سرگرمیمد و زیبایی

چرا هندی‌ها موهای پرپشت و زیبا دارند؟ بهترین راهکارها برای درخشندگی موها

رمز و راز پرپشتی و درخشندگی موهای مردم هند چیست؟

چرا زنان هندی زیباترین موهای جهان را دارند؟ آیا می‌دانید راز زرق‌وبرق موهای آن‌ها چیست؟ در این مطلب از مجله جوان ایرانی علت پرپشتی موهای هندی ها را کامل برای شما شرح می‌دهیم.

 

علت پرپشتی موهای هندی ها

ازآنجایی‌که مردم هند بهترین موهای جهان را دارند، در این بخش به بررسی دلایل پرپشتی و زیبایی موهای آن‌ها می‌پردازیم.

روغن تراپی موها

همان‌طور که می‌دانید روغن نارگیل هیچ‌گونه مواد شیمیایی ندارد و درعین‌حال خاصیت مرطوب‌کنندگی و ضد قارچی نیز دارد‌. خارش را تسکین می‌دهد و از پوسته پوسته شدن موهای سر جلوگیری می‌کند. زنان هندی هر هفته موهایشان را با روغن نارگیل ماساژ می‌دهند. این روش قدیمی را همچنان تا به امروز به کار می‌گیرند. ازآنجایی‌که روغن نارگیل حاوی اسید اوریک و ویتامین E است، موها را واقعاً نرم می‌کند و باعث گردش بهتر خون در کف سر شده، همچنین رشد مو را تحریک می‌کند.

همچنین زنان هندی در فصل تابستان که هوا بسیار گرم است، برای خنک کردن سر خود از روغن نارگیل استفاده می‌کنند، زیرا خاصیت خنک‌کنندگی را نیز دارا است. در این صورت آن‌ها از گرمازدگی، تب یا سردرد در امان می‌مانند. حتی هنگامی‌که هندی‌ها یک روز پراسترس را می‌گذرانند، استفاده از روغن نارگیل و ماساژ ملایم آن باعث کاهش استرس می‌شود.

زنان و مردان هندی از روغن نارگیل استفاده می‌کند تا از شر دوشاخه شدن موهای خود خلاص شود. زیرا این روغن حاوی آنتی‌اکسیدان، ویتامین و چربی‌های بسیار خوب است که موها را تغذیه کرده، مرطوب نگه می‌دارد و به درخشندگی آن‌ها کمک زیادی می‌کند.

آن‌ها هیچ‌وقت از شامپوهای ضد شوره استفاده نمی‌کنند، زیرا این‌گونه شامپوها حاوی مقادیر بالای مواد شوینده است که پوست سر را بسیار خشک می‌کند. هندی‌ها برای از بین بردن شوره سر نیز از روغن نارگیل بهره می‌برند.

برای روغن تراپی موها می‌توان علاوه بر روغن نارگیل از روغن کرچک، روغن بادام یا روغن زیتون نیز استفاده کنید. البته قبل از ماساژ مو با روغن مقداری از آن را در ظرف ریخته و در ماکروویو قرار دهید تا کمی گرم شود. البته نباید آن‌قدر داغ باشد که دست شما را بسوزاند. سپس بر روی پوست کف سر ریخته و ماساژ دهید. پس از گذشت یک ساعت هم به حمام بروید و موها را شستشو دهید.

روش درست شانه کردن مو

هندی‌ها از شانه‌های دندانه درشت برای شانه کردن موهایشان استفاده می‌کنند. آن‌ها به هیچ وجه از بورس به موهایشان نمی‌زنند، زیرا می‌دانند که موهای آن‌ها شکننده شده و ریزش پیدا می‌کند. البته دقت کنید که هندی‌ها توصیه می‌کنند که به صورت مرتب موهای خود را شانه کنید، اما به هیچ وجه هنگامی‌که موهایتان خیس است شانه نکنید زیرا موهای شما بسیار ضعیف و شکننده می‌شود.

بهتر است اجازه دهید موهای شما به طور طبیعی خشک شوند، آن‌ها را شانه کنید تا گره‌های موهای شما به‌راحتی باز شود. البته این نکته را نیز فراموش نکنید که قبل از حمام حتماً موهای خود را شانه کنید.

عدم شستشوی روزانه موها

علت پرپشتی موهای هندی ها چیست
علت پرپشتی موهای هندی ها چیست

توجه کنید که زنان هندی به هیچ وجه هرروز موهایشان را شستشو نمی‌دهند، همچنین آن‌ها از آب بسیار گرم استفاده نمی‌کنند. یکی از رازهای درخشش و زیبایی موهای آن‌ها این است که دو بار در هفته با شامپوی طبیعی که مناسب موهای‌شان است حمام می‌روند.

شامپوهای بدون سولفات

برای اینکه موهای ضخیم‌تر داشته باشید، از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید. استفاده از حالت‌دهنده‌های حرارتی مانند اتوهای فر دهنده و اتوهای صاف را نیز به هیچ وجه استفاده نکنید.

هندی‌ها موهای خود را می‌بافند

هندی‌ها از زمان‌های گذشته تاکنون موهای خودشان را می‌بافند. هرچند هیچ تحقیق علمی برای رشد موها با بافتن آن‌ها وجود ندارد، اما اگر موهای خود را ببافید، احتمال دوشاخه شدن و شکست آن‌ها کم شده و درنتیجه نیازی به شانه کردن‌های زیاد نیست. البته دقت کنید که موها را از کف سر نکشید و بلکه ملایم و راحت ببافید.

استفاده از ماسک‌های خانگی

هندی‌ها برای پرپشتی موهای شان آن‌ها را با ماسک‌های موی خانگی تغذیه می‌کنند. ماسک‌های خانگی شامل عسل، آووکادو، سرکه سیب، آلوئه ورا، ماست و غیره ایجاد شده است. همچنین می‌توان از تخم مرغ در ماسک مو نیز بهره برد و یا اینکه به صورت جدا بر روی ریشه موها بمالید. پس از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را بشویید، تخم مرغ به درخشندگی موها کمک بسیار زیادی می‌کند.

چگونه از موهای بلند مراقبت کنیم؟ رازهایی که هیچ‌کس به شما نمی‌گوید را در این مطلب بخوانید:

نحوه مراقبت از موهای بلند

استفاده از حنا

علت پرپشتی موهای هندی ها چیست
علت پرپشتی موهای هندی ها چیست

حنا ریزش موها را کاهش داده و حاوی ویتامین E است که باعث نرمی موها می‌شود. همچنین خاصیت ضد قارچی داشته و به رفع شوره سر کمک بسیار زیادی می‌کند. البته دقت کنید که برخی از آن‌ها حاوی مواد شیمیایی هستند که باید از آن‌ها اجتناب کنید.

علاوه بر حنا می‌توانید مقداری از سدر را با آب مخلوط کرده و اجازه دهید که ۲۰ دقیقه بر روی سر شما باقی بماند، سپس شستشو دهید. به تقویت ریشه موهای شما کمک کرده و باعث درخشندگی آن می‌شود.

استفاده از آب فیلتر شده

علاوه بر اینکه نباید از آب داغ برای موهای خود استفاده کنید، اگر آب مصرفی شما حاوی مواد شیمیایی بسیار زیادی است، باید از آب فیلتر شده برای شستشوی موهای خود استفاده کنید تا مواد شیمیایی موجود در آب باعث آسیب طولانی به موهای شما نشود. بنابراین یکی دیگر از رازهای پرپشتی موهای هندی استفاده از آب سالم برای شستشوی موهایشان است.

گیاهان دارویی مؤثر در پرپشتی مو

هندی‌ها معتقد هستند که برخی از گیاهان دارویی پوست سر را ضدعفونی کرده، درنتیجه گردش خون بهبود پیدا کرده و رشد موها افزایش پیدا می‌کند‌‌‌. این گیاهان دارویی را در ادامه این بخش از جوان ایرانی با هم بررسی می‌کنیم.

  • زنان هندی موهایشان را با سرکه سیب و چای مریم گلی شستشو می‌دهند تا رشد مو تحریک شده و پرپشت شود.
  • آن‌ها معتقد هستند که عصاره شیرین‌بیان نیز باعث پیشگیری از ریزش موها می‌شود.
  • ازآنجایی‌که گیاه دم اسب سرشار از سیلیس است، به تقویت‌کنندگی موها کمک بسیار زیادی می‌کند.
  • هندی‌ها بر این باور هستند اگر پوست سر را با اسانس گیاه گزنه، رزماری و گیاه دم اسب ماساژ دهند، رشد موهایشان افزایش پیدا می کند.

داشتن رژيم غذایی سالم

آیا می‌دانید هندی‌ها چه می‌خورند که موهایشان نمی‌ریزد؟! درخشندگی، پرپشتی، جذابیت و رشد موهای هندی‌ها توجه هرکسی را به خود جلب می‌کند.

  • هندی‌ها هرروز هر صبح یک مشت کنجد سفید مصرف می‌کنند که حاوی مقادیر زیادی منیزیم و کلسیم است که باعث افزایش رشد موها می‌شود.
  • همچنین آن‌ها روزانه سبزیجات با برگ سبز، میوه‌های تازه، جوانه گندم، غلات سبوس‌دار، آجیل، لوبیا، شیر و دوغ مصرف می‌کنند.
  • آن‌ها هرروز به طور متوسط ویتامین‌های ب کمپلکس ویتامین سی اسیدهای چرب ضروری غذاهای حاوی گوگرد و روی را مصرف می کند.
  • هندی‌ها رژیم غذایی غنی از پروتئین، چربی‌های سالم و سرشار از آهن را مصرف می‌کنند تا موهای ضخیم و سالم داشته باشند.
  • برای داشتن موهای ضخیم از ویتامین‌های B، ویتامین D و اسیدهای چرب امگا-۳ بسیار ضروری است. اگر موهای شما نازک است می‌تواند به دلیل وراثت، استرس و یا کمبودهای تغذیه‌ای باشد.

دلایل نازکی مو ها را در ادامه این بخش از جوان ایرانی به طور کامل بررسی می‌کنیم.

آموزش کامل تاتو خط چشم و مراقبت بعد از آن را در این مطلب بخوانید:

آموزش تاتو خط چشم

دلایل نازک شدن موها چیست؟

علت پرپشتی موهای هندی ها چیست
علت پرپشتی موهای هندی ها چیست

دلایل بسیار زیادی وجود دارد که باعث نازک شدن موها می‌شود که باید آن‌ها را به دقت بررسی کنید تا موهای ضخیم و پرپشت داشته باشید. در ادامه این بخش از جوان ایرانی این موارد را بررسی می‌کنیم.

ژنتیک

به طور کلی برخی از افراد به دلیل ژنتیک موهای نازک‌تری نسبت به بقیه دارند.

تغییرات هورمونی

موهای برخی از خانم‌ها در دوران بارداری، پس از زایمان و یائسگی بسیار نازک می‌شود.

کمبودهای تغذیه‌ای

اگر ویتامین D، ویتامین B و یا پروتئین کافی دریافت نکنید و یا اینکه در زندگی و مسائل روزمره استرس بسیار زیادی داشته باشید، مانند زمانی که یک عزیزی را از دست می‌دهید در این حالت موهای شما بسیار نازک می‌شود.

دقت کنید اگر نازکی موهای شما ادامه پیدا کند، ممکن است ریزش سکه‌ای و یا طاسی نیز داشته باشید. اگر ریزش و نازکی موهای سر شما به دلیل بیماری زمینه‌ای نیست، می‌توانید آن را با تغییرات سبک زندگی درمان کنید.

 

سخن پایانی

برای داشتن موهای سالم، پرپشت و درخشان حتماً نیازی به استفاده از محصولات بهداشتی جدید نیست، بلکه می‌توانید از دستوراتی که زنان هندی برای موهایشان استفاده می‌کنند و از آن‌ نتیجه گرفته‌اند بهره ببرید. اگر شما عزیزان نیز تجربه‌ای در این مورد دارید می‌توانید در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا