بازی (معرفی و آموزش بازی)سرگرمی

معرفی 15 تا از بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل

بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل که در ادامه می‌خواهیم به صورت کامل 15 مورد از آنها را برای شما معرفی کنیم، زیرمجموعه‌ای از بازی‌های استراتژیک می‌باشند که از اقبال خوبی برخوردار است. این نوع از بازی‌ها در سبک دفاع در برابر تهاجم دشمن با ایجاد مانع و یا حذف و شکست آنها انجام می‌شود و ممکن است در محیط‌ها و اشکال مختلفی اجرا شود. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی بیشتر این نوع از بازی‌ها بپردازیم.

معرفی سبک بازی دفاع از قلعه

بازی سبک دفاع قلعه از جمله زیرشاخه‌های بازی‌های استراتژیک است که با نام Tower Defense (TD) شناخته می‌شود. در سبک بازی‌های دفاع از قلعه، هدف از بازی آن است که از سرزمین و یا افراد شهر یا اموال آنها در مقابله با تهاجمی که صورت می‌گیرد دفاع کرده و از رسیدن دشمنان جلوگیری نمایید. این کار با ساختن سازه‌های دفاعی در اطراف یا در امتداد مسیر دفع حمله آنها انجام می‌شود.

در این بازی، به طور معمول بازیکن به ساخت انواع تجهیزات دفاعی مختلف می‌پردازد که بایستی به نحوی با مانع گذاری، حمله یا نابود کردن دشمنان مسدود شود. از آنجایی که این نوع از بازی‌ها بعد از بازی‌های استراتژی مرسوم ساخته شدند، دفاع برج به عنوان زیرگونه‌ای از بازی های ویدئویی استراتژی از نوع RTS در نظر گرفته می‌شود؛ زیرا بسیاری از بازی‌های امروزی در سبک دفاع از قلعه شامل جنبه‌هایی از ویژگی‌های بازی‌های استراتژی هستند. یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای پیروزی در این بازی بایستی بدان توجه شود، انتخاب صحیح و موقعیت‌یابی عناصر دفاعی است که یک استراتژی اساسی در این ژانر می‌باشد.

عناصر اصلی گیم پلی دفاع از قلعه عبارتند از:

  • قلمروها، املاک، خانه‌ها، افراد و پایگاه‌ها که باید توسط بازیکن یا بازیکنان دفاع شود.
  • موج چندین “دشمن” ورودی که باید در برابر آنها دفاع کرد.
  • قرار دادن عناصر “دفاعی”، مانند برج‌ها یا موانع در مسیر حمله به دشمنان.

چیزی که بازی‌ها در این سبک را از دیگر بازی های دفاعی پایه متمایز می‌کند (مانند Space Invaders یا سایر بازی هایی که پایگاه‌ها در آن دفاع می‌شوند)، توانایی بازیکن در قرار دادن، ساخت یا احضار سازه‌های مانع و سایر موانع سازنده در مسیر حمله به دشمنان است.

حال که به صورت کامل با این سبک از بازی‌ها آشنا شدیم، بیایید به معرفی بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل بپردازیم و با برترین بازی‌ها در این سبک بیشتر آشنا شویم.

بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل

بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل

اگر قصد دارید تا اقدام به دانلود بازی دفاع از قلعه نمایید و تا مدت‌ها خود را به این سبک جذاب از بازی‌های استراتژیک مشغول کنید، حتما در ادامه با ما همراه باشید؛ زیرا می‌خواهیم به معرفی 15 مورد از بهترین بازی‌ها در این سبک بپردازیم. بدون اتلاف وقت می‌توان گفت:

  • Castle Defense: Castle Defense یک بازی جذاب دفاعی و استراتژیک می‌باشد. در دفاع از قلعه، شما بین طیف گسترده‌ای از جادوگران عرفانی که وظیفه دارند از پادشاهی خود در برابر انبوهی از مهاجمان Orcs ، Goblins ، خفاش‌ها، Dragons و موارد دیگر دفاع کنند، انتخاب می‌کنید! در ابتدا در این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل، شما فقط به موج هیولاها واکنش نشان می‌دهید. قبل از رسیدن به دیوارهای قلعه و ایجاد صدمه واقعی، این مهاجمان طی یک مسیر پیچیده به قلعه شما وارد می‌شوند. با گذشت زمان، شما می‌توانید از تجربیات خود و طلای به دست آمده در این حملات اولیه جهت ارتقا سازه‌های دفاعی استفاده کنید. شما یک موجودی پر از سلاح های جدید و هیجان انگیز دارید که می توانید از آن آیتم‌هایی خریداری کنید. همچنین به تعدادی برجک و دستیار مختلف دسترسی خواهید داشت. آنها را به سلاح‌های مناسب مجهز کرده و روی برج‌های خود مستقر می‌کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشیدبا ادامه بازی، شروران و مهاجمان شما قدرتمندتر، موذیانه‌تر و در تعداد بیشتری جمع می‌شوند. شما باید بین ارتقاء و منابع تعادل ایجاد کنید تا بتوانید تیمی را تشکیل دهید که واقعاً می‌تواند جانوران را متوقف کند.
  • Bloons TD 6: سری Bloons TD یکی از محبوب ترین و موفق ترین فرنچایزهای دفاع برج در موبایل است. جدیدترین آن، Bloons TD 6 به عنوان یکی از بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل، در سال 2018 راه اندازی شد. این برنامه آفلاین دارای 20 نقشه، تنوع ارتقاء، 19 برج، سه روش مختلف برای ارتقاء، پشتیبانی آفلاین، حالت‌های بازی جدید و موارد دیگر است. البته تکرارهای قبلی بازی نیز جذابیت های خود را دارد و برخی از آنها هنوز به‌روز رسانی می‌شوند. این بازی یک گیم از استودیو ninja kiwi است که برای سیستم عامل اندرویدی ساخته شده است. شما بایستی به عنوان کسی که از این قلعه دفاع می‌کند، برج‌های جنگی را در مقابل دشمنان خود قرار دهید تا بتوانید آنها را در طول مسیر از بین ببرید. این بازی دارای بیش از یکصد مرحله و ماموریت مختلفی می‌باشد که می‌تواند شما را تا ساعت‌ها سرگرم کند.
بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل

معرفی بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل

در ادامه بررسی بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل داریم:

  • Grow Castle: این یک بازی دفاعی برای محافظت از قلعه در برابر حمله دشمن است که از جمله بهترین و محبوب‌ترین بازی‌های اندرویدی در جهان شناخته می‌شود. بازی گرو کستل در دسته‌بندی بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل قرار دارد و به صورت رایگان عرضه شده است. تاکنون بیش از 10 میلیون بار بر روی دستگاه‌های مختلف نصب و اجرا شده است که رتبه 4.4 را از آن خود کرده است. این بازی همانند دیگر بازی‌های سبک دفاع از قلعه، با هدف دفاع از برج‌‌های شما در مقابل حمله دشمن ساخته شده است. از ویژگی‌های مهم این بازی بایستی به محیط گرافیکی جذاب و متفاوت آن اشاره نمود توانسته است بسیاری از کاربران را به خود جذب کند. صداگذاری جذاب، گیم‌پلی اعتیادآور، کنترلرهای لمسی مناسب و مراحل متنوع از دیگر ویژگی‌های این بازی است. شما می‌توانید به راحتی برای دانلود بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل، از وب‌سایت‌های مختلف ایرانی که حتی نسخه‌های مود شده آن نیز برای شما قرار داده شده است، استفاده کنید.
  • Defenders 2 Tower Defense CCG: بازی Defenders 2 یک بازی در سبک دفاع از قلعه و جمع آوری کارت است. شما با جمع آوری کارت‌ها، قفل برج‌های مختلف و موارد دیگر را باز می‌کنید که این آیتم‌ها می‌توانند در بازی قابل استفاده باشند. در این بازی، در مجموع دارای 40 برج، 20 جادو، 29 رئیس و حتی PvP می‌باشید. این بازی که محصول شرکت Nival می‌باشد، در سبک فانتزی و اسرارآمیز ساخته شده است و شما می‌توانید با ساخت یک دژ دفاعی محکم در مقابل شیاطین از پناهگاه خود دفاع کنید. از جمله ویژگی‌های خوب این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل، می‌توان به گرافیک 3 بعدی، صداگذاری جذاب، مبارزه با دیگر بازیکنان، انواع شرایط آب‌و‌هوایی، حالت‌های مختلف بازی و … اشاره نمود.
  • Bad North Jotunn Edition: به عنوان پنجمین بازی‌ای که برای سک دفاع از قلعه معرفی می‌کنیم، بایستی از بازی منحصربفرد Bad North نام برد که محصول استودیو Raw Fury می‌باشد و برای سبک بزرگسالان ساخته شده است. این بازی به صورت آفلاین بوده و شما را به مبارزه در دنیای وایکینگ‌ها فرا می‌خواند. در این بازی شما به عنوان فرمانده بایستی با به کارگیری از استراتژی‌ها و نیروهای خود، از هجوم نیروهای دشمن جلوگیری کنید و از جزیره حفاظت نمایید. در این بازی شما می‌توانید از یگان‌های متنوع کماندار، نیزه‌دار استفاده کنید. از جمله ویژگی‌های جذاب این بازی بایستی به گرافیک هنری جذاب، ارزش تکرار بالا، سبک مناسب برای بزرگسالان و … اشاره نمود. تا پایان این مقاله همراه ما باشید تا با 10 عنوان دیگر در سبک بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل بیشتر آشنا شویم.
معرفی بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل

برترین بازی های دفاع از قلعه برای اندروید کدام‌اند؟

تاکنون 5 عنوان جذاب را در سبک بازی‌های استراتژیک دفاع از برج یا قلعه برای شما معرفی کردیم که توانسته‌اند رتبه‌های خوبی را از آن خود کنند. اما این لیست همچنان ادامه دارد و بایستی موارد دیگری را به آن اضافه کرد که در ادامه می‌توان گفت:

  • Defense Zone 3: بازی Defense Zone 3 جدیدترین سری از بازیهای محبوب دفاع برج است. این سری توانسته است بسیاری از ویژگی‌های دو بازی قبلی را همراه با برخی از موارد جدید برای تازه کردن بازی Defense Zone 3 همراه خود بیاورد. همچنین دارای چندین حالت دشواری، هشت نوع برجک، نبردهای ویژه و پشتیبانی از 20 زبان است. علاوه بر این، بازی کمی به تنظیمات دشواری خود متکی است تا بتوانید بدون توجه به سطح تجربه‌ای که دارید، چالش بیشتری را تجربه نمایید. گرافیک آن نیز بسیار خوب است. همچنین در مورد این بازی باید گفت تعداد دفعات نصب و اجرای بازی بیش از 5 میلیون بار ثبت شده است و شما می‌توانید با دانلود حجم 201 مگابایت، با داشتن نسخه اندروید 5 به بالا آن را دانلود نمایید. رده‌بندی ثبت شده برای دیفنس زون 3 به عنوان بهترین بازی های دفاع از قلعه برای موبایل، در حالت نوجوانان ثبت شده است.
  • Digfender: بازی Digfender برداشتی سرگرم کننده از ژانر دفاع برج است. هر سطح یک نقشه اصلی به شما ارائه می‌کند. سپس باید خودتان سطح خود را بیابید و از مسیری که دنبال می‌کنید، دفاع کنید. این بازی دارای 70 سطح و سبک زنده ماندن است که در آن می‌توانید برتری رهبران، دستاوردها و ارتقاء‌های مختلف را به چالش بکشید. در این بازی شما بایستی با گرفتن بیل خود، به نبرد با دشمن بپردازید و از برج‌های دفاعی برای حذف آنها استفاده کنید. در این بازی می‌توانید به حفاری زمین پرداخته و از آیتم‌های آن استفاده کنید. همچنین از تکنیک‌های مختلفی از جمله تله‌های هوشمند، سحر جادو، برج‌ها و … برای دفع دشمنان استفاده می‌کنید. این بازی توانسته است امتیاز 4.3 را از آن خود کند.
  • Plants Vs Zombies 2: گیاهان علیه زامبی‌ها! یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین بازی‌های موبایل و کامپیوتر است که در سبک دفاع از قلعه توانسته است کاربران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کند. این بازی ابتدا توانسته در نسخه PC محبوبیت بسیار پیدا کرده و سپس نسخه 2 آن در موبایل منتشر شد. در این بازی زامبی‌ها، موجوداتی هستند که به خانه شما حمله می‌کنند و شما بایستی با کاشت گیاهان غیرمعمولی که قابلیت از پای درآوردن شما را دارند، حمله آنها را دفع کنید. این بازی با داشتن گیم‌پلی جذاب، گرافیک فانتزی، سادگی کاربری و … می‌تواند اوقات بسیار جذابی را برای شما جذب کند. همچنین شما می‌توانید در آینده نسخه 3 این بازی را نیز دانلود کنید.
برترین بازی های دفاع از قلعه برای اندروید کدام‌اند؟

کدام‌ بازی ها در سبک دفاع از قلعه را دانلود کنیم؟

در ادامه بررسی بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل می‌توان گفت:

  • Element TD: Element TD یک بازی برج دفاعی جدیدتر با پرداخت یکبار به صورت پولی و رایگان است که در سبک دفاع از قلعه ارائه شده است. بازی المنت تی‌دی از گرافیک ساده و نسبتاً استانداردی برخوردار است. در بازی، نقشه‌های مختلفی وجود دارد، شما برج ها را می‌گذارید و امیدوارید آنها بتوانند کار دشمنان را یکسره کنند. در بازی یک منو وجود دارد که شما به انواع برج‌ها دسترسی دارید و به راحتی می‌توانید انتخاب کنید کدام برج‌ها را بر روی مسیر قرار دهید. در کل این بازی شامل 44 برج، 50 فرد مختلف، 30 دستاورد و پنج حالت دشواری می‌باشد. این بازی حتما می‌تواند ارزش یکبار امتحان کردن را داشته باشد.
  • Guns’n’Glory: یکی دیگر از بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل، بازی گانز گلوری است که برای نوجوانان ساخته شده است و به صورت رایگان و آفلاین ارائه شد. این بازی در دوران غرب وحشی جریان دارد و شما بایستی به عنوان ناظر و فرمانده یک گروه راهزن، اموال و وسایل کاروانیان را بدزدید. هرچند این سبک بازی نامناسبی برای نوجوانان است اما گیم‌پلی جذاب و متفاوت و به طور کلی منحصربفرد بودن بازی ما را برآن داشت تا بازی گانز گلوری را در لیست بهترین بازی های سبک دفاع از قلعه در موبایل قرار دهیم. از دیگر ویژگی‌های این بازی بایستی به قابلیت جابه‌جایی نیروها، کنترل سریع و راحت‌تر بازی، محیط متنوع در آن اشاره نمود.
  • Infinitode: بازی Infinitode یک بازی مینیمم در سبک دفاعی برج با گرافیک نسبتاً ساده است. مینیمالیسم بازی به شما امکان می‌دهد توانایی ایجاد 1000 برج در یک زمان را داشته باشید. همانطور که می‌توانید تصور کنید، نقشه‌ها غول پیکر هستند و ویرایشگر نقشه نیز در این بازی وجود دارد تا بتوانید کمی سرگرم شوید. هر سطحی بی پایان است، به روزرسانی‌های جهانی در طول بازی‌ها وجود دارد که شرایط را تغییر می‌دهد. این بازی یکی از بی‌نظیرترین و بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل است که ما دیده‌ایم. همچنین برای کسانی که عاشق هرج و مرج‌‌ترین بازی‌های دفاع از برج هستند، گزینه عالی‌ای است. بارگیری با خریدهای درون برنامه ای رایگان است و بنا به گفته توسعه‌دهنده شما می‌وانید همه چیز را بدون خرید هیچ چیزی باز کنید.
کدام‌ بازی ها در سبک دفاع از قلعه را دانلود کنیم؟

جذاب‌ترین و بهترین بازی های دفاع از قلعه در موبایل

در نهایت به 4 بازی دیگر در انتهای این لیست در حوزه بازی‌های دفاع از قلعه می‌پردازیم که عبارتند از:

  • Fieldrunners 2: این بازی را می‌توان از جمله بازی‌های کمی پیچیده دانست که نمی‌توانید بدون به کارگیری استراتژی یا فکر خاصی، کاری را از پیش ببرید. بازی Fieldrunners 2 را می‌توان یک بازی جذاب برای کسانی دانست که به دنبال یافتن یک چالش سخت‌تر هستند و می‌خواهند مهارت خود را در بین سایر بازیکنان بهبود به رخ بکشند. شما می‌توانید در هر سطحی که هستید، از این بازی لذت ببرید و برج‌های دفاعی را در کنار مسیر برای حذف دشمنان خود قرار دهید. از ویژگی‌های این بازی بایستی به برج‌های متنوع آن، استراتژی‌های مختلف، آفلاین بودن بازی و حجم 70 مگابایتی آن اشاره نمود.
  • Iron Marines: Iron Marines جدیدترین بازی دفاع برج از استودیو بازی Ironhide می‌باشد. این یکی از جدیدترین بازی‌های دفاع برج است که دارای 14 ماموریت مبارزاتی، ده ماموریت ویژه اضافی و حالت غیرممکن برای چالش‌های بیشتر است. همچنین انواع برج‌ها و قهرمانان وجود دارد که آنها قابل باز شدن و ارتقا هستند.
  • Kingdom Rush games: این بازی در مجموع چهار نسخه دارد که از جمله آن بایستی به Kingdom Rush ، Kingdom Rush Frontiers ، Kingdom Rush Origins و جدیدترین عنوان، Kingdom Rush Vengeance اشاره نمود. همه آنها سبک مشابهی دارند که از جمله ویژگی‌های این بازی بایستی گفت: امکان فرمان به سربازان، 18 نوع برج مختلف، بهینه‌سازی شده برای تبلت و گوشی، 9 قهرمان منحصربفرد، بیش از 50 نوع دشمن و شیاطین مختلف و … .
  • Empier Warriors: به عنوان آخرین بازی که در این لیست معرفی می‌کنیم، می‌توان به بازی امپراتور جنگجویان اشاره کرد که ساخت استودیو ZITGA برای نوجوانان می‌باشد. این بازی گیم‌پلی و گرافیک جذابی دارد و می‌تواند با ساخت انواع برج‌ها و شوالیه‌ها، دشمنان مختلف و در کل گرافیک جذاب شما را ساعت‌ها سرگرم نماید. شما می‌توانید این بازی را به صورت رایگان از گوگل استور دانلود کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا