بهداشت و سلامت

فواید سلامتی و زیبایی پوست و مو با روغن دانه انگور

روغن هسته انگور راهی برای سلامتی پوست و مو

فواید سلامتی و زیبایی پوست و مو با روغن انگور بسیار است. روغن انگور نوعی محصول است که از خوشه و دانه های انگور فرآوری می شود. در ابتدا با فشار دادن انگور، دانه های انگور در جای خود باقی می مانند و از پوست آن جدا می شود. روغن انگور از این دانه های انگور که مانده اند به دست می آید. در حقیقت روغن انگور از خود انگور نیست بلکه از دانه های روغنی آن تهیه می شود. دانه های روغنی انگور فواید بسیار زیادی برای پوست و موی انسان دارند.

روغن دانه انگور به عنوان یک محصول زیبایی طبیعی برای پوست و مو مورد استفاده قرار می گیرد و برای سلامتی پوست و مو فواید بسیاری دارد. همچنین به عنوان یک جایگزین سالم برای روغن نباتی در پخت و پز و آشپزی به بازار عرضه می شود. البته قیمت گرانی دارد و همه نمی توانند از آن استفاده کنند. البته در مواردی برای سالاد نیز کاربرد دارد.

حقایقی در مورد روغن دانه انگور

نکات کلیدی در مورد روغن انگور:

  • روغن دانه انگور سرشار از نظر اسیدهای چرب امگا 6  است.
  • این روغن به عنوان بخشی از رژیم زیبایی شما در مو و پوست قابل استفاده است.
  • روغن منبسط كننده یا فشرده شده برای استفاده در آشپزی کاربرد دارد.

ایمنی

فواید سلامتی روغن انگور قابل بحث است و می توان در مورد فایده های آن خیلی صحبت کرد. بخشی از اختلاف نظر در رابطه با فواید و خاصیت های روغن انگور به دلیل نحوه پردازش روغن انگور است. بیشتر روغن هسته انگور موجود در بازار با استفاده از حلال های شیمیایی مانند هگزان ساخته و فرآوری می شود. هگزان به عنوان آلاینده هوا و نوروتوکسین طبقه بندی می شود. این روش شیمیایی راه چندان مناسبی نیست و فواید روغن هسته انگور را از بین می برد.

هنوز معلوم نیست که چه مقدار از تأثیر مصرف این حلال ها در مقادیر کمی بر انسان تأثیر دارد و به وی صدمه می رساند. در حین پردازش، روغن دانه انگور نیز ممکن است تا دمای بسیار زیادی ایجاد شود که ممکن است روغن را اکسیده و باعث خراب شدن آن شود.

فرآوری طبیعی روغن هسته انگور که تحت فشار مستقیم یا فشار هوا قرار دارد، در هنگام پردازش از حلال های شیمیایی یا گرمای زیاد استفاده نمی کند. این یک انتخاب بهتر از روغن ساخته شده با حلال ها است. از این رو روغن های انگوری برای سلامتی پوست مفید است که به روش های طبیعی و اورگانیک تهیه شود.

فواید سلامتی روغن دانه انگور

روغن دانه انگور دارای اسیدهای چرب اشباع نشده غیر اشباع، غالباً اسیدهای چرب امگا 6 است که فواید بسیاری برای بدن دارد. طبق گفته انجمن قلب آمریکا ، استفاده از روغن های غیر اشباع مانند روغن دانه انگور ممکن است در صورت استفاده به جای چربی های اشباع و چربی های ترانس در رژیم غذایی، برای قلب شما مفید واقع شوند. همچنین به قلب شما کمک کنند تا بهتر کار کند.

تحقیقات نشان می دهد که روغن های غیر اشباع ممکن است کلسترول و خطر بیماری قلبی شما را کاهش دهد. این کار موجب می شود تا درد کمتری در قلب احساس کنید و به حمله های قلبی دچار نشوید. سلامتی مطلوب به تعادل مناسب اسیدهای چرب امگا 6 و اسیدهای چرب امگا 3 در بدن شما بستگی دارد. بیشتر افراد بیش از حد کافی اسیدهای چرب امگا 6 را در رژیم غذایی خود دریافت می کنند و تقریباً به اندازه کافی امگا 3 را دریافت نمی کنند. و این موضوع می تواند برای بدن شما مشکل ساز شود.

فواید سلامتی روغن دانه انگور

مطالعات نشان می دهد که استفاده بیش از حد اسید چرب امگا 6 ممکن است باعث التهاب شود. این امر ممکن است منجر به بیماری های مزمن از جمله سرطان شود. پس باید در مصرف روغن دانه انگور تعادل رعایت شود. اگر در حال حاضر به میزان کافی امگا 6 در رژیم غذایی خود مصرف می کنید، مصرف مرتب روغن انگور ممکن است میزان مصرف امگا -6 شما را در سطحی ناسالم قرار دهد.

از این رو باید بر اساس رژیم غذایی خود این روغن را مصرف کنید و از استفاده بیش از حد آن اجتناب کنید و حد تعادل را نگه دارید. به خاطر داشته باشید همیشه در مصرف موادی که برای بدن مفید هستند تعادل را حفظ کنید چون زیاده روی در مصرف هر چیزی می تواند به بدن و جسم شما آسیب برساند.

ویتامین E

روغن انگور منبع غنی ویتامین E ، حتی بیشتر از روغن زیتون است. ویتامین E یک ویتامین است که به عنوان یک آنتی اکسیدان محلول در چربی عمل می کند. به محافظت از سلول های شما در برابر آسیب رادیکال های آزاد که با سرطان ، بیماری های قلبی و سایر بیماری های مزمن مرتبط هستند، کمک می کند. ویتامین E همچنین از سیستم ایمنی بدن شما پشتیبانی می کند. تحقیقات نشان می دهد ممکن است پیشرفت زوال عقل را کندتر کند، اما برای اثبات قطعی آن مطالعات بیشتری لازم است.

ویتامین E می تواند در برابر گرما مقاومت کند ولی روغن انگور در زمان پخت و پز از دود بالایی برخوردار است. اما هر روغن پخت و پز اگر بیش از حد گرم شود سریع خراب می شود. هر زمان ممکن باشد، از روغن انگور با فشار سرد یا تهیه شده به صورت اورگانیک را در دستور العمل های سلامتی خود استفاده کنید.

مزایای زیبایی روغن دانه انگور

شرکت های تولید محصولات زیبایی در محصولات مراقبت از پوست و مراقبت از مو از روغن انگور استفاده می کنند. اما هیچ مطالعه بالینی در مورد تأثیر روغن انگور بر روی پوست یا مو وجود ندارد. با این وجود، بسیاری از مردم از روغن انگور به عنوان یک درمان طبیعی زیبایی در منزل خود استفاده می کنند.

مزایای زیبایی روغن دانه انگور

روغن دانه انگور مخصوص پوست سالم

بسیاری از مزایای زیبایی روغن انگور ممکن است به دلیل ویتامین E و اسید چرب امگا 6 باشد. رادیکال های آزاد و عوامل محیطی مانند خورشید، باد و آلودگی می توانند تاثیرات منفی را روی پوست شما بگذرانند. آن ها ممکن است علائم پیری را افزایش داده و باعث خشکی و تغییر رنگ پوست شوند.

ویتامین E به نبرد با رادیکال های آزاد کمک می کند، بنابراین ممکن است در بهبود پوست شما موثر باشد و در هنگام مصرف رژیم غذایی به بدن شما کمک کند. البته همین فواید ممکن است در صورتی اعمال شود که روغن انگور مستقیما به روی پوست صورت شما استفاده شود.

طبق اعلام موسسه لیناس پالینگ، اسیدهای چرب امگا 6 و امگا 3 برای بهبود عملکرد و ظاهر پوست بسیار مهم هستند. اسیدهای چرب امگا 6 برای عملکرد پوست ضروری هستند. اصلی ترین امگا 6 در روغن انگور، اسید لینولنیک است. این اسید چرب ممکن است به کاهش التهاب در لایه های میانی و خارجی پوست کمک کند.

دلایل دیگری که روغن انگور استفاده می شود عبارتند از:

  • پوست را مرطوب می کند
  • آکنه را بهبود می بخشد
  • برای روشن کردن پوست صورت مفید است
  • منافذ پوست را بهبود می بخشد
  • ظاهر بد زخم ها را کاهش دهید
  • می توان با استفاده از آن آرایش را حذف کرد

روغن انگور به سرعت به پوست شما نفوذ می کند و پوست شما را چرب نمی کند. برای استفاده از روغن انگور روی صورت خود، قبل از خوابیدن در شب چندین قطره را روی پوست تمیز صورت خود، ماساژ دهید. در صورت تمایل می توانید این روند را در صبح نیز تکرار کنید. از آنجا که روغن انگور منافذ پوست را مسدود نمی کند، برای همه انواع پوست از جمله پوست های چرب که نیاز به مرطوب کننده دارند ایده آل است.

روغن دانه انگور مخصوص موهای سالم

روغن انگور ممکن است وضعیت مو و پوست سر شما را بهبود بخشد. اگر دچار شوره سر هستید، که غالبا به دلیل ایجاد پوست سر ایجاد می شود، استفاده از روغن انگور سفت کننده پوست، می تواند به پوست سر شما و به شل شدن پوست مرده سر و ترمیم آن با رطوبت کمک کند.

برخی از روغن های طبیعی از جمله روغن زیتون و روغن نارگیل برای موهای شما مناسب هستند، اما مصرف برخی دیگر از روغن های طبیعی بر روی پوست سر باعث می شوند که پوست سر کمی چرب شود. اما روغن انگور از گیاهان سبک است و چنین تأثیری ندارد و باعث چرب شدن پوست سر و مو نمی شود. هنگامی که آن را بر روی موهایتان بمالید، روغن انگور باعث رطوبت، استحکام و درخشش موی سر شما می شود.

قبل از شامپو زدن، چند قاشق غذا خوری روغن انگور (استفاده کمتر و یا بیشتر از آن به طول موها بستگی دارد) را در مو و پوست سر خود ماساژ دهید.

روغن انگور به عنوان یک درمان طبیعی برای طاسی سر استفاده می شود. تصور می شود لینولنیک اسید باعث تحریک رشد مو می شود. روغن حاوی فلاونوئیدها به نام الیگومرهای پروسیانیدین است. این ها آنتی اکسیدان های قدرتمندی هستند. مطالعات آزمایشگاهی و داخلی بدن نشان می دهد که الیگومرهای پروسیانیدین ممکن است باعث رشد مو شوند، اما تحقیقات بیشتری لازم است.

روغن دانه انگور برای مو

روغن دانه انگور در رایحه درمانی

استرس مزمن باعث ایجاد ویرانی های داخلی و خارجی بر روی بدن می شود. ممکن است منجر به حالات زیر شود:

  • پیری زودرس
  • جوش
  • پوست خشک
  • آکنه
  • ریزش مو

در حالی که روغن دانه انگور به خودی خود نمی تواند استرس را تسکین بخشد، اما روغن انگور حامل فوق العاده ای را برای عطر سازی و ماساژ آروماتراپی ایجاد می کند. آروماتراپی ممکن است به رفع اضطراب و کاهش استرس کمک کند. در واقع این حامل می تواند به کاهش استرس شما منجر شود و از بروز استرس های احتمالی جلوگیری کند.

مراحل بعدی

روغن انگور با فشار سرد یا فشاردهنده می تواند در هنگام مصرف در حد اعتدال، بخشی از یک رژیم غذایی سالم باشد. دارای طعم خنثی است و با بسیاری از دستور العمل ها به خوبی کار می کند. همچنین روغن انگور ممکن است به جوانتر شدن شما کمک کند و باعث می شود موهای شما قوی تر و مجلل تر باشد.

در صورت مصرف آن در اعتدال عوارض جانبی برای مصرف روغن انگور وجود ندارد، اما افرادی که به انگور حساسیت دارند نباید از آن استفاده کنند.

محصولات طبیعی ممکن است پتانسیل ایجاد واکنش آلرژیک هنگام استفاده بر روی پوست را داشته باشند. اگر تا به امروز از روغن انگور استفاده نکرده اید، سعی کنید چند قطره از آن را در بخش کوچکی از پوست دست خود تست کنید، چند ساعتی صبر کنید اگر تاثیر منفی را حس نکردید آن را بر روی پوست صورت و موهای خود استفاده کنید. اگر تجربه قرمزی و خارش کردید و یا وضعیت شما رو به وخامت گذاشت، با پزشک خود تماس بگیرید.

روغن دانه انگور برای جوش صورت

جوش های صورت یکی از مشکلات بسیار ناراحت کننده در بین خانم ها و آقایان و به خصوص جوانان می باشد. جوش ها صورت شما را زشت کرده و شادابی صورت شما را از بین می برد. روغن دانه انگور تاثیر فوق العاده ای بر روی پوست صورت انسان دارد و به سرعت می تواند برای همیشه شما را از شر جوش های صورت خلاص کند. روغن انگور را می توانید به دو صورت خوراکی و ماسک صورت استفاده کنید.

برای استفاده از روغن دانه انگور می توانید مقداری از آن را بر روی سالاد ریخته و با آن میل نمایید که طعم متفاوتی به سالاد هم می دهد. همچنین می توانید این روغن دانه انگور را به صورت مستقیم بر روی پوست صورت خود قرار دهید. برای این کار یک قطره از روغن دانه انگور را بر روی گوش پاک کن ریخته و بر روی جوش های صورت خود بمالید تا مواد روغن دانه انگور وارد پوست شده و جوش ها را از ریشه و انتها خشک کند. برای جلوگیری از رشد مجدد جوش ها این کار را چندین مرتبه روی پوست صورت خود تکرار کنید تا جوش های صورت به طور کامل از روی پوست شما حذف شود.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا