سرگرمیمد و زیبایی

بهترین شامپو برای ریزش مو (بررسی برندهای مختلف)

بهترین شامپو برای ریزش مو: دلایل ایجاد آن چیست؟

گاهی برخی از ما با مشکل ریزش مو روبه‌رو می‌شویم. متأسفانه این اتفاق می‌تواند به دلایل مختلفی ایجاد شود و راه کارهای مختلفی نیز برای مقابله با آن وجود دارد. در این محتوا می‌خواهیم ابتدا به بررسی دلایل و سپس بهترین شامپو برای ریزش مو را به شما معرفی نماییم تا انتها همراه ما باشید.

دلایل به وجود آمدن ریزش مو

نکته مهم و قابل ذکر که در همین ابتدا باید گفته شود این است که هر تار مو، طول عمر خاصی دارد و طی این دوره، مراحل مختلفی را سپری می‌نماید.

پس از گذراندن این چرخه رشد، تار مو از قسمت فولیکول ضعیف شده و دچار ریزش می‌شود.
به همین خاطر است که ریزش مو در طول روز، یک اتفاق طبیعی است.

با ریزش موهای پیر و ضعیف شده، دیگر فولیکول‌ها کار خود را شروع کرده و موهای جدید جایگزین موهای ریخته شده می‌شوند.

متأسفانه، گاهی این ریزش مو از حد معمول بیشتر شده و به یک مشکل اساسی در زندگی تبدیل می‌شود. اگر پیشگیری‌های لازم انجام نشود روزبه‌روز این ریزش بیشتر می‌شود.

علل ریزش مو

  • مشکلات هورمونی
  • کمبود مواد مغذی
  • ژنتیک و توارث

شامپو ضد ریزش مو چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • فرمولاسیون مناسب
  • سازگار با انواع مو
  • بدون سولفات

بهترین شامپو ایرانی برای ریزش مو

برخی معتقدند که شامپوهای ایرانی برای ما بهتر از شامپوهای خارجی عمل می‌کنند و امروزه شرکت‌های ایرانی توانسته‌اند باکیفیت‌ترین شامپوها را برای مصرف ما تولید نمایند این شامپوها عبارت‌اند از:

شامپو فری سولفات الی ژن

برند ال ژن برای شما که دچار ریزش مو شده‌اید شامپو ضد ریزش فری سولفات الی ژن را تولید کرده است. از خصوصیات این شامپو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • بدون سولفات
  • تقویت ریشه و ساقه مو
  • تقویت گردش خون موضعی در قسمت کف سر
  • افزایش راندمان تغذیه پوست سر و تار مو
  • تحریک فولیکول‌ها و افزایش سرعت رشد مو

فولیکا

این شامپو از برند فولیکا به دلیل عصاره موادی که در ترکیب خود دارد تا حدودی می‌تواند ریزش مو شما را کنترل نماید. این شامپو بدون سولفات بوده و قیمت مناسبی دارد.

شامپو تقویتی ضد ریزش روزال

با فرمولاسیون ارگانیکی که دارد توانسته برای کسانی که مشکل ریزش مو دارند مؤثر بشد. این شامپو با به‌کارگیری خواص منحصربه‌فرد گیاهی تولید شده است.

شامپو تقویتی ضد ریزش روزال

سریتا

شامپو ضد ریزش و تقویت‌کننده کافئین سریتا شامل سائوپالمتو و کافئین است که باعث افزایش ضخامت و استحکام مو‌ها شده و چربی کف سر را نیز به‌خوبی کنترل می‌کند. این شامپو یکی از معروف‌ترین و پرطرف‌دارترین ضد ریزش‌های ایرانی است.

درمالیفت

شامپو درمالیفت فاقد هرگونه سولفات، نمک و پارابن است. اگر از آن دسته افرادید که مو‌های چرب دارید و با ریزش مو مواجه هستید شامپو درمالیفت می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. این شامپو با فرمولی که دارد می‌تواند ریشه موهای شما را تقویت نماید.

سینره

برند سینره یکی از معتبرترین و باکیفیت‌ترین برندهای ایرانی است. یکی از محصولات این برند که حاوی عصاره نوعی نخل آمریکایی است با عصاره‌های دیگر در این شامپو ترکیب شده و برای ریزش مو مناسب است.

نئودرم

برند نئودرم شامپویی برای ریزش مو تولید نموده است که از روغن آرگان در محتوا آن استفاده شده است. این شامپو به ترمیم موهای شما کمک کرده و پس از استفاده وضعیت موهای شما بهبود می‌یابد.

بهترین شامپوهای خارجی برای ریزش مو

شامپوهای خارجی به دلیل قیمت و فرمولاسیون‌های متفاوت طرف‌داران خاص خودشان را دارند. در این قسمت چند مورد از بهترین شامپوهای مناسب ریزش مو خارجی را به شما معرفی می‌نماییم. در ادامه همراه ما باشید تا با این شامپوها آشنا شوید.

اریکه

برند اریکه یک شامپو ضد ریزش و حجم دهنده در بین محصولات باکیفیت خود دارد. ترکیبات به کار رفته در این شامپو، به عمق پوست سر شما نفوذ کرده و بر گردش خون مویرگی اثر می‌گذارد.

این شامپو با ترکیباتی که دارد حجم موهایتان را افزایش داده و استحکام کوتیکول و فولیکول مو شما را نیز افزایش می‌دهد و مانع از شکستن تار مو یا ضعیف شدن ریشه و ریزش آن می‌شود. بزرگ‌ترین مزیت شامپو ضد ریزش و حجم دهنده اریکه این است که با انواع جنس مو سازگاری دارد.

هگور

این شامپو ضد ریزش قدرت لایه‌برداری زیادی دارد و می‌تواند پوست سر را برای پذیرش مواد معدنی و تقویت‌کننده آماده نماید. می‌تواند لایه محافظتی روی تارهای مو ایجاد نماید و از آن‌ها در برابر آلودگی و آسیب‌های محیطی محافظت کند.

شامپو هگور می‌تواند گردش خون مویرگی را در اطراف فولیکول‌ها بهبود دهد. همچنین علاوه بر تحریک رویش مجدد تار موها، از ریزش آن‌ها نیز جلوگیری نماید. در کنار همه این موارد استحکام خاصی به ساقه می‌دهد.

نلی

این برند اسپانیایی ترکیب خاص را در شامپو تقویتی ضد ریزش خود به کار برده است. در کنار تقویت پوست سر، به بازسازی بخش‌های آسیب‌دیده کمک می‌کند.

شامپو نلی تولید و ترشح چربی طبیعی را در ناحیه کف سر شما کنترل می‌نماید. با خاصیت آنتی‌باکتریالی که دارد می‌تواند از رشد بی‌رویه باکتری‌ها جلوگیری کند و از فولیکول‌های مو محافظت نماید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا