سینمای جهانفرهنگ و هنر

آشنایی با بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها

بهترین فیلم های روانشناختی کدامند؟ معرفی ۶ سری از آن

بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها چیست؟ در این مقاله همراه ما باشید تا در مورد برترین فیلم هایی که می‌توانید در سبک و ژانر روانشناختی مشاهده کنید، با یکدیگر صحبت کنیم. این فیلم‌ها معمولا طرفداران خاصی دارند که در این مقاله سعی می شود چند مورد مهم و محبوب آن برای شما کاربران معرفی شود.

منظور از بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها چیست؟

منظور از بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها، فیلم‌هایی هستد که می‌توان آن را در ژانر psychological دسته بندی کرد. این فیلم‌ها بسیار جذاب و با مخاطبان خاص هستند که معمولا موضوعات آن درباره روانشناسی و رفتار انسان‌ها می‌باشد. این نوع از فیلم‌ها با اهداف خاصی ایجاد می‌شوند که می‌توان از جمله آنها به نشان دادن نگرش‌ها، عواطف، شخصیت‌ها و داستان‌های پیچیده اشاره کرد. بهترین فیلم‌های روانشناختی تمامی زمان‌ها را باید فیلم هایی دانست که بیش از هر ژانر دیگری، بر روان شناسی شخصیت‌ها تمرکز کرده‌اند. این نوع از نمایش‌ها با نشان دادن روانشناسی عمیق و پیچیده شخصیت‌ها، احساسات عمیق آنها را به خوبی در بین بینندگان به وجود می‌آورند.

بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها معمولا محتواهای متفاوتی دارند و فیلم‌ها به شکل بسیار متفاوتی ضبط شده و از سبک و فضاسازی خاصی بهره می‌برند. همچنین شما می‌توانید آن ها را در سبک‌های مختلفی مشاهده کنید. از فیلم‌های تخیلی و فانتزی گرفته تا فیلم‌های دلهره‌آور و ترسناک. برخی از بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها که در ادامه می‌خواهیم به چندین مورد ان اشاره کنیم، عبارتند از فیلم‌هایی مانند: “راننده تاکسی”، “نخستین کارآگاه”، “خشمگین‌ها”، “مدیتیشن”، “جنگل”، “آخرین قلعه” و “ششمین‌احساس”

اگر شما هم قصد دارید تا به آشنایی با بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها بپردازید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید تا به معرفی این نمایش‌ها پرداخته و با بهترین آثاری که در این زمینه تاکنون ساخته شده‌اند بیشتر آشنا شویم.

فیلم های روانشناختی چیست؟
آشنایی با فیلم های روان شناختی

معرفی 6 تا از بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها

برای اینکه به معرفی بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها بپردازیم، یک لیست کامل 6 تایی را برای شما آماده کرده‌ایم که به شرح زیر می‌باشند.

1- معرفی فیلم راننده تاکسی – سال 1976

این فیلم را می‌توان یکی از بهترین و در عین حال جنجال برانگیز ترین فیلم‌ها درنظر گرفت که در تاریخ سینمای کل جهان از آن یاد می‌شود. جالب است بدانید که این فیلم 4 جایزه اسکار را برنده شده است که شامل بهترین فیلم، بهترین هنرپیشه مرد و مکمل زن و نیز بهترین موسیقی فیلم هستند. این فیلم توانسته‌ است جایزه نخل طلا در جوایز بین المللی فیلم کن را به خود اختصاص دهد.

در رابطه با خلاصه داستان در رابطه با این مورد از بهترین فیلم های روانشناختی تمام زمان ها می‌توان گفت: داستان یک راننده تاکسی در شهر نیویورک رخ می‌دهد. این فرد تراویس بیکل نام دارد که نقش آن را بازیگر مشهور، رابرت دنیرو بازی کرده است. او یک کهنه سرباز آمریکایی در نیویورک از جنگ ویتنام است که پس از تجربه یک شکست عشقی، سعی می‌کند جلوی جرم و فساد را در جامعه خود گرفته و در نقش یک قهرمان به کشور خود خدمت کند.

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • ژانر: جنایی، درام، هیجان‌انگیز
  • بازیگران نقش اول: رابرت دنیرو، جودی فاستر، سایبل شپرد
  • امتیاز IMDb: 8.2

2- معرفی فیلم حس ششم – سال 1999

فیلم بعدی که می‌توان در این بخش معرفی کرد، فیلم ششمین احساس یا حس ششم نام دارد. این اثر به عنوان یک فیلم در ژانر ترسناک شناخته می‌شود که توانسته است نامزد 6 جایزه اسکار شده و به عنوان یکی از بهترین فیلم‌های سال و جزو 250 فیلم برتر از نظر IMDB شناخته شود. مسئله مهم دیگری که باید در مورد این نمونه از بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها به آن اشاره نمود، درآمد سرشار آن است که با بودجه 40 میلیون دلار ساخته شد اما توانست بیش از 672 میلیون دلار درآمد داشته باشد.

در رابطه با داستان این فیلم باید گفت داستان درباره یک فرد به نام کول است که توانایی خاصی را در کشف جرم و جنایت دارد. در واقع او امکان برقراری ارتباط با ارواح افراد مرده را داشته و به همین جهت می‌تواند سرنخ‌ها را به راحتی بدست آورد. با این حال او تصمیم می‌گیرد تا با کمک یک فرد دیگر که او این قدرت را می‌شناسد، به راز چیستی و محل آمدن آن دست یابد اما در این بین، او با مخالفت همسر و فرزندانش و همچنین نظرات تعصب‌آمیز دیگران مواجه می‌شود. با یافتن پاسخ به پرسش‌های خود، کول باید با ترس‌هایش مواجه شود و به قول فردی که به او کمک کرده، به دنبال “راهی برای بازگشت به زندگی” باشد.

  • کارگردان: ام‌نایت شیامالان
  • ژانر: درام، رازآلود، هیجان‌انگیز
  • بازیگران نقش اول: بروس ویلیس، هیلی جوئل اوزمن، تونی کولت
  • امتیاز IMDb: 8.1
فیلم راننده تاکسی سال 1976
معرفی فیلم راننده تاکسی

3- معرفی فیلم شبکه – سال 1976

مورد بعدی که می‌توان در این لیست معرفی کرد، فیلمی به نام شبکه است که به عنوان یک فیلم در ژانر کمدی و درام نیز شناخته می‌شود. این فیلم تاکنون توانسته است به عنوان نامزد 9 جایزه اسکار شناخته شده و برنده 4 جایزه در بخش بهترین نقش اول مرد، نقش اول زن و نیز بهترین بازیگر نقش مکمل زن و بهترین نویسندگی را از آن خود کند. جالب است بدانید که جایزه بهترین نقش زن با تنها 5 دقیقه بازیگری بیاترین استرایت به او اهدا شده است.

فیلم شبکه، به‌طور کامل از نگاهی تلخ و بی‌رحمانه به صنعت رسانه‌ها پرده برداری می‌کند و در آن به دنبال تاثیر آنها بر جامعه دیداری است. این فیلم به وضوح نشان می‌دهد که جامعه غالبا به دنبال جذب توجه و به دست آوردن سود اقتصادی هستند. همچنین در فیلم مسائلی مانند سرمایه‌داری، فساد، و حتی اعتیاد به داروهای تقویتی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

داستان فیلم را باید در یک دوره زمانی دانست که در آن خشونت و تروریسم باعث شده است تا رویکرد شبکه تلویزیونی تغییر نماید. در این فیلم، یک مجری معروف به نام هاوارد بیل که به دنبال این تغییرات قرار است کنار گذاشته شود، در یک برنامه زنده اعلام می‌کند که هفته بعد قرار است تا به زندگی خود خاتمه دهد. زمانی که این خبر منتشر می‌شود، مدیران شبکه که در ابتدا خشمگین بودند، به شدت از هجوم و توجه کاربران به این خبر خوشحال می‌شوند و این خبر می‌تواند همه را مورد شوکه قرار دهد.

  • کارگردان: سیدنی لومت
  • ژانر: درام
  • بازیگران نقش اول: فایوز داناوی، پیتر فینچ، ویکتوریا بورگه
  • امتیاز IMDb: 8.1

4- معرفی فیلم جنگل – سال 2016

این فیلم را می‌توان به عنوان یکی از بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها البته ترسناک معرفی کرد که البته به صورت ماوراء طبیعی نیز به شمار می‌آید. البته این فیلم در ابتدا با انتقادهای منفی روبرو شده است و بازیگران آن شامل ناتالی دورمر و غیره هستند. هزینه ساخت فیلم 10 میلیون دلار برآورد شده است که فروش گیشه آن 37.6 میلیون دلار شد.

داستان راجع به زنی است که به خاطر جستجوی خواهر، به یک جنگل در ژاپن رفته و در آنجا شاهد وقایع ترسناک و ماورائی خواهد بود. این فیلم به خاطر داستان جدید و جذاب آن توانسته است در بین مخاطبان نظرات خوبی را کسب کند با این حال از نظر برخی کاربران، فیلم برای آنها جذابیتی نداشته است.

  • کارگردان: گرگ مک لیکین
  • ژانر: درام، ترسناک، هیجان انگیز
  • بازیگران نقش اول: ناتالی دورمر ، تیلور کینی، یوکیوشی اوزاو
  • امتیاز IMDB: 4.8
فیلم جنگل 2016
معرفی فیلم جنگل

5- معرفی فیلم روانی – سال 1960

آثار آلفرد هیچکاک را نباید هیچ وقت دست کم گرفت. چه نمایش هایی که از این کارگردان در ژانر روان شناختی ساخته شده است، همگی جزو برترین آثار دراین زمینه خواهند بود. این فیلم ساخت آمریکا است و توانست با کارگردانی بی نظیر خود، به عنوان یکی ازنمادی ترین فیلم ها در ژانر وحشت شناخته شود. شما می توانید از این فیلم برای تماشای یک اثر روان شناختی و ترکیبی با ژانر ترس نیز استفاده کنید. این فیلم علاوه بر اینکه یکی از بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها شناخته می‌شود، رتبه 18 لیست صد فیلم تاریخ سینما را به خود اختصاص داده است. تاکنون نیز سه دنبال دیگر تا روانی 4 برای این فیلم ساخته شده است.

داستان فیلم مرتبط با یک کارمند است که با نام ماریون کرین شناخته می شود. این فرد به عنوان یک کارمند بانک فعالیت می کند و تاکنون 40 هزار دلار پول را از محل کار خود دزدیده است. حال ماجرا از جایی شروع می شود که این فرد با صاحب متلی که در آن به استراحت پرداخته است، وارد گفتگو می شود. یکی از سکانس‌هایی که باید در این فیلم بسیار جذاب دانست و اکنون نیز به عنوان یکی از برترین قطعات فیلم شناخته می‌شود، سکانس حمام نام دارد که برای ساخت این شات 3 دقیقه‌ای، 50 کات صورت گرفته و 77 زوایه دوربین درنظر گرفته شده است. در این فیلم همچنین 2 نوع سبک معماری مدرن و گوتیک ساخته شده است.

  • کارگردان: آلفرد هیچکاک
  • ژانر: ترسناک، درام
  • بازیگران نقش اول: جنت لی، ورا مایلز و آنتونی پرکینز
  • امتیاز IMDB: 8.5

6- معرفی فیلم روانی آمریکایی – سال 2000

یکی دیگر از مواردی که می‌توان در این لیست به عنوان بهترین فیلم های روانشناختی تمامی زمان ها معرفی نمود،  روانی آمریکایی است. در این نمایش از بازیگران بسیار خوبی استفاده شده است و آن را باید جزو بهترین فیلم‌های سینمایی ترسناک در جهان نیز دسته بندی نمود. این فیلم که یک نوع فیلم کمدی سیاه است، براساس یک رمان ساخته شده و نام این رمان، روانی آمریکایی از برت ایستون الیس می‌باشد.

داستان راجع به شخصیتی به نام پاتریک بیتمن است که به عنوان یک مرد جوان اهل نیویورک شناخته می‌شود. او که به نظر می‌رسد یک جوان خوشتیپ و جذاب و ثروتمند باشد، به عنوان یک بانکدار فعالیت می‌کند اما او یک روانپریش خشن است که روزهای خود را با ورزش کردن، گوش دادن به موسیقی و مراقبت از خود می‌گذراند. رفته رفته رفتار بیتمن به طور فزاینده‌ای نامنظم و خشونت آمیز می‌شود که در این راستا او شروع به توهم و هذیان کرده و به اعمال وحشتناکی دست می‌زند. هم غریبه ها و هم آشنایان را می‌کشد و معلوم می‌شود که آدم خوبی نیست. البته در پایان، مشخص نیست که آیا قتل‌های بیتمن واقعی بوده یا فقط یک تصور و خیال از قوه پیچیده او بوده است. فیلم با سرگردانی بیتمن در خیابان‌های شهر نیویورک به پایان می‌رسد که این نشان می‌دهد او هنوز در حال غرق در تخیلات خشن خود ادامه می‌دهد.

  • کارگردان: مری هرون
  • ژانر: ترسناک، درام
  • بازیگران نقش اول: جاش لوکاس، کریستین بیل، جاستین تروکس
  • امتیاز IMDB: 7.6

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا