اخبار هنرمندان

خرید انگشتر حرز امام جواد از حجره شوشتری

در گذشته افراد حرز امام جواد (ع) را که دعایی بسیار پرفیض و با خواص بسیار است، بر پوست آهو نوشته و به بازوی خود می‌بستند؛ اما امروز انگشتر حرز امام جواد (ع) نیز ساخته شده ‌است. شاید برای شما این سوال پیش آید که چرا بهتر است حرز امام جواد را همراه خود داشته باشیم؟ یا چطور می‌توان بازوبند یا انگشتر حرز امام جواد ر(ع) را خرید؟ در ادامه قصد داریم به ذکر برخی از خواص حرز امام جواد(ع) پرداخته و دلایل توصیه بزرگان دین برای به همراه داشتن این دعا را بازگو کنیم.

خرید انگشتر حرز امام جواد از حجره شوشتری

خواص حرز امام جواد (ع)

حرز امام جواد (ع) از جمله‌ آشنا‌ترین دعا‌ها نزد علما و بزرگان دین است. این دعا دو نوع صغیر و کبیر دارد. حرز صغیر همان‌طور که از نام آن پیداست کوتاه‌تر و به اندازه یک سطر است. نام دیگر حرز صغیر دعای نور یا دعای برهان است. در زیر متن دعای نور را برای شما آورده‌ایم.

《یا نُورُ یا بُرْهانُ، یا مُبینُ یا مُنیرُ، یا رَبِّ اکْفِنی الشُّرُورَ وَ آفَاتِ الدُّهُورِ وَ أَسأَلُکَ النَّجَاهَ یَوْمَ یُنْفَخُ فِی الصُّورِ》

دفع بلایای آسمانی و زمینی از جمله مهم‌ترین خواص حرز امام جواد(ع) است. آیت‌الله بهجت در مورد خواص این دعا فرمودند:

«برای دوری از خطرات و بیماری‌ها، دوری و حفاظت در برابر شیطان و اجنه، در امان ماندن از حسادت، دفع چشم زخم، درمان کابوس، باطل کردن سحر و جادو سعی کنید همواره حرز امام جواد(ع) را همراه خود داشته باشید.»

از دیگر خواص انگشتر حرز امام جواد (ع) می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش برکت و رزق و روزی در زندگی
  • گشايش و فرج در امور
  • کسب مقام و منزلت و احترام
  • پیروزی در برابر دشمنان
  • دفع وحشت از تنهایی
  • حاجت روایی مشروع
  • دفع خطر خیانت
  • عدم احتیاج به کمک کسی به غیر از خداوند
  • تسهیل امور
  • تقویت روابط خانوادگی
  • مورد عشق واقع شدن
  • حفظ شدن در برابر کشته‌ شدن و انتقام
  • مصونیت از گشنگی و مریضی
  • مصونیت از تشنگی در آخرت
  • و…….

تهیه این دعا و به همراه داشتن آن موجب بهره‌مندی انسان از خواص شگفت انگیز آن می‌شود. با مطالعه این خواص و توجه به احادیث و روایات امامان می‌توان به این نتیجه رسید که به همراه داشتن حرز امام جواد (ع) کمک زیادی به ما در دوری از بلایا و در امان ماندن از وسوسه‌های شیطان می‌کند. برای همراه داشتن این دعا کافی است به تهیه بازوبند یا گردنبند آن یا به خرید انگشتر حرز امام جواد (ع) بپردازید.

خرید انگشتر حرز امام جواد از حجره شوشتری

آداب به همراه داشتن حرز امام جواد (ع)

  1. بدانید که با به همراه داشتن این حرز شما تحت حفاظت خداوند قرار دارید، پس هیچ چیز و هیچ کس را در محافظت و منفعت و ضرر خود دخیل ندانید و رحمت خدا را شانس تلقی نکنید.
  2. بدانید که حرز امام جواد بهترین سپر در مقابل بلایا و سحر و جادو است.
  3. اگر اتفاق بدی برای شما رخ داد، بدانید که این حرز شما را از بلایی بسیار بزرگ‌تر از آنچه که بر سر شما آمده، حفظ کرده است.
  4. از گناهانی که موجب بلا می شوند دوری کنید. (زنا، کم فروشی، ندادن زکات، ترک امر به معروف و نهی از منکر، حق الناس، قطع صله رحم و ظلم)
  5. از آنجایی که این حرز دارای اسماء متبرکه خداست، از لمس بدون وضوی قاب نقره‌ای آن خودداری کنید. جهت جلوگیری از لمس قاب نقره‌ای از لاک و یا چسب بی‌رنگ استفاده کنید. 
  6. با توجه به دلایل فوق، از افتادن حرز داخل چاه دستشویی جلوگیری کنید و در صورت وقوع این اتفاق سریعاً آن را درآورده، شسته و خشک نمایید.
  7. سعی شود که به حرز آب نخورد، تا هم نقره آن سیاه نشود و هم چرم آن از حالت طبیعی خارج نشود.
  8. بر اساس فرمایش امام جعفر صادق علیه السلام اینکه حرز هنگام دستشویی رفتن و یا جنابت همراه شما باشد، ایرادی ندارد. اما خانم‌های حائض و نفسا بهتر است آن را داخل یک پوست چرمی بپیچند و سپس آن را به همراه خود داشته باشند.
  9. حرز را به بازوی راست خود ببندید و در صورت استفاده از انگشتر حرز امام ‌جواد(ع) آن را به دست راست خود بیندازید.
  10. دقت کنید اولین باری که از این حرز استفاده می‌کنید قمر در عقرب نباشد.
  11. قبل از استفاده، وضو گرفته و دو رکعت نماز حرز امام جواد بخوانید.

شرایط تهیه حرز امام جواد (ع)

  • این حرز باید با قلمی که توسط مسلمانان ساخته شده و روی کاغذی که توسط مسلمانان ساخته شده نوشته شود.
  • نویسنده این حرز باید وضو داشته باشد و رو به قبله این دعا را بنویسد.
  • حداقل سه گرم نقره همراه این حرز باشد.
  • بهتر است که این دعا روی پوست آهو نوشته شود.

جنس انگشتر حرز امام جواد (ع)

جنس انگشتر حرز امام جواد(ع) نقره است که دارای قسمتی به نام ته بار است. جنس این ته بار نیز از فلز نقره و برنج است که پشت قاب انگشتر نقره قرار می‌گیرد تا در این بخش پشتی کمی تربت کربلا ریخته شود. این انگشتر در صورتی که بدون نگین باشد روی آن طرح ستاره حک می‌شود.

کلام آخر

اگر شما نیز با توجه به خواصی که برای حرز امام جواد (ع) بیان شد، علاقه‌مند به تهیه و به همراه داشتن این دعا شدید، می‌توانید به حجره شوشتری مراجعه کرده و در مورد سایر خواص حرز امام جواد (ع) و همچنین درباره قیمت انگشتر حرز امام جواد (ع) اطلاعات لازم را کسب کنید و با توجه به سلیقه خود انگشتر مدنظرتان را با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت خریداری نمایید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا