بیوگرافی و زندگی نامهفرهنگ و هنر

بیوگرافی شهریار مغانلو (مهاجم تیم ملی ایران)

شهریار مغانلو کیست؟ بیوگرافی کامل مهاجم تیم ملی ایران

فوتبالیست مهاجم ایرانی شهریار مغانلو زاده 1373/09/30 از شهر زنجان است. تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم ادامه داده و از ۱۰ سالگی وارد حرفه فوتبال شده است. قد او ۱۹۳ سانتی‌متر است.

بیوگرافی شهریار مغانلو

او در آذرماه سال 73 در روستای قره آغاج علیا در شهر زنجان به دنیا آمد اما در تهران بزرگ شده است. شهریار هنوز ازدواج نکرده و مجرد است.

شروع فوتبال شهریار مغانلو

زمانی که او ۱۰ساله بود؛ یعنی در سال 1384 فعالیت خود را در تیم رهپویان شهر ری فوتبال را آغاز کرد. بعد از آن به تیم امیدهای پیکان تهران پیسوت و خود را در آنجا نشان داد.

از سال 1393 تا 1395 به مدت دو سال در تیم بزرگسالان پیکان بازی کرد. شهریار برای سپری کردن دوران سربازی خود وارد تیم ملوان شد و در آن زمان در 53 بازی حضور داشت و 20 گل به ثمر رساند.

مهاجم تیم ملی

در سال 1399  در سن ۲۶ سالگی با قرارداد 170 هزار یورویی تجربه بازی در لیگ پرتغال را کسب کرد. او در زمان حضورش در تیم سانتا کلارا در 11 بازی حضور داشت. در دو مسابقه جام حذفی پپرتقال نیز بازی کرده. در زمان حضورش 2 گل به ثمر رسانده و در یک گل نیز اثرگذار بوده است.

سپس در اواخر سال 1399 با قراردادی 6 ماهه به تیم پرسپولیس پیوست. با اینکه در لیگ برتر بازی خوبی از خود به نمایش نگذاشت اما در لیگ قهرمانان آسیا توانست بدرخشد. در شهریور ماه 1400 با بستن قراردادی سه ساله به تیم سپاهان رفت.

حضور شهریار مغانلو در تیم ملی

او اولین‌بار در سال 1402 به تیم ملی ایران دعوت شد و در بازی های مقابل کنیا و روسیه بازی نمود. دومین بار در اواخر نیمه اول سال 1402 به تیم ملی دعوت شد و در بازی با آنگولا به میدان رفت و اولین گل ملی خود را به ثمر رساند. او توانست در دیدار دوستانه جام ملت های آسیا 2023 در مقابل تیم اندوزی دومین گل ملی خود را به ثمر برساند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 4

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا