فرهنگ و هنر

با بهترین انیمه های طنز و کمدی آشنا شوید

۱۸ مورد از بهترین انیمه های طنز

بهترین انیمه های طنز چیست؟ اگر به دنبال مجموعه‌ای از انیمه‌های طنز هستید، پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله تا انتها همراه ما باشید. در این قسمت 18 انیمه مختلف در سبک‌های ترکیبی از طنز و کمدی با دیگر ژانر ها را معرفی می‌کنیم که توانسته‌اند رتبه خوبی را در سایت IMDB و از دیدگاه مخاطبان خود کسب کنند. همانطور که می‌دانید، انیمه‌های طنز از جمله بهترین انیمه‌هایی هستند که مخاطبان بسیاری دارند و می‌توانید آن را در سبک‌های مختلفی از انیمه‌های امروزی، هر چند کوتاه مشاهده کنید.

 

انیمه های طنز

کلمه انیمه در ژاپن هنگام صحبت درباره انیمیشن به طور کلی استفاده می‌شود. با این حال، در بقیه جهان، این کلمه به کلمه‌ای تبدیل شده است که ما در مورد نمایش‌های متحرک و فیلم‌هایی که از ژاپن آمده است، در نظر می‌گیرم. عوامل متعددی انیمه را منحصر به فرد می‌کند. با این وجود، حتی اگر انیمیشن کشورهای دیگر از سبکی شبیه به انیمه استفاده کند، ما آن را انیمه نمی‌نامیم مگر اینکه از ژاپن باشد.

نکته‌ای که برای بسیاری از افراد هنگام کشف انیمیشن در گذشته بسیار جالب توجه بود، نحوه جلب توجه انیماتورهای ژاپنی بود. شخصیت‌های انیمیشن در سبک انیمه‌های ژاپنی، معمولاً با چشمانی بسیار بزرگ و رسا کشیده می‌شوند که باعث می‌شود احساسات از طریق انیمیشن راحت‌تر منتقل شوند. انیمه‌ها را نباید با مانگا که کتاب‌های مصور ژاپنی هستند اشتباه گرفت.

برخی از اولین آثار انیمیشن‌سازی در ژاپن در آغاز قرن بیستم ساخته شد. این صنعت در نیمه اول قرن به طور پیوسته به رشد خود ادامه داد، اما اولین پیشرفت آنچه ما امروزه به عنوان انیمه می‌شناسیم در دهه 1960 ایجاد شده است. تا آن زمان، انیمه‌ها فقط به صورت تئاتری پخش می‌شدند، چه به صورت فیلم‌های بلند و چه فیلم کوتاه. اولین مجموعه انیمیشن تلویزیونی در این راستا را می‌توان انیمه “تقویم Otogi Manga” در سال 1961 دانست.

از آنجایی که انیمه‌ها خود به زیرشاخه‌های مختلفی تقسیم می‌شود، ما در این قسمت می‌خواهیم به معرفی بهترین انیمه های طنز در دنیا بپردازیم. اگر مجله جوان ایرانی را دنبال کنید، شما می‌توانید بهترین انیمه های رمانتیک را نیز مشاهده نمایید.

طنز یک بخش دست کم گرفته شده از قصه گویی در انیمه‌ها است که اغلب تحت الشعاع صحنه‌های مبارزاتی اکشن و عاشقانه‌های رنگارنگ قرار می‌گیرد. با این وجود، تقریباً هر انیمه‌ای امروزه حداقل چند لحظه کمیک خنده‌دار دارد، حتی زمانی که خود نمایش حول یک موضوع جدی می‌چرخد. در چند سال اخیر، به نظر می‌رسد انیمه‌های کمدی بیشتر و بیشتر طرفدار پیدا می‌کنند‌؛ زیرا این رسانه هر سال طرفداران زیادی پیدا می‌کند. جنبه‌های سبک طنز متنوع است. در ادامه با ما باشید تا به معرفی بهترین انیمه های طنز بپردازیم.

انیمه طنز

بهترین انیمه های طنز (۱۸ مورد)

لیست خنده‌دارترین و بهترین انیمه های طنز در تمام دوران، در این قسمت ارائه شده است که به ترتیب در قسمت زیر معرفی می‌کنیم. اگرچه بسیاری از انیمه‌های بزرگ دارای عناصر کمدی هستند، اما نمایش‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم، انیمه‌های کمدی واقعی هستند که از ابتدا تا انتها شما را در خود غرق خواهند کرد. بسیاری از آنها جوک‌هایی دارند که به خوبی از انیمیشن‌های دوبله ژاپنی به انگلیسی ترجمه می‌شود. بهترین انیمیشن‌های کمدی آنهایی هستند که نه تنها یکبار، بلکه بارها و بارها ما را به خنده می‌اندازند. تا پایان در این لیست همراه ما باشید.

۱) One Punch Man

One-Punch Man را می‌توان به طور قطع یکی از بهترین انیمه های طنز با شخصیت‌های ماندگار آن دانست. این انیمه یک حق امتیاز ابرقهرمانی است که توسط ONE ایجاد شده است. داستان این انیمه کمدی به این سبک است که در یک ابرقاره زمین، هیولاهای قدرتمند و شرور، شهرها خراب می‌کنند. سایتاما، یک قهرمان تنها، اهل شهر Z است و برای لذت شخصی خود کارهای قهرمانانه انجام می‌دهد. او خود را قادر به شکست هر دشمنی با یک ضربه نشان داده است که سال‌های زیادی روی آن تمرین کرده است. با این حال، قدرت بی‌نظیر او باعث ایجاد احساس خستگی در مبارزه شده است.

این انیمه به خوبی توانسته است حس طنز و خلق شخصیتی جدید را ایجاد کنند که توانست در فصل اول خود مخاطبین زیادی را جلب کند. روی ساخت این مجموعه، انیماتورهای بسیاری کار کرده‌اند و در نهایت یک اثر بصری بسیار جذاب ارائه شده است. یکی از ویژگی‌های خوب این انیمه را می‌توان شخصیت‌سازی عالی آن دانست که چه از میان قهرمانان و چه از میان افراد شرور، شخصیت‌های ایجاد شده فراموش نشدنی هستند.

  • کارگردان: شینگو ناتسومه (فصل ۱)، چیکارا ساکورایی (فصل ۲)
  • ژانر انیمه: اکشن، ابرقهرمانی، نقیضه، کمدی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.8 از بین 132 هزار رای

۲) Lupin the Third

Lupine III یک سری مانگا است که توسط Monkey Punch نوشته شده است. این مانگا همچنین با نام لوپین سوم، به عنوان یکی از بهترین انیمه های طنز در قالب انیمیشن درآمده است. آرسن لوپین سوم نوه یک سارق نجیب‌زاده به نام آرسن لوپین است که بهترین دزد جهان محسوب می‌شود. این نام‌گذاری به خاطر این است که قصد خود را برای سرقت وسایل گرانبها با ارسال کارت تلفن به صاحبان آنها اعلام می‌کند. آرسن لوپین یک همکار به عنوان دست راست خود به نام جیگن دارد، یک تیرانداز متخصص که می‌تواند با دقت در 0.3 ثانیه یک گل بزند.

اگرچه لوپین و جیگن به طور منظم به عنوان یک تیم دو نفره کار می‌کنند، اما در ادامه گوئمون ایشیکاوا سیزدهم، شمشیرزنی که شمشیرش می‌تواند همه چیز را نابود کند و Fujiko Mine، زن سرنوشت ساز و مورد علاقه لوپین به آنها ملحق می‌شوند. اگرچه فوجیکو معمولاً به طور جمعی با دیگران کار می‌کند، اما گاهی اوقات از علاقه لوپین به خودش سوء استفاده می‌کند تا گنج را برای خود بدزدد. لوپین و گروهش به طور مداوم توسط بازرس کوئیچی زنیگاتا از اینترپل تعقیب می‌شوند. این بازرش تلاش می‌کند تا لوپین را در سراسر جهان تعقیب می‌کند.

  • کارگردان: Masaaki Ōsumi
  • ژانر انیمه: اکشن، کمدی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز6 در بین 1.6 هزار رای کاربران

۳) Jojo’s Bizarre Adventure

JoJo’s Bizarre Adventure یک سری مانگا است که نویسنده آن هیروهیکو اراکی می‌باشد. مبارزات خونین نفرین شده، جوستار را در تقابل با نیروهای شیطانی قرار می‌دهد. انیمه ماجراجویی عجیب JoJo به عنوان یکی از بهترین انیمه های طنز، داستان خانواده Joestar را روایت می کند ، خانواده‌ای که اعضای مختلف آنها متوجه می شوند که مقدر شده اند با استفاده از قدرت‌هایی که دارند، دشمنان ماوراء طبیعی را نابود کنند. داستان به بخشهای منحصر به فردی تقسیم می‌شود، هر کدام از اعضای خانواده Joestar، که معمولاً دارای نام‌هایی هستند که می توانند به عنوان “JoJo” مخفف شوند.

در قسمت اول انیمه شاهد آن هستیکه جاناتان جوستار یک فرد در حال بلوغ است و سرانجام با برادرخوانده‌اش، دیو براندو حیله‌گر و ظالم مبارزه می‌کند. قسمت دوم این سری از ماجراهای جوزف جوستار، در مورد نوه جاناتان است، هنگامی که او بر Ripple تسلط دارد تا با ابر موجودات خصمانه و تاریخی به نام مردان Pillar مبارزه کند.

قسمت سوم، داستان جوتارو کوجو و سازمان او را دنبال می‌کند که از توکیو به قاهره ماجراجویی می‌کنند تا وجود مادرش را با شکست دادن دشمن زنده شده‌اش، دیو، حفظ کنند. این مجموعه دارای 5 فصل مختلف است.

  • کارگردان: Hirohiko Araki
  • ژانر انیمه: ماجراجویی، خیال‌پردازی، ترسناک، فراطبیعی، کمدی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.4 از بین 14 هزار رای

۴) Gintama

شاید بتوان گفت یکی از بهترین انیمه های طنز و پرطرفدار در دنیای انیمیشن ژاپن، انیمه Ginama است که مانند سبک Family Guy ، اما به صورت انیمه، بامزه‌تر بود و همراه با دعواهای جنجال‌برانگیز در سرتاسر آن ساخته شده است. انیمه گین تاما، خط داستانی مستقلی ندارد اما آنقدر خوب ساخته شده است که مخاطب را در سرجای خود میخکوب می‌کند. این انیمه در سبک‌های مختلفی ساخته شده است اما در بخش انیمه گین‌تاما، هرچند قسمت یک خط داستانی کوتاه را روایت می‌کند. در این قسمت‌ها، شخصیت‌های مختلف ایفای نقش می‌کنند و لحظات شادی‌آور، غمگین و … را پدید می‌آورند. اما همانطور که گفتیم، گین‌تاما به عنوان یکی از بهترین انیمه های طنز شناخته می‌شود و قسمت‌های طنز بیشتری در آن نهفته شده است. به طور کلی می‌توان گفت داستان انیمه Gintama، مربوط به 20 سال بعد از حمله آدم‌فضایی‌ها است که در این زمانه، انسان‌ها و دولت ژاپن در آن دوره که با نام “باکفو” شناخته می‌شوند، در برابر آدم‌فضایی‌ها تسلیم شده‌اند. در این حین اما گروهی‌ از سامورایی‌ها پدیدار می‌شوند که به صورت پنهانی اقدامات مبارزه‌ای را علیه بیگانگان انجام می‌دهند. شخصیت اصلی که داستان پیرامون آن ادامه می‌یابد، فردی به نام “ساکاتا گین‌توکی” است که رهبر گروه میهن‌پرستان جوئی می‌باشد. این شخصیت به دیگران بدون آنکه توقعی داشته باشد، کمک می‌کند. در این داستان، هدف نمایش اخلاق و رفتارهای افراد مختلف در یک جامعه است که راه و رسم زندگی را به مخاطب خود می‌آموزد.

  • کارگردان: شینجی تاکاماتسو، یوایچی فوجیتا
  • ژانر انیمه: اکشن، کمدی، درام، علمی‌تخیلی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.6 از بین 8.5 هزار رای کاربران

بهترین انیمه های طنز

لیستی از بهترین انیمه های طنز

در ادامه بررسی و ارائه لیستی از بهترین انیمه های طنز در همه دوران‌ ها، می‌توان همچنین نام برد از:

۵) The Disastrous Life of Saiki K

انیمه “زندگی فاجعه بار سایکی “، از جمله بهترین انیمه های طنز در دهه قبل است که داستان آن مرتبط با پسری به نام “کوسئو سایکی” می‌باشد. این شخصیت یک فرد با قابلیت‌های ماورایی است که می‌تواند سفر در زمان انجام دهد، به صورت تلپاتی جابه‌جا شود و قدرت‌های مختلفی را به کار بگیرد. با اینکه این پسر چنین قدرت‌هایی دارد، اما در این انیمه مشاهده می‌کنیم که وی علاقه دارد تا یک زندگی نرمال را تجربه کند ولی داشتن این قابلیت‌های ماورایی باعث می‌شود تا زندگی وی اصلا آرام نباشد. این داستان به سعی و تلاش‌های این فرد برای بدست آوردن یک زندگی نرمال می‌پردازد.

انیمه “زندگی فاجعه بار سایکی”، اولین بار در سال 2016 – 2018 در قالب دو فصل پخش شد. این انیمه توسط استودیو سازنده انیمه Toradora به نام J.C.Staff برگرفته از مانگایی به نام همین انیمه که توسط Shūichi Asō منتشر شده است، ساخته شد. سبک و ژانر انیمه می‌تواند شما را به دوران مدرسه ببرد و با کمدی‌های به کار رفته در زندگی روزمره، شما را سرگرم کند.

  • کارگردان: Hiroaki Sakurai
  • ژانر انیمه: کمدی، ماورایی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.3 از بین 5.2 هزار رای کاربران

۶) Kill La Kill

یکی دیگر از انیمه‌هایی که می‌تواند در لیست بهترین انیمه های طنز و کمدی ما قرار گیرد، انیمه “کیل لا کیل” است که پخش آن برای اولین بار در سال 2013 شروع شد. این انیمه که توسط کازوکی ناکاشیما نوشته شده است، در مجموع 34 قسمت دارد و توسط استودیو تریگر ساخته شده است.

در مورد داستانی که در این انیمه جریان دارد باید گفت داستان انیمه در مورد یک دختر نوجوان در مدرسه ریوکو ماتویی است که در جستجوی قاتل پدرش می باشد. این جستجو او را با Satsuki Kiryuin درگیر می‌کند. آکادمی هونوجی یک مدرسه خیالی اغراق آمیز است که در خلیج توکیو، ژاپن، در شهر هونیا واقع شده است. این دانشکده از طریق شورای دانشجویی وحشتناکی که توسط رئیس آن ساتسوکی کیروین هدایت می‌شود، اداره می‌گردد. دانش آموزان آن لباس‌های Goku را بر تن می‌کنند که به پوشندگان آنها توانایی‌های فوق بشری می‌دهد؛ زیرا این پوشش‌ها با پارچه‌ای منحصر به فرد به نام الیاف زندگی ساخته شده‌اند. آکادمی Honnouji و کلانشهر Honnō به صورت یک مکان با ساختار ظریف اما طبقه‌بندی شده عمی می‌کند، که در آن دانش آموزان با کسب رتبه‌های بالاتر مجاز به استفاده از لباس‌های موثرتر Goku هستند. این افزایش رتبه همچنین به نوبه خود بر وضعیت اجتماعی خانواده نیز دانش آموز تأثیر می‌گذارد.

  • کارگردان: هیرویوکی ایمایشی
  • ژانر انیمه: اکشن، کمدی و درام، خیال‌پردازی، علمی و تخیلی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.9 از بین 12 هزار رای

۷) Grand Blue

یکی دیگر از انیمه‌هایی که توانسته است رتبه خوبی را در لیست بهترین انیمه های طنز بدست آورد، انیمه “گرند بلو” می‌باشد. این انیمه از یک مجموعه مانگا با همین نام که توسط Kenji Inoue نگاشته شده است، ساخته شده که در قالب 12 قسمت از ماه ژوئیه سال 2018 تا سپتامبر همان سال ارائه شده است.

در مورد داستان این انیمه باید گفت Iori Kitahara مشتاقانه منتظر زندگی جدید خود در شبه جزیره ایزو است، او آماده می‌شود تا زندگی دانشگاهی خود را در آنجا آغاز کند و در اتاقی بالای مغازه غواصی عمویش “گرند بلو” اقامت کند. با این حال، او به سرعت با دیدن باشگاه غواصی محلی شوکه می‌شود، گروهی از مردان عیاش که زمان بیشتری را صرف نوشیدن، مهمانی و … می‌کنند تا غواصی در آنجا حضور دارد. علیرغم تلاش‌های این کاراکتر در فاصله گرفتن از گروه، ایوری به سرعت درگیر عواقب همجواری با آنها می‌شود که داستان‌ها خود را دارد. همچنین در بخشی دیگر شاهد ماجراهای پسر عموهایش وی هستیم که می‌خواهند شگفتی‌های غواصی در اقیانوس و دریا را به او نشان دهند.

  • کارگردان: Shinji Takamatsu
  • ژانر انیمه: کمدی، درام، انیمیشن
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.9 از بین 2 هزار رای

۸) Monthly Girls’ Nozaki Kun

Nozaki-kun ماهانه دخترانه از جمله انیمه های طنز و عاشقانه است که بر مبنای مجموعه مانگای ژاپنی چهار تایی است که توسط Izumi Tsubaki نوشته و تصویرسازی شده است، توسط استودیو Doga Kobo نمایش داده شده است. این انیمه، یکی از بهترین انیمه های طنز است که همراه با شالوده رمانتیک می‌باشد، انیمه ماهنامه دخترانه نوزاکی کن، داستان عاشقانه یک دختر به نام چیو ساکورا را روایت می‌کند. چیو ساکورا، یک دانش آموزی دبیرستانی است که بر روی فردی به نام همتارو نوازاکی کراش دارد. این دختر در داستان خود، عشق و علاقه خود را مستقیما به وی ابراز می‌دارد و با این کار می‌خواهد به او نزدیک‌تر شود. به همین خاطر در قالب یک همکار با همتارو نوازاکی که یک فرد مشهور است، ملحق می‌شود و در نقاشی به او کمک می‌کند. شما می‌توانید ادامه ماجراهای این داستان را در این انیمه مشاهده کنید.

ایزومی تسوبکی سریال مانگا را در مجله آنلاین Gangan Online در Square Enix در تاریخ 25 آگوست 2011 آغاز کرد. از آگوست 2021، مجموعه  کامل آن در سیزده جلد به صورت یکجا جمع آوری شده است. انیمه این مانگا دارای 12 قسمت می‌باشد و اولین بار در سال 2014 منتشر شد.

  • کارگردان: Mitsue Yamazaki
  • ژانر انیمه: رمانتیک، کمدی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.6 از 3 هزار رای

لیستی از بهترین انیمه های طنز

خنده دارترین انیمه های طنز کدام اند؟

۹) Bleach

“Bleach” یکی از سری انیمه‌هایی است که برمبنای مانگای Kubo ساخته شده است که با همین نام قبلا منتشر شده است. داستان در مورد شخصیتی به نام Kurosaki Ichigo است که برخلاف بچه‌های معمولی در مدرسه است؛ زیرا او قابلیت این را دارد که روح‌ها را مشاهده کند. از همان دوران جوانی، او قادر به مشاهده ارواح از زندگی پس از مرگ بوده است. داستان از جایی شرو عمی‌شود که ایچیگو  و خواهرانش از طریق روح شیطانی و عذاب آوری به نام توخالی مورد حمله قرار می‌گیرند.

ایچیگو و خواهران و برادرانش از طریق شینیگامی (خدا مرگ) به نام کوچیکی روکیا کمک می‌گیرند، وظیفه او این است که ارواح واقعی را به زندگی پس از مرگ به نام جامعه روح بفرستد و هالوها را تصفیه کرده و آنها را به جامعه روح ارسال کند. اما در مبارزه با هالو، روکیا مجروح می‌شود و باید قدرت خود را به ایچیگو تغییر دهد. با این قدرت تازه دریافت شده، آموزش و مسئولیت کوروساکی ایچیگو به عنوان شینیگامی برای حفظ ثبات در عرصه زندگی و عرصه مرگ آغاز می‌شود.

  • کارگردان: Noriyuki Abe
  • ژانر انیمه: ماجراجویی، ماورایی و کمدی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.1 از میان 48 هزار رای کاربران

۱۰) Konosuba

یکی از بهترین انیمه های طنز در دوران معاصر است که می‌تواند تماشاگران را عاشق این انیمه برای شخصیت‌های آن کند. به دنبال یک مرگ نابهنگام و شرم آور، Kazuma Satō، یک نوجوان ژاپنی، با الهه‌ای به نام Aqua ملاقات ‌می‌کند. این الهه به اون این پیشنهاد را می‌کند که بعد از مرگش به بهشت برود و یا در سرزمینی تخیلی که آرزوی هرگیمری است، دوباره متولد شود. این نوجوان زندگی در دنیای جدید را انتخاب کرده و در سرزمین رویایی و گیمری خود، وظیفه شکست پادشاهی شیطان به او محول می‌شود. او برای شکست این پادشگاه، یک آکوا را انتخاب می‌کند که یک انتخاب نادرست است. از یک سو زندگی در سرزمین جدیدی که انتخاب کرده است، با مشکلات مختلفی روبرو است. انیمه شامل ماجراهای این شخصیت و مبارزات و بدبختی‌های او است. این انیمه بسته به سلیقه مخاطبانش، می‌تواند طوری باشد که یا از آن لذت می‌برید و یا اصلا آن را سرگرم کننده نخواهید یافت. انیمه سبک جدی ندارد و بیشتر سرگرم‌کننده است.

این انیمه در 2 فصل منتشر شده است و دارای 10 قسمت می‌باشد. همچنین با توجه به سبک ساخت آن، این انیمه را می‌توان برای افراد بالای 14 سال مناسب دانست.

  • کارگردان: Takaomi Kanasaki
  • ژانر انیمه: فانتزی، انیمه، کمدی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.8 از میان 4.2 هزار رای

۱۱) Ouran High School Host Club

از جمله انیمه‌های دیگری که می‌توان در لیست بهترین انیمه های طنز معرفی کرد، بایستی به انیمه “میزبان باشگاه دبیرستان اوران” اشاره نمود که از روی یک مجموعه مانگا با همین نام توسط بیسکو هاتوری نوشته شده است. این مجموعه کمدی حول محور فرارهای هاروهی فوجیوکا، دانشجوی بورسیه در آکادمی معتبر اوران، مدرسه‌ای ساختگی برای بچه‌های ثروتمند واقع در بانکیو، توکیو می‌چرخد. هاروهی که به دنبال مکانی آرام برای مطالعه است، با اتاق موسیقی متروکه روبرو می‌شود‌. در این مکان 6 دانش آموز پسر وجود دارد که در برخورد اولیه آنها، هاروهی به طور تصادفی یک گلدان عتیقه به ارزش 8،000،000 پوند (حدود 80،000 دلار آمریکا) را از بین می‌برد و باید به عنوان پسر وظیفه باشگاه بدهی را جبران کند. در ادامه ماجراهای مختلفی رخ می‌دهد که می‌تواند شما را به آن سرگرم کند.

  • کارگردان: تاکورا ایگاراشی
  • ژانر انیمه: کمدی، انیمه، رمانتیک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.2 از میان 9 هزار رای

۱۲) The Devil is a Part-Timer

یکی از مواردی که می‌توان در زمینه بهترین انیمه‌های کمدی معرفی کرد، انیمه The Devil is a Part-Timer نام دارد. داستان درباره شیطانی است که می‌خواهد جهان انته ایسل را تسخیر کند، اما هنگامی که با قهرمان امیلیا روبرو می‌شود، مجبور می‌شود از دریچه‌ای که او را به توکیو امروزی ژاپن منتقل می‌کند عقب نشینی کند. برای زنده ماندن و یافتن راهی برای بازگشت به انته ایسلا، شیطان نام Sadao Maou را به کار می‌گیرد و به صورت پاره وقت در یک رستوران فست فود به نام MgRonald’s، کار می‌کند. دو اقتباس مانگا از این اثر توسط ASCII Media Works در Dengeki Daioh و Dengeki Maoh منتشر شده است. این انیمه در قالب 13 قسمت منتشر شده است و پس از 8 سال از انتشار اولیه آن، ساخت فصل دوم نیز تایید شده است.

  • کارگردان: Naoto Hosoda
  • ژانر انیمه: اکشن، پویانمایی، کمدی و فانتزی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.7 از میان 5.6 هزار رای

۱۳) (Great Teacher Onizuka (GTO

انیمه “معلم بزرگ اونیزوکا” از جمله بهترین انیمه های طنز قدیمی است که به طور رسمی به اختصار GTO نامیده می‌شود. سری مانگای این انیمه توسط تورو فوجیساوا نوشته و تصویرسازی شده است. انیمه آن از ژانویه 1997 تا فوریه 2002 به صورت سریالی منتشر شد. داستان انیمه در مورد زندگی اونیزوکا ایکیچی است که سردسته و رئیس موتورسواران خلاف کار می‌باشد. این شخصیت در طول انیمه یک هدف را دنبال می‌کند و آن تبدیل شدن به بهترین معلم در کشور ژاپن است. او در ابتدا در یک کلاس درس به صورت کاراموزی فعالیت می‌کند و پس از کسب تجربه‌های بیشتر، در یکی از مدارس خصوصی معتبر استخدام می‌گردد. در مدرسه او از روش‌های غیرمعمولی استفاده می‌کند تا به دانش آموزان خود روش لذت بردن از زندگی و فائق شدن بر مشکلاتشان را بیاموزد.

از جمله ویژگی‌های این انیمه به عنوان یکی از بهترین انیمه های طنز، می‌توان به درونمایه کمدی آن اشاره نمود و خلاقیت‌هایی که در انجام آن صرف می‌کند. همچنین صداگذاری و شخصیت پردازی خوبی در آن صورت گرفته است.

  • کارگردان: Hiroshi Akabane، Satoru Nakajima
  • ژانر انیمه: اکشن، کمدی، انیمه
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.5 از میان 8 هزار رای

خنده دارترین انیمه های طنز کدام اند؟

 

بهترین انیمه های فان در دنیا

در انتهای این لیست چند نمونه دیگر از بهترین انیمه های طنز دنیا را معرفی می‌کنیم که عبارتند ز:

۱۴) (Nichijou (My Ordinary Life

در مورد داستان این انیمه به عنوان یکی از بهترین انیمه های طنز می‌توان گفت انیمه نیچیجو زندگی روزمره افراد مختلف در شهر توکی سادام را دنبال می‌کند، با تمرکز بر Yūko Aioi، که یک شخصیت پر انرژی‌ است. همچنین شخصیت‌های دیگری نیز در داستان وجود دارند که هرکدام کاراکتر خاص خود را دارند از جمله میو ناگانوهارا یک کاراکتر شاد، مای میناکامی آرام و مرده، نانو شینوموم مضطرب و … . در این انیمه شاهد حوادث تصادفی و عجیب و غریبی هستیم که به طور مرتب در طول مجموعه اتفاق می‌افتد، عمدتا در موقعیت‌های معمولی که هر شخصیت از طریق آن می گذرد.

این انیمه در سال 2011 ساخته شده است که استودیو سازنده آن Kyoto Animation می‌باشد. این انیمه شامل ماجراهایی غیرمعمولی در قالب یک زندگی معمولی برای گروهی از دانش آموزان است که طنز‌ها و کمدی‌های به کار رفته در آن شامل طنز های فیزیکی است. انیمه داستان خاصی ندارد و می‌تواند با طنزهای کارشده، مدت‌ها شما را سرگرم خود کند. از دیگر ویژگی‌های همچنین می‌توان به انیمیشن خوش رنگ و لعات آن اشاره نمود.

  • کارگردان: Tatsuya Ishihara
  • ژانر انیمه: انیمیشن، کمدی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.3 از میان 2.4 هزار رای

۱۵) Maid Sama!

دیو میساکی ایوزاوا  یک شخصیت قدر است. او کسی است که ترس را در قلب همه دانش آموزان مدرسه خود ایجاد می‌کند. اما برای همه ناشناخته است، با این حال او یک راز تاریک دارد. او در یک کافه به صورت یک خدمتکار کار می‌کند! او ترجیح می‌دهد این جنبه را مخفی نگه دارد تا تصویر خود را در مدرسه حفظ کند.

متأسفانه، دانش آموزی به نام تاکومی اوسویی به طور اتفاقی با راز خود روبرو می‌شود. او از این راز برای باج خواهی از میساکی استفاده می‌کند تا برای انجام کارهای دلخواه خود او را مجبور کند و بنابراین داستان غیرعادی از عشق بین یک پسر آرام و رئیس مدرسه آغاز می‌شود که درونمایه‌ای از کمدی را دارد.

۱۶) Mr. Osomatsu

به عنوان اثبات اینکه شخصیت‌های کارتونی واقعا جاودانه هستند، می‌توان از انیمه آقای اسوماتسو نام برد که اولین بار در دهه 1960 منتشر شده و بار دیگر در سال 2015 احیا شد تا طرفداران جدید انیمه را با حس عجیب کمدی خود خوشحال کند و درعین حال داستان قدیمی خود را برای سلیقه‌های جدید اختراع و تطبیق دهد. داستان انیمه آقای اوسوماتسو با تمرکز بر زندگی دوقلوهای ماتسونو، از شخصیت‌های اصلی ذاتی و همه دوستانش استفاده می‌کند تا برخی از ماجراهای کلاسیک را روایت کند.

۱۷) Toradora

انیمه Toradora از جمله بهترین انیمه های طنز با درونمایی رمانتیک است. این انیمه، برش کمدی و عاشقانه زندگی شخصیتی به نام تایگا آیزاکا است. این کاراکتر زیبا‌، اما همیشه عصبانی است که در مدرسه او را به عنوان ببر نخل می‌شناسند. در نقطه مقابل آن، ریووجی تاکاسو قرار دارد، پسری آرام و ملایم که عاشق نظافت و انجام انواع کارهای خانه است. این دو نوجوان بر اساس عشق غیرقابل پیش‌بینی که دارند، یک دوستی دور از انتظار ایجاد می‌کنند. با این حال، این رابطه برای هر دوی آنها ناشناخته است اما عشق به زودی بین آنها شروع به شکوفایی می‌کند.

۱۸) Barakamon

این انیمه که با نام باکارون شناخته می‌شود، روایت‌کننده داستان زندگی سیشو هاندا است که یک پسر خوش قیافه و با استعداد می‌باشد. اما از آنجایی که او خودشیفته است، نسبت به انتقادات پیرامون آثار خود نمی‌تواند ساکت بنشیند. به همین خاطر، پدرش او را به جزیره گوتو می‌فرستد تا بتواند در یک محل دورافتاده بتواند زندگی راحتی داشته و کمی تامل کند. زندگی در این جزیره با توکیو به شدت فرق می‌کند. درس‌های زیادی در زندگی در این جزیره به وی آموخته می‌شود که ناشی از وجود همسایگانی پرسروصدا می‌باشد. این انیمه برای اولین بار به عنوان یکی از بهترین انیمه های طنز در سال 2014 در قالب 12 قسمت منتشر شد. ژانر این انیمه به صورت کمدی و زندگی روزمره است.

از جمله ویژگی‌های خوب این انیمه می‌توان به حفظ تعادل در بیان طنز و عناصر آن پرداخت. این انیمه می‌تواند مخاطب خود را از تمام سنین پوشش دهد، اما با این حال لازم به ذکر است که کسانی که از ژانر زندگی روزمره دوری می‌کنند و علاقه‌ای به آن ندرند، این انیمه می‌تواند برای آنها حوصله سربر باشد. از جمله انیمه‌های مشابه در این سبک می‌توان به انیمه Usagi Drop و نیز ReLife اشاره نمود.

شما همچنین می‌توانید لیستی از بهترین انیمه ها از دیدگاه کاربران و نیز بهترین انیمه های سبک رمانتیک، بهتریان انیمیشن های دنیا را در مجله جوان ایرانی مشاهده کنید.

بهترین انیمه های فان در دنیا

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 2.9 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 20

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا