انگیزشی و بهبود فردی

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟

یادگیری سریع زبان انگلیسی موضوعی است که همه ما می‌خواهیم با تکنیک‌ها و ترفندهای مختلف، آن را انجام دهیم. اما برای انجام این کار لازم است حتما از یک مشاور با تجربه کمک بگیرید. در این قسمت با ایران آکسفورد همراه باشید تا تجربیات 15 ساله خود را برای آموزش آسان زبان انگلیسی در کمترین زمان ممکن با شما در میان بگذاریم که می‌تواند در روند یادگیری سریع این مهارت به شما کمک کند.

آموزش زبان انگلیسی

آموزش زبان انگلیسی مهارتی است که برای فراگیری آن، لازم است جنبه‌های مختلفی را در نظر بگیرید. برای آنکه بتوانید سریع‌تر به یادگیری این زبان بپردازید، اولین پیشنهاد ما آن است که بر روی 4 مهارت اصلی زبان انگلیسی تمرکز کنید. این مهارت‌ها برای دریافت امتیاز کامل از آزمون‌های زبان انگلیسی از جمله تافل و آیلتس بسیار ضروری هستند. مهارت‌های چهارگانه در یادگیری سریع زبان انگلیسی عبارتند از:

  • مهارت صحبت کردن یا Speaking: مهم‌ترین ثمره تجربه یک آموزش زبان مناسب، روان صحبت کردن است. اگر به یک کشور خارجی بروید، ظاهر شما اولین نشانه و سخنی که بر زبان می‌آورید، دومین و مهم‌ترین چیزی است که با آن قضاوت می‌شوید. اگر می‌خواهید در یک کشور خارجی پیشرفت کنید، باید آنقدر در یادگیری سریع زبان انگلیسی مهارت بیابید تا بدون لهجه، لکنت، توقف و فراموشی، حرف خود را بیان کنید.
  • ·          مهارت شنیداری یا Listening: دومین مورد مهمی که در آموزش زبان انگلیسی باید به مهارت‌های آن دست یابید، تقویت قوه شنیداری است. این بخش آنقدر مهم است که می‌تواند به شما کمک کند تا روند یادگیری یک علم یا فعالیت عملی را راحت‌تر و سریع‌تر بیاموزید. همچنین شما می‌توانید به خوبی با دیگران تعامل کنید و تمام حرف‌های آنها را درک نمایید.
  • مهارت نگارشی یا Writing: پس از دو مورد بالا، توانایی شما در نگارش به زبان مقصد نیز مهم است. نحوه یادگیری سریع انگلیسی در این بخش، نیاز به تکرار و تمرین مداوم دارد. چراکه شما مدام باید با لغات جدید، جملات و گرامرها آن را تقویت کنید.
  • مهارت خواندن یا Reading: برای آنکه صفر تا صد آموزش سریع انگلیسی را داشته باشید، قدم بعدی آن است که بتوانید از دانش خود برای درک و فهم مطالب استفاده کنید. در این صورت به راحتی می‌توانید در خیابان‌ها قدم بزنید، راهنماها و علائم شهری را بخوانید، در هنگام خرید، کاتالوگ‌ها و راهنماهای وسایل و نحوه استفاده از آنها را مطالعه کنید و از پس فعالیت‌های درسی و عادی خود بر بیایید.
چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟

چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟

همانطور که در ابتدای مقاله گفتیم، برای یادگیری سریع زبان انگلیسی لازم است از یک مشاور استفاده کنید. با توجه به تجربه‌ای که این دسته از افراد در رهبری و هدایت انسان‌های مختلف کسب‌ کرده‌اند، می‌توانید بهترین روش یادگیری سریع زبان انگلیسی را فر ابگیرید. از جمله نکاتی که برای تسریع در آموزش زبا انگلیسی می‌توان به آنها اشاره کرد باید گفت:

  • زمان کافی اختصاص دهید: برای آنکه بتوانید انگلیسی را با سرعت بالاتری یاد بگیرید، یک تایم زمانی برای آن درنظر داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند تا روند یادگیری را به صورت پیوسته رعایت کنید. این یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید آن را درنظر بگیرید. چراکه یادگیری مداوم یک مهارت به خصوص زبان، می‌تواند آن را در ضمیر ناخودآگاه شما در اولویت بالاتر قرار داده و سریع‌تر دریافت کند.
  • خود را به چالش بکشید: دومین نکته مهمی که می‌تواند در یادگیری سریع زبان انگلیسی موثر باشد، چالشی کردن آن است. به طور مثال شما می‌توانید هر شب یک تایم را برای تماشای فیلم و سریال‌های انگلیسی زبان اختصاص دهید. پیشنهاد ما مشاهده سریال Friends است که در طی 10 فصل (235 قسمت) در سال‌های 1994 – 2004 ضبط شده است. اگر مبتدی هستید، آن را با زیرنویس فارسی-انگلیسی و اگر سطح بالایی دارید، با مشاهده آن بدون زیرنویس، قوه شنیداری خود را تقویت کنید.
  • از امکانات کمکی استفاده کنید: شما می‌توانید از ظرفیت‌هایی که به صورت رایگان یا با یک هزینه کم ارائه شده است، برای یادگیری سریع زبان انگلیسی استفاده کنید. از جمله این موارد می‌توان به اپلیکیشن‌ها، کتاب‌ها، داکیومنت‌ها و کتاب‌های الکترونیکی و غیره اشاره کرد.

آشنایی با بهترین منابع یادگیری سریع زبان انگلیسی

حال برای آشنایی با این برنامه‌ها و امکانات کمکی که می‌تواند منجر به آموزش آسان زبان انگلیسی شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • اپلیکیشن‌های موبایل: استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل می‌تواند در هر مکان یا زمانی به شما امکان استفاده را بدهند که این کار می‌تواند در یادگیری سریع زبان انگلیسی موثر باشد. به عنوان مثال می‌توان به برنامه‌های Doulingo، HelloTalk Rosetta Stone,، Hello English: Learn English، Babbel و نیز FluentU اشاره کرد.
  • فیلم‌ها و سریال‌ها: همانطور که اشاره کردیم، تماشای فیلم‌ها و سریال‌ها می‌تواند در افزایش قدرت یادگیری زبان انگلیسی شما بسیار موثر باشد. در این خصوص می‌توان به سریال‌هایی مانند Friends، How I met your mother، Malcolm in the Middle، The simpsons، Harry Potter، و نیز The King’s Speech.
  • کلاس‌های آموزشی‌: شاید در میان تمام این موارد، بهترین و ایده‌آل‌ترین گزینه، شرکت در کلاس‌های آموزشی است که شما را قادر می‌سازد تا اقدام به یادگیری سریع زبان انگلیسی کنید. پیشنهاد ما آن است که برای شرکت در یک کلاس آموزش زبان انگلیسی، نگاهی به برنامه‌های کلاسی ایران آکسفورد داشته باشید.
  • بهترین منابع آموزش زبان انگلیسی (خودخوان): اگر قصد دارید تا به صورت خودخوان برای یادگیری زبان انگلیسی اقدام کنید، پیروی از یک سری منابع انگلیسی خوب می‌تواند مسیر شما را هموار‌تر کند. در این حالت می‌توان به کتاب‌هایی مانند سری تاپ ناچ یا آمریکن انگلیش فایل، کتاب‌های English Grammar in use ، کتاب‌های Tactics for listening، کتاب 504 و oxford word skills و نیز کتاب‌های inside reading اشاره نمود.
بهترین منابع یادگیری سریع زبان انگلیسی

ترفندهای یادگیری سریع زبان انگلیسی

در انتها همچنین می‌توان راجع به تکنیک‌ها و ترفندهایی که می‌تواند برای یادگیری سریع زبان انگلیسی به کار برده شود، چند نمونه را بیان کرد که عبارتند از:

  • افزایش کیفیت کار: تا حد ممکن تلاش کنید تا آموزش زبان انگلیسی را با کیفیت بالا انجام دهید. برای انجام این کار، بهترین اوقات روز را به آن اختصاص دهید. به طور مثال، یادگیری در ساعات اولیه روز می‌تواند بسیار مناسب و گیرا باشد.
  • دوری از حواس پرتی: تمامی عواملی که منجر به حواس پرتی شما می‌شوند را از محدود بصری خود دور کنید. این وسایل می‌توانند موبایل، کامپیوتر، تبلت، هندزفری و غیره باشند. اگر نمی‌توانید این کار را بکنید، بهتر است بازه‌های زمانی را برای خود درنظر بگیرید تا حداقل در این زمان‌ها در مطالعه خود بدون مزاحمت عمیق شوید.
  • نکته برداری: اگر می‌خواهید محتوای آموزشی به سرعت در ذهن شما وارد شود و باقی بماند، آنها را یادداشت کنید. این کار در حین مطالعه به شما کمک می‌کند تا مطلب را بهتر درک کرده و در زمان بعد از کلاس نیز می‌تواند آنها را در ذهن شما تثبیت کند.
  • استفاده صحیح از اوقات فراغت: مورد دیگری که می‌تواند برای یادگیری سریع زبان انگلیسی توصیه شود، استفاده صحیح از اوقات فراغت است. در این حالت پیشنهاد می‌کنیم اوقات تفریح خود در طول روز را با تماشای فعالیت‌هایی که انرژی کمتری از شما می‌گیرند پر کنید. این کار می‌تواند با گوش دادن به پادکست‌های زبان انگلیسی، تماشای فیلم‌ها و سریال‌های زبان اصلی، بازی‌ها و تفریحات همراه با مکالمات و نوشتار انگلیسی همراه باشد.
  • مکالمه با انسان‌های دیگر: مشاهدات تجربی نشان داده است که مکالمه و یادگیری زبان در محیط های زنده با افراد Native می‌تواند تا چندین برابر قدرت یادگیری را افزایش دهد. بنابراین خود را در معرض مکالمه و رابطه با آنها قرار دهید.
  • تمرین، تمرین، تمرین: در انتها نیز توصیه می‌کنیم همواره مطالب جدید و قدیمی را با تمرین و تکرار، امتحان و آزمون، روخوانی و محک دانسته‌ها و حفظیات خود، تقویت کنید.
ترفندهای یادگیری سریع زبان انگلیسی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. یعنی یکی از ارزوهای من اینه که بتونم زبان یادبگیرم
    اما هروقت میرم سراغش بعد دو روز قطعا ولش میکنم
    نمیدونم چه مرگمه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا