ترفند

ایده هایی برای ست کردن کیف و کفش با لباس

اگر بخواهیم یکی از علاقه مندی‌های مشترک افراد در سر تا سر این کره خاکی را نام ببریم، می‌توان گفت که استایل زیبا یکی از علاقه‌ مندی‌های همه افراد است. امروزه افراد زیادی تمایل دارند تا استایلی شیک و به یاد ماندنی داشته باشند؛ به طوری که هر کجا پا می‌گذارند از دید دیگران زیبا و جذاب به نظر بیایند. همه ما استایل‌های اسپرت، مجلسی، رسمی و … بسیار شیکی را این‌ روزها در شبکه‌های اجتماعی نظیر تیک تاک و یا پینترست می‌بینیم که قصد داریم شبیه آن‌ها باشیم. برای داشتن چنین استایلی، باید قوانین کلی در خصوص مد و لباس را بدانید. با پایبندی به این اصول و قوانین، فرقی نمی‌کند که قصد رفتن به کجا را دارید؛ قطعا استایل شما در بین بهترین‌ها به شمار خواهد رفت. یکی از مهم‌ترین اصولی که باید بدانید، اصول ست کردن کیف و کفش با لباس است. کفش و کیف، به خصوص کفش، به عنوان بخش‌هایی جدا نشدنی از استایل هر یک از ما، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند و انتخاب اشتباه هرکدام می‌تواند ضرری غیر قابل جبران به آنچه اصطلاحا تیپ می‌نامیم، وارد کند. حال که با اهمیت آشنایی با اصول ست کردن کیف و کفش با لباس آشنا شده اید، خوب است تا با ادامه مطلب همراه ما باشید‌.

ایده هایی برای ست کردن کیف و کفش با لباس

قوانین کلی در خصوص ست کردن کیف و کفش با لباس

پیش از پرداختن به جزئیات و توصیه‌های ریز در خصوص روش‌های ست کردن کیف و کفش برای خانم‌ ها، بهتر است به شرح چندین قانون کلی در این باره بپردازیم‌‌؛ قوانینی که پایبندی به آن‌ها نه تنها توصیه شده، بلکه لازم است.

یکپارچه نباشید

یکپارچه بودن در اینجا به این معنی است که از سر تا پا به یک شکل نباشید. به عنوان مثال در نظر بگیرید خانمی برای ست کردن کیف و کفش با لباس برای مجلسی، یک لباس مجلسی طرح‌دار، پر زرق و برق و به شدت براق را با کیف و کفشی مشابه ست می‌کند؛ این‌کار به شدت اشتباه است. حتی اگر بخواهید ستاره مجلس باشید نیز پوشیدن لباسی پر زرق و برق با کیف و کفشی مشابه، استایل شما را مضحک و خنده‌دار می‌کند. برای چنین لباسی، بهتر است کیف و کفشی بسیارساده را در نظر بگیرید تا تعادل رعایت شود.

از طرفی دیگر، مواظب باشید که از آن‌ طرف بوم نیز نیفتید. برای یک لباس ساده، بدون طرح و زرق و برق، پوشیدن کیف و کفشی ساده یک ضرر اساسی به استایل شماست. به عنوان مثال با یک کت و شلوار مجلسی ساده، کیف و کفشی دارای طرح و نقش انتخاب خوبی است‌.

ست کردن کیف و کفش با لباس همیشه لازم نیست

گرچه ست کردن کیف و کفش با لباس یک انتخاب خوب است؛ اما لازم نیست همیشه این‌کار را انجام دهید. شما می‌توانید علاوه بر لباس، کیف و کفش خود را اکسسوری، رنگ موها و یا حتی میکاپ خود ست کنید. این مثال را در خصوص ست کردن اکسسوری با کیف و کفش در نظر بگیرید؛ یک لباس مجلسی قرمز رنگ که قصد دارید زیورآلات  بدلیجات و اکسسوری‌های طلایی رنگ با آن بپوشید. بدون شک انتخاب یک جفت کیف و کفش طلایی رنگ در چنین شرایطی به شدت انتخاب خوبی خواهد بود.

ایده هایی برای ست کردن کیف و کفش با لباس

ست کردن کیف و کفش با لباس، در طیف رنگی مشابه

اینکه تصمیم بگیرید کیف و کفش زنانه همرنگ با بخشی از لباس خود خریداری نمایید، انتخابی معمول است که در بسیاری از مواقع بهترین انتخاب نیز به شمار می‌آید. اما لازم نیست که از لحاظ درجه روشنی و یا تیرگی نیز دقیقا و کاملا همرنگ لباس باشند. یکی از قوانین نانوشته در استایل بسیاری از سلبریتی‌ها و مدل‌ها، تیره‌تر بودن رنگ کیف و کفش نسبت به لباس است. این‌کار سبب می‌شوند بتوانید یک ترکیب رنگ فوق‌العاده از یک طیف رنگی ثابت بسازید، در حالی که جذابیت هر بخش از استایل شما به خوبی در میزانی ثابت بماند‌.

همرنگ بودن کیف و کفش الزامی نیست

برخی تصور می‌کنند برای ست کردن کیف و کفش با لباس خود، باید هر دو آن‌ها به یک رنگ باشند. استایل با کیف زنانه می‌تواند همانند کفش، طیف وسیعی از رنگ‌ها را شامل شود و هیچ اجباری برای اینکه هر دوی آن‌ها را از یک رنگ انتخاب کنید، وجود ندارد.

به عنوان مثال برای یک پیراهن شیک صورتی رنگ، شلواری به رنگ طوسی را در نظر بگیرید. شما برای ست کردن کیف و کفش با لباسی با ترکیب رنگ گفته شده چه می‌کنید؟ احتمالا شما هم همانند ۸۰ درصد خوانندگان این متن یکی از دو حالت زیر را در نظر می‌گیرید:

  • کیف و کفش صورتی رنگ
  • کیف و کفشی طوسی رنگ

اما حالت‌های دیگری نیز وجود دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به ست کردن رنگ کیف با شلوار و رنگ کفش با پیراهن یا بالعکس، پیراهن و کیف همرنگ و کفش و شلوار با رنگ یکسان، اشاره کرد. قطعا استایل‌هایی این چنینی، به مراتب از استایلی که غالب خانم‌ها در این شرایط برمی‌گزینند، جذابیت بیشتری دارد و برای طرفداران رنگ‌ها و استایل‌های فانتزی نیز احساس رضایت بیشتری به دنبال دارند.

تناسب کیف و کفش با لباس

گرچه به نظر می‌رسد لازم نباشد این نکته را بازگو کنیم، اما یادآوری آن خالی از لطف نیست. گرچه تفاوت و تضاد گاها به نتایج جالبی منجر می‌شود؛ اما در بسیاری از موارد به نتایجی فاجعه بار نیز منجر می‌شوند. به عنوان مثال شما نمی‌توانید به همراه یک لباس مجلسی شیک، کفشی اسپرت بپوشید و بالعکس. قطعا پوشیدن یک کفش مجلسی پاشنه‌دار به همراه لباس‌هایی اسپرت، جلوه جالبی ایجاد نمی‌کند. این موضوع در مورد کیف‌ها نیز کاملا صدق می‌کند.

کار را به کاردان آن بسپارید

امروزه فروشگاه‌های بسیاری هستند که در خصوص فروش ست لباس و کفش دخترانه، زنانه، پسرانه و مردانه فعالیت می‌کنند. در این فروشگاه‌ها، هیچکدام از این آیتم‌ها به تنهایی به فروش نمی‌رسد و شما می‌توانید یک ست لباس کامل را خریداری کنید. اگر حس می‌کنید نمی‌توانید از عهده ست کردن کیف و کفش با لباس بربیایید و انتخاب‌های شما هیچوقت حس درست بودن نمی‌دهند، می‌توانید با خریدهای ست‌های از پیش آماده که توسط افراد متخصص و کاردان ترکیب شده‌اند، از انجام این‌ کار خود را راحت کنید.

از نکات ریز غافل نشویم

حال که شما با قوانین کلی در خصوص ست کردن کیف و کفش با لباس اشنا شده‌اید، خوب است به نکته ریزی در این مورد توجه داشته باشید. این نکته ترکیب رنگ‌ کیف و کفش با لباس‌ها‌ است. ترکیب رنگ‌هایی که در طی سال‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و تا ابد به‌روز خواهند بود.

کیف و کفش مشکی با هر رنگی

البته هر رنگی به جز رنگ‌های فانتزی و پاستلی. ترکیب رنگ مشکی با این رنگ‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود.

سفید با رنگ‌‌های روشن، فانتزی و پاستلی‌‌

 سفید را با رنگ‌های تیره امتحان نکنید؛ زیرظاهر زیبایی را برای شما به ارمغان نمی‌آورد. 

کیف و کفش طوسی با رنگ‌های مشکی، طوسی، سفید و صورتی‌

به خاطر داشته باشید طوسی و صورتی همیشه ترکیبی برنده هستند و می‌توانند کمک زیادی به دیده شدن شما بکنند. 

طلایی با مشکی، سفید و قرمز

 به عنوان مثال، لباس مجلسی قرمز با کیف و کفش طلایی که پیش‌تر خدمتتان عرض شد‌‌، یکی از بهترین گزینه‌های افراد سخت‌گیر و شیک محسوب می‌شود. 

کیف و کفش را از کالا تیتر بخرید

نه تنها برای خرید انواع کیف و کفش شیک و باکیفیت، بلکه شما می‌توانید جهت خرید انواع پوشاک زنانه و بچگانه خوش‌دوخت و شیک و همچنین اکسسوری‌های جذاب و خواستنی به این فروشگاه اینترنتی فوق‌العاده به نشانی اینترنتی https://www.kalatitr.com مراجعه نمایید. اگر همچنان در خصوص مد، نحوه پوشیدن لباس‌ها، نحوه ست کردن اجزای مختلف استایل و… نیز سوال‌هایی در ذهن دارید، خواندن مقالات بی نظیر کالا تیتر، به عنوان یک راهنما می‌تواند انتخاب خوبی برای شروع تحول در استایل شما باشد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1.7 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 3

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا