بیوگرافی و زندگی نامهفرهنگ و هنر

مانی خوشبین کیست؟ (بیوگرافی مولتی میلیونر ایرانی)

بیوگرافی مانی خوشبین: فعال موفق در دنیای اینستاگرام

آیا می‌دانید مانی خوشبین کیست؟ او یک مدیر اجرایی ایرانی‌الاصل، فعال موفق در دنیای اینستاگرام، کارآفرین و همچنین یک سرمایه‌گذار اهل نیوپورت بیچ در ایالت کالیفرنیا است.

وی به‌عنوان بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری خوشبین شناخته شده است. مانی خوشبین در تاریخ 24/10/1349(14 ژانویه 1971) به دنیا آمد.

دوران کودکی خود را در ایران گذراند و همراه با چهار خواهر و برادرش زندگی می‌کرد. خانواده‌اش در سال 1363 به دلیل جنگ در ایران تصمیم به مهاجرت گرفتند.  مهاجرت آن‌ها به آمریکا در حالی که مانی 14 ساله بود با مشکلاتی همراه بود که سپری شدند.

زندگی مانی خوشبین در آمریکا

مانی در آمریکا تحصیلات خود را در دبیرستان شروع و به یادگیری زبان انگلیسی پرداخت. مانی خوشبین در دوران دبیرستان، تجربة اولیه کسب‌وکار را در یک جلسه معاوضه در تعطیلات آخر هفته به دست آورد و محصولاتی را فروخت.

سپس در سن 16 سالگی به اولین شغل خود در فروشگاه KMART در شهر سانتا آنا پرداخت و برای هر ساعت کاری، دستمزد سه دلار و 15 سنت دریافت می‌کرد. شغل اولیه‌اش در محیط پارکینگ این فروشگاه بود، که به‌عنوان کارگر خدمات فعالیت می‌کرد.

مانی از شغل کارگری در پارکینگ جدا شد و به‌عنوان یک فروشنده ابتدایی و تازه‌کار در یک فروشگاه ورزشی کار کرد. او در این شغل عملکرد ممتازی ارائه داد و توانایی خود را به مدیران فروشگاه ثابت کرد. به همین دلیل، یک سال بعد به سمت معاونت در بخش کالاهای ورزشی فروشگاه ارتقا پیدا کرد.

بااین‌حال، مانی به‌عنوان یک فرد با روحیه جوان و آرمان‌های بزرگ، همواره به دنبال فرصت‌های بهتری برای شغل و کارآفرینی بود.

بازاریابی محصولات آجیل و شکلات

در این میان، با یک شرکت بازاریابی آشنا شد که در زمینه بازاریابی محصولات آجیل و شکلات به‌صورت مستقیم در خانه‌ها فعالیت می‌کرد. مانی وارد این حوزه شد و توانست در مدت دو ماه به‌عنوان پرفروش‌ترین شخص این شرکت شناخته شود.

یک روز، در حین خرید به یک مرکز عمده‌فروشی رفت و متوجه قیمت‌های آجیل‌ها شد. در آن لحظه، متوجه سودهای کارفرمای خود و تفاوت در دستمزدی که به او پرداخت می‌کند، شد. این واقعیت باعث شد که تصمیم بگیرد که در سن 18 سالگی کسب‌وکار خود را آغاز کند.

وی یک فضای اداری در منطقه‌ای معمولی از شهر اجاره کرد و تصمیم گرفت تا بسته‌های کوچکی از شکلات و آجیل تهیه کند و آن‌ها را به فروش برساند.

در مرحله بعدی، تعداد زیادی کیسه از جنس پلی‌استر را تهیه نمود و به بسته‌بندی محصولات پرداخت. برای لیبل‌گذاری محصولات خود، از کامپیوتر پدرش استفاده کرد. به‌این‌ترتیب، مانی به‌صورت رسمی وارد عرصه کسب‌وکار شد.

مانی فعالیت خود را با فروش این محصولات به انواع فروشگاه‌ها آغاز کرد. اما ناگهان یک هشدار از سوی سازمان بهداشت و سلامت دریافت کرد که مشکلاتی در بسته‌بندی محصولات او است و آن‌ها را ناسازگار با استانداردها می‌دانستند. او مجبور به تغییر بسته‌بندی و تهیه تجهیزات جدید برای بسته‌بندی محصولات خود شد.

بازاریابی محصولات آجیل و شکلات

مانی سعی کرد تا رضایت سازمان بهداشت را جلب کند. اما به دلیل هزینه‌های بالا، نتوانست از پس آن بربیاید و ناچار به تعطیلی کسب‌وکار خود شد.

وقتی او ناامید شده بود، به دنبال یک فرصت کاری بود که یکی از مدیران شعب فروشگاه‌هایی که از او محصولات آجیل و شکلات تهیه می‌کردند، با او تماس گرفت و او را به‌عنوان معاون نیروی انسانی شعبه جدید استخدام کرد. او با روحیه کارآفرینی که داشت علاقه‌ای به این شغل نداشت و می‌دانست که این شغل نیز گذراست.

سرمایه‌گذاری در پمپ‌بنزین سیار

در سال 1991(1370) او به علت توصیه یک دوست نزدیک پدرش تصمیم به خرید یک پمپ‌بنزین سیار گرفت.  با تحقیقاتی که انجام داد متوجه شد می‌تواند وام دریافت کند و یکی از آن‌ها را با تخفیف 10% نسبت به قیمت بازار تهیه کند. انتخابش را انجام داد ولی متاسفانه شرکت اعتباری کلاهبرداری کرد و تمام پس‌اندازهای مانی از بین رفت.

شروع فعالیت در حوزه املاک

در سال 1992، وی در یک شرکت مرهونات به‌عنوان یک کارمند در بخش صدور وام مشغول به کار شد. او 6 ماه در این شرکت کار کرد و بعد تصمیم به تأسیس شرکت خودش گرفت. وی کار خود را با سرمایه‌گذاری در املاک مصادره و توقیف شده آغاز کرد.

مانی خوشبین در طول مسیر حرفه‌ای خود بارها به علت اصلیت خاورمیانه‌ای خود مورد انتقاد و هجوم قرار گرفت. اما این موضوعات او را نه‌تنها ناامید نکرد، بلکه از این تجربه‌ها انگیزه گرفت و مصمم‌تر به پیشروی در جهت موفقیت خود ادامه داد. اکنون او به‌عنوان مالک و مدیر شرکت‌های متعدد در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، املاک و مستغلات شناخته شده است.

با وجود اینکه مانی خوشبین به‌عنوان مالک شرکت خود مسئولیت‌های بسیاری دارد، او به‌صورت شخصی در تمام جوانب کسب‌وکارش، نقش دارد.

شرکت او مالک بیش از ۶۷۰ هکتار املاک در شش ایالت آمریکا است. علاوه بر این، وی در حوزه‌های کسب‌وکار دیگر نیز فعالیت دارد، اما فعالیت‌های اصلی او در زمینه املاک و مستغلات قرار دارد.

شروع فعالیت حرفه‌ای املاک

آغاز فعالیت مانی خوشبین به‌صورت جدی از زمانی بود که یک خانه قدیمی خرید و سپس آن را بازسازی کرد و اجاره داد. پس از دو سال، ارزش این ملک به بیش از صدهزار دلار افزایش یافت و او آن را با سود قابل‌توجهی فروخت.

این تجربه موفق برای او به‌عنوان یک شروع قوی عمل کرد تا از سرمایه‌گذاری در املاک بهره ببرد. او با همین روش به خرید سه خانه کوچک دیگر پرداخت و از فروش آن‌ها نیز سود زیادی به دست آورد.

به‌این‌ترتیب، هر سودی که از فروش ملک‌ها به دست می‌آورد، دوباره در املاک سرمایه‌گذاری کرد تا دارایی خود را افزایش دهد.

درآمد اصلی او از فروش و معاملات املاک کوچک تجاری آغاز شد. او با بهره‌گیری از امکانات اینترنتی و همکاری با وب‌سایت loopnet.com توانست املاک خود را تبلیغ کرده و به فروش برساند.

همچنین، با ایجاد یک صفحه شخصی و انتشار تصاویر و اطلاعات جامع درباره ملک‌های خود، توانست بازاریابی موفقی داشته باشد. ارزش ملک‌هایی که به‌عنوان فروشنده حرفه‌ای در طول مدت حرفه‌ای خود فروخته، بیش از ۴۵۰ میلیون دلار است.

مانی خوشبین کیست؟
شروع فعالیت حرفه‌ای املاک

زندگی شخصی مانی خوشبین

مانی یک شخصیت جذاب و علاقه‌مند به پذیرش چالش‌ها است و همیشه از تمام توان خود استفاده می‌کند تا موفق شود. او هم اکنون با همسرش، لیلا میلانی که یک مدل و بازیگر آمریکایی است، در نیوپورت کاست همراه با فرزندانشان زندگی می‌کند.

مانی خوشبین علاقه شدیدی به خودروهای لوکس و مدرن دارد. او خودرویی به مبلغ 2.2 میلیون دلار خرید. این خودرو سریع‌ترین خودروی شهری با سرعت 460 کیلومتر در ساعت بود. مانی توانست در عرض 6 ماه این خودرو را با قیمت 4 میلیون دلار بفروشد و به سود 1.9 میلیون‌دلاری برسد.

مانی خوشبین از همان دوران نوجوانی علاقه زیادی به خودروهای مدل بالا داشت و همیشه آرزوی داشتن ویترینی از ماشین‌های دلخواه خود را در ذهن می‌پروراند.

ماشین‌های مانی خوشبین

در پارکینگ اختصاصی مانی خوشبین، ماشین‌های لوکس و مدرن او وجود دارد که ارزشی بیش از 30 میلیون دلار دارند. این ماشین‌ها عبارت‌اند از:

  • Aventador Miura edition
  • Full-Carbon Mc Claren P1
  • Tesla Model X
  • the Mclaren 650S Can-Am edition
  • two SLR Mclaren roadsters
  • Bugatti Chiron
  • Porsche Carrera GT
  • Ferrari GT
  • Porsche 918 spyder
  • the Saleen S7 TT
  • ·       3 Rolls Royces
  • a Lamborghini Aventador SV Roadster
  • a one-off Hermes-edition Pagani Huyara
  • two 4×4 Mercedes limited-edition G-Wagons.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا