سینمای جهانفرهنگ و هنر

معرفی بهترین انیمه ها از دید کاربران (رتبه بندی براساس IMDB)

بهترین انیمه ها از دید کاربران کدام‌اند؟ چه انیمه‌هایی را در اوقات فراغت خود تماشا کنیم؟ در این مقاله می‌خواهیم به معرفی بهترین انیمه ها از دید کاربران بپردازیم. به همین خاطر انیمه‌ها را برحسب امتیازی که در IMDB با توجه به میزان رای کاربران و افراد منتقد، کسب‌ کرده‌اند، به صورت کامل معرفی می‌کنیم تا شما بتوانید بدون هیچ تحقیق و صرف هیچ گونه زمان اضافه‌ای، لیستی از بهترین انیمه‌ها را در این مقاله داشته باشید.

انیمه چیست؟

اگر تا به حال Sailor Moon را تماشا و یا Pokemon Go را بازی کرده باشید، حتما در رابطه با آن انیمه هایی دیده‌اید. انیمه یکی از محبوب‌ترین انواع سرگرمی در جهان است و اگرچه یک پدیده جدید نیست، اما در 20 سال گذشته محبوبیت آن به شدت افزایش یافته است. مخاطبین آن را می‌توان بیشتر بچه‌ها و افراد نوجوان دانست که بخش بزرگی از طرفداران انیمه‌ها را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل‌، فرهنگ انیمه در حال حاضر به تلویزیون، فیلم‌ها‌، رسانه‌های اجتماعی‌، داستان‌های فن‌ (طرفداران)، میم‌ها و موارد دیگر گسترش یافته است.

انیمه به سبک خاصی از کارتون اشاره دارد که از انیمیشن‌های ژاپنی تولید یا الهام گرفته شده است. در واقع باید گفت همه فیلم‌های انیمیشنی کارتون هستند، اما همه کارتون‌ها انیمه نیستند. سبک هنری مرتبط با انیمه بسیار منحصر به فرد و قابل تشخیص است. مولفه‌های مختلفی در آن وجود دارد که شامل چشم‌های بزرگ‌، موهای نامرتب و وحشی، بازوها و اندام‌های بلند و موارد دیگر را شامل می‌شود. این طرح اغراق آمیز به شخصیت‌ها کمک می‌کند تا احساسات خود را راحت‌تر بیان کنند.

همچنین ترفندهای فنی نیز در این نوع انیمیشن‌ها به کار رفته است که می‌تواند در کسب رتبه بهترین انیمه‌ ها از دید کاربران بسیار موثر باشد. از جمله آن می‌توان گفت: نمای نزدیک و بزرگنمایی، نورپردازی شدید و رنگ‌های درخشان که به احساسات انیمیشن می‌افزاید. اما فراتر از ظاهر بصری متمایز، انیمه به دلیل شخصیت‌های پیچیده و خطوط داستان جذاب خود را در قلب طرفداران قرار داده است.

در تعریف دیگر نیز باید گفت انیمه، اصطلاحی است برای سبک انیمیشن های کامیک بوک و ویدئویی کارتونی ژاپنی است که در آن شخصیت‌های اصلی معمولا دارای چشمان بزرگ شبیه به گوزن هستند. انیمه سبک رایج در کتاب‌های مصور ژاپنی یا مانگا است. در ژاپن، این کتاب کمیک نوعی سرگرمی محبوب برای بزرگسالان و همچنین برای مخاطبان جوان است. خطوط داستان اغلب بسیار پیچیده است که در مجموعه‌های اپیزودیک و فصل‌‌های بیشتر گسترش می‌یابند. خود انیمه‌ها نیز انواع و سبک‌های مختلفی دارند که در ادامه در کنار معرفی بهترین انیمه ها از دید کاربران به آن می‌پردازیم.

انیمه چیست؟

انواع سبک‌های مختلف انیمه

تم‌ها یا ژانرهای معمولی انیمه شامل نینجا و دیگر هنرهای رزمی است. از دیگر ژانرهای این نوع نمایش‌ها می‌توان به داستان ماوراء طبیعی یا وحشتناک؛ عاشقانه و علمی تخیلی مانند انیمه‌های روباتی و کشتی‌های فضایی اشاره نمود. بسیاری از مردم تصور می‌کنند که انیمه خود یک ژانر مستقل است در حالی که واقعاً چنین نیست. انیمه‌ها زیر مجموعه‌ای از انیمیشن‌ها هستند، این سبک انیمیشن خاص از ژاپن سرچشمه گرفته است و بخش بزرگی از فرهنگ ژاپنی را نشان می‌دهد. از انواع سبک های مختلف انیمه که در ادامه چند نمونه از بهترین انیمه ها از دید کاربران را برای شما معرفی می‌کنیم، می‌توان گفت:

  • Shónen: شونن را می‌توان به فارسی به “پسر” ترجمه کرد. این دسته برای مخاطبان جوان مرد، معمولاً بین 8 تا 18 سال، ساخته می‌شود. این نوع انیمه‌ها اکشن هستند و معمولاً قهرمان آنها مرد جوان می‌باشد. اگرچه انیمه‌های شونن با قهرمانان زن محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند، اما همانطور که قبلاً گفته شد، متوجه خواهید شد که اکثر انیمه‌های شونن دارای قهرمان مرد هستند. همچنین معمولاً یک تیم مردانه یا تیمی را که همراه شخصیت‌های اصلی یا قهرمان اصلی است، مانند Boku No Hero Academia نشان می‌دهد.
  • Seinen: درست مانند shónen ، سبک seinen را می‌توان به انگلیسی به “مرد جوان یا جوان” ترجمه کرد. همانطور که می‌توانستید حدس بزنید، این نوع انیمه‌ها برای مخاطبان جوان مرد یا بزرگسال تولید می‌شود. تقریباً داستان‌های مشابهی را در انیمه shónen مشاهده خواهید کرد. سبک آن نیز اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، ترسناک و درام است. با این حال، انیمه های Seinen بیشتر خشن هستند، اگرچه شما می‌توانید کمدی‌های خوبی نیز در این سبک پیدا کنید. Seinen می‌تواند جنبه‌های روانشناختی در داستان‌ها داشته باشد که تماشای آنها برای برخی از افراد دشوار است، به همین خاطر برای جامعه بزرگسالان مناسب است. از جمله چند انیمه در این سبک می‌توان به Hellsing, Gantz, One-punch Man, Tokyo Ghoul و نیز Ghost in the Shell اشاره نمود.
  • Shójo: شوجو احتمالاً یکی از معروف‌ترین انواع سبک‌های انیمه است. شوجو به معنای “باکره، دوشیزه” است، که برای مخاطبان زن جوان بین 10 تا 18 سال مناسب می‌باشد. سبک آن برعکس شونن تلقی می‌شود. Shónen بر اکشن و مبارزه تمرکز می‌کند، در حالی که با انیمه‌های شوجو می‌توانید سبک‌ عاشقانه و روابط بیشتری داشته باشید. انیمه‌های شوجو معمولا بسیار دراماتیک است.
  • Josei: دسته بعدی josei است که به عنوان یک نمونه سبک مشابه seinen در نظر گرفته می‌شود. شوجو و جوسی دارای ویژگی‌های مشترکی هستند، هر دو جامعه هدف زنان را در بر می‌گیرند، اما تنها چیزی که تغییر می‌کند گروه سنی است. شوجو بیش از هر چیز روابط ایده‌آل‌تری ارائه می‌دهد، روابط کاملی که هر دختری آرزوی داشتن آن را دارد، جوسی داستان کاملاً متفاوتی است. جوسی موضوعات عمیق‌تری را کاوش می‌کند. حتی تماشای برخی از آنها سخت است زیرا به موضوعات خیانت یا تجاوز جنسی پرداخته است. جوسی بر به تصویر کشیدن روابط واقعی‌تر‌، با اثر بیشتر، موضوعات روانشناختی و اروتیک تمرکز می‌کند.

از دیگر سبک‌های انیمه می‌توان گفت:

  • Kodomomuke
  • Harem
  • Mecha
  • Ecchi
  • Slice Of Life
  • Yaoi or Shounen-Ai
  • و … .
لیست بهترین انیمه ها از دید کاربران

بهترین انیمه ها از دید کاربران کدام‌اند؟

از آنجایی که می‌خواهیم به معرفی بهترین انیمه ها از دید کاربران بپردازیم، بایستی یک رتبه‌بندی داشته باشیم که برمبنای رای منتقدان و کاربران باشد. به همین خاطر لیستی را از بهترین انیمه‌‌های دنیا به شما معرفی می‌کنیم که بیشتر امتیاز را در IMDB آورده‌اند. این لیست عبارت است از:

Fullmetal Alchemist: Brotherhood (2009-2012)

اولین مورد از بهترین انیمه ها از دید کاربران، سریال کیمیاگر تمام فلزی: برادری نام دارد که بازخوانی متفاوتی از مانگای هیرومو آراکاوا Fullmetal Alchemist است که کل داستان آن را پوشش می‌دهد. داستان از آنجایی شروع می‌شود که پس از آنکه یک آزمایش کیمیاگری وحشتناک در خانواده الریک اشتباها رخ می‌دهد، برادران ادوارد و آلفونس در یک پدیده‌ جدید فاجعه بار قرار می‌گیرند. پسران با نادیده گرفتن اصل شیمیایی ممنوعیت تبدیل انسان، سعی کردند مادر تازه فوت شده خود را به زندگی بازگردانند. در عوض، آنها متحمل ضرر شدیدی برای هرفردشان شدند: بدن آلفونس متلاشی شد در حالی که ادوارد پای خود را از دست داد و سپس یک دست خود را فدا کرد تا روح آلفونس را در قلمرو فیزیکی نگه دارد و آن را به یک زره پوشاننده وصل کند.

برادران الریک توسط همسایه خود به نام پیناکو راکبل و نوه‌اش وینری نجات می یابند. وینری که به عنوان اعجوبه مهندسی زیست مکانیک شناخته می‌شود، با استفاده از “automail”، فلزی محکم و همه کاره که در روبات‌ها و زره‌های جنگی مورد استفاده قرار می‌گیرد‌، اندام مصنوعی برای ادوارد ایجاد می‌کند. برادران الریک پس از سالها آموزش، با یافتن سنگ جادو، یک جواهر قدرتمند که به کیمیاگر اجازه می‌دهد بدون قید‌ و شرطی کارشان را بکنند، تلاش کردند تا بدن خود را بازسازی کنند. همانطور که ادوارد یک کیمیاگر بدنام می‌شود و نام مستعار “فلز فولادین” را بدست می‌آورد، در طول سفر، آنها درگیر یک توطئه فزاینده می‌شوند که سرنوشت جهان را تهدید می کند.

  • ژانر انیمه: داستان ابرقهرمان، انیمیشن، کمدی
  • کارگردان: یاسوهیرو ایری
  • رتبه IMDB: 9.1

One Punch Man (2015 – Now)

رتبه دوم در بهترین انیمه ها از دید کاربران، سریال One Punch Man است که براساس بازسازی مانگا یوسوکه موراتا از کمیک وب اصلی ONE ساخته شده است. انیمه 7 جلد اول مانگا را اقتباس می‌کند.

داستان در مورد یک ابرقهرمان به نام سایتاما است که در شهر Z (یک کلان‌شهر خیالی) زندگی می‌کند. سایتاما ظاهری معمولی و یک فرد عادی را دارد که  یک سرگرمی نسبتاً منحصر به فرد دارد: قهرمان بودن. او برای تحقق رویای دوران کودکی خود، سه سال بی وقفه تمرین کرده است و در این راه تمام موهای خود را از دست داد. در حال حاضر، سایتاما فردی فوق العاده قدرتمند است، به طوری که هیچ دشمنی نمی‌تواند او را در نبرد شکست دهد. در حقیقت، همه چیزهایی که برای شکست دادن افراد شرور را نیاز دارد، با یک ضربه حل می‌کند. اما او یک مشکل غیرمنتظره دارد. او دیگر نمی‌تواند از هیجان مبارزه لذت ببرد و کاملاً خسته شده است.

همه اینها با آمدن ژنوس، سایبورگ 19 ساله، تغییر می‌کند. او فردی است که آرزو دارد پس از دیدن توانایی‌های خود شاگرد سایتاما شود. ژنوس پیشنهاد می‌کند که این دو به انجمن قهرمانان بپیوندند تا قهرمانان معتبری شده و بتوانند به عنوان فرد مشهوری در جامعه شناخته شوند. سایتاما، از اینکه هیچکس نمی‌داند او کیست، شوکه می‌شود و به سرعت موافقت خود را اعلام می‌کند. به این ترتیب داستان One Man Punch Man شروع می‌شود، یک کمدی اکشن که یک فرد عجیب و غریب را دنبال می‌کند که مشتاق مبارزه با دشمنان قوی است.

  • ژانر انیمه: ماجراجویی، خیال‌پردازی علمی، کمدی – درام، مهیج
  • کارگردان: شینگو ناتسومی
  • رتبه IMDB: 8.8

Death Note (2006–2007)

یکی از مشهورترین و بهترین انیمه ها از دید کاربران، انیمه دفترچه مرگ است که در 37 قسمت ساخته شده است و تماشای آن برای افراد بالای 14 سال توصیه می‌شود. در واقع دفترچه مرگ، نام یک مانگا اثر تسوگومی اویا و تاکه‌شی اویاتا است که این انیمه از روی آن ساخته شده است. این مانگا در سال 2003 – 2006 به چاپ می‌رسید.

شینیگامی، به عنوان خدای مرگ، می‌تواند هر شخصی را بکشد، به شرط آنکه چهره قربانی خود را ببیند و نام قربانی خود را در دفترچه‌ای بنام دفترچه یادداشت مرگ بنویسد. یک روز، ریوک‌، که از شیوه زندگی شینیگامی خسته شده بود و علاقه‌مند بود ببیند چگونه یک انسان از دفترچه مرگ استفاده می‌کند‌، یکی از این دفترچه‌ه را به قلمرو انسان‌ها می‌اندازد. دانش آموز دبیرستانی و اعجاب انگیز لایت یگامی با یادداشت مرگ برخورد می‌کند و از آنجا که او از وضعیت جهان ناراحت است، دفترچه مرگ را با نوشتن نام یک جنایتکار در آن آزمایش می‌کند. هنگامی که جنایتکار بلافاصله پس از آزمایش خود با دفترچه مرگ می‌میرد، لایت بسیار شگفت زده می‌شود و به سرعت تشخیص می‌دهد که قدرت در دست او چقدر ویران کننده است. با این قابلیت الهی، لایت تصمیم می‌گیرد همه جنایتکاران را خاموش کند تا دنیایی جدید بسازد که جنایت در آن وجود ندارد و مردم او را به عنوان یک خدا می‌پرستند. با این حال، پلیس به سرعت متوجه می‌شود که یک قاتل سریالی جنایتکاران را هدف قرار می‌دهد و در نتیجه، سعی می‌کند مجرم را دستگیر کند. برای انجام این کار، محققان ژاپنی روی کمک بهترین کارآگاه جهان حساب می‌کنند. مردی جوان و عجیب و غریب که تنها با نام L شناخته می‌شود.

  • ژانر انیمه: انیمه، فیلم ترسناک، درام، داستان معمایی، دلهره‌آور، تعلیق، انیمیشن، Crime TV genre
  • کارگردان: Tetsurō Araki
  • رتبه IMDB: 9
لیستی از بهترین انیمه ها براساس رای کاربران

لیستی از بهترین انیمه ها از دید کاربران

در ادامه لیستی از بهترین انیمه ها از دید کاربران براساس رایی که در IMDB ثبت شده است، می‌توان گفت:

Cowboy Bebop (1998–1999)

هنگامی که Cowboy Bebop برای اولین بار در بهار 1998 در تلویزیون توکیو پخش شد، فقط قسمت‌های 2، 3، 7-15 و 18 پخش شد. این کار به دلیل افزایش سانسور انیمه پس از جنجال‌های بزرگ بر سر Evangelion بود، در نتیجه اکثر سریال‌ها به دلیل محتوای خشونت آمیز از رسانه‌ها پخش نمی‌شدند. کانال ماهواره‌ای WOWOW این سریال را در پاییز همان سال تهیه و بدون سانسور کامل پخش کرد. Cowboy Bebop در ژاپن رتبه بالایی نداشت، اما در نسخه اولیه عرضه بیش از 19000 دستگاه DVD و در کل 81000 نسخه از آن را فروخت. شخصیت اصلی اسپایگل برنده بهترین شخصیت مرد شد و مگومی هایاشیبارا برای بازی در نقش فی ولنتاین در گرندپری انیمیشن 1999 و 2000 به ترتیب برنده بهترین بازیگر صدا شد. بیشترین تأثیر کابوی بیبوپ در ایالات متحده بوده است، زمانی‌ که در سال 2001 برای اولین بار در رده بزرگسالان پخش شد و از آن به بعد بارها تکرار شد. این انیمه بینندگان آمریکایی را تحت تأثیر قرار داد.

در سال 2071، بشریت چندین سیاره و قمر منظومه شمسی را مستعمره کرده و سطح غیرقابل سکونت سیاره زمین را پشت سر گذاشته است. پلیس سیستم منظومه شمسی تلاش می‌کند تا در کهکشان صلح را حفظ کند. در این میان، یک فرد خونسرد و همراهانی که دارد، به عنوان جایزه بگیرانی برای این پلیس‌ها کار می‌کنند. آنها وارد ماجراجویی‌هایی می‌شوند که به اتفاقات بزرگی ختم می‌شود. این انیمه به صورت اپیزودیک است و در هر قسمت با ماجرایی روبرو می‌شود. Cowboy Bebop یک انیمه متعادل با اکشن با تراکم بالا و کمدی سبک، کلاسیک، فضایی وسترن است.

  • ژانر انیمه: اکشن، درام، علمی و تخیلی
  • کارگردان: شینیچیرو واتانابه
  • رتبه IMDB: 8.9

Steins Gate (2011–2015)

اشتاینر؛ گیت که در فارسی به نام دروازه اشتاینر شناخته می‌شود، یک انیمه سریالی است که رتبه پنجم بهترین انیمه ها از دید کاربران را به خود اختصاص داده است. این انیمه توسط استودیو وایت فاکس ساخته شده است و یک اثر روان‌شناختی و علمی‌تخیلی شناخته می‌شود. دروازه اشتاینر نقدهای بسیار مثبتی با ستایش داستان، فیلم‌نامه، موضوع، عمق احساسی‌، موسیقی متن و انیمیشن دریافت کرده است که اگرچه از آن انتقادهایی نیز وجود دارد.

رینتارو اوکابه، دانشمند دیوانه خودخوانده، یک اتاق را در یک ساختمان قدیمی شیک در آکی هابارا اجاره می‌دهد‌، جایی که او در سرگرمی خود از اختراع “ابزارهای آینده” با اعضای آزمایشگاه دیگر لذت می‌برد. دوست او، مایوری شینا‌، دوست دوران کودکی‌اش است. در کنار آن، هاشیدا ایتارو، هکر منحرف و ملقب به “Daru” نیز همراه است. این سه با گذراندن زمان، با امیدوارکننده‌ترین راه‌حل خود، دستگاهی با نام “مایکروویو تلفن”، اختراع می‌کنند که عملکرد عجیب تبدیل موز به توده‌های ژل سبز را انجام می‌دهد.

این پدیده هر چند به خودی خود معجزه آسا است، اما در جستجوی اوکابه برای دستیابی به موفقیت علمی هیچ چیز مشخصی ارائه نمی‌دهد. اما این دستگاه یعنی مایکروویو تلفن می‌تواند به گذشته ایمیل ارسال کند و جریان تاریخ را تغییر دهد. این انیمه برگرفته از رمان تصویری تحسین برانگیز 5pb است. انیمه آن را در اعماق نظریه و کاربرد علمی پیش می‌برد.

  • ژانر انیمه: انیمیشن، کمدی، درام، رمانتیک، علمی و تخیلی، هیجان انگیز
  • کارگردان: Hiroshi Hamasaki, Takuya Satō, Tomoki Kobayashi (OVA)
  • رتبه IMDB: 8.8

Hunter x Hunter (2011–2014)

Hunter x Hunter در دنیایی جریان دارد که در آن شکارچیانی برای انجام همه کارهای خطرناک مانند دستگیری جنایتکاران و جستجوی شجاعانه گنج‌های از دست رفته در مناطق ناشناخته فعالیت می‌کنند. گون فریکس دوازده ساله تصمیم دارد به بهترین شکارچی ممکن تبدیل شود، به امید یافتن پدرش، که خود شکارچی بود و مدتها پیش پسر کوچک خود را رها کرده بود. با این حال‌، گون به زودی متوجه می‌شود که راه رسیدن به اهدافش بسیار دشوارتر از آن چیزی است که تصور می‌کرد. گون در راه تبدیل شدن به یک شکارچی رسمی‌، با لئوریو‌، سرپرست و پزشک در حال آموزش، کوراپیکا انتقامجو و قاتل سابق و سرکش کیلوآ دوست می‌شود. برای دستیابی به اهداف و خواسته‌های خود‌، این چهار نفر با هم در آزمون شکارچی شرکت می‌کنند‌، که یک آزمون با میزان موفقیت پایین و احتمال مرگ بالا شناخته می‌شود. گون و دوستانش در طول سفر خود ماجراجویی‌ای را آغاز می‌کنند که آنها را در سختی‌ها و کشمکش‌های زیادی روبرو می‌کند. آنها با انبوهی از هیولاها، موجودات و شخصیت‌ها آشنا خواهند شد.

  • ژانر انیمه: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی، کمدی، فانتزی
  • کارگردان: کازوهیرو فوروهاشی
  • رتبه IMDB: 9
لیستی از بهترین انیمه ها از دید کاربران

چه انیمه ای ببینیم؟

Attack on Titan (2013–2022)

به طور قطع یکی از نام‌هایی که باید در لیست بهترین انیمه ها از دید کاربران قرار داشته باشد، انیمه حمله به تایتان‌ها است. Attack on Titan یا Shingeki no Kyojin، یکی از انیمه‌های مانگایی در ژاپن است که در ابتدا توسط هاجیمه ایسایاما نگاشته شده است. این انیمه در سال 2009 برای اولین بار چاپ و منتشر شد که شامل 34 جلد در 139 قسمت می‌باشد. انیمه حمله به تایتان از روی این مانگا در سال 2013 اولین بار منتشر شد.

قرن‌ها پیش، بشر توسط موجودات هیولایی شگفت‌انگیزی به نام تیتان‌ها تقریباً منقرض شد‌، و انسان‌ها را مجبور کرد از ترس آنها در پشت دیوارهای عظیم پنهان شوند. چیزی که این غول‌ها را واقعاً وحشتناک می‌کند، این است که مزه گوشت انسان برای آنها از روی گرسنگی خواسته نمی‌شود‌، بلکه چیزی است که به نظر می‌رسد از سر لذت است. برای اطمینان از بقای خود‌، بقایای بشریت در موانع دفاعی زندگی کردند که این مدت در حدود صد سال به درازا انجامید تا اینکه یک تایتان دیوار بیرونی شهر را خراب می‌کند. با این حال‌، این آرامش شکننده به زودی متلاشی می‌شود وقتی که یک تیتان عظیم موفق می‌شود دیوار بیرونی غیرقابل نفوذ را بشکند و مبارزه برای بقا در برابر غول‌های انسان خوار را دوباره آغاز می‌کند.

ارن یگر پس از مشاهده تلفات وحشتناکی که شامل خانواده او هم می‌شود، با ثبت نام در سپاه Survey Corps، یک واحد نظامی نخبه که در خارج از حفاظت دیوارها با انسان‌نما‌های بی‌رحم مبارزه می‌کند، زندگی خود را وقف نابودی آنها می‌کند. بر اساس مانگای، ارن در این راه خواهر خوانده‌اش میکاسا آکرمن و دوست دوران کودکی‌اش آرمین آرلتر ماجرا را دنبال می‌کند؛ آنها به جنگ وحشیانه علیه تایتان‌ها می پیوندند و راهی برای کشف و شکست تایتان‌ها را پیدا می‌کنند.

  • ژانر انیمه: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی، خیال‌پردازی تیره‌و‌تار
  • کارگردان: تتسورو آراکی (فصل ۱و۲و۳)، ماساشی کوئیزوکا (فصل ۲و۳)، جان سیشیدو (فصل ۴) و یویچیرو هایاشی (فصل ۴)
  • رتبه IMDB: 9

One Piece (1999- 2021 )

یکی از انیمه‌های پرطرفدار ژاپنی که می‌تواند در لیست بهترین انیمه ها از دید کاربران ما قرار بگیرد، انیمه وان پیس است که برگرفته از یک مانگا نوشته شده توسط ائیچیروا اودا ساخته شده است. این انیمه در 21 فصل تاکنون ارائه شده است که در مجموعه 991 قسمت دارد. همچنین جالب است بدانید فرنچایز وان پیس به یک بازی ویدیویی تبدیل شده و بازی‌های مختلفی در این سبک ساخته شده است.

گل دی راجر به عنوان “پادشاه دزدان دریایی” شناخته می‌‌شد‌، قوی‌ترین و بدنام‌ترین موجودی که وجود داشت. دستگیری و اعدام راجر توسط دولت جهانی تغییری در سراسر جهان ایجاد کرد. آخرین کلمات او قبل از مرگ وجود بزرگترین گنج جهان، One Piece را فاش کرد. این افشاگری بود که دوران بزرگ دزدان دریایی را به وجود آورد، مردانی که در آرزوی یافتن One Piece بودند، که مقدار نامحدود ثروت و شهرت را نوید می‌دهد. این گنج احتمالاً اوج شکوه و عنوان پادشاه دزدان دریایی را برای کسانی که آن را بیابند، ارائه می‌کرد.

در این میان، میمون دی لوفی، پسر 17 ساله‌ای را وارد ماجرا می‌شود که از تعریف استاندارد شما از دزدان دریایی سرپیچی می‌کند. فرق لوفی به عنوان یکی از دزدان دریایی که بیانگر یک شخصیت محبوب یک دزد دریایی شرور، سخت‌گیر و بدون دندان که روستاها را برای تفریح ​​غارت می‌کند، کاملاً متفاوت است. هدف او برای یک دزد دریایی شدن، فکر یک ماجراجویی هیجان انگیز به سوی دنیای دیگر و در نهایت یافتن گنج موعود است. لوفی و ​​خدمه‌اش به دنبال قهرمان دوران کودکی خود، از محدوده امن خود عبور می‌کنند و ماجراهای دیوانه‌واری را تجربه می‌کنند، از اسرار تاریک پرده برمی‌دارند و با دشمنان قوی مبارزه می‌کنند.

  • ژانر انیمه: انیمیشن، اکشن، ماجراجویی، کمدی، درام، فانتزی
  • کارگردان: کونوسوکه اودا (۲۰۰۶–۱۹۹۹)، مونهیسا ساکائی (۲۰۰۸–۲۰۰۶)، هیروئاکی میاموتو (۲۰۰۸-اکنون)
  • رتبه IMDB: 8.8

Code Geass (2006–2012)

کد گیاس، یکی از انیمه‌های تولید شده با نویسندگی ایچیرو اوکوچی است که اولین بار در سال 2006 توسط شبکه MBS ارائه شد. این انیمه 25 قسمت دارد و در 3 فصل پخش شده است.

در سال 2010، امپراتوری مقدس بریتانیا با فتح ژاپن، خود را به عنوان یک کشور نظامی غالب معرفی می‌کند. ژاپن که پس از شکست سریع خود، به منطقه 11 تغییر نام داده است، در تلاش برای به دست آوردن استقلال خود مقاومت قابل توجهی در برابر این مستبدان نشان داد. للوش لامپروژ‌، دانشجوی بریتانیایی‌، خود را در تیراندازی متقابل بین نیروهای مسلح شورشی بریتانیایی و منطقه 11 می‌بیند. با این حال‌، او می‌تواند فرار کند‌، به لطف پدیدار شدن به موقع یک دختر مرموز به نام C.C.، که به او Geass می‌گویند، از “قدرت پادشاهان” بهره می‌برد. للوچ با درک پتانسیل وسیع نیروی جدید خود، سفری خطرناک را آغاز می‌کند که تحت مراقبت نقاب‌داری معروف قرار دارد و حمله بی‌رحمانه‌ای را علیه بریتانیا انجام می‌دهد تا یکبار برای همیشه انتقام بگیرد.

  • ژانر انیمه: اکشن، درام، علمی–تخیلی، تاریخی-خیالی، مکا
  • کارگردان: گورو تانیگوچی
  • رتبه IMDB: 8.7
چه انیمه ای ببینیم؟

پرامتیازترین و بهترین انیمه ها از دید کاربران

در انتهای این مقاله چندین انیمه انیمیشنی معروف با بیشترین امتیاز را به شما معرفی می‌کنیم که ذکر آن‌ها در لیست بهترین انیمه ها از دید کاربران خالی از لطف نیست. این انیمیشن‌های انیمه پرطرفدار عبارتند از:

Spirited Away

Spirited Away موفق‌ترین فیلم تاریخ ژاپن است که با استقبال جهانی روبرو شد. Spirited Away اولین و هنوز تنها فیلم غیر انگلیسی زبان دست ساز بوده است که برنده جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند شد. داستان این انیمیشن در سرزمین عجایب رخ می‌دهد که پر از ارواح و موجودات ناشناخته است. این انیمیشن داستان یک دخترک را روایت می‌کند که در یک شهر، او و خانواده‌اش طلسم شده است و باید از آن نجات یابد. این انیمه یکی از زیباترین و جذاب‌ترین فیلم‌های ‌انیمه‌ای است که تا به حال ساخته شده است.

Grave of the Fireflies

یکی دیگر از بهترین انیمه ها از دید کاربران، انیمیشن Grave of the Fireflies است. این داستان روایت کننده اوج جنگ جهانی دوم است. زمانیکه مادر سیتا و ستسوکو پس از بمباران خانه‌شان بر اثر سوختگی شدید جان باختند. سیتا، یک پسر نوجوان و خواهر کوچکترش ستسوکو بدون سرپرست می‌مانند و تمام تلاش خود را می‌کنند تا به تنهایی در این دنیای ترسناک زنده بمانند. اگرچه Grave of the Fireflies از جمله انیمه‌هایی با امتیاز بالا است، مهم است بدانید که این فیلم عمیقاً در موضوعات سخت و حساس فرو می‌رود. اگر می‌خواهید این انیمه را ببینید، باید خود را برای ورود به این داستان فوق العاده غم انگیز، شدید و صمیمی آماده کنید.

Your Name

یکی از بهترین انیمه‌های دراماتیک و فانتزی است که به سرعت توانست رضایت و دل مخاطبین خود را بدست آورد. “نام شما” که در سال 2016 منتشر شده است و توسط Makoto Shinkai کارگردانی شد، داستان پسری از توکیو به نام تاکی و دختری به نام میتسوها از یک شهر کوچک را روایت می‌کند که ناگهان و به صورت غیر قابل باوری، جسم‌شان عوض می‌شود. این فیلم یک شاهکار مطلق است، از موسیقی متن زیبا تا انیمیشن باورنکردنی‌اش و البته داستان منحصر به فردی که بیننده را از همان ثانیه اول تحت تأثیر قرار می‌دهد، حتما می‌تواند به عنوان یکی از گزینه‌ها مورد نظر برای لیست بهترین انیمه ها از دید کاربران باشد.

Princess Mononoke

شاهزاده اشیتاکا، یک اثر حماسی و خیال پردازی است که در سال 1997 در ژاپن تولید شده است. این فیلم توسط استودیو جیبلی ساخته شده است و توانست مورد استقبال و تقدیر بسیاری از فستیوال‌ها قرار گیرد. داستان فیلم به این صورت است که شاهزاده اشیتاکا در تلاش برای یافتن درمانی برای نفرین خود، درگیر جنگی بین خدای جنگل و انسان می‌شود. در طول سفرهای خود با زن جوانی به نام سان آشنا می‌شود که توسط گرگ‌ها بزرگ شده است و به نظر می‌رسد بیشتر یک حیوان وحشی است تا یک انسان. آنها با هم می‌جنگند تا از خدای جنگل در برابر فساد ناشی از انسان و گرسنگی آنها برای قدرت محافظت کنند.این انیمه توانسته است امتیاز 8.4 را در IMDB بدست آورد.

A Silent Voice

اگر در سبک فیلم Your Name، یک انیمه سینمایی می‌خواهید، حتما این عنوان را دنبال کنید. به عنوان آخرین و بهترین انیمه ها از دید کاربران که در این مقاله معرفی می‌کنیم، باید گفت صدای خاموش یکی از انیمیشن‌های خوبی است که توانسته است امتیاز 8.2 را کسب کند.

A Silent Voice که در سال 2017 اکران شد، جهان را به شدت تحت تأثیر قرار داد و خود را به یکی از بهترین فیلم‌های انیمیشن در همه دوران با بهترین رتبه و محبوبیت تبدیل کرد. علی رغم طراحی درخشان و رنگارنگ، A Silent Voice داستانی عمیق، احساسی و قدرتمند را روایت می‌کند که بیننده را در یک غلتک احساسات قرار می‌دهد.

این فیلم موضوعات فوق العاده عمیق و سختی مانند خودکشی و قلدری را مورد بررسی قرار می‌دهد. صدای خاموش دو کودک را در دوران راهنمایی و دبیرستان روایت می‌کند، آنها برای یافتن جایگاه خود در جهان تلاش می‌کنند و یاد می‌گیرند که هر یک از اقدامات آنها عواقب عمیق‌تر و تاریک‌تری از آنچه تصور می‌کردند، دارد.

پرامتیازترین و بهترین انیمه ها از دید کاربران

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 53

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

‫4 دیدگاه ها

  1. اتک آن تایتان خیلی دارکه و از اونجایی ک من از انیمه یا درامایی ک آخرشون دپه متنفرم ، اتک ان تایتان رو پیشنهاد نمیکنم ولی مثلا your name یا اسم تو ، از بهترین سینمایی هایی هستش ک ژاپن جرئت پیدا کرده بسازه !واقعا محشره
    ولی وان پیس هم خیلی طولانیه ، یک سال باید بشینی پاش تا تموم کنیش و در ضمن انیمه های جدید رو بیشتر نگاه کنید تا اونایی ک مال عصر حجله !
    مثلا عشق جنگ است یا کومی سان نمیتواند صحبت کند یا خود اسپای ایکس فمیلی ، اینا بینظیرن و در حال پخش هستند .

    ولی از ی جهتم مثلا اوتاکو بودن شدید زیاد خوب نیس و حال آدمو وقتی ی سریال فوق العاده تموم میشه میکوبه زیر صفر میزنه ، ولی دیگه امروزا حال کل دنیا خرابه ، پس ببینید و لذت ببرید ❤

    میدونم زیاد نوشتم !!!…❤❤
    )با تشکر(

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا