تکست و متن

پیام تبریک شب یلدا به خانواده + معلم و همکار

پیام تبریک شب یلدا جدید را در اینجا بخوانید

شب یلدا معروف به شب چله یکی از کهن‌ترین جشن‌های ایرانی است و هرساله توسط ایرانیان در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود. یلدا آخرین شب پاییز، طولانی‌ترین شب سال و انقلاب و شروع زمستان است. در شب یلدا مردم به‌صورت دسته‌جمعی از دوستان یا اقوام معمولاً در خانه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها یا سالمندان دورهم جمع می‌شوند تا طولانی‌ترین شب سال را با خوردن آجیل و میوه، خواندن اشعار حافظ، دعای خیر و گفتگو و خوشی پشت سر بگذارند. دراین‌بین کسانی که در کنار هم نیستند و دور از هم هستند با فرستادن پیام تبریک ‌شب یلدا سعی دارند به یکدیگر بگویند که هرکجا باشند به یاد هم هستند. همچنین برای دعوت از یکدیگر نیز ابتدا پیام تبریکی می‌فرستند و بعدازآن از همدیگر دعوت می‌کنند. این مقاله از مجله جوان ایرانی، پیام‌های تبریکی را برای شب یلدا برای شما گردآورده که توصیه می‌کنیم تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

پیام تبریک ‌شب یلدا پیشاپیش

پیام تبریک شب یلدا پیشاپیش

غذا خوردن یک قسمت خوشمزه از شب یلدا است. ایرانی‌ها در این شب خاص آجیل، هندوانه و انار می‌خورند و آخرین میوه‌های باقی‌مانده از تابستان را باهم تقسیم می‌کنند. میوه‌های شب یلدا دارای اهمیت نمادین نیز هستند. برخی بر این باورند که هندوانه با شکل کروی خود نماد خورشید است و برخی دیگر معتقدند که خوردن هندوانه از آسیب دیدن بیماری‌های زمستانی جلوگیری می‌کند. انار همچنین نماد تولد است و دانه‌های قرمز روشن آن نماد درخشش زندگی است. در ادامه با پیام‌های تبریک پیشاپیش یلدا، عزیزانتان را خوشحال کنید.

محفل آریایی‌تان طلایی، دل‌هایتان دریایی، شادی‌هایتان یلدایی، پیشاپیش مبارک باد این شب اهورایی. روی گل شما به سرخی انار!!!

یلدا مجالی است برای تکرار هر آنچه روزگاری سرمشق خوبی‌هایمان بوده‌اند و امروز بر روی طاقچه عادت‌هایمان غبار می‌گیرند… شب یلدا پیشاپیش مبارک!!!

یلدا دختر سیاه موی بلندبالا، یادگار نام وطن، میوه پاییز ایران و عروس زمستان، درراه است. او را بر سفره مهر بنشانیم و با نسل فردا پیوندش دهیم. ایرانی بودن را فراموش نکنیم… یلدایتان پیشاپیش مبارک باد!!!

یلدا یعنی (ی) یاد هم بودن، (ل) لبریز از محبت بودن، (د) دوست داشتن همدیگر، (ا) آخرین روز پاییز… یلدایتان پیشاپیش مبارک!!!

شب جمشید و جامش، شب بوسه به خاکش، شب حافظ و سعدی، شب پارسی و مادی، شب آخر آذر، شب پاک و منور، شب آرش و آتش، شب مهر و سیاوش، شب پاک اهوراست، شب مژده و یلداست… یلداتون مبارک!!!

توصیه‌هایی برای شب یلدا: امسال با ورود هر مهمان به خونه با استفاده از کلماتی مانند چقد چاق شدی، هیکلت به‌هم‌ریخته، حیف اون هیکلت، چیکار کردی با خودت و از قبیل اینا… صرفه جویی کنید. ستاد حفاظت از آجیل و هندوانه و انار شب یلدا… یلداتون پیشاپیش مبارک!!!

تو دلداری چو من دیوونه داری، تو مجنونی چو من بی خونه داری، شب یلدا منو دعوت کن ای دوست، اگه تو یخچالت هندونه داری، یلدا پیشاپیش مبارک!!!

فرارسیدن دی‌ماه، فصل امتحانات را تبریک می‌گوییم… ستاد کوفت سازی شب یلدا. یلدا پیشاپیش مبارک باد!!!

یلدا تو را دوست دارم، به‌اندازه همه ستاره‌هایی که در چشم‌هایت می‌درخشند، ای خواستنی‌ترین شب‌ها. طعم تو، به‌اندازه همه صبح‌های دل‌انگیز آفتابی بهار، شیرین است… یلدایتان پیشاپیش مبارک!!!

پیام تبریک ‌شب یلدا رسمی

پیام تبریک شب یلدا رسمی

شب یلدا یکی از شب‌های مقدس و یکی از مهم‌ترین جشن‌های ایران باستان به شمار می‌رود و از سال 502 پیش از میلاد در زمان داریوش اول معروف به داریوش بزرگ رسماً وارد تقویم رسمی ایرانیان باستان شد.

یلدا نشانه ظهور زمستان‌ها و پیروزی نور بر تاریکی است… آرزو می‌کنم در این فصل جدید نوری تازه نصیب شما شود و پیروزی و شادی را برای شما ارمغان آورد. یلدا مبارک!!!

به مناسبت شب یلدا، آرزو می‌کنم با لبخندهای بیشتر، فرصت‌های بیشتر و زمستانی زیبا و شاد در پیش رو داشته باشید… با آمدن طولانی‌ترین شب سال، فرصتی برای شادی پیش‌آمده است… یلدا بر شما و عزیزانتان مبارک باد!!!

همان‌طور که نور تاریکی را می‌کشد، باشد که شما با تمام قدرت برای مبارزه با شیطان آماده شوید و پیروز باشید… به مناسبت یلدا برای شما سلامتی و ثروت و موفقیت را آرزومندیم. یلدا بر شما مبارک!!!

به مناسبت یلدا برای شما و خانواده محترمتان آرزوی امید، شادی و انرژی مثبت دارم. یلدا بر شما و دوستان عزیزتان مبارک!!!

شب ولادت میترا، الهه‌ی مهر بر آن شویم همانند پیشینیان اهریمن وجودمان را مغلوب ساخته تا روشنایی مهر و محبت در دلمان جوانه زند و بذر عشق و دوستی طولانی‌ترین شب سال را منور کند… یلدا مبارک!!!

یلدا شب فال حافظ و قرآن است/ در سفره، صفای سبزه و ریحان است/ یلدا شب ذکر ناب بسم‌الله است/ در سینه عاشقان خدا مهمان است… یلدا بر شما و خانواده محترمتان مبارک!!!

پیام تبریک‌ شب یلدا عاشقانه

پیام تبریک شب یلدا عاشقانه

خواندن اشعاری از دیوان حافظ از سنت‌های سرگرم‌کننده شب یلدا است. هر یک از اعضای یک خانواده یا گروهی از دوستان آرزویی می‌کنند درحالی‌که آن را مخفی نگه می‌دارند و به‌طور تصادفی کتاب را باز می‌کنند. سپس بزرگ‌ترین عضو خانواده یا دوستان شعری که به‌طور تصادفی انتخاب‌شده را با صدای بلند می‌خواند. ازآنجایی‌که اعتقاد بر این است که شعر تفسیر آرزو و روش تحقق آن است، تفسیر شعر و حدس زدن آرزوهایی که دیگران می‌کنند سرگرم‌کننده است. به‌این‌ترتیب آخرین و طولانی‌ترین شب پاییز به خوشی به پایان می‌رسد و اولین روز بزرگ زمستان آغاز می‌شود.

شب یلدای من آغاز شد… نه سرخی انار و نه لبخند پسته و نه شیرینی هندوانه… بی تو یلدا زجرآورترین شب دنیاست… بی من یلدایت مبارک!!!

آری امشب شب یلدا است… شب فال… شب عشق… شب هندوانه… و شب آزادی و شب رهایی. چیزی به یادم نمی‌آید، جز اینکه امشب شب تنهایی من استL یلدایت مبارک!!!

من بلندای شب یلدا را تا خود صبح شکیبا بودم… شب شوریده بی فردا را، با خیال تو به فردا کردم… چه شبی بود؟ عجب زجری بود… غم آن شب که شب یلدا بود!!!

میان همهمه برگ‌های خشک پاییز فقط تو ماندی که هنوز از بهار لبریزی. روزهای آخر پاییزت پر از خش‌خش آرزوهای قشنگ… یلدا مبارک!!!

نمی‌دونم امشب کجایی؟ سرخی هندونه‌هاتو با کی تقسیم می‌کنی؟ فال حافظ رو به نیت کی می‌گیری؟ ولی می‌دونم که تو یلدای دل من کنار منی…

شب یلدا شد و رفتی و از غم خوانده‌ام/ از این هجرت به آن شب گیسوان افشانده‌ام/ گذشت اما هزاران شب از آن هجران و من/ اسیر آن شب یلدای جانسوز مانده‌ام…

بلندای شب یلدای من باش/ طلوع روشن فردای من باش/ ولی فردا، خدا داند کجایی/ همین حالا، همین حالای من باش…

سال پشت سال گذشته است و هنوز کسی نمی‌داند، بی تو، هر شب، یلدای من است…

تو میری و من فقط نگاهت می‌کنم، تعجب نکن که چرا گریه نمی‌کنم، بی تو یک‌عمر فرصت برای گریستن دارم، اما برای دیدن تو همین یک‌لحظه باقیست… تا یلدایی دیگر انتظارت را خواهم کشید…

یلدای من تویی که می‌رسی و دست می‌کشم از هر چه شب و هر چه سیاهی است… خوب من:)

پیام تبریک ‌شب یلدا به معلم

پیام تبریک شب یلدا به معلم

با تمام شدن طولانی‌ترین شب سال، امیدواریم روزهای زیبا، درخشان و موفقی درراه باشد… با این فکر شب یلدای بسیار گرم و مبارکی را برای شما آرزومندم!!!

شب یلدا همیشه جاودانی است/ زمستان را بهار زندگانی است/ شب یلدا شب فر و کیان است/ نشان از سنت ایرانیان است… یلدا مبارک!!!

چه سخاوتمند است پاییز که شکوه بلندترین شبش را عاشقانه پیشکش تولد زمستان کرد. زمستانتان سفید و سلامت… یلدا مبارک!!!

تنها چند دقیقه ناقابل می‌تواند از یک‌شب عادی، شب یلدا بسازد ولی باهم بودن است که آن را نیک‌نام کرده و در تاریخ ماندگار شده است… یلدا مبارک!!!

سلامتی شب یلدا که وقتی مدرسه می‌رفتیم فرداش نصف کلاس حالت تهوع داشتن… هی یادش بخیر… یلداتون مبارک بهترین معلمم!!!

ماه و ستاره و شب، به قول استاد ادبیات مراعات نظیر جالبی دارند. شب یلدا زیر نور ماه و ستاره، یادی از خاطرات گذشته… امشب شب یلداست، بهانه‌ای برای کنار هم بودن، گفتن و شنیدن و خندیدن و باهم بودن چقدر زیباست کنار هم بودن… یلدایتان مبارک!!!

پیام تبریک‌ شب یلدا به خانواده

پیام تبریک شب یلدا به خانواده

اگر تاریخ یلدا را مرور کنیم، متوجه می‌شویم که در قدیم مردم دور آتش جمع می‌شدند و شب را جشن می‌گرفتند. در حدود سی یا چهل سال گذشته، ایرانیان دور یک کورسی می‌نشستند و امروزه مردم از بخاری و انواع دیگر وسایل گرمایشی استفاده می‌کنند. مردم و اقوام در خانه پدربزرگ و مادربزرگ جمع می‌شوند تا طولانی‌ترین شب سال را جشن بگیرند.

شب یلدا شب بزم و سرور است/ شبی طولانی و غم‌ها به دور است/ شباهنگام تا وقت سحرگاه/ بساط خنده و شادی چه جور است… یلدا مبارک!!!

هر چه از روشنی و سرخی داریم برداریم… کنار هم بنشینیم و بگذاریم که دوستی‌ها سدی باشند در برابر تاریکی‌ها… یلدایتان رؤیایی، روزهایتان پرفروغ، شب‌هایتان ستاره‌باران… یلدا مبارک!!!

شب شما به شیرینی هندوانه، خندتون مثل پسته و عمرتون به بلندای یلدا… شب یلدا مبارک!!!

عمرتون صد شب یلدا/ دلتون قد یه دریا/ توی این شب‌های سرما/ یادتون همیشه با ما… شب یلدا مبارک!!!

یلدا یعنی یادمان باشد که زندگی آنقدر کوتاه است که یک دقیقه بیشتر باهم بودن را باید جشن گرفت… یلدایتان مبارک!!!

شب یلداست؛ شبی که در آن انار محبت دانه می‌شود و سرخی عشق و عاطفه، نثار کاسه‌های لبریز از شوق ما… شبی که داغی نگاه‌های زیبای بزرگ‌ترها در چشمان کودکان اوج می‌گیرد و بالا می‌رود… یلدا مبارک!!!

یک قدم مانده به یلدا به شبی خاطره‌انگیز و بلند، به سفیدی زمستان و اناری که دلش قصه یک رنگیست… یلداتون مبارک!!!

شیرینی در کنار هم بودن لبخندهای امشب هزار بار بهتر از اشک حسرت ریختن بر مزار جدایی‌هاست… یلدا مبارک!!!

می‌گویند برای کلبه کوچک همسایه‌ات چراغی آرزو کن، قطعاً خانه تو نیز روشن خواهد شد. من خورشید را برای شب یلدایتان آرزو می‌کنم تا هم گرم باشد و هم سرشار از روشنایی. یلدایتان فرخنده و روزگارتان شاد و تابناک باد.

خدا کنه همیشه یلدا باشه تا بهونه‌ای باشه برای دورهم جمع شدنمون… یلداتون مبارک!!!

پیام تبریک ‌شب یلدا به پدر

روی شما مثل گل هندونه/ خنده‌هاتون مثل قاچ هندونه/ روزگارتون مثل پوست هندونه/ جیبتونم پر تخم هندونه… یلداتون مبارک!!!

پاییز ثانیه ثانیه می‌گذرد، یادت نرود اینجا کسی هست که به‌اندازه تمام برگ‌های رقصان پاییز برایت آرزوهای خوب دارد. عمرت یلدایی، دلت دریایی، روزگارت بهاری. یلدای خوشی را برایت آرزو می‌کنم!!!

فریاد کشیده هر دو جیبم جانسوز/ با دیدن نرخ هندوانه دیروز/ یلدا تو کمی دیرتر امسال بیا/ یارانه برای تو ندادند هنوز!!!

بو کردن هندونه، پرت کردن و گرفتنش از رو هوا، وزن کردن با دست، شمردن خط‌های هندونه، زدن روی هندونه و شنیدن صدای موردنظر، نگاه عالمانه به اطرافیان در میوه‌فروشی (که آره آقا من این کارم)، خریدن هندونه، آوردن به منزل، همه رو چنگال به دست جمع کردن، دست و سوت و جیغ و هورای حضار، پاره کردن هندونه… و در آخر پذیرایی از اهل منزل با هندونه سفید و با طعم خیارK یلدات مبارک بابا!!!

برایت یک بغل گندم، دلی خشنود از مردم، برایت سفره‌ای ساده، حلال و پاک و آماده، برایت شور پاییزی که برگ غم فرو ریزی، برایت یک غزل احساس، دوبیتی‌های عطر یاس، هر چه خوبی هست دعا کردم دعایم کن. یلدا مبارک!!!

پیام تبریک‌ شب یلدا به مادر

به صد یلدا الهی زنده باشی/ انار و سیب و انگور خورده باشی/ اگر یلدای دیگر من نباشم/ تو باشی و تو باشی و تو باشی… یلدایت مبارک مادر!!!

شب یلدا و وصف بی‌مثالش/ خداوندا مخواه هرگز زوالش/ شب یلدا فراتر از همه‌شب/ نبینم هیچ‌کس افتاده در تب… شب یلدا مبارک!!!

یاد آن شب‌ها و یلداها بخیر/ برف‌بازی و سرماها بخیر/ کرسی و مادربزرگ و قصه‌ها/ آن تخیل‌ها و رویاها بخیر/ دستهای بی‌حس و سرمازده/ کرسی و مطبوع و گرماها بخیر/ آن تنقل‌ها، لواشک‌های ترش/ نان شیرین و کدو حلوا بخیر/ مردم دریادل آن روزگار/ پاک‌بازی و سوداها بخیر/ جایشان خالیست اکنون پیش ما/ یاد آن بگذشتگان ما بخیر…

انار بیار دون کنم، غماتو دون دون کنم، هندونه بیار قاچ کنم، لپتو بیار ماچ کنم، غمتو بده چال کنم، بخند تا من حال کنم… یلدات مبارک!!!

یک پاییز دیگه هم اومد و رفت. دنیا عوض نشد اما دوست داشتن تو کهنه تر و شیرین تر شد. مهربونم عمر شادی‌هایت به بلندای یلدا… یلدایت مبارک!!!

اینجا رادیو دل است، صدای مرا از عمق قلبم می‌شنوید. این یک پیامک نیست، یک احساس پاک است که می‌گوید فراموشی در مرام ما نیست. بلندای یلدا فقط یک دقیقه است، اما ارادت ما به شما بی انتهاست… طولانی‌ترین شب سال مبارک!!!

 

۱۷۰ جمله انگیزشی کوتاه و انرژی بخش را در این مقاله بخوانید:

جملات انگیزشی

پیام تبریک ‌شب یلدا به همکار

پیام تبریک شب یلدا به همکار

یلداست… بگذاریم هر چه تاریکی هست، هرچه سرما و خستگی است تا سحر از وجودمان رخت بربندد. امشب بیداری را پاس داریم تا فردایی روشن راهی دراز باقیست… شب یلدا مبارک!!!

شب یلدا شد و میلاد خوش ایزدمهر/ زایش نور از این ظلمت تاریک سپهر/ شب یلدا شد و بر سفره دل باده عشق/ رخ معشوقه و مدهوشی دلداده عشق… شب یلدایتان پرستاره و پرخاطره باد!!!

باور به نور و روشنایی است که شام تیره، از دل شب یلدا، جشن مهر و روشنایی به ما هدیه می‌دهد… یلدایتان مبارک!!!

یلدا یعنی بهانه‌ای برای در کنار هم شاد بودن و زندگی یعنی همین بهانه‌های کوچک گذرا. یلداتان مبارک و زندگی‌تان پر از بهانه‌های شاد!!!

شب یلدا ز راه آمد دوباره/ بگیر ای دوست از غم‌ها کناره/ شب شادی و شور و مهربانی است/ زمان همدلی و هم‌زبانی است… یلدایتان مبارک!!!

یلدا یعنی باهم بودن، بهانه‌ای برای خوردن هندوانه تو شب آخر پاییز، یلدا یعنی لذت بردن از جدا کردن یاقوت‌های منظم از پوستش، حافظ را یاد کردن، شاید فرصتی برای آشتی، شاید زنگ هشداری برای دانستن نعمت عمر، یلدا یعنی چسبیدن به شومینه، باریدن مروارید از آسمان، یعنی تداعی یک خاطره با تو بودن در بلندترین شب سال… یلدایت مبارک!!!

دو قدم مانده که پاییز به یغما برود/ این‌همه رنگ قشنگ از کف دنیا برود/ هر که معشوقه برانگیخت گوارایش باد/ دل تنها به چه شوقی پی یلدا برود؟ همکار گرامی یلدا بر شما و خانواده بزرگوارتان مبارک باد!!!

پیام تبریک ‌شب یلدا به دوست صمیمی

پیام تبریک شب یلدا به دوست صمیمی

میان دوستان افتاده‌ای تک/ رخت هندونه، زلفت عین پشمک/ برایت می‌زنم اینک پیامک/ شب یلدای تو ای گل مبارک!!!

بیا ای دل کمی وارونه گردیم/ برای هم بیا دیوونه گردیم/ شب یلدا شده نزدیک ای دوست/ برای هم بیا هندونه گردیم… شب یلدا مبارک!!!

مهم نیست هندونه شب یلدات شیرین نباشه، یا انارات ترش از آب دربیاد، یا کدوتنبلی که بار میذاری بی‌مزه بشه، یا چند تا از گردوهایی که می‌شکونی پوک باشه… مهم اینه که کسی که یلدا رو بهت تبریک بگهJ

یه پاییز دیگم از رفاقتمون گذشت… یلدات مبارک رفیق!!!

دوستان عزیزم تو پاییزی که گذشت. اگه دلتون رو شکوندم، اگه حرفی زدم، اگه برخورد بدی کردم، اگه اذیتتون کردم… بسیار کار خوبی کردم! می‌خواستم بگم تو فصل جدید هم برنامه همینهJ یلداتون مبارک!!!

اندوهت را به برگ‌ها بسپار! واپسین روزهای پاییزت بخیر، دوست چهارفصل من… یلدایت پر از مهربانی!!!

آماده باش. فردا روز بزرگیه، روزی که منتظرش بودی. چشم همه به توئه. خیلی روت حساب کردم فردا شمرده میشی! یلدا مبارک!!!

رفیق روزهای قشنگم! زمستان هم رسی. سردت شد خبرم کن تا برایت بسوزم… بهانه‌های دنیا تو را از یادم نخواهد برد. در قلبم جاری هستی… هفته‌ات پربرف، لبت پرخنده… یلدا مبارک!!!

رفیق زمستون رسید، سردت شد خبرم کن تا برات بسوزم… یلدات مبارک!!!

فصل دو نفره‌ها تموم شد، حالا نوبت ماست رفیق… نوبت ماست که دستامونو بزاریم تو جیبمون و رو جدول خیابونا راه بریم… یلدات مبارک!!!

پیام تبریک ‌شب یلدا به دوست‌دختر

پیام تبریک شب یلدا به دوست دختر

من امشب دارم می‌رم، فکر نکنم دیگه همدیگر رو ببینیم… منو فراموش نکن و به خاطر تمام بدی‌هام منو ببخش… از طرف پاییز:) یلدا مبارک!!!

به‌جای اینکه رز یا پونه باشیم/ برای هم بیا گلخونه باشیم/ نکن تلخی به یمن جشن یلدا/ برای هم بیا هندونه باشیم… یلدات مبارک!!!

یه لقمه نون، یه کاسه ماست، رفاقت بی کم‌وکاست، یه عشق پاک، یه حرف راست، هر چی محبت و وفاست… تو ذات ما آقاهاست! یلدات مبارک!!!

بیا ماه من و یلدای من باش/ شب بارانیه دی‌ماه من باش/ بیا زیباترین مجنون این شب/ یه عمری با من و لیلای من باش… یلدات مبارک عزیزم!!!

کاش می‌شد برای یک‌شب هم که شده هندوانه باشم، همان قسمتش که سهم توست… یلدا مبارک!!!

تو تکی، تو بهترینی، تو تکی… اینم از هندونه شب یلدات. بذارشون تو یخچال خنک شه! یلدا مبارک!!!

سلام، خوبی؟ لطفاً امشب در دسترس باش… آخر پاییزه، جوجه‌ها رو میشمرن! یلدا مبارک!!!

می‌دونی فرق تو با من چیه؟ من رو هر ده سال یک‌بار شمارش می‌کنن ولی تو رو آخر پاییز هرسالJ:)جوجو یلدات مبارک!!!

یلدای بی تو… چه تبریکی! هوم؟؟ یک دقیقه بیشتر دلتنگ بودنم مبارک؟؟؟

دقیقه آخر پاییز، تقویم را معطل می‌کند تا شاید برگردی… یلدا مگر همین نیست؟؟ یلدایت مبارک!!!

پیام تبریک‌ شب یلدا به دوست‌پسر

پیام تبریک شب یلدا به دوست پسر

چل بار بگو: چل تا چل رو چل بار چلوندم و برای چل تا چل بفرست تا شب چله یه خبر چل کننده چلت کنه:) شب چله مبارک!!!

صدای تیک تیک ساعت می‌آید، زمان می‌گذرد و یلدا دست‌های پاییز را در دستان زمستان می‌گذارد. کاش یلدا فکری به حال دست‌های ما می‌کرد…

امسال چه زیباست شب یلدای من طولانی‌ترین شبی که به تو فکر می‌کنم و از یادآوری نگاه پرمهرت شب سیاهم لبریز از نور عشق می‌شود… یلدا مبارک!!!

قیمت پماد سوختگی شب یلدا خیلی خیلی بالا میره. اگه نگرفتی زودتر بخرش شاید هندونه‌ای که گرفتی سفید در بیاد ها… اونوقت لازمت میشه! یلدا مبارک!!!

یلدا شب پیوند دل و خاطره است/ دیدار من و برف لب پنجره است/ یلدا شب هندوانه و فال و غزل/ کار من بی تو ولی یکسره است… یلدات مبارک!!!

یلدا برای من بی‌معناست، وقتی شب و روزم بی تو یلدایی بی پایان است. من تمام عمر چله‌نشین توأم… یلدات مبارک!!!

بیدارمو هر شب برات ترانه میشه حسم/ پاییزم ازاینجا بره تموم نمیشه قصه‌ام/ من عاشقت موندم اگه یادت نمونده اسمم/ عیبی نداره خوب من یلدات مبارک عشقم…

یه بارم نزدیک شب یلدا یکی استوری نکرد، تو شب یلدای منی، دیوونه دوست‌داشتنی، فرداش مردK همین‌الان برام استوریش کن… یلدات مبارک!!!

فال حافظ که بگیرند همه می‌فهمند… کار عاشق فقط ای‌کاش به یلدا نرسد… یلدات مبارک!!!

سلام، روم نشد بهت زنگ بزنم. تو رو خدا برای شب یلدا به کسی قول نده باهات کاردارم. البته با خودت نه با اون صدای نازت. می‌خوام رو وانت داد بزنی هندونه هندونه!!! جبران می‌کنم یلدات مبارک!!!

پیام تبریک‌ شب یلدا مذهبی

پیام تبریک شب یلدا مذهبی

شب یلدا چه قبل و چه بعد از اسلام در فرهنگ ایرانیان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و همواره انگیزه‌ای برای جمع شدن اقوام دور و نزدیک به شمار رفته است. جشن‌هایی که در این شب برگزار می‌شود یک سنت قدیمی است.

شب یلدا قدم آرام بردار/ کمی هم احترام ما نگهدار/ تو می‌بینی ربابم غصه‌دار است/ بنی‌هاشم هنوزم داغدار است/ صدای العطش در گوش مانده/ بدن‌های بی کفن هر گوشه مانده/ شب یلدا تو هم چله‌نشین باش/ سیه‌پوش غم سالار دین باش…

یلدا مگر چیزی جز به انتظار طلوع خورشید نشستن است. دریغ که تاریکی یلدای ما با خورشید بی‌فروغ فردا روشن نمی‌شود و ما همچنان به انتظار نشسته‌ایم و نمی‌دانستیم که باید به انتظار می‌ایستادیم… یلدا مبارک!!!

آهای اونایی که بلندترین شب سال کلی هله هوله می‌خورید… یادتون باشه تابستون باید تو بلندترین روز سال روزه بگیرید. ستاد کوفت کردن شب یلدا… یلدا مبارک!!!

سیاهی پیراهن عزای حسین بلندترین شب یلدای شیعه‌هاست…

شب یلداست مراقب باش خرابت نکند/ غافل از واقعه کرببلایت نکند/ ای که دم میزنی از عشق حسین بن علی/ آنچنان باش که ارباب جوابت نکند…

یلدای ما می‌گذرد با یک هندوانه/ یلدای زینب بود و طعم تازیانه/ یلدای ما باهم نشستن، شب‌نشینی/ یلدای زینب بود و با سر هم‌نشینی/ یلدا چقدر در قوم ما حساس گشته/ وقتی به روی نی سر عباس گشته/ جای که اهل‌بیت پیغمبر اسیرند/ جا دارد عشاق حسین یلدا نگیرند…

پیام تبریک ‌شب یلدا ترکی

پیام تبریک شب یلدا به ترکی

گئجه نیز، قارپیز کیمی شیرین، یاشامینیز، چیلله گئجه سی کیمی اوزون اولسون. چیلله گئجه سی موبارک اولسون.

بو گئجه آلمیشام چیلله قارپیزی، سالمیشام چایدانا یاشیل یارپیزی، هرزادیم وار فقط یوخدو سئوگیلیم، آللاهیم سن یئتیر، من سئون قیزی.

یئنه گلیب دی چیلله، یارا دئدیم کی دینله، قوی بیر اوءپوم من سنی، ووردو اوزومه سیلله.

چیلله گئجه سینده سنه بیر قیرمیزی قارپیز آروزلاییرام، اومودوم وار سئوینج گونلرین بو گئجه تک. اوزون و یاشاییشین برکتلی اولسون. چیلله گئجن موتلو اولسون.

بولودونوز یاغار اولسون، سولارینیز آخار اولسون، اوجاغینیز یانار اولسون، چیلله گئجه نیز موبارک اولسون.

بیر گون اولاجاق، گون چیخاجاق، داریخما، گوللر آچاجاق، یاز گلجک یوردا، داریخما. چیلله گئجه نیز موبارک اولسون.

بهترین پیام تبریک‌ شب یلدا

بهترین پیام تبریک شب یلدا

بلندترین شب سال هم خورشید را ملاقات خواهد کرد و این یعنی بوسه گرم خداوند بر صورت زندگی وقتی همه چیز یخ می‌زند… یلدا مبارک!!!

شما را گر شب یلدا بلنده/ مرا لیست طلبکارا بلنده/ ولی هندونه‌ام در شام یلدا/ سیفیدیش بود چون شیر گاوا/ انارام ترش و گردوهام پوچه/ و چشمان زنم افسوس لوچه/ بود آجیل تلخ و سیب‌ها کال/ و قطعاً می‌شود وارونه‌ام فال!!!

اگر میم مشکلات را برداریم زندگی شیرین می‌شود… برایت هزاران یلدای شکلاتی آرزو دارم. عمرتان طولانی، قلبتان نورانی، یلدا مبارک!!!

مگر می‌شود زندگی مرا به‌هم‌ریخته آفریده باشد خدای دانه‌های انار… یلدا مبارک!!!

آخر پاییز شد، همه دم می‌زنند از شمردن جوجه‌ها. بشمار، تعداد دل‌هایی را که به دست آوردی… بشمار تعداد لبخندهایی که بر لب دوستانت نشاندی… بشمار تعداد اشک‌هایی که از سر شوق و غم ریختی… فصل زردی بود، تو چقدر سبز بودی؟ جوجه‌ها را بعداً باهم می‌شماریم… یلدا مبارک!!!

یادمان باشد با آمدن زمستان، اجاق خاطره‌ها را روشن بگذاریم تا دچار سردی فاصله‌ها نشویم… یلدا مبارک!!!

شب یلدا فقط اونجاش که ملت نیمه گمشده و بچه نداشته و قبولی کنکور و پول یامفت رو از حافظ طلبکارنJ یلداتون مبارک!!!

همه برای یک دقیقه بیشتر شدن یلدا لحظه‌شماری می‌کنند… جز بچه‌های بی‌خانمان که باید یک دقیقه بیشتر بلرزند… خدایا، سرگرم یلدا که شدیم، یک دقیقه را کم کن… یلدایتان مبارک!!!

کلام آخر

در این مقاله از مجله جوان ایرانی پیام تبریک‌ شب یلدا را برای شما جمع‌آوری کردیم. پیشاپیش این شب باستانی و به‌یادماندنی را به شما تبریک می‌گوییم و امیدواریم تاریکی از زندگی‌تان بیرون رفته و نور و روشنایی جایگزین آن گردد. به یاد داشته باشید که حتی باوجود بیماری کرونا سنت‌ها را به فرزندانتان آموزش دهید تا با آن‌ها آشنا شوند. کودکان امروزمان، مردمان ایران‌زمین و والدین فردا هستند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1.5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا