ترفندتکنولوژی

بهترین مانیتورها تا قیمت 50 میلیون (راهنمای کامل)

راهنمای کامل بهترین مانیتورها تا قیمت 50 میلیون تومان

بهترین مانیتورها تا قیمت 50 میلیون تومان چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم یک راهنمای جامع را برای تهیه بهترین مانیتورها در بازار ایران در مقطع کنونی تا قیمت 50 میلیون تومان ارائه کنیم. نمایشگرها، یکی از مهم‌ترین تجهیزاتی هستند که بیشتر ما در هنگام کار با آنها، بازی و ادیت و طراحی و تماشای فیلم سر و کار داریم. انتخاب یک مدل مانیتور خوب می‌تواند منجر شود تا بتوانید علاوه بر انکه از بازی و یا کارکردن و ادیت خود لذت ببرید، به خوبی به رنگ‌ها مسلط شده و خروجی کار تمیزتری را ارائه کنید. این مقاله یک راهنمای جامع است و در ابتدا به راهنمایی های کلی و در انتها در 5 بخش به معرفی بهترین مانیتورها تا قیمت 50 میلیون تومان پرداخته‌ایم.

مانیتور چیست؟

مانیتورها، یکی از دستگاه های مهم الکترونیکی و جزوی از لوازم خانگی، اداری، شخصی و کاری و حتی گیمینگ به شمار می آیند. شما می توانید با کمک بهترین مانیتورها، خروجی بصری را از دستگاه‌های دیگر مانند یک گیرنده دیجیتالی یا کیس داشته باشید. مانیتور یا نمایشگر، یک دستگاه برای ارائه خروجی الکترونیکی به عنوان تصویر، متن، ویدیو و اطلاعات گرافیکی است.

یکی از اشتباهاتی که ممکن است در مورد این قطعات صورت گیرد، یکسان نبودن آن با تلویزیون است. هرچند این دو قطعه با یک هدف برای نمایش خروجی تصویر و ویدیو ساخته شده‌اند اما کاربری مانیتور عمدتا برای کامپیوتر بوده و تلویزیون برای نمایش برنامه‌های تلویزیونی و فیلم استفاده می شود. از سوی دیگر، مانیتورها، به طور کلی از صفحات نمایش با کیفیت بالا استفاده می‌کنند که برای نمایش تصاویر با رزولوشن بالا استفاده می‌گردد. همچنین، مانیتورها دارای پورت های ورودی مختلفی هستند، مانند HDMI، DisplayPort و VGA که به کاربران این امکان را می‌دهد تا آنها را به دستگاه‌های مختلفی مانند رایانه، کنسول بازی، دوربین های دیجیتال و غیره متصل کنند. در نقطه مقابل، تلویزیون پورت های کمتری داشته، همچنان برای تصویر با کیفیت بالا از تکنولوژی جدید استفاده می‌کند و معمولا همه آنها دارای بلندگو هستند. این ویژگی ممکن است در مانیتور وجود نداشته باشد.

حال که به صورت خلاصه با این قطعه و تفاوت آن با تلویزیون آشنا شدید، در ادامه با ما باشید تا به بررسی فاکتورهای مهم و بهترین مانیتورها برای خرید تا قیمت 50 میلیون تومان بپردازیم.

مانیتور چیست؟
آشنایی با مانیتور

مهم ترین فاکتورها در انتخاب مانیتور

قبل از اینکه بخواهیم به معرفی بهترین مانیتورها تا بازه قیمتی 50 میلیون تومان بپردازیم، بهتر است با فاکتورهای مهمی که باید در انتخاب و خرید مانیتور به آن توجه داشته باشید بپردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • رزولوشن: رزولوشن مانیتور همان تعداد پیکسل های صفحه نمایش آن است که هرچقدر مقدار آن بیشتر باشد، با وضوح بالاتر تصاویر همراه بوده و خروجی دقیق و جذاب تری ارائه می‌دهد. برخی از رزولوشن‌های رایج عبارتند از 1080p (Full HD)، 1440p (Quad HD) و 4K (Ultra HD). پیشنهاد ما آن است امروزه حتما به سراغ رزولوشن های FHD به بالا بروید.
  • اندازه: اندازه مانیتور می تواند بر کیفیت تصویر و فضای فیزیکی موجود روی میز شما تاثیر گذار باشد. نمایشگرهای بزرگ‌تر می‌توانند تجربه تماشای لذت بخش‌تر و بیشتری را ارائه دهند، اما ممکن است فضای بیشتری را نیز اشغال کنند. پیشنهاد ما آن است که امروزه به سراغ مانیتورهایی حداقل 23 اینچ بروید.
  • نوع پنل: یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که باید در انتخاب بهترین مانیتورها درنظر داشته باشید، نوع پنل است که امروزه می‌توانید آن را در انواع TN، IPS و VA مشاهده کنید. هر کدام از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارد، مانند زمان پاسخگویی، دقت رنگ و زاویه دید که در این بخش جای توضیح آن نیست. پیشنهاد ما آن است که به سراغ پنل‌های IPS بروید.
  • نرخ تازه‌سازی: اگر اهل گیم زدن و یا تماشای خروجی‌های پرسرعت هستید، می‌بایست به سراغ مانیتورهیای با نرخ به‌روزرسانی بالاتر باشید. این فاکتور در مانیتور به تعداد دفعاتی که صفحه نمایش در هر ثانیه به‌روزرسانی می‌شود گفته می‌شود. نرخ‌های بالاتر، حرکت نرم‌تر و تاری حرکت کمتری را نشان می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم برای داشتن یک تجربه عالی در گیم، به سراغ مانیتورهای گیمینگ با نرخ تازه سازی 144 هرتز یا بالاتر بروید.
  • تاخیر ورودی: Latency یا تاخیر ورودی، تاخیر بین ورودی کاربر مانند حرکت ماوس و عملکرد آن در روی صفحه است. تاخیر ورودی کمتر می تواند تجربه کاربری پاسخگوتر و دقیق‌تری را به خصوص برای بازی ارائه دهد.
  • پورت ها: پورت‌های موجود بر روی مانیتور ‌می‌تواند بر سازگاری آن با دستگاه‌های مختلف و حداکثر وضوح و نرخ تازه سازی که می‌تواند پشتیبانی کند تأثیر بگذارد. پورت‌های رایج عبارتند از HDMI، DisplayPort و USB. پیشنهاد می‌کنیم به سراغ مانیتورهایی بروید که از پورت HDMI پشتیبانی می‌کنند. چراکه امروزه این پورت رایج‌تر است.
  • قیمت: در نهایت، قیمت یک مانیتور یک فاکتور مهم برای بسیاری از خریداران است. مانیتورهای سطح بالاتر با ویژگی‌های پیشرفته می‌توانند بسیار گران باشند. در نقطه مقابل، مانیتورهای مقرون به صرفه ممکن است برخی از ویژگی‌ها یا کیفیت تصویر را قربانی کاهش هزینه‌ها کنند. بنابراین مهم است که بودجه مناسبی را با توجه به سطح توقع و کاربری خود مدنظر داشته باشید.

حال در ادامه با ما باشید تا به معرفی بهترین مانیتورها تا قیمت 50 میلیون تومان بپردازیم.

مهم ترین فاکتورها در انتخاب مانیتور
فاکتورهای مهم در خرید مانیتور

بهترین مانیتورها تا 10 میلیون تومان

در اولین بخش از معرفی بهترین مانیتورها تا قیمت 50 میلیون تومان، به سراغ بازه زیر 10 میلیون تومان می رویم که در این بخش انتخاب‌های اقتصادی و جذاب بسیاری وجود دارد که بهتر است حداقل تا 6 میلیون تومان بودجه را بالاتر بیاورید. در این خصوص می‌توان گفت:

  • مانیتور ASUS VP228HE: اولین موردی که می‌تواند به عنوان یک نمایشگر اقتصادی خوب درنظر گرفته شود، مانیتور ASUS VP228HE نام دارد. این مانیتور دارای 21.5 اینچ می‌باشد. این مانیتور دارای نسبت تصویر 16:9 و فرکانس تازه سازی 60 هرتز است. از مشخصات دیگر آن می‌توان به پنل TN با زاویه دید عمودی 170 درجه و زاویه دید افقی 160 درجه اشاره کرد. این مانیتور دارای پورت های ورودی HDMI، D-Sub (VGA) و پورت هدفون بوده، همچنین دارای فناوری ASUS Eye Care می‌باشد که برای کاهش خستگی چشم و پیشگیری از آسیب های چشمی ایجاد شده است. همرده این مانیتور که ممکن است کمی بهتر از آن باشد، مانیتور مونتاژ شده داخلی در مدل GDM-225LN از برند جی پلاس است که دارای پنل VA بوده و 22 اینچ است.
  • مانیتور LG 24MK430H: انتخاب خوب دیگری که می‌تواند استانداردهای اولیه ما را داشته و در عین حال هزیه بسیار عالی داشته باشد، مانیتور 24MK430H از برند خوشنام و معتبر ال جی است. این مانیتور دارای کیفیت FHD بوده و 23.5 اینچ می‌باشد. شما می‌توانید این مانیتور را با پورت‌های مختلفی مانند HDMI و D-Sub تهیه کنید. این مانیتور دارای نسبت تصویر 16:9، فرکانس تازه سازی 75 هرتز و زمان پاسخگویی 5 میلی ثانیه می‌باشد و با کمک فناوری AMD FreeSync به کاربران کمک می‌کند تا تصاویر را با کیفیت بالا و بدون هرگونه شکستگی و انقطاع مشاهده کنند. از دیگر ویژگی‌های این مانیتور می‌توان به ویژگی‌های On-Screen Control و Screen Split 2.0 اشاره کرد که به کاربران این امکان را می دهد تا تنظیمات صفحه نمایش را با استفاده از نرم افزار ال جی به راحتی انجام دهند. همچنین، این مانیتور دارای فناوری Reader Mode است که برای کاهش خستگی چشم در حالت استفاده از متن‌های بلند طراحی شده است. در کل این مانیتور بسیار اقتصادی و جذاب بوده و صفحه نمایش نسبتا خوب و بزرگی را ارائه می‌دهد.
  • مانیتور ایسوس LF27T350FH-M: انتخاب دیگری که می‌توانید برای گیمینگ داشته باشید، این مانیتور مخصوص بازی از برند ایسوسن سات که صفحه نمایش بزرگ 27 اینچ را ارائه می‌دهد و پنل آن IPS با نور پس زمینه Led است. تهیه این مانیتور می‌تواند صفحه نمایش ماتی را ارائه کرده و کاربری آن برای طراحی و ادیت، عکاسی و به صورت کلی عمومی مناسب باشد. شما می‌توانید از زوایای مختلف آن را مشاهده کرده و تصاویر را با کیفیت بالا و رنگ‌ها را با دقت مشاهده کنید. فناوری Active Crystal Color، تجربه‌ای متفاوت از تماشای تصاویر با رنگ‌های طبیعی و شفاف برای کاربر در این مانیتور ارائه می‌کند. از دیگر ویژگی‌هایی که در این مانیتور گنجانده شده است، همچنین عبارتند از: فناوری Eye Saver Mode که برای جلوگیری از خستگی چشم‌ها مناسب است، Flicker Free برای جلوگیری از لرزش، قابلیت گیمینگ مود، تکنولوژی FreeSync ،Off Timer Plus و نیز امکان نصب بر روی دیوار. قابل ذکر است که این مانیتور با اینکه گیمینگ است اما نرخ تازه سازی آن 75 هرتز بوده که این مقدار مناسبی در شان این عنوان نیست.
  • مانیتور خمیده ایسوس LC27F390FHM: به معرفی اولین مانیتور خمیده در این بخش می‌پردازیم که نزدیک به 10 میلیون تومان هزینه دارد. این نمایشگر دارای صفحه نمایش VA با کیفیت FHD بوده و می‌توانید تصاویر خروجی آن را بدون تغییر رنگ و با زاویه دید 178 درجه مشاهده کنید. فرکانس تازه سازی این مانیتور 75 هرتز بوده و زمان پاسخگویی ان 5 میلی ثانیه است. شما می‌توانید از این مانیتور مات برای کاربری‌های مختلفی اعم از اداری، طراحی، گیمینگ، خمیده، عکاسی و کاربری عمومی استفاده کنید.
بهترین مانیتور زیر 10 میلیون تومان
معرفی بهترین مانیتورها تا 5 – 10 میلیون تومان

بهترین مانیتورها در بازه 10 تا 20 میلیون تومان

در بخش دوم از معرفی بهترین مانیتورها تا قیمت 50 میلیون تومان، به بازه قیمتی بعدی یعنی 10 الی 20 میلیون تومان می‌پردازیم که به شرح زیر می‌باشند. شما می‌توانید مانیتورهایی با فیچرهای پایه و به تدریج عالی را در این قیمت مشاهده کنید که عبارتند از:

  • مانیتور ایرانی جی پلاس GGM-L277FN: یکی از مدل‌هایی که می‌توانید در این بخش مشاهده کنید، مانیتور جی پلاس تولید داخل با سایز 27 اینچ است که دارای پنل IPS بوده و نور پس زمینه ان LED است. این مانیتور صفحه نمایش ماتی دارد و برای کاربری‌های ادیت، گیمینگ، طراحی و عمومی مناسب است. شما می‌توانید از قابلیت‌های این مانیتور نظیر RGB، VRR، گارانتی معتبر، پورت HDMI V2.0، نرخ تازه سازی 144 هرتز، خروجی 120 هرتز برای کنسول های نسل نهم، خروجی استفاده کنید که برای گیمینگ جذاب خواهد بود.
  • مانیتور ASUS TUF Gaming VG279Q1A: یکی از انتخاب‌های خوب بهترین مانیتورها برای گیمینگ که نرخ بروزرسانی بالایی را ارائه می‌کند، مانیتور ASUS TUF Gaming VG279Q1A نام دارد. این مانیتور دارای پنلی از جنس IPS بوده و نور پس زمینه آن LED است. مانیتور مدت زمان پاسخگویی زیر 1 میلی ثانیه دارد و صفحه نمایش آن مات می‌باشد. شما می‌توانید از این مانیتور خروجی با نرخ تازه سازی 165 هرتز گرفته و کیفیت آن FHD می‌باشد که رزولوشن آن 1920 در 1080 پیکسل است. اگر تا قیمت 15 میلیون تومان به دنبال بهترین مانیتورهای گیمینگ هستید، این مانیتور از یک برند خوشنام انتخاب جذابی خواهد بود.
  • مانیتور گیگابایت در مدل G27F-EK: یکی دیگر انتخاب‌های جذابی که در بخش بهترین مانیتورها می‌توانید برای گیمینگ داشته باشید، مانیتور باکیفیت از برند گیگابایت است که می‌تواند تاخیر 1-3 میلی ثانیه به شدت کمی را ارائه کرده و از سوی دیگر، نوع پنل آن IPS می‌باشد. این مانیتور نور پس زمینه خود را از LED تامین کرده و 144 هرتز نرخ تازه سازی دارد. البته مدل TUF VG279QR ایسوس یک مرتبه بالاتر بوده و نرخ تازه سازی 165 هرتز را ارائه می‌کند. شما می‌توانید این مانیتور گیمینگ را با زاویه دید افقی 178 درجه و سایز 27 اینچ تهیه کرده و از امکانات بسیار زیاد ان برای گیمینگ استفاده کنید که شامل Flicker-free، Power Saving Mode، Kensington lock، کارت گارانتی و QSG، صفحه نمایش مات می‌باشد.
  • مانیتور بنکیو مدل ZOWIE XL2746S: یکی از مانیتورهای شگفت انگیزی که می‌توانید آن را به عنوان یکی از بهترین مانیتورها تا قیمت 20 میلیون تومان پیدا کنید، نمایشگر بنکیو مدل ZOWIE XL2746S نام دارد. این مانیتور توانسته است با مشخصاتی همچون 27 اینچ و نرخ تازه سازی 240 هرتز، به شدت جذاب بوده و از تکنولوژی منحصر به فرد +DyAc استفاده کند که کیفیت و رسایی تصویر را به شدت افزایش می‌دهد. وجود چنین فیچری می‌تواند حرکاتی مانند رد شدن سایه‌ها و نیز حرکت بالای ماشین‌ها و وضوح تصاویر را در هنگام حرکت به شدت جذاب تر نمایش داده و در بخش ادیت ویدیو نیزی بسیار مفید می‌باشد. مانیتور کانفیگ جذاب و جنس بسیار خوبی دارد که نیازمندی هر فردی را رفع می‌کند. دیگر مشخصاتی که این مانیتور دارد شامل پنل TN، نور پس زمینه LED، سرعت پاسخگویی زیر 0.5 میلی ثانیه، ورودی صدا، شدت نور ۳۲۰ کاندلا و درگاه ارتباطی Display Port است. شما می‌توانید از این مانیتور تا محدوده 20 میلیون تومان استفاده کنید. کاربری ان برای طراحی، ادیت، گیمینگ، کاربری عمومی و اداری می‌باشد.
بهترین مانیتورها تا قیمت 20 میلیون تومان
معرفی بهترین مانیتورها 20 میلون

بهترین مانیتورها در بازه 20 تا 30 میلیون تومان

بخش سوم از معرفی بهترین مانیتورهایی که می‌خواهیم در این بخش معرفی کنیم، مربوط به بازه قیمتی 20 – 30 میلیون تومان است که باید در آن فیچرهای جذابی از نمایش را مشاهده کنید. این مانیتورها به قطع می‌توانند ویژگی‌های جذاب‌تری را ارائه کرده و در این بخش، توجه به امکانات مانیتور و مشخصات آن بسیار مهم است. در این خصوص می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • مانیتور MSI Optix AG321CR Curved: یکی از مانیتورهایی که می‌توانید در این بخش به عنوان یک نمایشگر خمیده با قیمت نزدیک به 20 میلیون تومان تهیه کنید، MSI Optix AG321CR Curved نام دارد. این نمایشگر دارای 32 اینچ بوده و مدت زمان تاخیر آن 1 میلی ثانیه است. یکی از ویژگی‌های جذاب این مانیتور در کنار خمیده بودن آن، نرخ تازه سازی 165 هرتزی آن است که می‌تواند رقم بسیار خوبی را ارائه کند. همچنین از دیگر مشخصاتی که می‌بایست در خرید مانیتور MSI Optix AG321CR Curved به عنوان یکی از بهترین مانیتورها زیر 50 میلیون تومان مدنظر داشته باشید می‌توان گفت: صفحه نمایش از نوع VA، صفحه نمایش مات، محدوده پاسخگویی 1 – 3 میلی ثانیه، شدت روشنایی 250 نیت، رزولوشن FHD، پشتیبانی از قابلیت‌هایی همچون Anti-Flicker و Less Blue Light، داشتن نور پردازی در قسمت بدنه و نیز پشتیبانی از برنامه Mystic Light MSI.
  • مانیتور ایسوس ProArt Display PA278QV: این مانیتور صرفا برای کسانی که در بخش گرافیک فعالیت می‌کنند مناسب است. چراکه نرخ تازه سازی آن 75 هرتز بوده و با این بودجه، برای گیمینگ پیشنهاد نمی‌شود. اما علت قیمت بالا و این مشخصات، کیفیت رزولوشن آن است که 1440 در 2560 پیکسل است که کمی بیشتر از 2k می‌باشد. شما می‌توانید از این مانیتور به عنوان یک نمایشگر گران قیمت اداری و یا برای کارهای اداری و ادیت استفاده کنید که رنگ بسیار خوبی را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش دارای 27 اینچ بوده و زاویه دید آن 178 درجه است. همچنین سایز تصویر 16:9 بوده و برای اتصالات آن می‌توانید از پورت‌های HDMI، DisplayPort، DVI-D و VGA استفاده کنید. شما با خرید این مانیتور می توانید از بلندگوهای ان استفاده کنید که استریو هستند. از دیگر ویژگی های این مانیتور همچنین می‌توان به Flicker-free و Low Blue Light اشاره کرد. با این حال، قیمت آن به نسبت امکاناتی که ارائه می‌کند، بالا است.
  • مانیتور Samsung LS43AM700UM: اگر به یک مانیتور با کیفیت بسیار خوب و از همه مهم تر، بسیار بزرگ احتیاج دارید، به طور قطع مدل Samsung LS43AM700UM برای شما مناسب خواهد بود. این نمایشگر که باید به قطع آن را به عنوان بهترین مانیتورها درنظر گرفت، جزو مانیتورهای هوشمند سامسونگ به شمار می‌آید. با این حال از انجایی که پنل ان از نوع VA است، نمی‌توان به خوبی روی دقت نمایش رنگ‌هایش حساب باز کرد. شما می‌توانید این مانیتور را برای نمایش فیلم و بازی و نمایش محتوا استفاده کنید. از مشخصات این مانیتور همچنین باید به محدوده پاسخگویی 6 میلی ثانیه و بیشتر، نرخ بروزرسانی 60 هرتز و داشتن بلندگوی آن اشاره کرد. همانطور که مشاهده می‌کنید، مزیت اصلی این مانیتور، بزرگ بودن آن و رزولوشن 2160 در 3840 پیکسلی می‌باشد. شما می‌توانید از برخی ویژگی‌های این مانیتور اعم از Mirroring, DLNA Remote Access Tap View، Remote Controller، Flicker Free، Game Mode، Eye Saver، Monitor SmartThings، App Support، Power Smart Monitor، (۶۵W) USB-C Charging اشاره کرد.
  • مانیتور Samsung LC32G55TQ-W: اگر به دنبال یک مانیتور با میزان نرخ تازه سازی بالاتر (144) هرتز و رزولوشن QHD یا 2K هستید، این مدل مناسب شما خواهد بود. زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه بوده و محدوده زمان پاسخگویی آن یک تا سه میلی‌ثانیه است. شما می‌توانید از این مانیتور برای گیمینگ، طراحی و ادیت، عکاسی و کاربری عمومی استفاده کنید. این مانیتور دارای خروجی صدا (هدفون بوده) ولی بلندگو ندارد.
بهترین مانیتور ها در بازه 20 تا 30 میلیون تومان
معرفی بهترین مانیتورها تا 30 میلیون تومان

بهترین مانیتورها در بازه 30 تا 40 میلیون تومان

قسمت بعدی مربوط به معرفی بهترین مانیتورها در بازه 30 الی 40 میلیون تومان می‌باشد که می‌تواند انتخاب‌های بسیار جذابی را در اختیار شما بگذارد. در این بخش می‌توانید مانیتورهای بسیار جذابی را مشاهده کنید که اولین مورد ان مربوط به یک انتخاب جذاب از برند هواوی با سایز 34 اینچ است. در این بخش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • مانیتور HUAWEI MateView GT 34: به سراغ اولین مدل از برند هواوی در این لیست به عنوان بهترین مانیتورها می‌رویم که در این مدل، می‌توانید یک نمایشگر خمیده بسیار جذاب و بزرگ 34 اینچی را داشته باشید. این مانیتور صفحه نمایش ماتی را ارائه می‌کند و نوع پنل آن VA است. شما می‌توانید از نور پس زمینه LED آن استفاده کرده و رزولوشن 1440×3440 شما را شگفت زده می‌کند. نرخ تازه سازی این مانیتور 165 هرتز بوده و از آنجایی که رزولوشن بالایی با سایز بزرگی دارد، به شدت صفحه نمایش جذابی را خواهد داشت. این مانیتور 37 میلیون تومان در زمان کنونی قیمت دارد و قابلیت‌های مدرنی در ان به کار رفته است. شما می‌توانید 90 درصد از رنگ‌های فضای رنگی DCI-P3 را در آن مشاهده کنید. از سوی دیگر، به لطف این ویژگی‌، رنگ‌ها را به صورت کاملا طبیعی و با طراوت مشاهده خواهید کرد. پنل ده بیتی در کنار کیفیت WQHD صفحه نمایش این مانیتور، قادر است تصاویر واضح و روشنی را به شما ارائه کند و در کنار این موارد، یک ساندبار مخفی نیز برای پخش صدا به کار رفته که ویژگی واقع گرایانه آن در پخش صدا، شما را غافل گیر می‌کند. در کل شما می‌توانید با این ویژگی، تجربه کاربری بسیار جذابی را داشته باشید و از شدت صدای 80 دسی بلی آن استفاده کنید. همچنین از نوار RGB نیز برای این مانیتور استفاده شده و جلوه های بصری جذابی را برای شما نمایش می‌دهد. شاید بتوان گفت در کل این لیست، مانیتور هواوی MateView GT 34 به عنوان بهترین مانیتورها در صدر قرار می‌گیرد که می‌توانید از ان برای گیمینگ و طراحی و ادیت استفاده کنید. این مانیتور همچنین توانسته است فیدبک های بسیار خوبی از مشتریان خود دریافت کند. با این حال، این محصول طی 4 ماه گذشته، از قیمت 22 میلیون به 37 میلیون تومان افزایش یافته و قیمت بالای ان به شدت نقطه ضعف این محصول خواهد بود. نمونه‌ای از تصویر این محصول را در شکل زیر مشاهده می‌کنید.
  • مانیتور دل مدل P3421W: یکی دیگر از انتخاب هایی که باید در این بخش به آن اشاره کرد، مانیتوری از برند دل محبوب و قدیمی به نام P3421W نام دارد. از مشخصاتی که می توان برای این مانیتور بیان کرد، باید به پنل IPS، نور پس زمینه WLED، نرخ بروزرسانی 5 و 8 میلی ثانیه یعنی 60 هرتز، رزولوشن 3440 x 1440 ، کانکتور تایپ سی، پشتیبانی از 1.07 میلیارد رنگ، محدوده پاسخگویی 6 میلی ثانیه اشاره کرد. این مانیتور می‌تواند برای کاربری عمومی، ادیت، عکاسی و اداری مورد استفاده قرار گیرد.
بهترین مانیتور در بازه قیمت 30 تا 40 میلیون تومان
معرفی بهترین مانیتورها تا بازه 40 میلیون تومان

بهترین مانیتورها در بازه 40 تا 50 میلیون تومان

در قسمت آخر از معرفی بهترین مانیتورها تا قیمت 50 میلیون تومان به بازه نهایی یعنی قیمت 40 – 50 میلیون تومان می‌پردازیم. همچنین 2 مدل با قیمت‌های بالاتر اما محبوبیت بالاتر نیز پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید آنها را برای بودجه‌های بالاتر درنظر بگیرید. این مانیتورها عبارتند از:

  • مانیتور MSI Optix MPG341QR 34: این مانیتور در این بازه قیمتی می‌تواند پنلی IPSای را به شما ارائه کند که دارای نرخ بروزرسانی 144 هرتز بوده و صفحه نمایش آن مات است. این مانیتور وضوح 2K با رزولوشن 1440 در 3440 را ارائه می‌کند و در کل 34 اینچ است. شما می‌توانید برای بازی در PS5، از کیفیت 2کی با نرخ 120 هرتز آن استفاده کنید و لذت ببرید. یکی از ویژگی‌های خوب این مانیتور، طراحی بدون حاشیه آن است که می‌تواند به شما قابلیت تنظیم ارتفاع را نیز بدهد. شما می‌توانید از این مانیتور خروجی صدا یا جک هدفون را دریافت کرده و از پورت تایپ سی آن نیز به همراه DisplayPort استفاده کنید. ابعاد دقیق این مانیتور دقیق به اندازه ۸۱۷.۴x۴۲۲.۷x۲۵۲.۲۶ میلی متر بوده که با پایه است. همچنین برای آن قفل KENSINGTON قرار داده شده است. زمان پاسخگویی 1 میلی ثانیه بوده و محدوده زمانی پاسخگویی ان 1 – 3 میلی ثانیه است. همچنین شدت روشنایی این محصول 400 نیت می‌باشد.
  • مانیتور Asus XG49VQ Monitor 49: شاید بتوان لقب غول پیکرترین و بهترین مانیتورها در این لیست را به این مانیتور 49 اینچی اختصاص داد که کیفیت کلی آن 3840×1080 می‌باشد. این مانیتور دارای فرکانس یا نرخ تازه سازی 144 هرتز بوده و از یک پنل خمیده استفاده می‌کند. شما می‌توانید از زاویه دید 178 درجه‌ای آن استفاده کنید. از دیگر ویژگی‌ها و قابلیت‌های این مانیتور همچنین می‌توان به 2 ورودی HDMI 2، ورودی DisplayPort 1.2، جک هدفون و 2 ورودی USB 3 برای اتصال ماوس و کیبورد اشاره کرد. شما می‌توانید به خوبی از این مانیتور برای کاربری‌های گیمینگ، ادیت، امور عمومی و اداری استفاده کنید. قابل ذکر است که پنل این مانیتور VA بوده و نور پس زمینه آن LED است.
  • مانیتور Samsung Odyssey Neo G9 LS49AG950NMXUE: اگر در قیمت های بالای 70 میلیون تومان به دنبال یک مانیتور گیمینگ هستید، این مانیتور با داشتن رزولوشن 1440 در 5120 و نرخ بروزرسانی 240 هرتز که زمان پاسخ دهی آن 1 میلی ثانیه است، می‌تواند یک انتخاب بسیار عالی باشد. شما می‌توانید با این مانیتور که شدت روشنایی آن 420 کاندلا است، تجربه کاربری به شدت خوبی را در گیمینگ و دیگر کاربری های اداری، ادیت و طراحی داشته باشید. راکه صفحه نمایش آن 49 اینچ است. همیچنین نوع پنل به کار رفته در این مانیتور VA بوده و نسبت تصویر نمایشگر 32:9 است. رنگ‌های قابل نمایش 1.07 میلیارد رنگ است و برخی از فناوری های به کار رفته در این نمایشگر عبارتند از: AMD FreeSync، Flicker-free، Picture-In-Picture، Low Input Lag Mode، Eye Saver Mode، Black eQualizer و نیز Off Timer Plus است.
  • مانیتور ASUS ROG Swift PG65UQ: در نهایت غول پیکرترین مانیتور این لیست با ابعاد 65 اینچ، پنل VA، محدوده زمانی پاسخگویی 3 – 6 میلی ثانیه، نور پس زمینه Quantum Dot متعلق به این مدل است. این مانیتور بالای 200 میلیون تومان هزینه داشته و برای ادیت و طراحی، عکاسی، گیمینگ و کاربری عمومی مفید است. بزرگی این مانیتور با کیفیت Ultra-HD، این مانیتور را به یک پورتال گیمینگ بزرگ تبدیل می‌کند که می‌تواند تمام ابعاد تصاویر را در برگیرد. این مانیتور دارای نورپردازی منحصر به فرد ASUS Aura Sync در طرفین بوده و نرخ بروزرسانی آن 144 هرتز است. رزولوشن این نمایشگر 2160 در 3840 پیکسل است و از درگاه ارتباطی Display Port استفاده می‌کند.
بهترین مانیتور ها تا 50 میلیون تومان
معرفی بهترین مانیتورها تا قیمت 50 میلیون تومان

پرسش های متداول

برخی از پرسش‌های متداولی که شما کاربران راجع به معرفی بهترین مانیتورها تا قیمت 50 میلیون تومان دارید به شرح زیر می‌باشند:

  • در خرید بهترین مانیتورها در این لیست به چه چیزی توجه کنیم؟

اولین فاکتور، توجه به قیمت آنها است که باید با توجه به بودجه خود آنها را خرید کنید. همچنین به نوع کاربری که می‌خواهید برای ان مانیتور بخرید توجه کنید. اگر به دنبال مانیتور برای بازی هستید، نرخ بروزرسانی تصویر مهم است و پیشنهاد می‌کنیم بالای 100 هرتز باشد. همچنین اگر برای ادیت تصاویر اقدام می‌کنید، به دنبال مانیتورهایی باشید که رنگ خوبی ارائه کرده، رزولوشن و کیفیت صفحه نمایش آنها بالاتر است و امکانات جانبی آن برای نمایش رنگ‌های طبیعی‌تر مناسب باشد. حتما در خرید مانیتور به نظرات کاربرانی که این محصولات را تهیه کرده‌اند نیز توجه کنید.

  • قیمت مانیتورها تا 50 میلیون تومان چقدر است؟

یکی از ویژگی‌های مهمی که ممکن است در خرید مانیتور به آن پرداخت، افزایشی بودن هزینه خرید این تجهیزات است که با افزایش قیمت دلار، به صورت جهشی بالا می‌رود. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم همواره پیش از افزایش قیمت دلار، برای خرید این تجهیزات اقدام نمایید تا به مسائلی همچون افزایش قیمت ده میلیونی که در یکی از مدل‌ها به آن اشاره کردیم طی 4 ماه برخورد نکنید.

  • چه تفاوتی بین فناوری های IPS و TN و VA وجود دارد؟

فناوری های IPS، TN و VA سه نوع فناوری مختلف برای صفحات نمایش است. فناوری IPS در مقایسه با دو فناوری دیگر، زاویه دید بیشتری دارد و رنگ ها را به صورت دقیق تر نمایش می دهد. فناوری TN سرعت بیشتری را برای تصاویر فراهم می کند، اما زاویه دید در آن کمتر می‌باشد و رنگ‌هایی که نشان می‌دهد دقیق نیست. فناوری VA هم یکی دیگر از فناوری‌ها به کار رفته در ساخت مانیتور است که بازه دید بیشتری نسبت به مدل TN داشته و بین IPS , TN است. این مانیتور برای کاربری‌های عمومی مناسب می‌باشد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 52

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا