اخباراخبار فرهنگی

بهترین هدیه سال نو با توجه به شخصیت افراد (ایده‌های جذاب کادو)

بهترین پیشنهاد + هدیه سال نو با توجه به شخصیت افراد

بهترین هدیه سال نو با توجه به شخصیت افراد چیست؟ در این مقاله می‌خواهیم به معرفی چند ایده جذاب و کاربردی برای افرادی که تیپ شخصیتی خاصی دارند بپردازیم. کافیست ابتدا با نوع شخصیت و علایق آن‌ها آشنا شده و از یک هدیه خاص برای غافلگیر کردن و جلب اعتماد آنان استفاده کنید.

هدیه داده و هدیه گرفتن در سال جدید

هدیه سال نو یا عیدی، یکی از آن دسته سورپرایزهایی است که می‌توانید در سال جدید برای خود یا دیگران درنظر بگیرید. این کار همچنین به عنوان یک رسم متداول در میان مردم ما و جهان نیز وجود دارد که نمونه آن را می‌توان در کادو دادن در روز کریسمس یا عیدی دادن در نوروز دانست. ریشه عیدی دادن در فرهنگ ایران، به عید نوروز مربوط می‌شود که در آن مردم به یکدیگر به بهای حفظ صلح و دوستی و بخشیدن روشنایی به زندگی یکدیگر این کار را انجام می‌دادند.

رسم اهدا کردن بهترین هدیه سال نو معمولاً از سوی بزرگان به کوچکترها انجام می‌شود. این فرهنگ درگذشته به صورت هدیه و پیشکش کردن کالاهای مصرفی مانند گوسفند، پارچه و غیره از جانب خانواده داماد به عروس صورت می‌گرفت اما اکنون این کار با اهدای اسکناس و پول نقد صورت می‌گیرد. عیدی دادن در این رسوم، صرفاً محدود به اهل خانه نیست و می‌تواند برای افراد مختلفی صورت گیر‌د که از آن جمله می‌توان به عیدی دادن به سرایدارها، رفتگر و در کل طبقه کم‌درآمد و زحمتکش جامعه اشاره کرد.

معرفی بهترین هدیه سال نو با توجه به شخصیت افراد

یکی از بهترین‌ کارهایی که می‌توانید جهت تهیه بهترین هدیه سال نو انجام دهید، شناخت نزدیکان و نیازهای آنان است. شما می‌توانید به کمک این روش، با توجه به شخصیت آن‌ها هدایایی که مناسب‌تر و کاربردی‌تر هستند را تهیه کنید. شناخت دقیق این افراد، به‌راحتی می‌تواند آن‌ها را با هدیه خاص‌شان، هرچند یک کالای ارزان باشد، بیشتر شاد کند. با توجه به تیپ شخصیتی این دسته از افراد، برخی هدایا را برای هر گروه معرفی می‌کنیم که عبارت‌اند از:

بهترین هدیه سال نو برای افراد ساده

همواره در جمع ما افرادی هستند که بی‌ریا بوده و ممکن است مثبت اندیش باشند. برای این دسته از افراد، کالاهایی که مطابق باسلیقه آن‌ها باشد یک هدیه مناسب خواهد بود. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید از لباس یا لوازم کار و نیز وسایل منزل دکوری و غیره استفاده کنید. به‌طورمعمول این دسته از افراد توقع کالاها و اشیاء سنگین یا پرارزشی را ندارند و این می‌تواند فرصتی را فراهم کند که بتوانید طیف وسیعی از کالاها را برای انتخاب در دسترس داشته و بتوانید کالایی که کاربرد بیشتری را برای آن‌ها دارد انتخاب کنید.

بهترین هدیه سال نو برای افراد خجالتی

اگر در بین اطرافیان شما، هستند کسانی که کم‌حرف بوده و یا اعتمادبه‌نفس پایین‌تری دارند، لازم است در هنگام خرید کادو بیشتر دقت کنید. چراکه آن‌ها معمولاً نمی‌توانند علایق و احساسات واقعی خود را به‌طور کامل بیان کرده و ارتباط مؤثری با شما برقرار کنند. با توجه به این موضوع و ازآنجایی‌که این دسته از افراد معمولاً اشتیاقی برای تعامل با دیگران ندارند، شما می‌توانید از هدایایی همچون کتاب و یا لوازم شخصی الکترونیکی نظیر موزیک پلیر و هدفون استفاده کنید.

بهترین هدیه برای افراد سخت گیر

افرادی که مصمم و یا سخت‌گیر هستند، همواره در محیط ما وجود دارند. هرچند که ممکن است تعداد آن‌ها انگشت‌شمارتر باشد. درصورتی‌که قصد دارید بهترین هدیه سال نو را برای آن‌ها تهیه کنید، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ابزارهای کارآمد: این دسته از افراد معمولاً از وسایل و کادوهای کارآمد بهترین استفاده را می‌کنند. به همین خاطر بهتر است هدیه‌ای که ارائه می‌کنید، یک وسیله کاربردی باشد.
  • کارت هدیه: درصورتی‌که نمی‌دانید این افراد به چه چیزهایی نیاز دارند، می‌توانید از کارت‌های هدیه و یا اقلام باارزشی قابل نقد شدن استفاده کنید. این کار می‌تواند حق انتخاب خوبی به آن‌ها بدهد و با توجه به روحیه مسئولیت‌پذیری که دارند، می‌توانند بهترین استفاده را از آن نمایند.

همچنین از دیگر پیشنهادها در این بخش می‌توان به زیورآلات، لوازم تزئینی و نیز پوشیدنی‌ها اشاره کرد.

بهترین هدیه سال نو بری افراد فرهنگی

در بین دوستان و آشنایان ما هستند کسانی که به فرهنگ و هنر علاقه زیادی دارند. این علاقه خود می‌تواند به شیوه‌های مختلفی باشد. از دوست داشتن شعر و متون ادبی گرفته تا هنرهای دستی، موسیقی و سینما و غیره. برحسب اینکه این دسته از افراد چه بخشی از هنر را دوست دارند، می‌توان هدیه‌های مختلفی را برای آنان درنظر گرفت که در ادامه به چند مورد می‌پردازیم:

  • پوستر فیلم: سینمای امروزی برای ساخت یک فیلم، زمینه‌سازی بسیاری انجام می‌دهد که باعث می‌شود فن‌ها و طرفداران علاقه شدیدی نسبت به کاراکترها پیدا کنند. شما می‌توانید برحسب علاقه مخاطب خود، از پوستر فیلم‌ها و شخصیت‌های جذاب آنان برای هدیه استفاده کنید. این هدیه می‌تواند در قالب یک پوستر یا چاپ روی یک تیشرت هدیه اهدا شود.
  • کتب ادبی: آثار ادبی بسیار زیادی در فرهنگ غنی ایران وجود دارد که می‌تواند هرکدام بخشی از نیاز ما را به فرهنگ فارسی ارضا کند. در این راستا می‌توان به آثار جذاب ادبی ایران پرداخت که شامل مواردی همچون چشم هایش، سووشون، سمفونی مردگان، بوف کور، شاهنامه، افسانه، مثنوی معنوی و غیره هستند.

بهترین هدیه برای روشن‌فکران

ازجمله هدیه‌هایی که می‌توان برای افراد روشن فکر اشاره کرد، کسانی که اندیشه بازتری نسبت به مسائل داشته و سعی می‌کنند تفاوت‌ها را درک و کمتر قضاوت کنند، می‌توان گفت:

  • کتاب: شما می‌توانید از کتاب به عنوان یک هدیه ماندگار و مناسب برای این افراد استفاده کنید.
  • لوازم شخصی: اگر می‌خواهید هزینه کمتری را پرداخت کنید، می‌توان به لوازم شخصی اشاره کرد که می‌توانند به عنوان یک قلم و خودکار، دفتر برنامه‌ریزی و غیره باشند.

بهترین هدیه برای تیپ‌های شخصیتی مختلف

اگر بخواهیم بهترین هدیه سال نو با توجه به شخصیت افراد بر مبنای شاخص‌های MBTI تعیین کنیم، در این صورت می‌توان گفت:

بهترین هدیه سال نو برای تیپ‌های ISTJ، ISTP، ESTP و ESTJ

به‌طورمعمول، این نوع تیپ‌های شخصیتی عملی و منطقی هستند و می‌توان برای هرکدام گفت:

  • تیپ شخصیتی ISTJ: این دسته از افراد مسئولیت‌پذیر و وفادار هستند. شما می‌توانید برای بهترین هدیه سال نو این دسته از افراد، از ابزارهایی که فضای کاری‌شان را زیباتر و یا کاربردی‌تر می‌کند استفاده کنید. بهتر است حتماً به محل کار یا زندگی آن‌ها سری زده، از چند ماه قبل وسیله‌ای که نیاز دارند را درنظر بگیرید.
  • تیپ شخصیتی ISTP: این دسته از افراد عملی و سازگارتر هستند. با توجه به شخصیتی که این دسته از افراد دارند، تمایل آن‌ها به ابزارها بیشتر است. شما می‌توانید از وسایل ورزشی مانند تجهیزات تمرین خانگی، کوهنوردی یا وسایلی که کارهای عملی با آن انجام می‌شود مانند هویه، ابزارهای تعمیرات و غیره استفاده کنید.
  • تیپ شخصیتی ESTP: این دسته از افراد اشتیاق، انعطاف‌پذیری و تدبیر بیشتری دارند. شما می‌توانید به عنوان هدیه سال نو، آن‌ها را به یک سفر و جایی‌ که تجربه‌ نکرده‌اند ببرید تا تجربه‌ای متفاوت را برای آن‌ها رقم بزنید.
  • تیپ شخصیتی ESTJ: قاطعیت و منطقی بودن از خصوصیات این افراد است. درنتیجه شما می‌توانید بتوانند کاربرد و سرعت آن‌ها را افزایش دهد، مناسب خواهد بود. به‌عنوان‌مثال می‌توان به دریاب‌های ورزشی الکترونیکی مانند ساعت‌های هوشمند اشاره کرد.

بهترین هدیه سال نو برای تیپ‌های ISFJ، ISFP، ESFP و ESFJ

برای این دسته از افراد که شخصیت عملی و دلسوزتری دارند، تمایل به کمک به دیگران داشته و توجه بیشتری به محیط دارند، می‌توان گفت:

  • تیپ شخصیتی ISFJ: این افراد، ویژگی‌هایی همچون همکاری، مهربانی و نیز وفاداری را ارائه می‌کنند. شما می‌توانید برای آن‌ها، از هدایایی که دوست دارند و یا کتاب، تقویم، تصاویر و غیره استفاده کنید.
  • تیپ شخصیتی ISFP: از شاخص‌های این افراد باید به عطوفت، مراقبت و توجه اشاره کرد. شما می‌توانید برای ایده هدیه آن‌ها، از اجسام الهام‌بخش، هدیه‌های هنری و مواردی که موجب سرگرمی می‌شود استفاده کنید.
  • تیپ شخصیتی ESFP: این افراد از زندگی و اشتیاق لذت می‌برند. بنابراین بهتر است برای آن‌ها چیزهایی که هیجان‌انگیز و نو هستند را هدیه دهید. از بلیط یک کنسرت گرفته تا سینما و یا یک سفر یک‌روزه به طبیعت و مکان جدید.
  • تیپ شخصیتی ESFJ: این افراد در عین داشتن عطوفت، مسئولیت‌پذیر هستند. بنابراین شما می‌توانید برای آن‌ها از هدایایی کاربردی مانند تقویم و یا تصاویری از خانواده یا خودشان استفاده کنید.

بهترین هدیه سال نو برای تیپ‌های INFJ، INFP، ENFP و ENFJ

این افراد به ارزش ذاتی هدایا اهمیت می‌دهند و می‌توانید با درک شخصیت و علایق آن‌ها، یک هدیه جذاب و خاطره‌انگیز را تهیه کنید.

  • تیپ شخصیتی INFJ: شما می‌توانید برای هدیه این دسته از افراد، از دفتر یادداشت اگر به نوشتن علاقه دارند استفاده کنید. همچنین یک هدیه احساسی مانند شاخه گل یا عطر و حتی یک نامه دست‌نویس نیز قابل ارزش خواهد بود.
  • تیپ شخصیتی INFP: این افراد نگرش بازی دارند و آرمان‌گرایی می‌کنند. بنابراین شما می‌توانید از هدایای باارزش‌تر مانند جواهرات، کتاب‌ها و یا دعوت به اماکن دیدنی زیبا مانند موزه‌ها استفاده کنید.
  • تیپ شخصیتی ENFP: این افراد بینش، نوآوری و انرژی دارند. بنابراین می‌توانید از هدایایی که شهود و احساس دارند استفاده کنید. به‌عنوان‌مثال رفتن به مسابقات فوتبال، خوش‌گذرانی، گجت‌ها و یا غذاهای خانگی با سلیقه می‌توانند ایده‌های خوبی باشند.
  • تیپ شخصیتی ENFJ: برای این تیپ شخصیتی به عنوان بهترین هدیه سال نو می‌توان به وسایل سرگرم‌کننده، ورزشی یا چیزی که نیاز دارند اشاره کرد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا