مهارت های زندگی

رفع لک اتو از روی لباس با چندین روش ساده

چگونه لک اتو را از روی لباس پاک کنیم؟

در برخی از مواقع ممکن است هنگام اتو کردن جای آن بر روی لباس بماند. اگر بافت لباس شما آسیب ندیده باشد، جای امیدواری وجود دارد. با ما در این مقاله از جوان ایرانی همراه باشید تا بتوانید لکه اتو را به طور کامل از روی لباس خود از بین ببرید.

 

از بین بردن لکه اتو از روی لباس

در مرحله اول باید میزان آسیب دیدگی بافت لباس را تشخیص دهید، اگر بافت آن زیاد و بیش از حد آسیب ندیده باشد، راهکارهایی که در ادامه این مقاله بحث می‌شود را به کار گیرید.

استفاده از نور آفتاب

اگر لباس شما هنگام اتو دچار لک شد، آن را بشویید و در هوای آزاد زیر نور آفتاب گذاشته تا خشک شود. در این صورت مشاهده خواهید کرد که لکه لباس کمرنگ شده است.

استفاده از مایع شوینده

اگر لباس شما هنگام اتو دچار لک شد، ابتدا آن را با آب گرم بشویید و سپس مایع شستشو یا پودر لباسشویی بر روی لباس قرار داد و اجازه دهید تا یک ساعت بماند. سپس به آرامی آن را بشویید. اگر لک به بافت لباس نفوذ زیادی نکرده باشد معمولاً از بین می‌رود.

استفاده از وایتکس و سفید کننده

اگر وایتکس برای لباس شما ضرر ندارد، می‌توانید از آن استفاده کنید. اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه پارچه در وایتکس بماند سپس آن را شستشو دهید. خواهید دید که لک لباس شما کاملاً از بین رفته است.

پر اکسید هیدروژن

لباس را بر روی سطح صاف پهن کرده و سپس روی لکه‌ای که بر اثر اتو ایجاد شده یک پارچه آغشته به پراکسید هیدروژن بیندازید، سپس یک پارچه خشک و تمیز روی این پاچه قرار دهید و اتو کنید. مشاهده می‌کنید که لکه به طور کامل از بین می‌رود. دقت کنید اگر پارچه شما رنگی است ابتدا این محلول را در درزهای آن امتحان کنید تا متوجه شوید که تغییر رنگ می‌دهد یا خیر.

این محلول را به راحتی از داروخانه می‌توانید تهیه کنید.

استفاده از آب‌لیمو

اگر لباسی که دچار لک ناشی از اتو شده است و ابریشمی، پشمی یا جنس‌هایی مانند این را ندارد، می‌توانید از آبلیمو برای برطرف کردن لک آن استفاده کنید. لیمو ترش تازه را برش داده و آن را فشار داده تا آب آن در مناطق حاوی لک پخش شود. سپس  به مدت ۱۵ الی ۳۰ دقیقه پارچه در آب گرم قرار داده و آن را در بیاورید و شستشو دهید.

استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید برای از بین بردن سوختگی ناشی از اتو بسیار مفید است. شما عزیزان می‌توانید یک اسفنج و یا پارچه نرم را درون سرکه فرو برده، تا به خوبی با سرکه آغشته شود. دقت کنید ۱۰ الی ۱۵ دقیقه سرکه سفید بر روی لباس باقی بماند، سپس با آب سرد شستشو دهید.

پارچه را در زیر آب گرم بگیرید

به‌محض اینکه پارچه شما دچار لک ناشی از سوختگی شد، آن را در زیر آب گرم شستشو داده، در این صورت لکه‌های کم عمق از بین می‌رود. اگر سوختگی لباس، عمق زیادی داشته باشد با شستشوی آن متوجه خواهید شد که عمق آن چقدر است و نسبت به برطرف کردن آن اقدام خواهید کرد.

در ماشین لباسشویی بیندازید

اگر بر روی لباس شما هنگام اتو لک ایجاد شد و یا کمی سوخت، توسط راهکارهای موجود در این مقاله از جوان ایرانی آن را برطرف کرده و سپس لباس را در ماشین لباسشویی با دور ملایم بیندازید تا لکه به طور کامل از بین برود.

از پارچه محافظ استفاده کنید

اگر لباس شما بسیار ظریف است، حتماً قبل از اتو کردن بر روی آن یک پارچه تمیز بکشید، سپس روی آن پارچه اتو بکشید. اگر لباس شما چروک است، می‌توانید مقداری آب سرد روی پارچه اسپری کرده، سپس اتو کنید تا چروک‌های آن به راحتی باز شود.

استفاده از بخار اتو

یکی دیگر از روش‌های ساده برای از بین بردن لک اتو استفاده از بخار آن است. فقط مراقب باشید اتو با لباس برخورد نداشته باشد، سپس بخار آن را اعمال کنید. بخار اتو باعث می‌شود که پارچه شما شل شده و در نتیجه لکه آن ساده‌تر از بین برود. سپس لباس را شسته و اجازه دهید در هوای آزاد خشک شود.

پیاز سفید برای از بین بردن لکه اتو

ابتدا پیاز را برش بدهید، سپس  پارچه را با آب پیاز مخلوط کنید. از سمتی که برش داده شده است، روی پارچه قرار دهید و اجازه دهید دو الی سه ساعت بماند و سپس با مایع شوینده و در هوای آزاد خشک کنید. شاهد خواهید بود که لکه لباس ناشی از اتو برطرف خواهد شد.

 

انواع لباس بارداری را در این مقاله مشاهده کنید:

انواع لباس بارداری

جلوگیری از برق افتادن لباس در اثر اتو

برای جلوگیری از برق افتادن لباس، حتماً قبل از اتو کردن، لباس خود را پشت و رو کرده و یک پارچه نازک روی آن بیندازید. دقت کنید که برای اتو کشیدن صبر و حوصله کافی داشته و به آرامی این کار را انجام دهید تا روی لباس شما برق نیفتد.

شما عزیزان باید بدانید که هر چه لباس‌ها تیره و مشکی‌تر باشند، در هنگام اتو کردن زودتر ممکن است برق بیفتد.

اگر لباس شما پشمی نیست، از مخلوط آب آمونیاک و الکل استفاده کنید. سپس روی پارچه برق افتاده بکشید.

همچنین برای لباس‌های مشکی می‌توانید سرکه را بجوشانید، بر روی جای لک ریخته و کمی اتو بکشید. همچنین می‌توانید سرکه را با آب مخلوط کرده سپس فرچه یا برس را درون آن گذاشته تا خیس شود و سپس روی لباس بکشید.

اگر لباس شما سفید است می‌توانید از آب اکسیژنه استفاده کنید. ابتدا یک پارچه را درون این محلول قرار داده و سپس روی لباسی که برق افتاده قرار دهید و سپس اتو بکشید.

 

سخن پایانی

فراموش نکنید که حتماً هنگام اتو کشیدن کف آن را نگاه کنید، اگر کثیف است حتماً با خمیردندان تمیز کنید. پس از اتمام کار نیز آب اتو را کامل خارج کنید.

اگر لباس شما در اثر اتو سوراخ و یا پاره شود دیگر با روش‌های معمول برطرف نمی‌شود و باید وصله کرد و یا آن را دوخت.

هرگونه نظر و یا پیشنهادی دارید در انتهای مقاله بخش دیدگاه ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا