ترفندتکنولوژی

آموزش غیرفعال كردن آنتی ویروس ویندوز 7

غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 ممکن است در اثر عواملی مانند حذف فایل‌ها برنامه در حال نصب، فایل‌های کرک برنامه‌ها، حذف برنامه‌ها و فایل‌های سیستمی و … صورت پذیرد. برای جلوگیری از این واقعه، بایستی اقدام به غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 نمایید. کاربرانی که ویندوز 7 را بر روی لپ‌تاپ و کامپیوتر خود نصب دارند، توصیه می‌کنیم تا پایان با این مقاله در مجله جوان ایرانی همراه باشید تا روش‌های کامل غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 را آموزش دهیم.

ویندوز 7

ویندوز 7 یک سیستم عامل است که توسط مایکروسافت در 22 اکتبر 2009 منتشر شده است. این سیستم عامل از نسخه قبلی خود (نسخه ششم) ویندوز به نام Windows Vista پیروی می‌کند. قابل ذکر است که مایکروسافت از تاریخ ژانویه 2020 دیگر از ویندوز 7 پشتیبانی نمی‌کند. به عبارت دیگر، ویندوز 7 اکنون درست مانند ویندوز XP است – یک سیستم عامل قدیمی که به تدریج حفره‌های امنیتی مختلفی دارد و کمک‌های فنی و آپدیت‌ها برای آن ارائه نمی‌شود.

مانند نسخه‌های قبلی ویندوز، ویندوز 7 دارای رابط کاربری گرافیکی (GUI) است که به شما امکان می دهد با اقلام روی صفحه با استفاده از صفحه کلید و موس تعامل داشته باشید. همچنین، ویندوز 7 دارای ویژگی‌ای به نام “Windows Touch” است که از ورودی صفحه لمسی و قابلیت چند لمسی پشتیبانی می‌کند. شما می توانید با لمس تصویر با دو انگشت و سپس بازکردن انگشتان دست از یکدیگر روی آن بزرگنمایی کنید.

ویندوز 7 همچنین شامل چندین ویژگی چندرسانه‌ای جدید است. یک مثال “Play To” است، برنامه‌ای که به شما امکان می‌دهد صدا و تصویر را در رایانه‌ها یا دستگاه های مختلف داخل خانه خود پخش کنید. ویژگی “HomeGroup” به اشتراک گذاری فایل های رسانه ای و سایر داده ها بین رایانه‌ها را آسان می‌کند. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی یکی از مشکلاتی که ممکن است شما نیز آن را تجربه کرده باشید یعنی غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 بپردازیم.

آموزش غیرفعال كردن آنتی ویروس ویندوز 7

آنتی ویروس ویندوز 7

ویندوز 7 دارای برخی قابلیت‌های محافظتی و امنیتی داخلی است، اما ما پیشنهاد می‌کنیم که شما همچنین باید از نوعی نرم‌افزار آنتی ویروس شخص ثالث استفاده کنید که از حملات بدافزارها و سایر مشکلات جلوگیری می‌کند – به ویژه اینکه تقریباً همه قربانیان حمله گسترده باج افزار WannaCry کاربران ویندوز 7 بودند. به احتمال زیاد هکرها در حال حاضر که پشتیبانی مایکروسافت به پایان رسیده است، بیشتر دنبال کامپیوترهایی با سیستم عامل ویندوز 7 خواهند رفت.

یکی از این قابلیت‌ها که به عنوان Windows Defender شناخته می‌شود، معمولا توسط شرکت مایکروسافت روی ورژن‌های مختلف ویندوز نصب شده است تا از سیستم شما در مقابل ویروس‌ها محافظت کند. اما چگونه باید اقدام به غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 کنیم؟ برای پاسخ به این پرسش با ما باشید.

به گفته موسسه تحقیقاتی امنیت فناوری مستقل AV-Test، اکثر تولیدکنندگان اصلی آنتی ویروس هنوز پشتیبانی از دستگاه‌های ویندوز 7 را متوقف نکرده‌اند. این تولید‌کنندگان شامل Symantec، NortonLifeLock ، Bitdefender و Trend Micro می‌باشند.

در این قسمت لازم است به طور مختصر راه‌هایی را برای حفظ امنیت بیشتر این ویندوز برای شما معرفی کنیم که عبارتند از:

  • برنامه‌ها و فایل‌های غیرضروری را حذف کنید.
  • برنامه‌های ایمن را بر روی کامپیوتر خود نگه‌داشته و بقیه را حذف کنید.
  • از یک VPN برای تغییر آی‌پی استفاده کرده و مرورگرهای استاندارد را نصب کنید.
  • از یک برنامه برای تولید پسورد‌های قدرتمند بر روی کامپیوتر خود استفاده کنید.
  • کامپیوتر خود را از دنیای اینترنت جدا کرده و از اتصالات کابل USB و … جلوگیری نمایید.
آنتی ویروس ویندوز 7

غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7

به طور معمول، وضعیت نرم‌افزار آنتی ویروس شما در قسمت Windows Security Center نمایش داده می‌شود. مشكلات مربوط به تنظیمات و کالیبراسیون مانیتور در سیستم عامل‌های ویندوز ویستا یا ویندوز 7 گاهی اوقات تحت تأثیر فعال بودن ویژگی امنیتی Windows Defender قرار می‌گیرد. خاموش کردن این ویژگی می‌تواند به پروفایل اجازه دهد تا با موفقیت تنظیمات خود را اعمال کنید. اما غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 به چه صورت انجام می‌شود؟

همچنین در مواردی ممکن است لازم باشد Windows Defender را خاموش کنید تا برنامه به درستی در ویندوز ویستا و ویندوز 7 اجرا شود. کاربرانی بوده‌اند که Windows Defender مانع از بارگیری خودکار نمایه سفارشی در هنگام راه‌اندازی برای آنها شده است و خاموش کردن Windows Defender برخی از این مشکلات را برطرف کرده است.

اگر شما هم به این مشکلات برخورده کرده‌اید و می‌خواهید اقدام به غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 نمایید، کافیست از مسیر زیر به قسمت آنتی‌ ویروس ویندوز 7 خود دسترسی داشته باشید:

  • با کلیک روی دکمه Start، قسمت Security Center را از کنترل پنل، بخش Security جستجو کنید. سپس روی Security Center کلیک نمایید.
  • بر روی Malware protection کلیک نمایید تا بتوانید به آنتی‌ویروس روی سیستم عامل ویندوز 7 دسترسی داشته باشید.
آنتی ویروس ویندوز 7

آموزش غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7

اگر شما هم قصد دارید برای یک لحظه و یا مدت آنتی ویروس ویندوز 7 خود را خاموش کنید (که پیشنهاد می‌کنیم ابتدا همه عوامل خطرناک بیرونی مانند اتصال به اینترنت و داخلی مانند پوشه‌ها، اتصالات usb و … را دفع کنید)، آموزش غیرفعال كردن آنتی ویروس ویندوز 7 را در ادامه دنبال کنید:

  • Windows Defender را باز کنید. اگر سیستم ویندوز 7 روی دستگاه شما نصب شده است، روی دکمه Start Windows کلیک کنید. در کادر جستجو، Defender را تایپ کنید و در لیست نتایج، Windows Defender را کلیک کنید.
  • در Windows Defender، روی دکمه Tools و سپس Options کلیک کنید.
  • گزینه Real-time protection را انتخاب کنید. علامت گزینه Use real-time protection را بردارید. حال تنظیمات غیرفعال كردن آنتی ویروس ویندوز 7 تکمیل شده است و باید روی ذخیره کلیک کنید.

اگر قصد دارید تا برخی از فایل‌ها را از قسمت Window Defender مستثنی کنید، می‌توانید از راهکار زیر استفاده نمایید که در ادامه آموزش غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 به آن اشاره می‌کنیم:

  • Windows Defender را از منوی Start یا با کلیک راست بر روی نماد Defender در System Tray باز کنید.
  • روی گزینه Tools و سپس Options کلیک کنید.
  • پرونده ها و پوشه های مستثنی شده را انتخاب کنید. روی افزودن کلیک کنید. به این عمل Exclude files می‌گویند که می‌تواند برای حفظ برخی از فایل‌ها از خطر حذف شدن و یا دستکاری شدن توسط برنامه سیستم امنیتی ویندوز 7 در امان بماند و این گیت امنیتی به آنها کاری نداشته باشد.
  • از طریق باکس ” Browse for” فایل‌هایی را که نمی‌خواهید جستجو شود را انتخاب کنید. روی OK کلیک کنید تا به لیست فایل‌های مستثنی شده، اضافه شود.
  • در نهایت بر روی گزینه Save در قسمت زیر باکس کلیک نمایید.
  • در ستون سمت چپ، Select Real-time protection را انتخاب کنید، برای فعال کردن مجدد استفاده از آنتی ویروس، تنظیمات را ذخیره کرده و گزینه خروج را علامت بزنید.
آموزش غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7

نحوه غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 در سایر نسخه‌ها

در مورد غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 گفتیم که در برخی موارد مثل نصب یک نرم‌افزار، ممکن است آنتی ویروس به سختی بتواند فایل‌های یک برنامه که قانونی است و یا در حال نصب می‌باشد، تشخیص داده و آنها را حذف کند. در این صورت بهتر است در هنگام نصب برنامه‌ها و یا کرک کردن آنها، برای جلوگیری از حذف شدن برنامه کرک و دیگر برنامه‌های در حال نصب اقدام به غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 نمایید.

بسیاری از آنتی ویروس‌ها هنوز از ویندوز 7 پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید برای حافظت ویندوز خود از آنها استفاده کنید. از جمله این آنتی ویروس‌ها بایستی به لیست زیر اشاره کرد:

  • TOTAL AV
  • PCPROTECT
  • McAfee
  • Bitdefender
  • Norton
  • Avast
  • ScanGuard
  • AVG
  • Kaspersky
  • Malwarebytes

برای غیرفعال کردن دیگر نرم‌افزارهای نصب شده روی ویندوز، معمولا شما می‌توانید با کلیک روی آیکن این برنامه‌ها در قسمت منوبار و یا وارد شدن به محیط برنامه و یافتن نماد، تیک و … برای غیرفعال کردن و یا خروج کامل از آنتی‌ویروس، اقدام به غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 7 نمایید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 9

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا