بیوگرافی و زندگی نامهفرهنگ و هنر

فرامرز اصلانی کیست؟ (بیوگرافی خواننده ایرانی)

فرامرز اصلانی کیست؟ چگونه درگذشت؟

آیا می‌دانید فرامرز اصلانی کیست؟ خواننده، ترانه‌سرا و آهنگ‌ساز ایرانی فرامرز اصلانی در تاریخ 1324/04/22 به دنیا آمد. فرامرز پس از تحصیل در رشته رونامه نگاری و زندگی در لس‌آنجلس در سال 1356 به ایران برگشت و پس از انقلاب مجددا ایران را ترک کرد.

بیوگرافی فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی در رشته روزنامه‌نگاری دانشگاه لندن تحصیلات خود را به پایان رسانده است. پس از فارغ‌التحصیلی مشغول به کار شد و نوشته‌هایی را با زبان‌های انگلیسی و فارسی منتشر کرد.

او در سال ۱۹۷۲ به لس‌آنجلس رفت و ۴ سال در آنجا ماند. سپس به ایران آمد و در یکی از روزنامه‌های انگلیسی‌زبان به نام تهران ژورنال (Tehran Journal) به فعالیت روزنامه‌نگاری پرداخت. پس از انقلاب اسلامی با خانواده‌اش کشور را ترک کردند و به انگلستان رفتند علاقه خودش یعنی موسیقی را پیگیری کرد.

شروع کار هنری فرامرز اصلانی

اولین مجموعه از آثار موسیقی فرامز اصلانی با نام دل‌مشغولی‌ها یا اگر یک روز که شامل ده آهنگ بود با همکاری کمپانی سی‌بی‌اس رکوردز اینترنشنال (en) منتشر شد. او علاوه بر موسیقی به گیتار و سه‌تار علاقه داشت.

ازدواج فرامرز اصلانی

فرامرز اصلانی دومرتبه ازدواج کرده و از همسر سابق خود دو دختر هنرمند به نام‌های فدرا و رکسانا دارد و در زمینه موسیقی فعالیت می‌نمایند.

ازدواج فرامرز اصلانی

ابتلا فرامرز اصلانی به سرطان

در اسفندماه 1402 فرامز در یکی از پست های اینستاگرامی خود نوشت: همانند یک مسافر در این راه پیچیده، من نیز سایه سرطان را لمس کردم. بنابراین اعلام می‌کنم که قصد دارم باقیمانده این سال را به درمان و مراقبت از روحیه‌ام اختصاص دهم. با هر سپیده‌دم، قلب من شجاعت بیشتری پیدا می‌کند و جان را با اندیشه و انرژی بیشتری برمی‌انگیزد تا گامی در مسیر بهبودی بردارم.
پس عزیزانم، من قول می‌دهم که آسمانی از سفر خود را به عنوان یک مسافر در این آب‌های ناشناخته همراه با شما به اشتراک بگذارم، با وعده‌ دوباره‌ ملاقات زیر آغوش تابش نور در سپیده‌دم در سال ۱۴۰۳.

درگذشت فرامرز اصلانی

متأسفانه، در روز اول بهار سال 1403 در سن 69 سالگی در یکی از بیمارستان های مریلند دار فانی را وداع گفت. در صفحه رسمی او خبر این گونه منتشر شد:

 در شامگاه روز اول فروردین ۱۴۰۳، ۲۰ مارس ۲۰۲۴ میلادی، سرطانی جان‌سوز فرامرز اصلانی، شاعر، خواننده، آهنگ‌ساز، روزنامه‌نگار، و یک انسان خوب را، همراه با نسیم نوروزی، با بدرود همیشگی، با خود برد، درحالی‌که دستانش در دستان عزیزانش بود.

آلبوم‌های فرامرز اصلانی

  • دل مشغولی‌ها
  • به یاد حافظ
  • روزهای ترانه و اندوه
  • معشوق همین جاست
  • خط سوم
  • نیمه شب تا بامداد

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا