سرگرمی

۸ تا از بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای جذاب + جدید 2023

بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای (معرفی ۸ فیلم جدید)

بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای کدامند؟ همانطور که می‌دانید، سینمای کره در دهه اخیر توانسته است چهره‌‌ی قابل توجهی را در سراسر جهان از خود به نمایش بگذارد. اگر به دنبال بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای هستید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید چراکه می‌خواهیم چندین اثر جذاب با امتیازهای قابل توجه را به شما معرفی کنیم و به صورت خلاصه راجع به آن توضیحاتی را بیان نماییم.

معرفی بهترین فیلم ‌های زامبی کره‌ ای

سینمای کره یکی از هیجان‌ انگیزترین قطب‌های فیلم جهان در دهه اخیر شناخته شده است که تاکنون توانسته است در سطح بین المللی با آثاری همچون بازی مرگ، انگل و قطار بوسان و غیره، نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. اگه فیلم‌های شرق آسیا را می‌پسندید، در ادامه می‌خواهیم به شما چند مورد از بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای را معرفی کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

قطار بوسان | Train to Busan سال 2016

به عنوان یکی از نام آورترین و بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای، می‌توان به قطار بوسان اشاره نمود که توانست یک چهره بسیار متفاوت از سینمای زامبی کره را به جهانیان ارائه کند. این فیلم 118 دقیقه‌ای، که قسمت دوم آن با عنوان “شبه جزیره یا Peninsula (سال 2020)” شناخته می‌شود، تاکنون توانسته است افتخارات مختلفی را بدست آورد. از جمله افتخارات و جذابیت‌های این فیلم می‌توان به بازی یکی از مشهورترین هنرمندان کره‌ای به نام کنگ لیو اشاره کرد. همچنین این فیلم توانست پس از اکران در سایت Rotten Tomaotes امتیاز 94 درصدی را از آن خود کند. شما می‌توانید از روی امتیاز imdb آن نیز میزان جذابیت و طرفداران این فیلم را مشاهده کنید.

داستان قطار بوسان به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای، حول محور گروهی از بازماندگان در یک قطار سریع السیر به مقصد بوسان می‌گذرد ​​که از حمله زامبی‌ها جان سالم به در می‌برند. از موضوعات فرعی این فیلم همچنین می‌توان به مجموعه‌ای از بحث‌ها در مورد ماهیت انسان و غیره پرداخت. کاراکتر اصلی فیلم، مدیر یک شرکت اوراق بهادار در سئول است که برای بردن دخترش به بوسان جهت دیدار مادرش راهی این سفر می‌شوند ولی در طول این سفر، در اثر اتفاقاتی زامبی‌ها در سراسر کشور پیدا می‌شوند.

  • ژانر فیلم: ترسناک، زامبی، اکشن و دلهره آور
  • کارگردان: یان شانگهو،
  • هنرمندان: گونگ یو، ما دونگ-سیوک، جیونگ یو-می
  • امتیاز IMDB: امتیاز 7.6 از بین 222 هزار رای

پادشاهی | Kingdom سال 2019

اگر جزو کسانی هستید که از تماشای فیلم‌های دنباله دار (سریال) لذت می‌برید، می‌توان پادشاهی را به عنوان یکی از پیشنهاد‌های خوب و از بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای دانست. این سریال که از سال 2019 ساخته شده و از نتفلیکس پخش می‌شود، هم اکنون دارای 2 فصل و 12 قسمت است که نقدهای بسیار خوبی را نیز دریافت کرده است.

داستان پادشاهی از جمله بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای، در اواخر قرن شانزدهم و در سلسله چوسون چندین سال پس از تهاجم ژاپنی به ایمجین اتفاق می‌افتد. شاهزاده لی چانگ می‌خواست پدرش را ببیند که بیش از ده روز در رختخواب بیمار بود، اما همیشه نگهبانان کاخ مانع او می‌شدند. در این حالت او احساس کرد که رازی ناگفتنی در قصر وجود دارد. برای یافتن حقیقت، لی کانگ مخفیانه به دکتری که پدرش را معالجه می‌کرد، مراجعه نمود اما متوجه شد که طاعون وحشتناکی در سرتاسر کشور شیوع پیدا کرده است. افراد آلوده به طاعون دوباره زنده می‌شوند و تشنه به خون و گوشت انسان‌ها، به آنها حمله می‌کنند.

  • ژانر فیلم: تاریخی، سیاسی، زامبی، درام، اکشن
  • کارگردان: کیم سئونگ‌هون
  • هنرمندان: جو جی هون، بائه دونا، کیم سانگکیو
  • امتیاز IMDB: امتیاز 8.3 از بین 47 هزار رای
برترین فیلم های زامبی کره ای
فیلم قطار بوسان کره ای ترسناک زامبی

هشتگ زنده | #Alive سال 2020

این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای در جهان، که با عنوان اصلی #SARAITDA شناخته می‌شود، داستانی پیرامون چند شهروند کره‌ای است که به طرز نامعلومی گرفتار زامبی‌ها می‌شوند. حال آنها می‌بایست از این واقعه جان سالم به در ببرند. داستان فیلم به گونه‌ای است که مدام با تغییر موقعیت و ایجاد برخی تنش‌ها، مخاطب را وارد هیجان می‌کند. این فیلم در نیمه دوم سال 2019 فیلمبرداری شده و در سال 2020 اکران شد. #زنده در طول اکران خود در سینماهای کره رکورد خوبی در باکس آفیس ثبت کرد و برای بیش از سه هفته متوالی برنده باکس آفیس قهرمانی نهایی 1.9 میلیونی شد. این فیلم در ابتدا به طور انحصاری از نتفلیکس پخش گردید و در 190 کشور و منطقه در سراسر جهان توزیع شد که در کل برای آن 31 زیرنویس ترجمه و 5 زبان دوبله انجام شده است. از دیگر آمارهای جذاب مربوط به این فیلم می‌توان به کسب رتبه 1 در رتبه بندی فیلم‌های 35 کشور جهان، رتبه 1 فیلم جهانی پس از 3 روز اکران در نتفلیکس و شناخته شدن به عنوان یکی از برترین فیلم‌های کره‌ اشاره کرد.

اما داستان فیلم هشتگ زنده به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای در مورد چیست؟ در شهر خاصی که توسط یک ویروس ناشناخته مورد حمله قرار گرفته است، دو بازمانده وجود دارند: “جون یو”، یک گیمر منزوی بازی‌های ویدیویی، و “یو بین” که یک بازمانده دیگر در ساختمان روبرویی است و تلاش می‌نمایند تا شیوه زندگی خود را بسازد. پس از این واقعه، این دو بارها ناامیدی از زنده ماندن را تجربه کردند. پس از آن تلاش کردند تا با یکدیگر تماس برقرار کرده و حتی مواد غذایی و وسایل ارتباطی بین یکدیگر رد و بدل کنند که باعث می‌شد تا روحیه و امیدشان برای زنده ماندن بیشتر شود.

  • ژانر فیلم: ترسناک، زامبی، درام، اکشن
  • کارگردان: چو ایل هیونگ
  • هنرمندان: یو آه-این، پارک شین-هه
  • امتیاز IMDB: امتیاز 3 از 40 هزار رای

شیوع | RAMPANT سال 2018

مورد دیگر از بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای که با عنوان Chano Owol نیز شناخته می‌شود، یکی از آثار بسیار منحصربه فرد و متفاوت از سینمای کره و کل جهان در سبک زامبی است. با توجه به پلن و گرافیک جذابی که دارد، می‌توان آن را جزوی از بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای درنظر گرفت. این فیلم سبکی قدیمی دارد که مربوط به دوره‌ی سلسله چوسئون می‌شود. شیوع به عنوان یک فیلم پرفروش اکشن است که مبارزه ناامیدانه لی چئونگ (با بازی هیون بین) را برای جلوگیری از انتشار ارواح شب و نجات چوسون به تصویر می‌کشد.

داستان فیلم به این شرح است که در طول سلسله چوسون، یک عفونت مرموز از سوی اروپایی‌ها در اثر آلوده شدن یک سرباز توسط یکی از شیاطین گسترش می‌یابد. سپس مبتلایان به این بیماری، تبدیل به زامبی می‌شوند و به دنبال خون انسان هستند که با چشمان سفید و دندان های نیش در هنگام گاز گرفتن شناخته می‌شوند. شاهزاده لی چونگ به کشور کره درگیر در این بیماری بازگشته است و حال باید با افسر نظامی شماره یک کره، پارک، که با انبوهی از شیاطین جنگیده، ملاقات کند. از طرف دیگر، شرور کیم جا جون که از دستیاران نزدیک پادشاه است، نقشه‌ای برای سرنگونی کشور می‌کشد و از شیطان شب به عنوان آخرین راه حل استفاده می‌کند.

  • ژانر فیلم: ترسناک، زامبی، اکشن، تاریخی، درام
  • کارگردان: کیم سونگ هون
  • هنرمندان: هیون بین، جانگ دونگ گان، کیم اوی سونگ، جونگ من سیک
  • امتیاز IMDB: امتیاز 6.3 از بین 4.3 هزار رای
فیلم های زامبی کره ای در سال های اخیر
معرفی 8 فیلم جذاب و جدید زامبی کره ای

فیلم شیون | The Wailing سال 2016

این فیلم در سبک ترسناک و مرموز کار شده است و داستان آن راجع به پلیسی است که برای نجات دخترش در یک روستای دور افتاده اقدام می‌کند. The Wailing با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد. بر اساس 82 نقد از منتقدان، امتیاز نهایی 8 از 10 بوده و 99 درصد آنها این فیلم را تایید کردند. در کل از نظر منتقدان The Wailing یک فیلم مرموز و هوشمندانه را ارائه می‌دهد که هیجان‌های ماوراء طبیعی حیرت‌انگیزی دارد.

به صورت خلاصه راجع به داستان فیلم شیون از بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای باید گفت: در یک دهکده کوهستانی دورافتاده در کره جنوبی، اگرچه زندگی زرق و برقی ندارد، اما مدت هاست که آرام و بی دغدغه بوده است و به نظر می‌رسد مردم از نزدیک شدن خطر به آنها بی‌خبرند. پس از اینکه یک ژاپنی مرموز وارد خانه می‌شود، طاعون آنجا را فرا می‌گیرد. تا اینکه یک شب یک قتل ناگهانی در روستا آرامش اینجا را به کلی بر هم زد.

  • ژانر فیلم: ترسناک، زامبی، مرموز، درام
  • کارگردان: نا هانگ-جین
  • هنرمندان: کواک دو-وان، هوانگ جونگ-مین، جون کونیمورا، چون وو-هی
  • امتیاز IMDB: امتیاز 7.4 از بین 70 هزار رای

در این مقاله لیست بهترین سریال های کره ای 2021 + ۶ ژانر اصلی را مطالعه کنید.

فیلم شبه جزیره | Peninsula در سال 2020

این فیلم ادامه قطار بوسان است که به عنوان یکی از نامزدهای بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای شناخته می‌شود. با این حال امتیاز بسیار کمتری نسبت به قسمت قبلی خود کسب کرده است. این فیلم از جایی شروع می شود که داستان قبلی متوقف شد و اکنون 4 سال از آن موقع گذشته است. اگرچه Peninsula مملو از موضوعات فرعی و اجتماعی نیست که طرفداران فیلم اول آن را ستایش کردند، اما نوعی ترس را دارند که همان طعم از قسمت اول این سری را می‌دهد و به همین خاطر جذاب خواهد بود.

داستان راجع به بازماندگان است. این بار این افرادی که از آخرالزمان زامبی‌ها جان به در برده‌اند، در شبه جزیره کره در هنگ کنگ سالم و سلامت هستند. آنها باید با هم متحد شده و جایی را برای زندگی بیابند اما زامبی‌ها آنها را به صورت کامل محاصره کرده‌اند. در این میان نیز برخی از آنها با یکدیگر دشمن می‌شوند.

  • ژانر فیلم: ترسناک، زامبی، اکشن، هیجان انگیز
  • کارگردان: سانگ هو یئون
  • هنرمندان: دونگ ون گانگ، لی جونگ هیون و ری لی
  • امتیاز IMDB: امتیاز 5.5 از بین 33 هزار رای
جذاب ترین فیلم هی کره ای زامبی
فیلم شبه جزیره ترسناک و زامبی کره ای

زامبی برای فروش | Zombie for Sale سال 2019

برای کسانی که به دنبال بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای در سبک علمی تخیلی و نیز کمدی هستند، می‌توان فیلم زامبی برای فروش کار سال 2019 را معرفی کرد. این فیلم 112 دقیقه‌ای فضایی شادآور و تفریحی دارد که در آن برخلاف فیلم‌های دیگر، کسی از زامبی نمی‌ترسد. اما دلیل این امر چیست؟ نداشتن دندان و عدم توانایی گاز گرفتن یک زامبی سبب شده است تا افراد از این زامبی هراسی نداشته باشند. روند این فیلم هرچند ممکن است در ابتدا جذاب نباشد، اما به تدریج تماشاگران را به خود جذب می‌کند و به همین خاطر نمی‌توان آن را جزو تاپ‌ترین ها درنظر گرفت.

داستان این فیلم در رابطه با خانوده‌ای به نام پارک است که در اثر زامبی شدن یکی از اعضای خانواده آنها، دچار یکسری ماجراهای مختلف می‌شوند. این فیلم توانسته است جایزه Avant Robot و برنده فیلمی که بیشتر از همه به خاطر خواهید داشت را ببرد.

  • ژانر فیلم: کمدی، زامبی، علمی تخیلی
  • کارگردان: لی مین جائه
  • هنرمندان: جائه یئونگ جئونگ، نام گیل کیم، اوهم جی ون
  • امتیاز IMDB: امتیاز 6.6 از بین 2 هزار رای

ایستگاه سئول | Seoul Station در سال 2016

این اثر هنری که در لیست بهترین فیلم‌های زامبی کره‌ای ما درنظر گرفته شده است، یک انیمیشن 92 دقیقه‌ای می‌باشد که در سبک زامبی در کره طراحی شده است. شما می‌توانید این فیلم را یک اثر موازی و مشابه با فیلم قطار بوسان درنظر بگیرید.

داستان راجع به پدر و دختری به نام هی سان است که در کنار افرادی دیگر درگیر شیوع بیماری زامبی می‌شوند. این همه گیری زمانی که یک بی‌خانمان به زامبی تبدیل می‌شود، رخ می‌دهد.

  • ژانر فیلم: ترسناک، زامبی، انیمیشن
  • کارگردان: یان سنگ-هو
  • هنرمندان: سئونگ-ریونگ ریو، شیم ایون کیونگ و جون لی
  • امتیاز IMDB: امتیاز 6.1 از بین 6.8 هزار رای
فیلم های زامبی ترسناک کره ای
معرفی جدید ترین فیلم های کره ای ترسناک جدید

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 24

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا