سبک زندگیکسب و کار

راهنمای انتخاب بهترین سایز تخت خواب یک نفره و دو نفره

راهنمای انتخاب بهترین سایز تخت خواب یک نفره و دو نفره

حین خرید تخت خواب باید به چند نکته مهم مانند شکل ظاهری، سبک و نوع طراحی، جنس، رنگ و ابعاد تخت توجه کنید تا بهترین نتیجه را از محصول خریداری‌شده ببینید.

در این بین سایز تخت یکی از مهم‌ترین مواردی است که به شما در انتخاب محصولی مناسب کمک می‌کند. برای انتخاب ابعاد تخت باید به قد و وزن فردی که قرار است روی آن بخوابد و همچنین اندازه اتاق توجه کنید تا محصول علاوه‌بر راحتی، ظاهر زیبایی نیز به‌وجود بیاورد.

امروزه شرکت‌های تولیدکننده انواع تخت، ‌سایزهای استانداری در نظر گرفته‌اند تا افراد با انتخاب آنها به هدف خود برسند. در ادامه با این ابعاد آشنایی بیشتری پیدا می‌کنیم. پس تا انتهای متن با ما همراه باشید.

چرا توجه به ابعاد تخت خواب مهم است؟

بسیاری از افراد گمان می‌کنند تنها رنگ، سبک و شکل ظاهری تخت می‌تواند روی دکوراسیون اتاق خواب آنها تاثیر بگذارد اما در حقیقت سایز این محصول نیز می‌تواند در نحوه قرارگیری سایر وسایل و نوع چیدمان تاثیرگذار باشد.

اگر در انتخاب ابعاد تخت به سایز اتاق خواب توجه نکنید ممکن است این محصول فضای زیادی از اتاق را اشغال کند به‌گونه‌ای که جایی برای قرار دادن سایر وسایل باقی نماند. همچنین عکس این موضوع نیز وجود دارد.

از سوی دیگر برای افراد قدبلند یا دارای اضافه‌وزن نمی‌توان از هر اندازه تخت خوابی استفاده کرد. چراکه تخت‌های کوچک نمی‌توانند راحتی و آسایش فرد را حین خواب تامین کنند.

همچنین در این انتخاب باید به نحوه خوابیدن نیز توجه کرد. اگر فردی هستید که در حین خواب خیلی غلت می‌زنید یا می‌خواهید فضای خالی اطرافتان زیاد باشد باید به ابعاد تخت توجه کنید.

راهنمای انتخاب بهترین سایز تخت خواب یک نفره و دو نفره

بهترین سایز تخت خواب چند است؟

با توجه به تنوع محصولات موجود در بازار و وجود تخت‌های یک‌نفره، یک‌ونیم‌نفره، 2 نفره، تخت نوجوان و مواردی از این قبیل سایزهای مختلفی از آنها تولید شده که برخی از آنها بیشترین استاندارد را دارند.

زمانی که شما بخواهید از سایزهای استاندارد استفاده کنید دیگر لازم نیست خیلی بابت مواردی مانند عدم تناسب با قد، وزن یا مکان مورد استفاده نگران باشید. چراکه طراحان با در نظر گرفتن تمام این جوانب سایز‌های استانداری تعریف کرده‌اند تا نیاز همه خریداران را برطرف کنند.

لازم به ذکر است سایزهای استاندارد نیز برای هر مدل تختخواب دارای تنوع هستند تا دست خریدار در انتخاب سرویس خواب مورد نیاز خود با توجه به قد، وزن و اندازه اتاق باز باشد.

معرفی سایزهای استاندار انواع تخت خواب

امروزه تختخواب‌ها به‌صورت تکی یا مجموعه کاملی از کمد، کنسول، میز تحریر، آینه قدی، کتابخانه، پاتختی، میز آرایش و سایر وسایل کاربردی عرضه می‌شوند. اگر می‌خواهید تخت شما با سایز استانداری که دارد زیباترین جلوه را در اتاق ایجاد کند پیشنهاد ما خرید سرویس خواب است.

سایزهای استاندارد تختخواب‌ها با توجه به کارایی آنها مشخص می‌شود. یعنی اینکه تخت را برای نوجوان می‌خواهید یا فرد بالغ می‌تواند تا حد زیادی روی سایز و ابعاد آن تاثیر بگذارد. در ادامه به معرفی این موارد می‌پردازیم.

سایزهای استاندارد تختخواب نوجوان

این محصول که بین برخی افراد با نام تخت خواب یک نفره نیز شناخته می‌شود یکی از مهم‌ترین بخش‌های اتاق نوجوانان را تشکیل می‌دهد. به همین دلیل نیز توجه به رنگ، جنس، طرح و ابعاد آن مهم است.

اگر می‌خواهید اتاق فرزندتان ظاهر زیبایی داشته باشد تا در این فضا احساس آرامش و راحتی کند باید در خرید تمام محصولات و داشتن تناسب بین آنها دقت لازم را داشته باشید. برای رسیدن به این منظور خرید سرویس خواب می‌تواند گزینه خوبی باشد.

به‌طور کلی باید گفت سایزهای استانداری که برای تختخواب نوجوان وجود دارد اندازه‌های 200*90 و 120*90 هستند. شما می‌توانید با توجه به جثه فرزند خود، نحوه خوابیدن و اندازه اتاق او مناسب‌ترین ابعاد را انتخاب کنید.

سایزهای استاندارد تخت خواب 1.5 نفره

این نوع تخت‌خواب‌ها معمولا برای یک نفر بالغ و یک کودک مناسب هستند. البته افرادی که علاقه ‌دارند حین خوابیدن فضای اطراف آنها خالی باشد تا بتوانند به‌راحتی غلت بزنند نیز می‌توانند از این مدل تخت استفاده کنند.

بهترین سایزی که برای این نوع تخت وجود دارد ابعاد 200*140 است. البته افراد با توجه به قد یا وزن خود می‌توانند سایز دیگری از این محصول را انتخاب کنند.

سایزهای استاندارد تخت خواب 2 نفره

یکی از مهم‌ترین وسایل مورد نیاز خانه بزرگ‌سالان و افرادی که به تازگی قصد تشکیل خانواده دارند تخت خواب دو نفره است. در خرید این محصول باید به نکات مختلفی مانند جنس، کیفیت، سبک، رنگ و ابعاد آن توجه کرد.

افرادی که در خانه‌های استیجاری زندگی می‌کنند معمولا باید در انتخاب تختی با ابعاد مناسب بیشترین دقت را داشته باشند. در این شرایط تخت باید کاملا استاندارد باشد تا بتوان در خانه‌های مختلف از آن استفاده کرد بدون اینکه جلوه بدی در محیط ایجاد کند.

استانداردترین سایزهایی که برای تخت 2 نفره وجود دارد شامل 200*160، 200*180 و 200*200 است. شما باید با در نظر گرفتن قد و وزن خود و شریک زندگیتان، همچنین ابعاد اتاقی که قرار است تخت را در آنجا قرار دهید، یکی از این سایزها را انتخاب کنید.

تختخواب استاندارد را از کجا تهیه کنیم؟

حال که سایزهای استاندارد تختخواب را می‌شناسیم بهتر است با بهترین تولیدکنندگان انواع تخت در ابعاد استاندارد نیز آشنا شویم. یکی از مهم‌ترین این تولیدکنندگان برند آرنا است.

برند آرنا در تولید انواع تختخواب‌های یک نفره، 1.5 نیم نفره، 2نفره و تخت‌های نوجوان فعالیت دارد. اگر می‌خواهید محصولی باکیفیت از چوب‌های بازار داشته باشید قطعا این محصولات بهترین گزینه هستند.

به‌طور کلی باید گفت انواع سرویس خواب آرنا در مدل‌های متنوع با استفاده از بهترین متریال و در استانداردترین سایزها تولید می‌شوند تا همه افراد بتوانند با توجه به نیاز خود نوع مناسب آن را تهیه کنند.

جمع‌بندی

انتخاب تخت خواب مناسب همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های افراد به‌شمار می‌آید. چراکه علاوه‌بر توجه به ظاهر، جنس، کیفیت و سبک محصول باید به ابعاد تخت و تناسب آن با محیط نیز دقت کرد.

همچنین ابعاد باید با وزن و قد فرد تناسب لازم را داشته باشند. از سایزهای استاندارد تخت نوجوان باید به ابعاد 200*90 و 120*90 اشاره کرد. بهترین سایز تخت‌های 1.5 نفره نیز 200*140 است.

برای خرید تخت‌های 2 نفره در سایز استاندارد نیز می‌توانید ابعاد 200*160، 200*180 و 200*200 را انتخاب کنید. سرویس‌ خواب‌های برند آرنا علاوه‌بر کیفیت بالایی که دارند در این سایزهای استاندارد تولید می‌شوند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا