بازی (معرفی و آموزش بازی)

۱۲ تا از بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید جدید

بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید: بالا بردن قوه تخیل

بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید چیست؟ در این مقاله با ما باشید تا به معرفی 12 بازی جذاب و معروف در سبک استراتژیک برای موبایل (سیستم عامل اندروید) بپردازیم. بازی‌های استراتژیک، همواره توانسته است بازخوردهای خوبی را در میان کاربران به خود کسب کند. این نوع بازی‌ها، علاوه بر سرگرم کردن بازیکن، می‌توانند قوه تخیل، تحلیل و تفکر آنها را تقویت کنند. در نسخه موبایل هم ما شاهد انواع بازی‌های استراتژیک هستیم که در ادامه با مجله جوان ایرانی سعی شده است تا برخی از بهترین بازی‌ها در این سبک برای شما معرفی شود.

 

بازی‌ های موبایل

بازی‌های موبایلی، بازی‌هایی هستند که برای دستگاه‌های تلفن همراه طراحی شده‌اند، مانند تلفن‌های هوشمند، برخی از تلفن‌های همراه ساده، تبلت‌ها،دستیاران دیجیتال شخصی (PDA) و … . بازی‌های موبایلی از بازی‌های اصلی (مانند Snake در گوشی های قدیمی نوکیا) تا پیچیده (بازی های سه بعدی و واقعیت افزوده) متغیر است. تلفن‌های همراه امروزی – به ویژه تلفن‌های هوشمند – دارای طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های اتصال، از جمله مادون قرمز، بلوتوث، Wi -Fi و 3G هستند. این فناوری‌ها بازی‌های چند نفره بی‌سیم را با دو یا چند بازیکن تسهیل می‌کند.

از آنجا که اکثر دستگاه‌های تلفن همراه منابع سیستم محدودی دارند، ویژگی‌های بازی موبایل به اندازه بازی‌هایی که برای رایانه‌های شخصی یا کنسول‌های بازی طراحی شده‌اند، باکیفیت و قدرتمند نیست. در اکثر دستگاه‌های تلفن همراه، صفحه کلید به عنوان کنترل کننده بازی عمل می‌کند. تلفن‌های هوشمند دارای صفحه نمایش لمسی برای ورودی کاربر هستند. اگر شما هم طرفدار بازی‌های موبایل هستید، در انتها با ما باشید تا به معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید بپردازیم.

نوشته های مشابه

بازی‌های واقعیت افزوده جدیدترین نوع بازی‌های موبایلی است. این برنامه‌ها محیط واقعی را با گرافیک رایانه‌ای پیشرفته ترکیب می‌کنند تا جلوه واقعیت افزوده را ارائه دهند. بازی‌های پیشرفته موبایل معمولاً به واحدهای پردازش مرکزی سریع (CPU)، واحدهای پردازش گرافیکی اختصاصی (GPU)، حافظه دسترسی تصادفی زیاد (RAM) و صفحه نمایش با وضوح بالا نیاز دارند.

انواع سبک‌ ها در بازی های استراتژیک موبایل چیست؟

با پیشرفت علم و برنامه‌های مختلفی که برای بازی‌سازی به کار گرفته می‌شود و در همین راستا پیشرفت و ارتقا قدرت گوشی‌های هوشمند، انواع مختلفی از سبک‌های بازی موبایل ارائه شده است که هر دسته از افراد بنا به سلیقه شخصی و نوع بازی که مدنظر دارند، آن را انتخاب می‌کنند. از جمله سبک‌های گیم مختلفی که در بازی‌های موبایل وجود دارد، می‌توان گفت:

  • اکشن: بازی‌های اکشن، که برای موفقیت نیاز به بازخوردهای بیشتری دارند، متنوع‌ترین دسته بازی‌های موبایلی هستند. در این گروه، بازی‌های اکشن هیجان انگیزی را خواهید دید که شامل بازی‌های تیراندازی، بازی‌های قدیمی مدرسه، جنگنده‌ها و جنگ‌های هوایی، مسابقات ماشینی و سایر شخصیت‌ها و وسایل نقلیه متحرک است.
  • ماجراجویی: بازی‌های ماجراجویی طیف گسترده‌ای از تجربیات را شامل می‌شود که صرفا خلاصه در سبک‌های جنگ یا اکشن نیست. در عوض، شما می‌توانید سبک‌های دیگری از جمله پرتازتاب و حل معما را نیز در آن مشاهده کنید. این‌ بازی‌ها در محیط‌های گرافیکی مختلفی انجام می‌شود. از آنجا که تمرکز بیشتر بر سرگرمی و تعامل است تا مبارزه و رقابت، سرعت آن کمی کندتر از یک بازی اکشن خواهد بود. شما در سبک ماجراجویی ممکن است یک مسافر در یک کشتی باشید، نقش شرلوک هلمز را بگیرید، شخصیتی کلاسیک و یا محقق ماوراء الطبیه باشید. این بازی‌ها معمولا یک خط داستانی چالش برانگیز دارند که آن را جذاب می‌کند.
  • کارتی: از دیگر سبک‌های جذاب که در ادامه به معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید خواهیم پرداخت، می‌توان به بازی‌های کارتی اشاره کرد که شامل بازی‌های یک‌نفره، رامی، پوکر و … می‌شود. شما می‌توانید با شانس خود و بسته به سبک بازی، ماجراجویی یا مسابقه‌ای گروهی را شروع کنید.
  • RPG: شامل بازی‌هایی در سبک نقش‌آفرینی می‌باشد که یک خط داستانی طولانی، شخصیت‌های متنوع و چالش‌های مختلفی دارد. این بازی‌ها دیتا و حجم سنگینی دارند و بایستی با درنظر گرفتن الزامات بازی، یک دستگاه مناسب داشته باشید.

از دیگر سبک‌های بازی موبایل می‌توان به ورزشی و استراتژی اشاره نمود.

انواع سبک‌ ها در بازی های استراتژیک موبایل چیست؟

معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید

حال به بخش معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید می‌پردازیم. استراتژی، یک سبک بسیار پرطرفدار در بین‌ بازی‌های کامپیوتر و موبایل است. بازی‌های استراتژیک با تأکید بر پیش‌بینی و برنامه‌ریزی، معمولاً به نوبت در میدان نبرد یا سایر عرصه‌های رقابتی می‌پردازند. شطرنج، چکرز و بسیاری از بازی‌های کلاسیک روی تخته نیز در این دسته قرار می‌گیرند. ژانر بازی استراتژی هر چیزی را شامل می‌شود که بتواند قرارگیری ارتش و نبرد یک به یک را تجربه کند. این امر مستلزم استفاده از مهارت‌های عقلی مانند توسعه منطق، شهود و تمرکز بر تجربه‌ای است که برای بهبود عملکرد ذهن مناسب خواهد بود.

بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید عبارتند از:

  • Tropico
  • Mindustry
  • The Escapists 2: Pocket Breakout
  • Holedown
  • Civilization Revolution 2
  • The Battle for Polytopia
  • XCOM: Enemy Within
  • Mushroom Wars 2
  • Bad North
  • Company of Heroes
  • Clash of Royal
  • League of Legends: Wild Rift

در ادامه با ما باشید تا به طور کامل به معرفی این بازی‌ها بپردازیم.

معرفی بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید

بررسی و نصب بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید

اولین مجموعه از بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید را با بازی Tropico شروع می‌کنیم که:

  • Tropico: یک بازی استراتژیک برای اداره یک کشور است که در قالب یک فرمانده دیکتاتور انجام می‌شود. این جمله را می‌توان خلاصه‌ای از بازی Tropico دانست. در این بازی شما در نقش El Presidente در ​​جزیره کارائیب قدم می‌گذارید و کشور و مردم آن را به آینده‌ای باشکوه هدایت می‌کنید. استراتژی‌های زیادی در این بازی وجود دارد؛ زیرا باید مطمئن شوید که ساختارهایی که می‌سازید به درستی کار کرده‌اند که ممکن است نیاز به ساخت مدارس بهتر یا آوردن کارگران متخصص خارجی داشته باشد. همچنین به طور مرتب از مشاوران خود در مورد مسائلی که در اطراف جزیره ایجاد می‌شود، مطلع می‌شوید که اغلب شما را ملزم می‌کند بین رویکرد خیرخواهانه یا پاسخ تندتر یکی را انتخاب کنید تا نشان دهید چه کسی مسئول است. بهتر است به دلیل رندوم بودن سبک بازی، از قسمت آموزشی این به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید شروع کنید. 15 جزیره انتخاباتی برای تکمیل وجود دارد که اهداف خاصی را به شما می‌دهد. شما می‌توانید برای دانلود بازی Tropico از اینترنت و یا گوگل استور آن را دانلود کنید.
  • Mindustry: Mindustry یک بازی دفاعی برج شگفت انگیز در سبک sandbox است که با امکان سفارشی‌سازی بازیکن و … می‌تواند شما را مجذوب خود می‌کند. از جمله ویژگی‌های خوب این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید می‌توان به عدم وجود تبلیغات و خرید‌های درون برنامه‌ای آن اشاره کرد که غالب بازی رایگان است. این برنامه برای تبلت‌ها یا تلفن‌های دارای صفحه نمایش بزرگتر مناسب است. Mindustry یکی از بهترین بازی‌ها در سبک دفاع از برج است که در آن شما دارای ابزارهایی برای تقویت سیستم دفاعی دارید و بایستی موج دشمن را دفع کنید. همچنین در این بازی، برای دستیابی به موفقیت به تفکر لجیستیکی نیاز دارید. تقویت سیستم‌های دفاعی ملزم به استفاده از منابع معدن بوده، در کنار آن بایستی از خطوط تامین منابع خود حفاظت کنید.
  • The Escapists 2 Pocket Breakout: در بین تمام بازی‌های استراتژی که در این لیست ظاهر می شود و عنوان بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید را دارند، The Escapists 2 بیشترین آزادی را برای بازیکنان در قسمت استراتژی فرار حماسی از زندان را ارائه می‌دهد. The Escapists 2 یک بازی در سبک فرار کامل از زندان است. راه‌های متعددی برای خروج از هر زندان وجود دارد که شما را ملزم می‌کند وسایل صنایع دستی را بدزدید، پولی را به دست آورید که می‌تواند برای رشوه دادن به نگهبانان مورد استفاده قرار گیرد یا فقط برای ایجاد شورش در زندان اسلحه بسازید. در زمان خاموشی، می‌توانید زندانی خود را در کتابخانه یا سالن بدنسازی آموزش دهید تا بتوانید از اسیران خود پیشی بگیرید اما برای جلوگیری از سوء ظن باید مطمئن باشید که روال روزمره زندان را دنبال می کنید. پنج زندان برای این بازی وجود دارد. از یک زندان اصلی شروع به کار کنید و امکانات امنیتی سخت به چالش کشید. می‌توانید این بازی را با دوستان خود به صورت چند نفره بازی کنید.

بررسی و نصب بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید

چه بازی های استراتژیک موبایل را نصب کنیم؟

در ادامه لیست همچنین در قسمت بهترین بازی های استراتژیک برای موبایل عبارتند از:

  • Holedown: Holedown یک سبک آموزشی به سبک توپ و آجر است که در آن شما توپ‌هایی را برای حفاری در هسته سیارک‌ها، سیارات و ستاره‌ها راه اندازی می‌کنید. گیم پلی این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید شناخته می‌شود، ساده است اما با این حال چالش‌های به کار گرفته شده در آن جذاب خواهد بود. Holedown یک بازی پازل هیجان انگیز است که در قالب یک بازی سالم استراتژی ارائه شده است. این بازی به شما اجازه می‌دهد تا هسته اجرام آسمانی را استخراج کنید. نحوه این بازی با یک سیارک شروع می‌شود و به سمت خورشید حرکت می‌کند در طول بازی، کریستال‌هایی را جمع آوری می‌کنید که برای ارتقاء هزینه می‌شوند و در هر شوت توپ‌های بیشتری به شما می‌دهند. این ارتقاء برای تکمیل سیارات بعدی بسیار مهم است.
  • Civilization Revolution 2: بازی تمدن یک اقتباس تقریبا خوب از سری بازی تمدن برای تلفن همراه است. همانطور که می‌دانید، بازی تمدن یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای کامپیوتر است که نسخه موبایل آن نیز، اگرچه به اندازه نسخه رایانه شخصی از ویژگی‌های خاصی برخوردار نیست، اما بدون تبلیغات و خریدهای درون برنامه، عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. Civilization Revolution 2 بر اساس بهترین فرنچایز استراتژی در تمام دوران و یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید، نسخه ساده شده‌ای از بازی حماسی Sid Meier’s epic  است که مبتنی بر تسلط بر جهان می‌باشد. در این بازی، شما به عنوان یک رهبر بدنام جهان بازی می‌کنید و سعی می کنید با افزایش تولید، ایجاد ارتش و تسخیر دشمنان خود یک امپراتوری بسازید. چهار راه برای پیروزی در هر مسابقه وجود دارد: با تسخیر سرمایه‌های خود بر مخالفان خود مسلط شوید، با جمع آوری 20000 طلا و ایجاد بانک جهانی یک پیروزی اقتصادی کسب کنید، 20 شهر بزرگ، عجایب یا افراد مهم را به دست آورید و سازمان ملل را برای یک پیروزی فرهنگی بسازید یا اولین نفری باشید که یک سفینه را برای فتح علم به فضا پرتاب می‌کند. همچنین لازم است بدانید که این بازی فاقد برخی از جلوه‌ها در بازی‌های Civilization است و برای موبایل بهینه شده است. از آنجا که یک بازی پولی است، همچنین مجبور نخواهید بود با تبلیغاتی که سرعت بازی را کند می‌کنند مواجه شوید.
  • The Battle for Polytopia: نبرد برای پلیتوپیا بازی دیگری از بهترین بازی‌های استراتژیک برای اندروید است. این بازی استراتژی، ویژگی‌های زیبای بسیاری دارد. اگر از طرفداران بازی‌های Civilization هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما بازی The Battle for Polytopia را ببینید. این بازی مستقل دارای قبایل چند ضلعی است که برای کنترل عرصه نبرد مبارزه می‌کنند. این بازی دارای گیم پلی ساده‌ای است که به نوبه خود براحتی انتخاب و اجرا می‌شود. در هر بازی، بر اساس تعداد و اندازه شهرهایی که تحت کنترل دارید، ستاره جمع آوری می‌کنید، که می‌توانید برای ارتقاء درخت فناوری قبیله خود، ایجاد نیرو یا جمع آوری منابع هزینه کنید. شما باید در نحوه هزینه کردن منابع خود و قرار دادن نیروهای خود در زمانی که نوبت شما است، محتاطانه عمل کنید. روش‌های مختلفی برای این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی استراتژیک اندروید وجود دارد. برای بازی انفرادی، می‌توانید یک بازی سفارشی ایجاد کنید که یا بعد از 30 دور به پایان می رسد یا تا زمانی که تنها یک قبیله باقی می‌ماند. همچنین گزینه چند نفره pass-and-play وجود دارد که به شما امکان می‌دهد یک بازی سفارشی بین دوستان تنظیم کنید و حتی آنها را ذخیره کنید تا بتوانید همان بازی را در طول زمان انجام دهید. اگر نمی‌توانید شخصاً با دوستان خود بازی کنید، AI یک چالش بسیار مناسب با سطوح دشواری از آسان تا “Insane” ارائه می‌دهد. هنگام بارگیری بازی چهار طایفه در اختیار شما قرار می‌گیرد و شش قبیله دیگر از طریق خریدهای درون برنامه ای در دسترس شما هستند.

چه بازی های استراتژیک موبایل را نصب کنیم؟

برترین و بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید

براساس انتخاب کاربران در مورد بهترین بازیهای استراتژیک اندروید، لیست زیر را در ادامه داریم:

  • XCOM: Enemy Within: یک بازی ضروری برای طرفداران بازی‌های استراتژی نوبتی، بازی XCOM است. چه نسخه pc و چه نسخه اندروید آن که از بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید به شمار می‌رود، از جمله بهترین بازی‌های استراتژیک شناخته شده‌اند. این بازی روی اندروید 10 اجرا می‌شود. XCOM بازی‌ای در سبک فضایی است. به عنوان یک فرمانده XCOM، شما وظیفه دارید تیم نیروهای خود را هنگام عزیمت به مأموریت‌های خارج کردن بیگانگان کنترل کنید. XCOM: Enemy Within یک آپدیت برای بازی XCOM: Enemy Unknown است و مجموعه جدیدی از توانایی‌ها، ارتقاها و سلاح‌ها را برای کمک به شما در مقابله با تهدیدات بیگانه اضافه می‌کند. با اینکه این بازی چندین سال است که منتشر شده است اما هنوز هم به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید شناخته می‌شود. در هر نوبت، می‌توانید نیروهای خود را کنترل کرده و آنها را در اطراف نقشه ماموریت قرار دهید تا با بیگانگان در حال پیشروی مقابله کنند. پس از اتمام مأموریت ها ، به مقر اصلی XCOM باز می گردید و در آنجا ‌می‌توانید نیروهای خود را ارتقا دهید و توانایی‌های جدید را بر اساس موفقیت در این زمینه به کار ببرید. XCOM: Enemy Within یک بازی کامل است که با قیمت 10 دلار از فروشگاه Google Play در دسترس می‌باشد.
  • Mushroom Wars 2: Mushroom Wars 2 یک بازی استراتژی هیجان‌انگیز است و مطمئناً باید به عنوان بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید شناخته شود. در این بازی به شما این امکان را می‌دهد که ارتش‌های کوچکی از سربازان قارچی را در نبردهای آنلاین یا آفلاین کنترل کنید. این بازی که در نسخه Android موجود است، دارای گرافیک زیبا و گیم پلی است که یادگیری آن به راحتی می‌باشد. رفته رفته اگر تسلط بر این بازی بیشتر شود، چالش برانگیز تر می‌شود و این از جذابیت‌های بازی است. هدف شما تسلط کامل در بازی است که مستلزم جابه‌جایی نیروها و تسخیر کلبه‌ها و …. است. همچنین شما باید در مقابل دشمنان خود از نیرو‌ها و ساختار خود دفاع کنید. چهار قبیله قارچ وجود دارد که ‌می‌توانید از بین آنها یکی را انتخاب کنید.

برترین و بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید

 

در این مقاله ۱۵ تا از بهترین بازی های تیراندازی موبایل را برای شما معرفی کرده‌ایم:

بهترین بازی های تیراندازی موبایل

لیستی از بهترین بازی‌ های استراتژیکی برای موبایل نسخه اندروید

در انتها همچنین می‌خواهیم چند مورد بازی دیگر را نیز به عنوان بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید به شما معرفی کنیم که عبارتند از:

  • Bad North: اگر به دنبال یک بازی با کیفیت بالا، اعتیادآور، سرگرم‌کننده و دارای گیم‌پلی که آهنگ آن، زیبایی بازی را دوچندان می‌کند هستید، لازم است حتما بازی Bad North را در نظر بگیرید. در این بازی، قلمرویی وجود دارد که بایستی از آن دفاع کنید و از پیشروی وایکینگ‌ها جلوگیری نمایید. شما در نقش یک ناجی ظاهر می‌شوید و در این بازی به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید، بایستی خسارات جانی را در حداقل حالت خود قرار دهید. این چالش باعث می‌شود تا از استراتژی‌های مختلفی برای مقابله با وایکینگ‌ها برحسب توانایی‌های بازی استفاده کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم این بازی را حتما در لیست بهترین بازی های استراتژیک اندروید افلاین قرار دهید.
  • Company of Heroes: یک بازی در سبک استراتژیک برای بزرگسالان است که در نسخه pc نیز ارائه شده است و توانست نظر مخاطبان را به خود جلب کند. فضای این بازی به جنگ جهانی دوم برمی‌گردد. جاییکه شما باید به صورت واقع‌گرایانه اقدام به نبردهای واقع‌گرایانه و سختی با نیروهای دشمن بکنید. در این بازی شما می‌توانید یک جناح در جنگ جهانی دوم را انتخاب کرده، ساختمان‌های مختلفی را برپا کنید و با ساخت نیرو‌های مختلف و تانک‌ها و تجهیزات مختلف، مپ‌های بیشتری را تسخیر نمایید. قطعا بازی “کمپانی قهرمانان” به عنوان یکی از بهترین بازی های استراتژیک برای اندروید، می‌تواند تا ساعت‌ها شما را به خود مشغول نماید.
  • Clash of Royal: یک بازی استراتژی از نوع کارتی است که توسط استودیو سوپرسل برای نوجوانان ساخته شده است اما ممکن است این بازی را در گوشی‌های جوانان نیز ببینید. سوپرسل بعد از بازی کلش آف کلنز، توانست محبوبیت بسیاری را در بازی‌های خود کسب کند. سپس نسخه‌ جذاب دیگری از این بازی با نام کلش آف رویال منتشر شد که در آن می‌توانید تنها به صورت آنلاین در حالت دو یا چند نفره، با بازیکن‌های مختلفی در سراسر دنیا مواجه شوید. شما بایستی با ترکیب مناسبی از کارت‌ها در این بازی استراتژیکی موبایل، ساختمان‌های دفاعی و در نهایت قلعه دشمن خود را نابود کنید. استفاده از گرافیک و موزیک پس زمینه هیجان انگیز، بر جذابیت بازی افزوده است.
  • League of Legends: Wild Rift: یک بازی در سبک Moba است که توسط استودیو ریوت گیمز ساخته شده است و برای کامپیوتر و نسخه اندروید منتشر شد. این بازی به صورت آنلاین انجام می‌شود و شما باید در یک تیم 5 نفره، مقابل رقیبان خود بازی کنید و با کمک قدرت‌های خاص کاراکترهای خود، پایگاه اصلی دشمن را نابود نمایید. در این بازی که مهارت تک تک اعضا از اهمیت بالایی برخوردار است، بایستی از ترفند‌های مختلف مبارزه گروهی و استراتژیکی برای حفظ قلمرو و حذف دشمن استفاده نمایید. این بازی به صورت رایگان در دسترس شما قرار دارد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا