بازی (معرفی و آموزش بازی)سرگرمی

معرفی بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2021

بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر جدید

از بازی‌های باستانی گرفته تا بازی‌های مدرن مانند Starborne، گیم‌های استراتژیک نقش مهمی در جامعه بشری ایفا کرده‌اند. آنها ابزارهایی برای تقویت ذهن ما هستند و می‌توانند بیشتر از هربازی دیگری ما را در خود سرگرم کنند. در این مقاله با ما باشید تا به معرفییب بپردازیم و با سبک این نوع بازی‌ها و ویژگی‌های آن آشنا شویم.

 

انواع بازی ‌های کامپیوتری چیست؟

بازی های رایانه‌ای، امروزه یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های نسل جوان هستند  که در‌ دسته‌ها یا ژانرهای مختلفی وجود دارند. اما، بسیاری از بازی‌ها را می‌توان بیش از یک ژانر در نظر گرفت. به عنوان مثال، یک بازی فوتبال را می‌توان یک بازی ورزشی و همچنین یک بازی شبیه‌سازی در نظر گرفت. برای اینکه بتوانید بهتر با ژانر‌ها و انواع بازی‌های کامپیوتری آشنا شوید، لازم است سبک‌های مختلف آن را بدانید که عبارتند از:

  • انبوه چندنفره آنلاین (MMO): این بازی‌ها از طریق LAN (شبکه محلی) یا از طریق اینترنت انجام می شوند. بازیکنان از یک شبکه استفاده می کنند و با سایر بازیکنان در اتاق بازی مجازی تعامل دارند.
  • شبیه‌سازی: این بازی‌ها شامل کنترل وسایل نقلیه واقعی از جمله تانک، کشتی و هواپیما می‌شود. شما نحوه کنترل این وسایل نقلیه را یاد می‌گیرید و از بازی‌های شبیه‌سازی استفاده می کنید که می توانند اهداف آموزشی استفاده شوند.
  • ماجراجویی: اینها معمولاً بازی‌های تک نفره هستند و اغلب در دنیای فانتزی یا ماجراجویی تنظیم می‌شوند. بازی به طور کلی با یک داستان پس زمینه از شخصیت شما شروع می‌شود و به شما اطلاع می دهد که ماموریت شما چیست.
  • استراتژی در لحظه (RTS): برای این بازی‌ها، شما بایستی برحسب اقلام و موجودی منابع خود مانند چوب، غذا، ارتش و غیره بازی را هدایت کنید. این نوع بازی‌ها شبیه به یک بازی استراتژی هستند. در ادامه با ما باشید تا به معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر بپردازیم.
  • اکشن: مجموعه‌ای از بازی‌هایی هستند که درگیری‌های سریعی دارند و بازیکن را با خود همراه می‌کنند. چالش‌ها، مبارزات و … باعث می‌شود تا بازیکن در قالب یک شخصیت از بازی لذت برده و برای آن لذت‌بخش باشد.
انواع بازی ‌های کامپیوتری چیست؟

 

بازی استراتژیک

امروزه یکی از پرطرفدارترین نوع بازی‌ها در کنار اکشن، بازی‌های استراتژیک است. در این نوع بازی‌ها، نقشه راه و اجرای گیم به استراتژی متکی است و نه شانس؛ این بدان معناست که مهارت‌های تصمیم‌گیری بازیکنان از اهمیت بالایی در تعیین نتیجه بازی برخوردار است. این نوع از بازی‌ها، شما را به چالش فکری و استراتژی می‌کشانند. طراحان بازی برای ایجاد اقدامات، رفتارها و نتایج خاص، مسیر‌های مختلفی را در بازی ایجاد می‌کنند.

یک بازی استراتژیک، بازی‌ای است که در آن مهارت‌های تصمیم گیری بدون قید و شرط و مستقل بازیکنان در تعیین نتیجه اهمیت بالایی دارد. تقریباً همه بازی‌های استراتژیک به طرز فکر تصمیم‌گیری داخلی و به طور معمول آگاهی موقعیتی بسیار بالا نیاز دارند. اصطلاح “استراتژی” ریشه از یک کلمه یونانی گرفته شده است که به کلمه تاکتیک نزدیک می‌باشد.

خود بازی‌های استراتژیک به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که می‌توانید نمونه‌هایی از آن را در بخش معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر مشاهده کنید. این موارد عبارتند از:

  • 4x: یک بازی استراتژیک 4X به عنوان یک بازی استراتژی تعریف می‌شود که چهار هدف را دنبال می‌کند: کشف، رشد، بهره‌برداری و کشتن. به همین دلیل، این نوع بازی‌ها به طور معمول ماهیت تاریخی دارند.
  • توپخانه‌ای: به طور معمول فضای گیم به صورت 2 یا 3 نفری با تانک‌ها و سربازان انجام می‌شود.
  • RTS: بازی‌هایی هستند که در آنها با جمع‌آوری منابع و تنظیم آنها، هم منابع خود را افزایش داده و هم نیروی ارتش خود را مجهز می‌کنید.
  • RTT: این بازی به جای حفظ منابع، بیشتر بر روی جنگ مجازی بین کاربران متمرکز است.
  • MOBA: مجموعه‌ای از بازهای استراتژی است که حاصل ترکیبی از سه نوع بازی RTS, RTT و اکشن می‌باشد. در این بازی شما کنترل یک شخصیت را دارید و برای تصرف یا نابودی دشمنان خود اقدام می‌کنید.

از دیگر موارد زیرشاخه‌های بازی استراتژیک می‌توان به دفاع از برج، TBS، TBT، Wargame اشاره نمود.

بازی استراتژیک

 

معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر

در این قسمت به معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامیپوتر می‌پردازیم که شامل موارد زیر می‌باشد.

  • Crusader Kings III: اولین بازی Crusader Kings III نام دارد که به عنوان بهترین بازی استراتژیک در مقطع کنونی شناخته می‌شود. این بازی یک گیم بسیار عمیق است که می‌تواند در دیدگاه اول سخت و پیچیده بنظر برسد اما به تدریج به یک بازی معتاد کننده تبدیل خواهد شد. این بازی نسخه سومی است که در سال 2020 منتشر شده است. به عنوان اولین مورد از معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر، این بازی به گونه‌ای است که علاوه بر تسلط یک تمدن بر مناطق مختلف، بایستی جنبه‌های انسانی قضیه را درنظر بگیرید. شما به عنوان کاربر بازی، کنترل یک شخصیت را که حکومتی را در اختیار دارد، بدست می‌گیرید و بایستی تصمیمات درستی را برای رسیدن به اهداف خود بگیرید. شما می‌توانید اقدام به شخصی‌سازی کاراکتر خود نموده، بر روی تکنیک‌های بازی کنترل داشته باشید، منابع خود را از راه‌های مختلف افزایش دهید و … . به طور کلی نقاط قوت این بازی را می‌توان دسترسی‌ها و آزادی‌های مختلف به بازیکن، غیرقابل پیش‌بینی بودن فضای بازی، تنوع شخصیت‌ها، جلوه‌های بصری مناسب و تکرار پذیری بازی دانست. همچنین از نقطه ضعف بازی بایستی به طراحی منوها و زمان‌بر بودن یادگیری بازی اشاره نمود.
  • Civilization VI: شما نمی‌توانید بهترین بازی‌های استراتژیک را بدون سری بازی‌های تمدن یا Civ داشته باشید. Civilization 6 یک بازی منحصربفرد است که چندین بار آپدیت شده است. داستان بازی در این گیم استراتژیک به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر، برپایی یک تمدن، گسترش شهرها و پیروزی بازی است که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در این بازی شما رهبری یک تمدن در جهان را انتخاب می‌کنید و بایستی از طریق سلطه علم، مذهب، فرهنگ، قدرت نظامی، سلطه پیروزی نهایی را کسب کنید. در این میان شما با رهبران سایر تمدن‌ها ملاقات کرده و با آنها تعامل می‌کنید. از منابع موجود در سرزمین‌های مختلف استفاده می‌کنید و قلمرو خود را گسترش می‌دهید. در مورد مزایای این بازی بایستی به گیم‌پلی روان، اعتیاد آور، موسیقی بسیار زیبا، عمق استراتژیک و گرافیک چشم‌نواز آن اشاره کرد. همچنین نقطه ضعف این بازی، عدم پیشرفت هوش مصنوعی و نیز عدم تغییرات عمده نسبت به نسخه قبلی می‌باشد.
معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر

 

بررسی و معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر

در ادامه بررسی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر می‌توان از موارد زیر نیز یاد کرد که عبارتند از:

  • ENDLESS LEGEND: این بازی که بسیار شبیه بازی تمدن است، از رابط کاربری روان و کاربرپسندی برخوردار است و داستان‌نویسی خوبی دارد. این بازی افسانه‌ای از نوع 4X بوده و توسط استودیو Amplitude Studios ساخته شده است. هدف از بازی، تسلط بر جهان موجود در گیم است که از طریق یکی از 11 نژاد می‌باشد. همانند بازی تمدن 6 شما می‌توانید به روش‌های مختلفی در بازی پیروز شود که عبارتند از جنگ، دیپلماسی، ایجاد شهرهای جدید، توسعه تکنولوژی. به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر، شما می‌توانید امپراتوری خود را ساخته، از توانایی‌های فانتری چهارده نژاد مختلف استفاده کرده و به دیگر شهرها حمله کنید و قلمرو خود را گسترش دهید. از ویژگی‌های خوب این بازی بایستی به نسخه کامل شده آن در سال 2021، آپدیت‌های آن، تنوع نژادها، روش‌های مختلف بازی اشاره نمود.
  • Age of Mythology: یکی از بهترین بازی‌های استراتژیک برای کامپیوتر در تاریخ، بازی عصر امپراطوری است که در سال 2002 منتشر شد و توانست نمره متا 89 را کسب کند. در این بازی شما می‌توانید کاراکترها با توانایی‌های خاصی را انتخاب کنید و از قدرت آنها برای گسترش قلمرو حذف دشمنان خود استفاده نمایید. در این بازی همچنین باید به مدیریت منابع خود بپرازید و با پیشرفت تکنولوژی تجهیزات، پایگاه اصلی و … توانایی‌ها و قدرت بیشتری را کسب کنید. از جمله مزایای این بازی می‌توان به سادگی محیط کاربری، تنوع قدرت‌ها، گرافیک بصری ساده و جذاب، روان بودن بازی و … اشاره نمود. این بازی توسط شرکت Ensemble Studios ساخته شده است و در آن اسطوره‌های یونانی، مصری و نورس قرار دارد. جالب است بدانید تنها پس از 4 ماه از مان انتشار این بازی، 1 میلیون نسخه از آن فروش رفت که رقم بسیار بالایی می‌باشد.
بررسی و معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر

 

چه بازی استراتژیکی برای کامپیوتر خود نصب کنیم؟

برای معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر بایستی بازی‌های بسیاری را در این لیست اضافه کنیم. از جمله این نوع گیم‌های استراتژیک می‌توان گفت:

  • Command and Conquer General: واضح است که یکی از بهترین‌ و قدیمی‌ترین بازی‌های استراتژی که توانسته‌ است تاکنون نیز پلیرهای خود را حفظ کند، بازی ژنرال است. بازی ژنرال توسط شرکت EA Los Angeles در سال 2003 ساخته شد. اگر شما هم متولد دهه 60 یا 70 بوده‌اید، حتما می‌دانید که این بازی در یک برهه زمانی، به یکی از بهترین‌ بازی‌ها در گیم‌نت‌ها تبدیل شد. در بازی ژنرال، شما می‌توانید به صورت گروهی با ربات‌ها بازی کنید. همچنین این بازی چند خط داستانی با توجه به کشوری که انتخاب می‌کنید، خواهد داشت. به طور پیش‌فرض، سه گروه چین، آمریکا و تروریست‌ها در این بازی قرار دارند که هر کدام نیرو‌های نظامی و پایگاه‌های خاص خود را داشته و شما می‌توانید با انتخاب یکی از آنها، به دیگر گروه‌های رقیب خود حمله کنید. بازی تا زمانی که ماموریت‌های آن انجام شود و گروه‌های رقیب به صورت کامل نابود گردد، ادامه می‌یابد.
  • Frostpunk: از جمله بازی‌های منحصربفرد که حتما می‌تواند شما را تا ساعت‌ها به خود مشغول کند، بایستی به بازی فراستپانک اشاره کرد. به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر، این بازی در سال 2018 توسط استودیو Bit Studio 11 منتشر شد که توانست به عنوان یکی از بهترین‌ بازی های استراتژیک برای pc در آن سال شناخته شود. داستان بازی از جایی آغاز می‌شود که زمین دچار یک پدیده یخ‌زدگی می‌شود و بسیاری از افراد از شهرهای مختلف به سمت شهرهای بخار مهاجرت می‌کنند. در این بین شما به عنوان یک رهبر بایستی با چالش‌های مختلفی که از سوی اجتماع، از سوی مسائل فنی و منابعی که در اطراف شما موجود است، برخورد و آنها را هندل کنید. تامین منابع و حفظ رضایت مردم در کنار گرم نگه‌داشتن موتور بخار، اصلی‌ترین وظیفه شما به عنوان رهبر است که در غیر اینصورت منجر به اخراج و مردن شهروندان می‌شود.
  • Tropico 6: در بین بهترین بازی‌های استراتژیک برای کامپیوتر، می‌توان از یک بازی متفاوت دیگر به نام Tropico 6 نیز نام برد که در سبک شهرسازی قرار دارد و داستان آن مربوط به ساخت‌و‌سازهای یک شهر خیالی می‌باشد. به عنوان یکی از بهترین بازیهای استراتژیک کامپیوتر، شما در این بازی می‌توانید در یک جزیره خیالی، شهری را بنا کنید ولی برخلاف سایر بازی‌های استراتژیک، هدف شما حفظ قدرت است. در این بازی اگر نتوانید مردم و ارتشی را که دارید، متقاعد و راضی نگه‌دارید، بایستی منتظر یک کودتا باشید که منجر به از دست رفتن حکومت شما می‌شود. همچنین تجربه نو باعث می‌شود تا بتوان Tropico را از جدیدترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر به شمار آورد که توانسته است رتبه 78 از 100 را ازدیدگاه منتقدان به خود جذب کند. هر چند این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر 2018 شناخته نمی‌شود، اما تجربه کاربری خوبی را برای بازیکنان خود به همراه داشته است.
چه بازی استراتژیکی برای کامپیوتر خود نصب کنیم؟

 

بهترین بازی‌ های استراتژیک تاریخ

در انتهای این مقاله همچنین می‌خواهیم بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر  را در تاریخ گیم‌های استراتژیک به شما معرفی کنیم که از این جهت می‌توان گفت:

  • Rome: این بازی که در سال 2004 توسط سازنده کریپیتو اسمبلی ساخته شده است، یکی از بازهای مشهور در آن دوره شناخته می‌شد. داستان بازی به این صورت است که شما بایستی با انتخاب یکی از سه امپراتوری روم، بازی را شروع کرده و با کمک نبردهای تاکتیکی و استراتژی‌های نوبتی، سرزمین‌های مختلفی را در اروپا، آفریقای شمالی و خاورمیانه بدست آورید. شما به عنوان بازیکن بایستی فعالیت‌های مختلفی از جمله سیاست کلی، جابه‌جایی ارتش، تربیت و تجهیز شوالیه‌ها و نیز رشد جمعیت را کنترل کنید. همچنین بایستی پیش از حمله چینش تاکتیکی ارتش خود را بررسی کنید. شما می‌توانید این بازی را در لیست دانلود بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر قرار دهید.
  • Warcraft III: به عنوان مشهورترین بازی در دو دهه اخیر، بایستی نام وارکرافت را به عنوان یکی از بهترین بازی‌های فانتزی استراتژی برای کامپیوتر در نظر گرفت که در سال 2002 توسط شرکت بلیزارد اینترتینمنت منتشر شد. از جمله ویژگی‌های این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک کامپیوتر می‌توان به تنوع قهرمان‌ها و کاراکترها، ژرفا و گرافیک بازی، حالت علمی و تخیلی بودن بازی، خط داستانی متفاوت و جذاب و … اشاره نمود. داستان بازی از این قرار است که دنیای شما به چهار نژاد از جمله الف‌های اسرارآمیز، ارک‌ها، انسان‌ها و نیز نامیراهای خائن تقسیم می‌شود و شما بایستی با انتخاب هرکدام از این‌ها یک خط داستانی متفاوت را پیش ببرید.
  • Civilization IV: شاید بتوان عنوان برترین بازی استراتژیک قدیمی پس از وارکرافت را به این بازی اختصاص دهیم که در یک محیط ساده، با گرافیکی جذاب، توانسته است به خوبی یک بازی استراتژیک سرگرم کننده برای کاربران خود را ارائه دهد. در این بازی، شما بیش از ده تمدن مختلف را از کشورهای مختلف از جمله تمدن پرشین را دارید که با انتخاب یکی از آنها، وارد بازی می‌شوید. در بازی تمدن 4 به عنوان بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر، بایستی از طریق توسعه علم، تسلط بر سرزمین‌ها، فرهنگ و زمان نسبت به سایر تمدن‌ها پیشتاز باشید تا بتوانید این مسابقه را برنده شوید. این بازی از سوی سازنده فایراکسیس در سال 2005 ساخته شده است.
  • Stronghold Crusader: بازی قدیمی و جذاب دیگری که می‌تواند یک بازی خاطره‌انگیز برای بسیاری از ما باشد، بازی قلعه نام دارد که دیالوگ‌های فارسی آن هنوز هم جذابیت‌های خاص خود را دارد. این بازی که اکنون نسخه HD آن نیز در دسترس است، یک بازی استراتژی و تاریخی است که در آن شما می‌توانید با انتخاب لرد‌های مختلف، جمع‌آوری منابع، ساخت ارتش و قلعه، امپراتوری خود را ایجاد می‌کنید و از مردم خود در برابر حمله سایر پادشاهان دفاع می‌کنید.
  • Age Of Empires: در نهایت بایستی بازی عصر فرمانراوایان که عنوان بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر را با انتشار 4 نسخه از آن خود کرده است، معرفی کنیم. این بازی قدیمی، توسط کمپانی استودیو انسمبل به همراه اکس باکس گیم تولید شده و اولین بار در سال 1376 منتشر شد. اگر در دهه گذشته به عنوان یک گیمر فعالیت کرده باشید، حتما با نسخه‌های 2 و 3 این بازی آشنا هستید که در سبک استراتژیک می‌باشد. بازی به صورت یک تاون هال شروع می‌شود و شما بایستی با استفاده از منابع انسانی و طبیعی خود، قلمرو را گسترش داده و دشمنان خود از پا درآورید. جالب است بدانید نسخه 4 این بازی در پاییز سال 1400 رونمایی می‌شود.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا