بیوگرافی و زندگی نامه

بیوگرافی رعنا آزادی‌ور: آیا ماجرای ازدواج او با جواد عزتی درست است؟

بیوگرافی کامل رعنا آزادی‌ور: همسر او کیست؟

رعنا آزادی‌ور یکی از آن جمله هنرمندانی است که تاکنون در آثار هنری مختلفی بازی کرده است. در کنار این موارد، او تاکنون در بسیاری از آثار شبکه‌های خانگی و فیلم‌های سینمایی بازی کرده است که می‌توان از مهم‌ترین آنها به فیلم مارمولک در سال 1382، سریال زخم کاری و غیره اشاره نمود. در این مقاله با ما همراه باشید تا راجع به این بازیگر بیشتر صحبت کنیم.

بیوگرافی رعنا آزادی‌ور

رعنا آزادی ور که امروزه از جمله بازیگران زن شناخته شده در شبکه تلویزیون خانگی است، متولد سال 1362 می‌باشد. اولین فعالیت حرفه‌ای او را می‌توان در یکی از متفاوت‌ترین کارهای بعد از انقلاب، در فیلم سینمایی مارمولک دانست. به طور خلاصه در مورد مشخصات این بازیگر زن ایرانی می‌توان گفت:

  • نام و نام خانوادگی: رعنا آزادی‌ور
  • تاریخ تولد: 17 فروردین ماه سال 1362
  • محل تولد: تهران، ایران
  • حرفه: بازیگری
  • همسر: مهدی پاکدل از سال 1399 به بعد
  • تعداد فرزندان: بدون فرزند
  • شروع فعالیت هنری: از سال 1382 فعالیت حرفه‌ای خود را شروع کرده است
  • محبوب‌ترین کارها: فیلم مارمولک در سال 1382

این هنرمند توانا توانسته است در فیلم‌های سینمایی، شبکه خانگی و تئاتر، فعالیت‌های مختلفی داشته باشد. از سوی دیگر تاکنون نامزد جوایز مختلفی بوده است که از افتخارات کسب شده برای او می‌توان گفت:

  • نامزدی جایزه بهترین بازیگر زن: هشتمین جشن حافظ در سال 1385 به خاطر فیلم مارمولک
  • نامزدی بهترین بازیگر مکمل نقش زن: چهاردهمین جشن سینمای ایران در سال 1389 به خاطر فیلم درباره الی
  • کسب جایزه بهترین بازیگر زن درام: بیست و یکمین جشن حافظ در سال 1400 به خاطر مجموعه تلویزیونی زخم کاری (برنده جایزه تندیس حافظ)

با این مقدمه از بیوگرافی رعنا آزادی‌ور با ما باشید تا به بررسی بیشتر نقش‌ها، فعالیت‌ها و اطلاعات و حواشی پیرامون این بازیگر بپردازیم.

قد و وزن رعنا آزادی‌ور

از آنجایی که رعنا آزادی‌ور طرفداران زیادی دارد، ممکن برای شما یا طرفداران او هم سوالاتی مطرح شود که وزن و قد او چقدر است که در این رابطه می‌توان گفت:

  • این هنرمند در حدود 175 سانتی‌متر قد دارد که یک اندازه طبیعی و نرمال است.
  • متاسفانه در رابطه با وزن ایشان اطلاعاتی در دسترس نیست اما با توجه به استایل و هیکل ایشان می‌توان در محدوده آن را از 85 – 105 کیلوگرم تخمین زد.
معرفی رعنا آزادی‌ور
آشنایی با رعنا آزادی‌ور

نقش رعنا آزادی‌ور در درباره الی

درباره الی، فیلمی ساخته شده به کارگردانی اصغر فرهادی است که توانست به خوبی از سوی مردم و منتقدان بازخورد خوبی را کسب کند. این فیلم راجع به چند خانواده است که برای گذراندن تعطیلات به شمال سفر می‌کنند (یک مسافرت 3 روزه) اما با اتفاق یک حادثه، این ماجرا روند دیگری در خود می‌گیرد.

بازیگران شناخته شده‌ای در این فیلم بازی کرده‌اند که شامل شهاب حسینی، ترانه علیدوستی، مریلا زارعی و غیره از جمله رعنا آزادی‌ور است. نقش رعنا آزادی ور در این فیلم به عنوان فردی به نام “نازی” است. در واقع در این فیلم سه زوج خوشبخت به همراه احمد که پس از ازدواج ناموفقش از آلمان برگشته است و نیز الی که معلم یک مهد است، طی سفری به شمال همراه هم می‌شوند. نازی با فردی به نام منوچهر ازدواج کرده است. اما این سفر به قصد رساندن احمد به الی است. هرچند فیلم روند خوشحال کننده و سرگرم‌کننده‌ای را برای این گروه روایت می‌کند اما با وقوع یک حادثه، یعنی ناپدید شدن الی و غرق شدن آرش که فرزند شهره و پیمان است، باعث می‌شود تا داستان جهت دیگری بگیرد و ترس را در سراسر کاراکترها بیندازد. کشمش‌های بعد از این واقعه و ظاهر شدن چهره افراد نزد یکدیگر، از جمله موارد دیگر جذاب در این فیلم است.

نازی را می‌توان سمبلی بی‌خیالی در این فیلم دانست؛ چراکه می‌توان یکی از عوامل دست داشتن در این اتفاق را بی‌هوایی او با گوش دادن آهنگ و عدم توجه به شنا کردن بچه‌ها دانست. این فیلم توانسته است امتیاز 92 درصدی را از آن خود کند.

رعنا آزادی‌ور در مارمولک

همانطور که گفتیم، فعالیت حرفه‌ای این بازیگر اولین بار در سال 1382 با بازی در فیلم مارمولک شروع شد که در آن به عنوان نقش یک دختر مجرد بازی کرده است. این دختر به نام فائزه نام دارد که در یک کوپه قطار با فردی به نام رضا مثقالی ملقب به مارمولک که با معمم کردن خود توانسته است از بیمارستان و از حکم زندان خود فرار کند، روبرو می‌شود. او به واسطه این پوشش مصونیتی در بین عموم مردم دارد. رعنا آزادی‌ور به عنوان یک کاراکتر فرعی می‌باشد. فائزه به همراه مادر خود در این فیلم بازی می‌کند. او در یک کوپه قطار با این فرد روبرو می‌شوند.

رعنا آزادی‌ور در مارمولک
نقش فائزه در مارمولک

مصاحبه با رعنا آزادی‌ور

این بازیگر تاکنون مصاحبه‌های کمی انجام داده است. به طور مثال در 14 سال اول از بازیگری خود مصاحبه نکرده است و در چند سال اخیر مصاحبه‌هایی داشته است. او پس از این مدت در طی صحبتی که داشته است به موارد زیر اشاره نمود:

  • او ماجرای حرف نزدن و عدم مصاحبه در 14 سال گذشته را یک اتفاق می‌داند. همچنین این بازیگر علت مصاحبه خود را پس از این مدت، توقیف شدن فیلم “خانه دختر” بیان می‌کند.
  • او در وسواسی بودن انتخاب فیلم‌نامه‌ها و کاراکترها از نظر خودش مطالبی را بیان می‌کند و علت آن را ایفا بهترین حالت نقش بازیگری می‌داند.
  • او فعلا علاقه‌ای به فیلم سازی ندارد و علت آن را تلاش در حرفه خود تا رساندن آن به یک سطح مطلوب می‌داند.
  • یکی دیگر از نظرات مهم این بازیگر که در این مصاحبه بیان شده است، اعتقاد او به محافظه کاری است. او عدم محافظه کاری را برای قشر بازیگران را منجر به فرصت سوزی در آینده و یا دشمن تراشی بیان می‌‌داند.

رعنا آزادی‌ور و همسرش

رعنا آزادی‌ور و ماجرای ازدواج و رابطه‌ی او از جمله حواشی است که گهگاهی ایجاد می‌شود. در این خصوص باید گفت این بازیگر تاکنون فقط یک بار ازدواج کرده است. او که سابقه بازیگری در فیلم “چهار راه استانبول” را با مهدی پاکدل داشته است، در سال 1399 با ایشان ازدواج نموده که خبر ازدواج آنها را نیز عاطفه رضوی اعلام کرده است.

بیوگرافی کامل مریم سعادت را در این قسمت به صورت کامل مطالعه کنید.

رعنا آزادی‌ور و همسر سابقش

همانطور که گفته‌ایم، این بازیگر تنها یکبار ازدواج کرده است و همسر فعلی او نیز مهدی پاکدل است. هرچند شایعاتی نیز در رابطه با برهم خوردن رابطه آنها بیان شده است که از جمله آن می‌توان به عدم همراهی مهدی پاکدل با او در یکی از مراسم‌های فرهنگی (جشن حافظ) اشاره نمود و پس از برنده شدن جایزه در این مراسم، از او هم اسمی نبرد.

همسر او یعنی مهدی پاکدل متولد سال 1359 (42 ساله) است که در حدود 3 سال با او اختلاف سنی (بزرگتر) دارد. او در اصفهان متولد شده است و در اولین بار در تاریخ 1389 با بهنوش طباطبایی ازدواج کرده است. سپس این ازدواج بعد از 5 سال در سال 1394 به طلاق ختم شد. در نهایت در سال 1399 (29 آبان ماه) خبر ازدواج او با یک عکس دو نفر با همسرش پخش شد.

از جمله فیلم‌های که این زوج هنرمند یعنی رعنا آزادی‌ور و مهدی پاکدل در کنار هم بازی کرده‌اند می‌توان گفت:

  • لحظه‌ای و دیگر هیچ در سال 1399
  • چهار راه استانبول در سال 1396
  • محمد رسول الله در سال 1393
  • آمین یا انتهای اوین در سال 1398

پدر و مادر رعنا آزادی‌ور

عکس‌هایی از این بازیگر در کنار پدر او نیز منتشر شده است که می‌توانید در زیر مشاهده کنید. او برای اولین بار این عکس‌ها را در نمایشگاه مکث که در تاریخ 29 آذر سال 1398 ثبت کرد. شما می‌توانید اینستاگرام این هنرمند را از طریق لینک زیر و یا آیدی  ranaazadivar83 مشاهده کنید. هرچند صفحات مختلفی به نام او وجود دارد اما این صفحه رسمی او است:

لینک صفحه اینستاگرام رعنا آزادی ور

پدر رعنا آزادی‌ور
فرزندان رعنا آزادی ور

رعنا آزادی‌ور و حامد بهداد

بازیگری رعنا آزادی‌ور و حامد بهداد در فیلم “خانه دختر” از جمله حاشیه‌هایی است که این دو هنرمند داشته‌اند. این فیلم به کارگردانی شهرام شاه حسینی در سال 1393 منتشر شده است و پس از آنکه با حاشیه‌های زیادی روبرو شد، پخش آن متوقف گردید. سپس یکبار دیگر با تغییر مسیر در سال 1396 مجددا بر روی پرده سینما رفت.

در این فیلم رعنا آزادی‌ور و حامد بهداد که به ترتیب نقش‌های اصلی را به نام‌های سمیرا و منصور برعهده داشتند، با هم بازی کرده‌اند. داستان این فیلم راجع به دختری به نام سمیرا است که با منصور ازدواج می‌کند اما روز قبل از عروسی، به طور ناگهانی پس از آنکه مادر شوهر قصد معاینه او را دارد، دست به خودکشی می‌زند که علت آن از طرف پدرش نیز پنهان می‌شود.

رعنا آزادی‌ور و جواد عزتی

یکی از بهترین بازیگرانی که می‌توان در کنار هم در سریال زخم کاری مشاهده کرد، رعنا آزادی ور و جواد عزتی است که به خوبی توانسته‌اند نقش‌های خود را ایفا کنند. این دو بازیگر نیز عکس‌هایی در کنار همدیگر دارند و که نشان‌دهنده روابط خوب بین آنها است. همچنین جواد عزتی نیز در حاشیه اکران فیلم “مرد بازنده” برای او جشن تولد گرفته است. جواد عزتی متولد سال 1360 می‌باشد و با مه‌لقا باقری ازدواج کرده است. از جمله فیلم‌هایی که این دو با هم در آن همبازی شده‌اند می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • زخم کاری در سال 1400
  • مرد بازنده در سال 1400

شایعه ازدواج او با جواد عزتی صحیح نمی‌باشد.

جواد عزتی و رعنا آزادی ور
رابطه جواد عزتی و رعنا آزادی ور

معرفی تمام آثار رعنا آزادی ور

در انتها نیز به معرفی تمام آثار رعنا آزادی‌ور می‌پردازیم که به شرح زیر می‌باشد:

ابتدا در مورد فیلم‌های سینمایی این هنرمند می‌توان گفت:

نام اثر کارگردان سال ساخت
مارمولک کمال تبریزی 1382
هوو علیرضا داوودنژاد 1384
زاگرس             محمدعلی نجفی 1384
کارگران مشغول کارند مانی حقیقی 1384
پارک وی             فریدون جیرانی 1385
شیرین عباس کیارستمی 1386
خاک آشنا بهمن فرمان آرا 1386
تهران در جستجوی زیبایی مهدی کرم پور 1387
درباره الی             اصغر فرهادی 1387
آفتاب پشت برف             رضا سبحانی 1387
نخودی جلال فاطمی 1388
این سیب هم برای تو سیروس الوند 1393
خانه دختر شهرام شاه‌حسینی 1393
محمد رسول‌الله مجید مجیدی 1393
داره صبح میشه یلدا جبلی 1393
وقتی برگشتم             وحید موسائیان 1394
خشم و هیاهو هومن سیدی 1394
مرداد بهمن کامیار 1395
حریم شخصی احمد معظمی 1395
در وجه حامل بهمن کامیار 1396
لونه زنبور برزو نیک‌نژاد 1396
چهارراه استانبول مصطفی کیایی 1396
بهت عباس رافعی 1396
به وقت خماری محمدحسین لطیفی 1396
سونامی میلاد صدرعاملی 1397
تارا کاوه قهرمان 1399
هفته‌ای یک‌بار آدم باش شهرام شاه‌حسینی 1399
مرد بازنده محمد حسین مهدویان 1400

همچنین از جمله سایر فعالیت‌های وی در نمایش خانگی و نیز تئاتر می‌توان گفت:

نام اثر کارگردان سال ساخت
زخم کاری محمد حسین مهدویان 1400
جبران حسن فتحی 1400
خانه بوشاسپ درازست علی اتحاد 1396

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا