اخبار هنرمندانبیوگرافی و زندگی نامه

هومن سیدی بازیگر و کارگردان قورباغه

هومن سیدی، کارگردان درخشان این روزها با ساخت سریال قورباغه هیجان و نگاه تازه ای به سینمای ایران داده است. او فیلم های بسیاری را کارگردانی کرده است که می توان گفت اکثر آنها مورد توجه سینما دوستان قرار گرفته است. در ادامه به بیوگرافی هومن سیدی می‌پردازیم.

هومن سیدی، بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی
هومن سیدی، بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی

هومن سیدی، بازیگر، کارگردان، فیلم‌نامه‌نویس و تدوین‌گر سینما، تئاتر و تلویزیون ایرانی، متولد ۸ آذر ۱۳۵۹ در رشت است. او فرزند دوم خانواده است و ۲ برادر به نام حامد و هامون و یک خواهر به نام هیلدا دارد. مادرش بازنشسته نیروی دریایی است و پدرش بازنشسته بانک کشاورزی است. او یک دختر به نام نیل از ازدواج دومش دارد. همسر اول او آزاده صمدی است که از آن ازدواج فرزندی ندارد.

هومن سیدی یک دختر به نام نیل دارد
هومن سیدی یک دختر به نام نیل دارد

هومن سیدی پس از پایان دوره‌ متوسطه و دریافت دیپلم گرافیک، فعالیت خود را با حضور در کلاس‌‌های انجمن سینمای رشت و ساخت چند فیلم کوتاه آغاز نمود. او در سال ۱۳۸۵ با نقش آفرینی در نمایش همسایه آقا به کارگردانی حسین کیانی، نخستین تجربه خود را در زمینه بازیگری تئاتر کسب کرد. هومن سیدی سابقه فعالیت در نمایش‌های دیگری همچون مشروطه بانو و روایت ناتمام یک فصل معلق را نیز در کارنامه هنری خود دارد.

هومن سیدی
هومن سیدی

از دیگر آثار هومن سیدی می توان به پابرهنه در بهشت، زخم شانه حوا، طلا، شب بیرون، مغزهای کوچک زنگ‌زده، خط ویژه، خشم و هیاهو، آذر، عاشقانه، در مدت معلوم، نیمرخ‌ها و گیسو اشاره کرد; که در برخی از آنها هم بازیگر و هم کارگردان نیز بوده است. جدیدترین کار او سریال قورباغه است که سینما را متعجب و مردم را به سینمای خانگی علاقمند کرد. وی علاوه بر بازی در سریال دیدنی قورباغه، مسئولیت کارگردانی و نویسندگی آن را نیز بر عهده داشته است. در این سریال بازیگران مطرحی چون صابر ابر/ نوید محمدزاده/ سحر دولتشاهی/ فرشته حسینی/ مهران غفوریان بازی کرده ‌اند.

مهران ملکوتی صدابردار سینما و تلویزیون در مورد خلاق بودن هومن سیدی گفت:

این سریال یک اثر متفاوت در حوزه تولید سریال در شبکه نمایش خانگی است، می‌توان این سریال را هم‌سطح سریال‌های خارجی دانست، هومن سیدی کارگردان این سریال، یک هنرمند خلاق و نوآور است که با جسارتی که دارد کارهای عجیبی در این سریال انجام داده است.

صحنه ای از سریال قورباغه
صحنه ای از سریال قورباغه

سریال گیسو به عنوان فصل دوم سریال عاشقانه سومین تجربه سریال سازی منوچهر هادی برای نمایش خانگی است که هومن سیدی در یک کاراکتر طنز ایفای نقش میکند. او با بازی متفاوت در این سریال به جذابیت های هنری خود افزوده است. این سریال در حال پخش است.

سریال گیسو
سریال گیسو

حمایت هومن سیدی از بازیگران ناشناخته

هومن سیدی در فیلم ها و سریالی که کارگردانی کرده است، بازیگران جدید بسیاری مثل امیر جدیدی و یسنا میرطهماسب به سینما معرفی کرده و باعث دیده شدن آنها شده است. او بار دیگر در سریال قورباغه از بازیگران جدید بسیاری استفاده کرده و باعث شناخته شدن آنها شده است.

سریال قورباغه از بازیگران جدید بسیاری استفاده کرده و باعث شناخته شدن آنها شده است.
سریال قورباغه از بازیگران جدید بسیاری استفاده کرده و باعث شناخته شدن آنها شده است.

آرزوی هومن سیدی در برنامه هم رفیق

هومن سیدی در برنامه هم رفیق برای مردم از آرزوهایش چنین گفت:

آرزو میکنم غم و غصه مردم کم بشه از بین بره. نمی خوام حرفای تلخ بزنم ولی من قدیم بچه‌تر که بودم آرزوم بود فلان ماشین داشته باشم و تا همین چند سال پیش وقتی به دستش می اوردم از داشتنش لذت می بردم. وقتی پشت چراغ قرمز می ایستادم خوشم می یومد از اینکه آدما ببینن من چیزی رو گرفتم. الان اصلا حالم خوب نیست و دوست ندارم هیچکدوم از داشته هام بیرون بیارم. برای اینکه من موقعی می تونه حالم خوب باشه که اون کسی هم که بغل تقاطع ایستاده حالش خوب باشه.

هم رفیق
هم رفیق

هومن سیدی را با آی دی houman_seyedi می توانید در اینستاگرام دنبال کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا