بازاریابی و فروشکسب و کار

روش های کسب درآمد با ساخت ویدیو چیست؟ سوالات متداول

چگونه با ساخت ویدیو درامد کسب کنیم؟

کسب درآمد با ساخت ویدیو چه راه هایی دارد؟ امروزه محتوا به اشکال مختلف و پیچیده‌ای ساخته می‌شود. یکی از بهترین نوع آن که می‌تواند تا حد بسیار زیادی بر مخاطب اثر گذار باشد، ویدیوها هستند. به همین دلیل ارزش این محتوا بسیار بالا بوده و راه‌های بسیاری برای کسب درآمد از آن وجود دارد. در ادامه با ما باشید تا به بررسی این موضوع و برخی از روش‌های آن بپردازیم.

کسب درآمد با ساخت ویدیو چیست؟

دنیای امروز به حدی پیشرفت کرده است که دیگر نمی‌توان از روش‌های سنتی به درآمد خوبی رسید. از سوی دیگر، شیوه‌های جدیدی برای درآمدزایی به وجود آمده است که در ادامه می‌خواهیم به معرفی روش های کسب درآمد با ساخت ویدیو بپردازیم. ابتدا لازم است کمی درمورد روش های کسب درآمد با ساخت ویدیو صحبت کنیم. بنابر آمارها، تا سال 2022 در حدود 3.37 میلیارد کاربر ویدیوها را در محتوای اینترنتی مشاهده می‌کنند. آمار بینندگان محتواهای ویدیویی به خصوص در کشورهای بزرگ بسیار بالا است و این نشان دهنده پتانسیل بالای این نوع محتواها می‌باشد.

جالب است بدانید بر طبق آمارها، در سال 2020 در حدود 96 درصد از کاربران تمایل داشته‌اند ویدیویی را از برند و مشاغل هدف خود مشاهده کنند. این آمار همچنین بیان می‌کند که کاربران در سال 2022 روزانه 100 دقیقه را به صورت متوسط به تماشای ویدیو می‌گذرانند که می‌تواند در پلتفرم‌های مختلف انجام شود. جالب است بدانید در حدود 49 درصد از بازاریابانی که از ویدیو استفاده می‌کنند، کسب درآمدشان بیشتر از دیگر کاربران بوده است. به اذعان متخصصین بازاریابی، در حدود 86 درصد از آنها از ویدیو مارکتینگ برای پیشبرد اهداف خود استفاده می‌کنند.

همه این آمارهایی که تا به این جا بیان کردیم، نشان از ظرفیت بالا و پتانسیل بسیار خوب این بازار دارد که در زمینه‌های مختلف به خصوص بازاریابی محصول بسیار مهم است. شما می‌توانید به کمک آن برای کسب درآمد اقدام نمایید. حال اگر با روش‌های درآمدزایی در این بخش آشنا نیستید، می‌خواهیم در ادامه به معرفی برخی از بهترین روش‌ها بپردازیم که می‌تواند به کسب درآمدهای خوبی منجر شود.

کسب درآمد با ساخت ویدیو چیست؟
روش های کسب درآمد با ساخت ویدیو

روش های کسب درآمد با ساخت ویدیو چیست؟

حال با یک معرفی اجمالی، می‌خواهیم روش‌های کسب درآمد با ساخت ویدیو را به شما معرفی کنیم که به شرح زیر می‌باشند:

دریافت پروژه از دیگران

اولین مورد از روش های کسب درآمد با ساخت ویدیو، دریافت پروژه از دیگران است که به عنوان یکی از رایج‌ترین و متداول‌ترین راهکارها شناخته شده و می‌توانید در ازای ساخت یک ویدیو، درآمد زایی کنید. امروزه برندهای بسیاری با سازندگان محتواهای ویدیویی در تماس هستند تا بتوانند از مهارت آنها برای تبلیغ محصول خود استفاده کنند. البته موارد دیگری از نوع همکاری وجود دارند که شامل معرفی شرکت و خدمات آن می‌باشد. پروژه‌های ویدیویی می‌توانند از کارفرماهای مختلفی دریافت شوند. به عنوان مثال صاحبان کسب و کارهای کوچک و بزرگ، وبمسترهایی که محصولاتی آنلاین دارند، اینفلوئنسرهایی که تولید محتوا می‌کنند و مواردی از این قبیل.

ادیت ویدیو

اگر سری به کانال‌های مختلف در پلتفرم‌های بزرگ همچون یوتیوب، اینستاگرام و مواردی از این قبیل زده باشید، حتما افراد مشهوری را خواهید دید که تولید محتوای ویدیویی را انجام می‌دهند. شما می‌توانید ویدیوهای آنها را برای این افراد ادیت کرده و به  به ایشان بدهید. بدون شک کیفیت و داشتن نمونه کار می‌تواند به جلب کارفرماهای بیشتر کمک کند. همچنین شما می‌توانید با فعالیت در پلتفرم‌های دیگر نیز امکان ساخت و ادیت ویدیوها را داشته باشید.

ادیت ویدیو و دریافت پروژه از دیگران
دریافت پروژه و کسب درآمد

آپلود ویدیو در یوتیوب

یوتیوب یک پلتفرم عالی برای است که می‌وان آن را به عنوان یکی از بهترین روش های کسب درآمد با ساخت ویدیو درنظر گرفت. این پلتفرم یک منبع مولد مالی بسیار بزرگ در جهان شناخته می‌شود. ورود به این حوزه می‌تواند یک آینده پرثمر و پرسود داشته باشد اما قبل از اینکه شروع به کسب درآمد از این پلتفرم نمایید، لازم سات بدانید که ممکن است در آینده نیاز به کار سخت، فداکاری و مهارت‌های خلاقانه زیادی داشته باشید. به عنوان یک مبتدی، ممکن است در همان ابتدا در رقابت با سایر افراد غرق شده و نا امید شوید اما اگر می‌خواهید خود را به عنوان یک سازنده ویدیو موفق ببینید، باید این مسیر را ادامه دهید.

اگر می‌خواهید در یوتیوب موفق شوید چند نکته را درنظر بگیرید:

  • با ارسال محتوای با کیفیت، کانال خود را بهینه کنید.
  • محتوای خود را سرگرم کننده و جذاب نموده و در موضوعاتی که انتخاب می‌کنید خلاق باشید.
  • سعی کنید به دنبال موضوعات پرطرفدار باشید که به محتوای شما کمک می‌کند تا حداکثر مخاطب را به دست آورد. این موضوع به شما کمک می کند تا بازدیدهای بیشتری داشته باشید و تعداد مشترکین خود را افزایش دهید.
  • برای اینکه محتوای خود را پرطرفدار کنید، ایجاد یک عنوان و توضیحات جذاب ضروری است که بینندگان را ترغیب می‌کند تا به دیدن محتوای شما اقدام کنند.
  • بهتر در ویدیوهای خود از سئو را رعایت کرده و از کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید.
  • از برچسب‌ها و تگ‌ها غافل نشوید و از آنها کمک بگیرید؛ زیرا به شما کمک می‌کند تا به مخاطبان بیشتری دست پیدا کنید و در نتیجه شانس بیشتری برای افزایش مشترکین داشته باشید.

درآمد از یوتیوب به عنوان یکی از روش های کسب درآمد با ساخت ویدیو، می‌تواند در ازای هر بازدید رقم‌ درآمدی مختلفی داشته باشد. اگر موضوعات شما جنرال است، می‌توانید با هر هزار بازدید 1.5 – 3 دلار بدست آورید. البته این رقم برای شخصیت‌های مشهور ممکن است 5 – 7 دلار باشد.

تبلیغات ویدیویی

هنگامی که ویدیوهای شما شروع به بازدید کافی کردند، می‌توانید به دنبال راه‌هایی برای کسب درآمد با ساخت ویدیو در کانال خود از طریق تبلیغات، گرفتن اسپانسر، ارجاعات و قراردادهای حمایت مالی با برندهای مختلف باشید. هنگامی که به اندازه کافی مشترک به دست آورید و طرفداران زیادی داشته باشید، شرکت‌های زیادی را خواهید دید که با معاملات و پیشنهادات حمایت مالی به شما نزدیک می شوند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که محصولات و خدمات آنها را در ویدیوهای خود تبلیغ و توصیه کنید.

همچنین شما می‌توانید در این مورد از روش‌های کسب درآمد با ساخت ویدیو، اقدام به اخذ پروژه‌های تبلیغاتی نمایید. گرفتن تبلیغات ویدیویی و نمایش آن می‌تواند به عنوان بخشی از ویدیوهای شما قابل انجام باشد. زمانی که شخصیت محبوبی در یوتیوب یا سایر پلتفرم‌ها بدست آورید، شرکت‌های مختلفی از شما درخواست می‌کنند تا محصولاتشان را به فروش برسانید. تبلیغات ممکن است به 2 گونه انجام شود که عبارتند از:

  • با یکبار هزینه پرداخت: در این حالت، تبلیغ کارفرما در ازای یکبار پرداخت هزینه آن انجام می‌شود و به عنوان بخشی از ویدیوی شما تا انتها باقی می‌ماند.
  • با پورسانت: ممکن است پرداخت اولیه برای تبلیغ کار در این حالت کمتر باشد اما قرارداد به گونه‌ای بسته می‌شود که هرچقدر کاربران از این محصول خرید کنند، بخشی از پورسانت آن به شما داده می‌شود. معمولا این نوع روش تبلیغات گرفتن هزینه کمتری دارد اما اگر به خوبی از درخواست شما استقبال شود، درآمد خوبی را برای شما به ارمغان می‌آورد.
کسب درآمد با یوتیوب
راه های کسب درآمد با یوتیوب

فریلنسینگ

فریلنسری یک متد مدرن برای کسب درآمد با ساخت ویدیو است که می‌توانید به کمک آن برای منبع درآمد بسیار خوبی داشته باشید. در این حالت شما می‌توانید به شیوه های زیر کسب درآمد کنید:

  • ویرایش ویدیو: شما می‌توانید ویدیوهایی را که به صورت فایل خام از سوی کارفرمایان ارائه می‌شوند، ویرایش کرده و پروژه‌های آنها را انجام دهید.
  • ایجاد ویدیو: شما می‌توانید به کمک روش فریلنسینگ، سفارش ساخت ویدیو دریافت کنید. عمدتا این نوع از ویدیوها برای معرفی محصول خواهند بود. در یک سطح بالاتر، شما می‌توانید با ساخت طرح سه بعدی محصول، یک ویدیو حرفه‌ای برای تبلیغات محصولات تولید کنید.

فیلمبرداری و تدوین ویدیو های تبلیغاتی

از آنجایی که امروزه شرکت‌های بسیاری در فضای مجازی وجود دارند، ممکن است جلب اعتماد کاربران از این فضا راحت نباشد. یکی از بهترین راه ها برای جذب اعتماد، ایجاد محتواهای بصری از شرکت، آشنایی با مکان‌های فیزیکی و کارکنان آن است که با ساخت کلیپ‌های تبلیغاتی میدانی قابل انجام می‌شود. بنابراین شما می‌توانید از این روش کسب درآمد با ساخت ویدیوهای فیزیکی برای شرکت‌ها استفاده کنید. مدل‌های پروژه‌ها در این روش عبارتند از:

  • معرفی محل کار: ویدیوهایی که برای معرفی شرکت به صورت میدانی ضبط می‌شوند، عموما از محل کار بوده و بخش‌های مختلفی را پوشش می‌دهند. از روند تولید گرفته تا آزمایشگاه‌های آن، همگی بخشی از فرآیند فیلمبرداری پروژه‌های تبلیغاتی شرکت‌ها است.
  • مصاحبه: همچنین ممکن است ویدیوهایی با مصاحبه از کارکنان و مدیریت نیز جهت ضبط و تدوین کلیپ‌های تبلیغاتی نیاز باشد که ایجاد آن می‌تواند از روش های کسب درآمد با ساخت ویدیو باشد.
فیلمبرداری و تدوین ویدیو های تبلیغاتی
تدوین ویدیو و کسب درآمد

ساخت ویدیو استوک

همانطور که با ساخت تصاویر و فروش فایل آن می‌توان کسب درآمد کرد، شما می‌توانید ویدیوهای استوک را نیز به فروش برسانید. اما نکته مهم آن است که در این روش کسب درآمد با ساخت ویدیو، می‌بایست کیفیت ویدیو و فایل آن بسیار بالا باشد. وب‌سایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید فیلم‌های استوک خود را در آنها آپلود کنید. این پلتفرم‌ها بر اساس تعداد دانلودهای ویدیوی شما به شما پول پرداخت می‌کند. حتی وب‌سایت‌هایی وجود دارند که به شما امکان می‌دهند فیلم‌های استوک را به صورت رایگان بارگذاری کنید و سپس برای آن پول دریافت کنید.

افراد و حتی شرکت های متعددی هستند که از این خدمات برای تصاویر پس زمینه در ویدیوهای خود استفاده می‌کنند. ساخت فیلم استوک نیازی به مهارت‌های فنی فیلم سازی ندارد. حتی یک ادیتور ویدیوی متوسط ​​با مهارت‌های اولیه می‌تواند شروع به تولید فیلم‌های استوک هم بکند. به طور معمول، ویدیوهای استوک همان ویدیوهای کوتاه یا گیف‌های متحرک هستند.

کارکردن برای آژانس یا شرکت تولید ویدیو

کار در یک آژانس یا شرکت نیز یک راه مطمئن از روش های کسب درآمد با ساخت ویدیو شناخته می‌شود. شما می‌توانید آن را مانند یک کار تمام وقت درنظر بگیرید. برای این کار، می‌توانید در نمایندگی‌ها یا شرکت‌های تولیدی مختلف به دنبال فرصت‌های کاری باشید. اکثر مردم در صورت نیاز به خدمات تولید ویدیو به جای استخدام فریلنسرها به آژانس‌ها مراجعه می‌کنند. از مزایای این نوع کارها می‌توان به عدم نگرانی برای جستجوی پروژه‌ها یا ایجاد ارتباط با دیگران اشاره کرد. پروژه‌هایی با مهلت مناسب به شما محول می‌شود که همه آنها را می‌بایست در یک بازه زمانی مناسب انجام دهید. در نهایت می‌توانید یک حقوق ثابت در هر ماه دریافت نمایید.

در کل کار با یک آژانس یا شرکت‌های فعال در این بخش که مشهور هستند، می‌تواند به شما این فرصت را بدهد که با افراد مختلف کار کنید و همچنین به شما در ایجاد ارتباطات کمک می‌کند. این یک مزیت بزرگ است که می‌توانید برای تقویت حرفه خود از آن استفاده کرده و نیز از آن کسب درآمد خوبی داشته باشید.

ساخت ویدیو استوک
روش کسب درآمد با ساخت ویدیو استوک

ساخت موشن گرافیک

یکی دیگر از روش‌هایی برای کسب درآمد با ساخت ویدیو، ساخت موشن گرافیک‌هایی است که می‌توانید برای پلتفرم‌های مختلف ایجاد کنید. سفارش‌های ساخت ویدیوهای موشن گرافیک خود به چند بخش تقسیم می‌شوند که عبارتند از:

  • ویدیوهای موشن گرافیک اینستاگرام: امروزه اینستاگرام یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای کسب‌و‌کارهای مجازی است. شما می‌توانید برای تمامی اکانت‌هایی که در این شبکه اجتماعی فعالیت می‌کنند، ویدیوهای موشن گرافیک ایجاد کنید که می‌تواند برای معرفی و تبلیغ دوره، معرفی محصول، برند و مواردی از این قبیل باشد.
  • لوگو موشن: اگر به نرم‌افزارهای مانند افترافکت تسلط کافی دارید، می‌توانید اقدام به ایجاد موشن گرافیک در بخش ایجاد لوگو نمایید. همچنین شما می‌توانید برای انیمیت کردن و ساخت یکسری انیمیشن‌ها جهت معرفی کسب و کار بنمایید.
  • اینفو موشن‌ها: یکی از بهترین نوع محتواهای آموزشی و تبلیغاتی و حتی به صورت رپورتاژ، اینفوموشن‌ها هستند. این نوع محتواها غالبا اطلاعات مختلفی را به کاربران می‌دهند و به جهت بصری بودن، به راحتی قابل درک و ماندگاری در ذهن مخاطب هستند.

ساخت وب سایت های اشتراکی

اگر ویدیوها و فوتیج‌های جذابی ساخته‌اید، لوگو موشن‌های جذابی دارید، می‌توانید آن را به صورت یک سری فایل‌های آماده به فروش برسانید. این کار می‌تواند به صورت فروش فایل تکی و یا به صورت اشتراکی قابل انجام باشد. برای این کار لازم است یک وب سایت طراحی کرده و آن را به فروشگاه متصل کنید.

موشن گرافیک و ساخت لوگو موشن
کسب درآمد از موشن گرافیک

سوالات متداول

در انتها این مقاله به برخی از پرسش‌های متداول در مورد روش های کسب درآمد با ساخت ویدیو می‌پردازیم که به شرح زیر می‌باشند:

  • چگونه می توانم با ساخت فیلم درآمد کسب کنم؟

شما می‌توانید با ساختن ویدیو به روش‌های زیر درآمد کسب کنید:

  • ویدیوها را در یوتیوب آپلود کنید.
  • یک فریلنسر شوید.
  • برای هر آژانس تولید ویدیو کار کنید.
  • ویدیوهای استوک و فیلم ایجاد کنید.
  • برای اینفلوئنسرها و افراد مشهور ویدیو ایجاد کنید.
  • برای کسب درآمد با ساخت ویدیو در کجا می‌توان ویدیوها را آپلود کرد؟

موارد زیر برخی از پلتفرم‌هایی است که می‌توانید ویدیوها را آپلود کنید و از آن کسب درآمد کنید: یوتیوب، Dailymotion، Vimeo on Demand، تبلیغات در فیس بوک، Amazon Video Direct.

  • چه پلتفرم‌هایی برای فریلنسری برای کارهای گرافیکی و تدوین ویدیو وجود دارند؟

شما می‌توانید به راحتی در در پلتفرم‌هایی مانند فیور، آپ ورک، Behance، Videopixie و نیز PeoplePerHour این نوع کارها را انجام دهید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 14

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا