ژانر عاشقانه و فانتزی می‌باشد. جالب است بدانید که این سریال توسط همان تیم سازنده‌ای که توانسته‌اند سریال موفق عشق ابدی را بسازند، تولید شده است. همچنین جالب است بدانید که این سریال توانسته است پخش بین المللی را نیز داشته باشد که در کشورهای مالزی، فیلیپین و تایلند انجام شدند. قابل ذکر است که این سریال، در مجموع دارای 1 فصل است که در آن 52 قسمت وجود دارند.

لیست بهترین فیلم های هندی را اینجا مطالعه کنید.

داستان در این سریال بدین گونه است که Lie Ru Ge دختر استاد Lie Huo Manor است که قدرتمندترین فرقه جیانگ هو می‌باشد. او چهره شاد و زیبایی دارد. او درگیر عشق با سه مرد در زندگی اش می‌شود. یکی (شوئه) فقط به خاطر شانس ملاقات دوباره با او وارد زندگی جاودانگی می‌شود، با این حال او با عشقی نافرجام برای همیشه نفرین شده است. دیگری (یو) مردی ملایم، دوست داشتنی و فلج است که در نهایت غالب حواس خود را از دست می‌دهد. در نهایت مرد مغروری (فنگ) است که اولین عشق او و کسی است که قلب او را شکسته با اینکه وعده ازدواج را به او داده بود.

4- سریال Guardian

عنوان دیگری که می‌توان برای تکمیل لیست بهترین سریال های چینی بیان کرد، سریال نگهبان نام دارد. این عنوان را می‌توان یکی از بهترین درام های چینی با بازیگری شخصیت‌های برجسته و جذاب آن دانست که توانسته‌اند نقش خود را به خوبی انجام دهند. همچنین برخی از آهنگ‌ها در این سریال نیز بسیار جذاب و حماسی ارائه شده است. این سریال فانتزی از رمانی به همین نام اقتباس شده است و در مورد دو نفر کارآگاه و پروفسور به نام‌های ژائو یونلای و نیز شن وی می‌باشد. این سریال توانسته است به صورت گسترده‌ای مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند. همچنین میزان بازدید آن به بیش از 1.8 میلیارد بار رسیده است و محبوبیت گسترده‌ای را در سطح بهترین سریال های چینی دارد. از جمله مواردی که می‌توان در مورد این سریال بیان کرد، عبارتند از:

  • گاردین نقدهای خوبی را برای این سریال درنظر گرفته است که مهم‌ترین آن همان خط داستانی پیشرو و نیز درام تاثیرگذار آن است.
  • با این حال ممکن است این سریال به واسطه غیرپیچده بودن، مورد انتقال برخی افراد قرار گرفته باشد.
  • این سریال توانسته است در سومین جشنواره فیلم و تلویزیون شبکه به عنوان محبوب‌ترین سریال اینترنتی برنده جایزه شود.

در رابطه با داستانی که در این سریال وجود دارد باید گفت این سریال در مورد جهانی است که در آن 3 گونه موجود در کنار هم زندگی می‌کنند. انسان‌ها و 2 مورد دیگر. به لطف یک توطئه، این هم زیستی که تاکنون مسالمت آمیز بوده، در حال بهم خوردن است و این مشکل بزرگی برای این جامعه در نظر گرفته می‌شود. حال یک کارآگاه و پروفسور دانشگاهی می‌بایست مامور خنثی کردن این توطئه باشند که این موضوع منجر می‌شود تا دچار داستان‌های مختلفی شوند.

بهترین سریال های چینی
سریال نگهبان چینی

5- سریال The Untamed

از بهترین سریال های چینی جذاب دیگری که توانسته است در IMDB امتیاز 8.8 را دریافت کند، می بایست به سریال خوشنام The Untamed اشاره کرد. این مجموعه تلویزیونی براساس رمانی به نام Mo Dao Zu Shi ساخته شده است و در آن داستان پیرامون 2 تزکیه کننده روح است که به گذشته غم انگیزی وارد می‌شوند. این سریال دارای دو بخش است که فصل اول، 50 قسمت دارد و بخش تجاری آن نیز در 20 بخش ضبط شده است. این سریال توانست از نظر پژوهش سمعی و بصری اینترنتی چین رتبه اول را در سال 2019-2020 دریافت کند. در پی محبوبیت بسیار خوبی که توانست این سریال پیدا کند، دو اسپین آف نیز برای شخصیت‌های آن ضبط شده‌اند که شامل سفر مرگبار (2019) و مردگان زنده (2019) می‌باشد. جالب است بدانید که تا سالگرد دو سالگی پخش این مجموعه، بیش از 9.5 میلیارد بازدید برای آن ثبت شده است. براساس این داستان نیز بازی موبایلی به نام NetEase Games ساخته شده است.

اما در مورد داستان این مورد از بهترین سریال های چینی باید گفت که داستان در مورد 2 شاگرد با استعداد از قبیله‌های محترمی هستند که با نام‌های وی وو شیان و لان وانگ جی شناخته می‌شوند. این دو در طول آموزش تزکیه با هم آشنا می‌شوند و به‌طور تصادفی رازی را کشف می‌کنند که سال‌ها به دقت پنهان شده بود. آنها با به دست گرفتن میراث اجداد خود، تصمیم می گیرند جهان را از شر تهدید شوم خلاص کنند اما در یک چرخش دراماتیک، وی وو شیان می‌میرد.

شانزده سال بعد، وی وو شیان از طریق یک مراسم فداکارانه به زندگی بازگردانده می‌شود. او خود را پشت یک نقاب پنهان می‌کند و هویت احضارکننده خود را بر عهده می‌گیرد. پس از مدتی، وی وو شیان دوباره با لان وانگ جی متحد می‌شود و آنها شروع به کار با هم می‌کنند تا رازهایی را که در پی آن بودند را حل کرده و حقیقت پشت وقایع گذشته را کشف کنند. هرچند در این سریال، بازیگران بسیار مطرح و بودجه کلانی صرف نشده است اما پس از مشاهده چند قسمت، می‌توانید در داستان آن غرق شده و با مشاهده 50 بخش آن، به راحتی سریال  The Untamed (بی وقفه) را جزو نمایش‌های برتر در شرق آسیا رده بندی کنید.

لیست بهترین سریال های کره ای را در اینجا مشاهده کنید.

6- سریال Meteor Garden

از جمله عناوین بسیار جذابی که می‌بایست در این مقاله به معرفی آن بپردازیم، لازم است به سریال Meteor Garden اشاره کرد. این نمایش در سال 2018 ساخته شده است و از سریال ژاپنی شوجو مانگای پسران (Boys over Flowers) اقتباس شده است. ساخت فیلم در شانگهای و لندن انجام شده است. علت ذکر نام این نمایش در لیست بهترین سریال های چینی، نمره و فیدبک بالایی است که برای آن در IMDB ثبت شده است. شما می‌توانید امتیاز 7.9 را از بین 4.5 هزار رای مشاهده کنید. کمتر پیش می‌آید که سریال‌های چینی بتوانند نمرات و فیدبک‌های اینچنینی را بدست آورند.

در مورد داستان این سریال باید گفت یک دختر معمولی در معتبرترین مدرسه کشور پذیرفته می شود، جایی که با F4 روبرو می شود، یک گروه انحصاری متشکل از چهار نفر از ثروتمندترین و خوش تیپ‌ترین پسر مدرسه که با نام‌های دائو مینگ سی، هوآ زه لی، شی من و می زو شناخته می‌شوند.

شان کای یک دختر 18 ساله از خانواده‌ای است که به سختی می‌توانند مخارج زندگی خود را تامین کنند. با توجه به این موضوع، او در مدرسه‌ای پذیرش شده که فقط نخبگان طبقات بالاتر را می‌پذیرد. پس از ورود، او بلافاصله با همکلاسی‌هایش به خصوص فردی به نام دائو مینگ سی، که لوس، مغرور و قلدر است، درگیر می‌شود. پس از یکسری اذیت‌ها زمانی که او می‌خواهد تسلیم شود، هوآ زه لی ظاهر می‌شود تا به او کمک کند. در نهایت، چهار پسر شروع به تصدیق شخصیت تسلیم ناپذیر شان کای می‌کنند، شخصیتی که معنای نام او را تحقق می‌کند، یعنی علف هرزی که هرگز نمی‌توان آن را از بین برد.

بهترین سریال های چینی
بی وقفه سریال چینی

پرسش‌های متداول

در انتهای این مقاله راجع به بهترین سریال های چینی می‌تواند به چند پرسش متداول اشاره کرد که عبارتند از:

  • کدام درام‌های چینی را می‌توان جزو محبوب‌ترین ها دانست؟

در پاسخ به این پرسش، می‌توان چند عنوان را ذکر کرد که توانسته‌اند امتیاز +7.2 را دریافت کنند. از جمله می‌توان به سریال‌های آکادمی نظامی، Put Your Head On My Shoulder، Go Go Squid، You Are My Glory و غیره اشاره کرد.

  • لیست بهترین سریال های چینی را نام ببرید.

از دیگر عناوینی که می‌توان علاوه بر 6 تا از بهترین سریال های چینی در این لیست نام برد، باید به The Blue Whisper، Royal Feast، Reset، The Oath of Love و نیز Love Between Fairy and Devil اشاره کرد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 18

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا