بیوگرافی و زندگی نامهفرهنگ و هنر

کیت میدلتون کیست؟ (زندگی شاهدخت ولز)

کیت میدلتون کیست؟ بیوگرافی پرنسس مد جهان

کاترین، پرنسس ولز، معروف به کیت میدلتون، در سال 2011 با شاهزاده ویلیام ازدواج کرد. او مادر پرنس جورج، پرنسس شارلوت و شاهزاده لوئیس است. در این اواخر شاهزاده خانم ولز فاش کرد که تحت درمان سرطان است. تا انتها همراه ما باشید تا با زندگی شاهزاده بیشتر آشنا شویم و ببینیم کیت میدلتون کیست؟

بیوگرافی کیت میدلتون

کیت میدلتون با نام رسمی کاترین، پرنسس ولز در 9 ژانویه 1982 در ریدینگ انگلستان به دنیا آمد. والدین او مایکل و کارول میدلتون هستند. خواهر کوچک‌تر او پیپا میدلتون و برادر کوچک‌ترش جیمز نام دارد.
از طرف مادرش، کیت از طبقه کارگر مشخصاً معدنچیان و سازندگان زغال سنگ است. مادربزرگ مادری او، دوروتی گلداسمیت، فرزندانش را به سمت بالا سوق داد. در نتیجه، مادر کیت میزبان یک شرکت هواپیمایی شد . در آن زمان، شغلی بسیار پر زرق و برق به حساب می آمد.

کارش در بریتیش ایرویز بود که کارول با مایکل میدلتون، اعزام‌کننده خطوط هوایی که خانواده ثروتمندش اهل لیدز هستند و با اشراف بریتانیایی ارتباط دارد، آشنا شد. این زوج خیلی زود ازدواج کردند.

در سال 1987، والدین او یک شرکت کالای مهمانی را برای سفارش پستی تأسیس کردند. این تجارت با موفقیت غافلگیرکننده ای همراه بود و در نهایت خانواده میدلتون را به چند میلیونر تبدیل کرد. 

کیت در مدارس شبانه‌روزی انحصاری از جمله مدرسه آمادگی سنت اندرو، داون هاوس و کالج مارلبورو شرکت کرد. کیت مدرسه شبانه‌روزی را در 14 سالگی به دلیل قلدری و تمسخر دانش‌آموزان دیگر ترک کرد.

در اولین روز او در مارلبورو، برخی از پسران بداخلاقی شروع به رتبه‌بندی دانش‌آموزان ورودی بر اساس جذابیت و شخصیت کردند. 

آن‌ها به میدلتون نمره دو از 10 دادند. علی‌رغم ناکامی‌های اولیه، او در تحصیلات خود خوب عمل کرد و 11 آزمون GCSE و سه امتحان سطح A را گذراند.

آشنایی شاهزاده ویلیام و کیت میدلتون

میدلتون با پرنس ویلیام در دانشگاه سنت اندروز در فایف اسکاتلند ملاقات کرد، زمانی بود که او در سال 2001 دانشجو شد. این دو خیلی زود با هم دوست شدند. درحالی‌که آن‌ها اغلب صبحانه را با هم می‌خوردند و با هم به کلاس می‌رفتند، اما در ابتدا علاقه‌ای عاشقانه به یکدیگر نداشتند. 

عاشقانه سلطنتی

در مارس 2002، میدلتون در یک نمایشگاه مد منحصر به فرد برای جمع آوری کمک مالی با لباسی آشکار ظاهر شد. ویلیام نیز در مراسم خیریه حضور داشت و به روشی جدید شیفته و علاقه مند به کیت شد. 

در پایان ترم تحصیلی سال 2002، دوست پسر میدلتون فارغ التحصیل شد و این زوج به خاطر دوری از هم جدا شدند.  میدلتون و چند تن از دوستانش که به تازگی مجرد شده و وارد سال دوم شده‌اند، دعوت شده‌اند تا با ویلیام در یک آپارتمان شریک شوند، فضایی که به آن‌ها اجازه می‌دهد تا روابط عاشقانه‌شان شکوفا شود.

در ابتدا، زندگی میدلتون تغییر چندانی نکرد. این زوج بیشتر به دلیل بی‌اعتمادی شدید شاهزاده به مطبوعات، رابطه خود را مخفی نگه داشتند. هر دو توافق کردند که در مکان های عمومی دست هم را نگیرند یا در مهمانی ها با هم دیده نشوند.

اما در سال 2004، کیت هنگامی که در سفر اسکی خانواده سلطنتی بود توسط عکاسان دستگیر شد. رابطه او با ویلیام موضوع مورد بررسی شدید قرار گرفت و تا سال 2005، او یکی از محبوب ترین خبرهای روزنامه ها شد. آن دو با هم در آن تابستان فارغ التحصیل شدند و میدلتون مدرک ممتازی در تاریخ هنر گرفت.

عاشقانه سلطنتی ویلیام و کیت

جدایی کیت و ویلیام

در آوریل 2007، میدلتون و ویلیام از هم جدا شدند. ظاهراً ویلیام که از طرف خانواده سلطنتی تحت فشار قرار گرفته بود تا از میدلتون خواستگاری کند یا اجازه دهد زندگی خود را ادامه دهد، ظاهراً رابطه پنج ساله این زوج قطع شد.

بااین‌حال، گزارش رسانه‌ها خلاف این را بیان کردند، زیرا میدلتون تنها چند ماه بعد در چندین رویداد سلطنتی به همراهی شاهزاده دیده شد. شایعات دیگر حاکی از زندگی مشترک این زوج بود. هر دو طرف این شایعات را تکذیب کردند.

اعلام نامزدی کیت و ویلیام

در 16 نوامبر 2010، میدلتون و ویلیام نامزدی خود را اعلام کردند. شاهزاده در طول تعطیلات خود او را خواستگاری کرد و حلقه نامزدی مادرش پرنسس دایانا  را به کیت هدیه داد .

این انگشتر که توسط جواهرساز تاج گارارد ساخته شده است، دارای یک یاقوت کبود بیضی‌شکل 12 قیراطی از طلای سفید است که توسط 14 الماس احاطه شده است. 

بر اساس گزارش‌ها، این حلقه از سنجاق‌سینه‌ای ساخته شده که در سال 1840 برای شاهزاده آلبرت به‌عنوان هدیه عروسی برای ملکه ویکتوریا ساخته شده است، که او در روز عروسی خود به‌عنوان اکسسوری آبی استفاده نماید.

این زوج سپس اعلام کردند که قصد دارند پس از ازدواجشان در شمال ولز، جایی که ویلیام با نیروی هوایی سلطنتی مستقر بود، زندگی کنند.

عروسی سلطنتی با شاهزاده ویلیام

کیت و پرنس ویلیام در 29 آوریل 2011 در کلیسای وست مینستر لندن ازدواج کردند. او لباسی را پوشید که توسط سارا برتون طراحی شده بود، واقعیتی که تا روز بزرگ یک راز کاملا محافظت شده باقی ماند.

 کیت همچنین یک تاج که ملکه مادر از همسرش، پادشاه جورج ششم، در سال 1936 دریافت کرد، پوشید. کمی قبل از عروسی، ملکه الیزابت دوم به میدلتون لقب کاترین، اعلیحضرت سلطنتی دوشس کمبریج را اعطا کرد.

طبق گزارش‌ها، مراسم عروسی نزدیک به 34 میلیون دلار هزینه داشته است که 32 میلیون دلار آن برای امنیت بوده است و 23 میلیون نفر این مراسم را به صورت زنده از تلویزیون تماشا کردند.

فرزندان کیت و ویلیام

  • شاهزاده جورج: در 22 ژوئیه 2013، در ساعت 4:24 بعد از ظهر به وقت محلی، کیت پسر بزرگ خود، شاهزاده جورج الکساندر لوئیس کمبریج را به دنیا آورد که وزن آن 8 پوند و 6 اونس (حدودا 3 کیلو 798 گرم) بود. در حال حاضر، شاهزاده جورج پس از پدرش، ویلیام، در ردیف دوم تاج و تخت بریتانیا قرار دارد.
  • پرنسس شارلوت: در 2 مه 2015، کیت دختری به نام پرنسس شارلوت الیزابت دیانا، با وزن 8 پوند، 3 اونس (حدودا 3 کیلو 713 گرم) ، در ساعت 8:34 صبح به وقت محلی در بیمارستان سنت مری به دنیا آورد. بارداری دوم کیت در سپتامبر 2014 اعلام شد. شارلوت پنجمین نوه ملکه الیزابت دوم بود و بعد از پدرش ویلیام و برادرش، شاهزاده جورج، سومین نفر در صف تاج و تخت است. تغییر اخیر در قوانین جانشینی، ترتیب تولد را بر جنسیت ترجیح می دهد و به شارلوت اجازه می دهد یک نقطه جلوتر از شاهزاده لوئیس باقی بماند.
  • شاهزاده لوئیس: در 23 آوریل 2018، شاهزاده لوئیس آرتور چارلز با وزن 8 پوند و 7 اونس (حدودا 3 کیلو 826 گرم)  در ساعت 11:01 صبح به وقت محلی در بیمارستان سنت مری به دنیا آمد. شاهزاده لوئیس پس از شاهزاده ویلیام، شاهزاده جورج و پرنسس شارلوت چهارمین در صف تاج و تخت است.
کیت میدلتون کیست؟
فرزندان کیت و ویلیام

مشاغل کیت میدلتون

در حال حاضر شغل تمام‌وقت کیت به‌عنوان پرنسس ولز است، در واقع عنوان سلطنتی او از سپتامبر 2022. بااین‌حال، قبل از ازدواج با ویلیام و پس از فارغ التحصیلی از کالج، او در کارهای دیگری تلاش کرد.

یافتن شغل مناسب به‌عنوان دوست‌دختر شاهزاده دشوار بود. در نوامبر 2006، میدلتون سرانجام موقعیت قابل قبولی به‌عنوان دستیار خریدار لوازم جانبی در فروشگاه لباس زنجیره ای بریتانیایی Jigsaw در لندن پیدا کرد. بعداً گزارش شد که او شرکت را ترک کرد تا در رشته عکاسی پرتره تحصیل کند.

در سال 2010، فاش شد که میدلتون به همراه برادرش جیمز، که شرکت کیک کیت را اداره می‌کرد، روی برنامه‌هایی برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار نانوایی جدید کار می‌کرد. هدف این تجارت تشویق بچه ها به آشپزی و آسان کردن پخت کیک مهمانی بود.
جنجال تابلوئید برهنه

کیت در سپتامبر 2012 زمانی که عکس‌های او در حال آفتاب گرفتن زمانی که برهنه بود در جنوب فرانسه توسط مجله فرانسوی Closer منتشر شد و این عکس‌ها خبرساز شد . بلافاصله پس از آن، عکس‌ها در نشریات در ایرلند و ایتالیا تکثیر شدند.

به‌محض انتشار اخبار در مورد عکس‌ها در Closer ، خانواده سلطنتی بریتانیا درگیر یک نبرد قانونی برای به‌دست‌آوردن حقوق عکس‌ها شدند، به این امید که دیگر نشریات از چاپ آن‌ها جلوگیری کنند. 

در 18 سپتامبر 2012، خانواده سلطنتی حق چاپ خود را در دادگاه به دست آوردند. به گزارش LA Times، یک قاضی به مجله فرانسوی دستور داد تا عکس‌ها را ظرف 24 ساعت پس از تصمیم دادگاه تحویل دهد.

  Closer با جریمه روزانه 13000 دلاری و همچنین جریمه برای هر گونه چاپ مجدد عکس‌ها، در صورت عدم رعایت جدول زمانی 24 ساعته روبه رو شد.

بنیاد و مدافع سلامت روان

از طریق چیزی که اکنون به‌عنوان بنیاد سلطنتی شاهزاده و پرنسس ولز شناخته می‌شود، کیت با همسرش و برادرشوهرش شاهزاده هری همکاری کرد تا ابتکار Heads Together را برای افزایش آگاهی در مورد مسائل بهداشت روانی تشکیل دهند. 

در ژانویه 2018، آن‌ها راه اندازی یک وب سایت را اعلام کردند که برای ارائه منابع برای معلمان و مدارسی که به دنبال کمک در آن زمینه هستند طراحی شده است.

در آوریل 2020، پس از شیوع ویروس کرونا جدید، کیت و ویلیام متعهد شدند که از بنیاد خود برای حمایت از پاسخ دهندگان خط مقدم و خانواده ها در طول بحران بهداشتی استفاده کنند.

جراحی شکم و تشخیص سرطان

شاهزاده خانم ولز پس از انجام موفقیت‌آمیز عمل جراحی شکمی برنامه‌ریزی‌شده در 16 ژانویه 2024 در لندن به مدت 13 روز در بیمارستان بستری شد. 

کاخ کنزینگتون روز بعد بیانیه‌ای منتشر کرد که کیت بعد از عید پاک به وظایف عمومی باز نخواهد گشت. او امیدوار است که عموم مردم تمایل او به حفظ هر چه بیشتر عادی بودن را برای فرزندانش درک کنند و او آرزو می‌کند که اطلاعات پزشکی شخصی او خصوصی بماند.

علی‌رغم این اطلاعیه، غیبت شاهزاده ولز باعث خشم در فضای مجازی شد؛ زیرا طرف‌داران سلطنتی همچنان در مورد اینکه جراحی شکم او برای چه بوده و چرا او برای مدت طولانی از کانون توجهات خارج بوده است.

بیماری کیت میدلتون

دلیل غیبت کیت میدلتون

عکاسان و خبرنگاران از زمان آخرین حضور عمومی‌اش در روز کریسمس 2023، تنها دو بار از شاهزاده خانم عکس گرفت. کیت در اوایل ماه مارس با مادرش در ماشین دیده شد و سپس در 11 مارس با شاهزاده ویلیام از قلعه ویندزور خارج شد.

در همان روز، او یک عذرخواهی شخصی نادر صادر کرد. برای ویرایش عکسی با فرزندانش که کاخ کنزینگتون به‌افتخار روز مادر در بریتانیا منتشر کرده بود. 
در 22 مارس، کیت با ویدئوی کوتاهی که در شبکه اجتماعی X به اشتراک گذاشته شد، به گمانه‌زنی‌ها درباره محل اختفای خود پایان داد.

او گفت: در زمان عمل جراحی من تصور می‌شد که وضعیت من غیر سرطانی است. بااین‌حال، آزمایش‌های بعد از عمل نشان داد که سرطان وجود دارد. او فاش کرد که در مراحل اولیه شیمی‌درمانی پیشگیرانه برای نوع نامشخص سرطان خود است.

زمان برگشت کیت به کار سلطنتی

با توجه به درمان مداوم او، کاخ کنزینگتون در ماه مارس اعلام کرد که شاهزاده خانم زمانی به وظایف رسمی خود باز خواهد گشت که توسط تیم پزشکی خود مجوز انجام این کار را بگیرد.

شاهزاده ویلیام برای مدت کوتاهی وظایف عمومی خود را در طول بستری شدن همسرش در بیمارستان و بهبودی اولیه جراحی به حالت تعلیق درآورد. 

کیت گفت: این یک شوک بزرگ بود، و من و ویلیام هر کاری که می‌توانیم انجام داده‌ایم تا به‌خاطر خانواده جوانمان این موضوع را به طور خصوصی پردازش و مدیریت کنیم.

 اما این کار زمان‌بر است. بهبودی بعد از عمل جراحی بزرگ برای شروع درمانم طول کشید. اما مهمتر از همه، زمان زیادی از ما گرفته است تا همه چیز را به فرزندانمان به شیوه‌ای مناسب توضیح دهیم و به آن‌ها اطمینان دهیم که حالم خوب است.

کیت گفت که حالش خوب است و هر روز قوی‌تر می‌شود؛ اما زمان، فضا و حریم خصوصی تا زمانی که درمانم را کامل می‌کنم می‌خواهد.

او دومین عضو خانواده سلطنتی بریتانیا است که در سال جاری به سرطان مبتلا شده. کاخ باکینگهام در 5 فوریه اعلام کرد که پادشاه چارلز سوم  نیز به این بیماری مبتلا است. طبق گزارشات شاهزاده خانم تا زمانی که تیم پزشکی او اجازه انجام این کار را ندهد به وظایف رسمی خود بازنخواهد گشت.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا