سینمای جهان

لیست بهترین و پرفروش ترین فیلم های ترسناک جهان

بهترین فیلم های ترسناک + فوق ترسناک جدید 2021

بهترین فیلم های ترسناک در دنیا چه فیلم‌هایی هستند؟ اگر به دنبال یک مقاله همه جوره برای سلایق مختلف هستید که بتواند برای شما بهترین فیلم های ترسناک در دنیا را از جنبه‌های مختلف دسته‌بندی کند، پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله تا انتها با ما همراه باشید. ژانر ترس که با نام Horror شناخته می‌شود، یکی از ژانرهای محبوب در دنیا است که می‌تواند درونمایه و محتوایی اهریمنی، ماورایی، مرموز و هیجان انگیز داشته باشد. در این مقاله می‌خواهیم بهترین‌ فیلم‌های هر زیرشاخه از ژانر وحشت را بررسی کنیم.

لیست ترسناک ترین فیلم های جهان

یکی از ژانرهایی که می‌توان آن را بسیار منحصربفرد و پرهیجان دانست، ژانر ترس یا وحشت است که به صورت مستقل برای آن فیلم‌های مختلفی هرسال تولید می‌شود. معمولا بهترین فیلم های ترسناک در ترکیب با ژانرهای دیگری مانند رمزآلود یا اکشن ساخته می‌شود تا حس ترس و هیجان را در مخاطب به شدت افزایش دهد. ژانر ترس که با نام Horror فیلم‌های آن دسته‌بندی می‌شود توانسته است طیف مخاطبین خاص خود را در جوامع مختلف داشته باشد.

در ادبیات، وحشت ژانری از داستان و نیز فیلم‌ها است که هدف آن ایجاد احساس ترس، وحشت، دافعه و هیجان در مخاطب است. به عبارت دیگر، فضایی از وحشت را ایجاد می‌کند. تعریف این اصطلاح بر واکنش ناشی از احساس ترس شما تأکید می‌کند.

ژانر ترس می‌تواند درونمایه‌ای ریشه در مذهب، فولکلور و تاریخ داشته باشد. تمرکز بر موضوعات، ترس‌ها و کنجکاوی‌هایی که به طور مداوم انسان‌ها را چه در قرن 12 و 21 آزار داده و می‌دهد، اصلی‌ترین سوژه‌های فیلم‌های ترسناک می‌باشند. وحشت، از عمیق‌ترین ترس‌های مخاطب ایجاد می‌شود و ترسناک‌ترین و گیج‌کننده‌ترین چیزهای زندگی که می‌تواند شامل مرگ، شر، قدرت‌ها یا موجودات ماوراء طبیعی، زندگی پس از مرگ، جادوگری و … باشد را در مرکز توجه قرار می‌دهد. سبک ترس می‌تواند شامل سه دسته زیر باشد:

  • ترس گوتیک: ژانر ترس گوتیک که به عنوان داستان گوتیک یا فانتزی گوتیک نیز شناخته می‌شود، سبکی تیره از داستان است که ترکیبی از وحشت و رمانتیسم می‌باشد. این نوع ژانر، لذت‌های هنری ادبیات رمانتیک را با عناصر ترسناک وحشت ترکیب می‌کند و آن را به شکلی اغوا کننده و دلنشین ترسناک می‌سازد. داستان‌های ترسناک گوتیک هم با عناصر ماوراء الطبیعه و هم بدون آن نوشته می‌شوند، اما همیشه ماهیت مرموز دارند.
  • وحشت فراطبیعی: سبک ترسناک فراطبیعی اثری تخیلی است که برای پیشبرد داستان به شدت بر عناصر ماوراء طبیعی تکیه دارد و شامل چیزهایی مانند ارواح، هیولاها، شیاطین، بیگانگان، جادوگری، زامبی‌ها و غیره است. منبع اصلی وحشت در این نوع ژانر ماوراء طبیعی، واکنش انسان به مواجهه با ناشناخته‌ها است. معمولاً در بحبوحه یک درگیری جدی، اتفاقات این فیلم‌ها رخ می‌دهد که شامل تسخیر، تصرف، تهاجم، نفرین یا فال و غیره است.
  • وحشت غیر ماوراء طبیعی: همچنین سبک ترسناک غیر فراطبیعی اثری تخیلی است که عناصر ماوراء طبیعی را در بر نمی‌گیرد. منبع ترس در آن، از این ایده ناشی می‌شود که آنچه در داستان اتفاق می‌افتد می‌تواند به طور قابل قبولی در زندگی واقعی رخ دهد که معمولاً شامل احتمال مرگ می‌شود. این سبک ایده آل برای داستان‌های جنایی ترسناک یا اسرارآمیز بیشتر استفاده می‌شود.

لیست ترسناک ترین فیلم های جهان

بهترین فیلم های ترسناک 2021

حال که کمی راجع به ژانر وحشت و دسته‌بندی‌های آن صحبت کردیم، با ما همراه باشید تا به معرفی بهترین فیلم های ترسناک بپردازیم. تعداد کمی از ژانرها به اندازه ژانر وحشت، طرفداران قوی دارند. با طیف گسترده‌ای از زیرژانرها و دسته‌های مختلف، در سال 2021 تاکنون شاهد تولید فیلم‌های جالب و خوبی در سبک ترسناک بوده‌ایم که در ادامه به ذکر بهترین فیلم های ترسناک 2021 می‌پردازیم.

جدیدترین فیلم های ترسناک

  • Titane: فیلم ترسناک فرانسوی به نام تایتان را می‌توان رتبه اول در بهترین فیلم های ترسناک سال 2021 عنوان کرد که داستان آن، زن جوانی را دنبال می‌کند که پس از یک تصادف رانندگی در دوران کودکی، صفحه‌ای فلزی در سرش کاشته شده است. در حالی که به مرور زمان، او بزرگ می‌شود اما به یک قاتل زنجیره‌ای تبدیل شده و توسط یک ماشین باردار می‌شود. تعداد کمی از فیلم‌ها به اندازه فیلم Titane هستند که به استفاده از تصاویر ترسناک بدن برای انتقال داستان‌های تمثیلی خود ادامه می‌دهد. این فیلم تحریک‌آمیز و در مواقعی آزاردهنده است، می‌تواند مطمئناً قابل تامل و جذاب باشد و تایتان را به بهترین فیلم ترسناک سال 2021 تاکنون تبدیل کرده است. امتیاز این فیلم در IMDB تاکنون 6.8 از 13 هزار رای ثبت شده است.
  • Fear Street Part Two: دومین مورد از لیست جدیدترین فیلم‌ های ترسناک 2021، می‌توان به فیلم خیابان ترس (قسمت دوم) اشاره نمود. این فیلم در ادامه، از جایی که فیلم قبلی متوقف شد، شروع می‌شود و همچنان به داستان نفرینی می‌پردازد که Shadyside را آزار می‌دهد. این بار داستان به دنبال گروهی از نوجوانان در سال 1978 که تلاش می‌کنند از قتل عام در یک کمپ تابستانی جان سالم به در ببرند، روایت می‌شود. در داستان این فیلم اینطور آمده است که پس از وقایعی که در قسمت اول رخ داده است، دینا به دنبال دختری به نام زیگی بزمن می‌رود که در سال 1978 توانسته است از ساحره‌ فرار کند. هدف از این کار، فهمیدن راز رهایی از دست این جادوگر است. امتیاز ثبت شده برای این مورد از بهترین فیلم های ترسناک 2021، 6.7 از بین 52 هزار رای می‌باشد.
  • Fear Street Part Three: رتبه سوم این لیست از جدیدترین فیلم های ترسناک در سال 2021 را باید به نسخه سوم فیلم خیابان ترس داد که به عنوان پایانی از سه گانه خیابان ترس، داستان را با کاوش در منشأ سارا فیر و آشکار ساختن اینکه چگونه تاریخ شهر کلید توقف نفرین در سال 1994 امروزی را دارد، به اوج می‌رساند. این نسخه توانست کار موثری را در ایجاد تعادل بین لحن‌های مختلف داستان‌های فرعی در سال‌های 1666 و 1994 انجام دهد، طوریکه همه آن‌ها را با هم جمع کرده تا نتیجه‌ای رضایت‌بخش برای این سه‌گانه برای مخاطبین خود ارائه کند. فیلم از فضایی قوی و داستانی احساسی برای برقراری ارتباط با قطعه پایانی پازل که در این نسخه به خوبی رعایت شده است و انتهای فیلم سینمایی در قسمت پایانی را هیجان انگیز کرده است. امتیاز این فیلم 6 از بین 42 هزار رای می‌باشد.
  • Lamb: کمپانی A24 اخیراً به خاطر انتشار فیلم‌های ترسناک آرام سوز و عمیق شهرت پیدا کرده است و آخرین نسخه از بهترین فیلم های ترسناک خود را با نام، Lamb در سال 2021 منتشر کرد. این فیلم داستان زوجی بدون فرزند را روایت می‌کند که یک هیبرید مرموز انسان و گوسفند را کشف می‌کنند و آن را به عنوان فرزند خود، پذیرفته و شروع به بزرگ کردن آن می‌کنند. اگرچه این فیلم ممکن است به اندازه فیلم‌های دیگر ترسناک نباشد، اما به عنوان یک فیلم ترسناک روان‌شناختی شناخته می‌شود که از سبک خیره‌کننده و فضای ترسناک خود برای ارائه استعاره‌ای هیجان‌انگیز و احساسی درباره غم و اندوه و حس از دست دادن استفاده می‌کند. برای کسانی که به دنبال به چالش کشیدن و تحریک شدن توسط یک فیلم ترسناک هستند، فیلم “بره” می‌تواند ارزش دیدن داشته باشد. امتیاز این فیلم در IMDB امتیاز 6.4 از 6.5 هزار رای کاربران می‌باشد.
  • The Conjuring: The Devil Made Me Do It: مورد آخر از لیست جدیدترین فیلم های ترسناک در این قسمت، فیلم The Conjuring است که The Conjuring: The Devil Made Me Do It با الهام از یک داستان واقعی، داستان پرونده‌های اد و لورین وارن را ادامه می‌دهد؛ زیرا آنها با مردی روبرو می‌شوند که ادعا می‌کند در نتیجه تسخیر شیطانی مرتکب قتل شده است. فیلم کمی ناهموار است و دارای سکانس‌های واقعاً ترسناک و دلهره‌آوری است. این فیلم به طور کامل پتانسیل فرضیه خود را به حداکثر نمی‌رساند. با این حال، حضور وارن‌ها و برخی لحظات قوی به ارتقای فیلم نسبت به دیگر فیلم‌های ترسناک 2021 کمک می‌کند. امتیاز این مورد از بهترین فیلم های ترسناک 2021، امتیاز 6.3 از 92 هزار رای می‌باشد.

بهترین فیلم های ترسناک 2021

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ

بهترین فیلم‌ های ترسناک تاریخ، تنها فیلم‌هایی نیست که بتوانند مخاطب خود را از ترس میخکوب کنند.  بهترین فیلم‌های ترسناک چیزی بیشتر از ارائه انبوهی از فوبیاها و ترس‌های جدید را به مخاطبان خود ارائه می‌کنند؛ زیرا کارگردان‌ها می‌خواهند اثری ماندگار را در ذهن شما ایجاد کنند. اکثر بهترین فیلم ‌های ترسناک بسیار هوشمندتر از این‌ها هستند. آنها ضعف‌های ما را شکار می‌کنند و دنیای عادی ما را به چیزی وحشتناک و اغلب ترسناک تبدیل می‌کنند. به طور مثال، قبل از اینکه شما فیلم آرواره‌ها (Jaws) را تماشا کنید، دریا بسیار جذاب به نظر می‌رسید، اما حالا چطور؟ در ادامه می‌خواهیم چند مورد از بهترین فیلم های ترسناک در طول تاریخ را برای شما ذکر کنیم که عبارتند از:

The Shining

جک تورنس(با بازیگری جک نیکلسون)، نویسنده مشتاق و معتاد الکلی که در حال بهبودی و درمان است، همسرش وندی و پسر با استعدادش، دنی، را به هتلی به نام Overlook در کلرادو که یک هتل دور افتاده و منزولی است، می‌آورد. جک تورنس در هتل منزوی Overlook به عنوان سرایدار زمستانی استخدام می‌شود، به این امید که سد نویسندگی خود را درمان کند. سد نویسندگی، وضعیتی است که در آن نویسنده توانایی نگارش و تولید محتوای جدید را از دست داده یا این تواناییی در او کند می‌شود. او به همراه همسرش، وندی (با بایزگیری شلی دووال)، و پسرش، دنی (با بازیگری دنی لوید) که از نظر روانی به ستوه آمده و مشکل دارد، ساکن می‌شود. از آنجایی که نوشته‌های جک به جایی نمی‌رسد و وضعیت دنی نگران کننده‌تر می‌شود، جک اسرار تاریک هتل را کشف می‌کند و شروع به کشف یک دیوانه قاتل جهنمی می‌کند که قصد دارد خانواده‌اش را وحشت زده کند.

دلیلی وجود دارد که این فیلم را به عنوان اولین مورد از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ برای شما ذکر کردیم. Shining در واقع یک فیلم با نگرش منفی است. از بازی جنون آمیز جک نیکلسون در نقش مردی که به جنون مرگبار فرو می‌رود تا کارگردانی بی‌امان کوبریک، در حالی که ما هیپنوتیزم‌های دنی در حال گشت و گذار در راهروهای هتل را دنبال می‌کنیم، این فیلمی است که هرگز به شما اجازه نمی‌دهد احساس امنیت کنید.

  • کارگردان: Stanley Kubrick
  • بازیگران: Jack Nicholson، Shelley Duvall، Danny Lloyd، Scatman Crothers و Barry Nelson
  • ژانر: درام، ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.4 از بین 951 هزار رای

The Texas Chain Saw Massacre

فیلم‌های ترسناک زیادی وجود دارد اما در این میان، نمایش‌هایی وجود دارند که شما را در یک کابوس واقعی فرو می‌برند. فیلم “قتل عام اره زنجیری تگزاس” اثر توبی هوپر، با منظره‌ای وحشتناک شروع می‌شود. برخی از عناوین فیلم‌ها مبهم هستند و به شما اجازه می‌دهند تا به تدریج معنای آن‌ها را بفهمید و روایت به آرامی مانند گلی ظریف در چای جلوی چشمانتان باز شود. در این فیلم از بهترین فیلم های ترسناک تاریخ، هیچ چیز ظریفی به کار گرفته نشده است؛ همانطور که از نام آن پیداست، قتل عام با اره برقی، ابزاری بی‌پرده و ترسناک است. داستان فیلم راجع به دسته‌ای (5 نفر) از جوانانی است که در هنگام سفر خود به ایالت تگزاس، گم می‌شوند. این گروه در هنگام مسیر عبور خود، فردی را با رفتارهای عجب در خود راه می‌دهند و کم کم اما به دام می‌افتند. به دام خانواده‌ای که در این نزدیکی‌ها خانه دارد و از قضا آدم خوار هستند.

هرچند این فیلم در زمان انتشار خودش در سال 1974، در رده‌بندی فیلمی با خشونت بسیار بالا همراه با انتقادهای فراوان ظاهر شد، اما امروزه از آن به عنوان یکی از برترین فیلم های ترسناک تاریخ یاد می‌شود.

  • کارگردان: Tobe Hooper
  • بازیگران: Marilyn Burns، Paul A. Partain، Edwin Neal، Jim Siedow
  • ژانر: ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.5 از بین 148 هزار رای

The Thing

“موجود” نام سومین مورد از بهترین فیلم های ترسناک در این لیست است که داستان آن راجع به یک موجود فضایی در قطب جنوب است که رد آن توسط کارکنان پایگاه تحقیقاتی آمریکایی زده می‌شود. این موجود فضایی اما ویژگی‌ دارد که مانند انگل، در بدن دیگر موجودات پنهان شده و از آن تغذیه می‌کند. حال کارکنان این پایگاه برای آنکه متوجه شوند چه کسانی به این انگل دچار شده‌اند، لازم است درگیر چالش‌های مختلفی شوند.

The Thing یک فیلم واقع‌بینانه است. پارانویا و وحشت شدیدی وجود دارد که در آن یک موجود ناشناخته با گسترش عفونت، شروع به از هم پاشیدگی انسان‌ها می‌کند، اما این ماهیت بسیار قابل لمس افراد بدجنس را در زندگی روشن می‌کند که برای حفظ خود، پنهان‌کاری می‌کنند و این بسیار آزاردهنده است. در این فیلم همچنین شاهد صحنه‌های خونریزی و ترسناک هستیم که فیلم را هیجان انگیزتر می‌کند.

  • کارگردان: John Carpenter
  • بازیگران: Kurt Russell
  • ژانر: ترسناک، اسرار آمیز، علمی – تخیلی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.1 از بین 396 هزار رای

Hereditary

هنگامی که مادر بیمار و روانی آنی فوت می‌کند، آنی (با بازی تونی کولت)، شوهرش (با بازی گابریل برن)، پسرش (با بازی الکس وولف) و دخترش (با بازی میلی شاپیرو) همه از در فقدان اندوه او غمگین هستند. اما دختر آنی، با ماورا یا روح مادرش در ارتباط است و این باعث می‌شود تا خانواده با یک نیروی ناشناخته مواجه شود که می‌تواند شوم باشد.

  • کارگردان: Ari Aster
  • بازیگران: Toni Collette، Alex Wolff، Milly Shapiro، Ann Dowd
  • ژانر: درام، ترسناک، معمایی، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 3 از بین 274 هزار رای

The Exorcist

رتبه پنجمین مورد از بهترین فیلم های ترسناک در تاریخ را، همانطور که تقریباً قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسد، می‌توان به شاهکار ویلیام فریدکین، که اکنون 4 دهه از عمرش می‌گذرد، اختصاص داد که نام آن جن گیر است. این فیلم هنوز در صدر لیست بسیاری از ویژگی‌های ترسناک قرار دارد. داستان فیلم راجع به ریگان است، دختر یک هنرپیشه موفق سینما که روزی با بازی با تخته ویجا خود را در زیرزمین خانه مشغول می‌کند. با استفاده از تخته Ouija که در نقش یک دروازه استفاده می‌شود، یک مهمان ناخواسته در دختر کوچک ریشه می‌دواند و این شروع ماجرای این فیلم ترسناک است. همانند فیلم The Shining، فیلم جن گیر یک فیلم امن نیست و همواره با لحظات دلهره آور همراه است.

  • کارگردان: William Friedkin
  • بازیگران: Ellen Burstyn، Max von Sydow، Lee J. Cobb و Kitty Winn
  • ژانر: ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8 از بین 380 هزار رای

بهترین فیلم های ترسناک تاریخ

بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس

نتفلیکس یکی از بهترین شبکه‌های تماشای فیلم در مقیاس جهانی است که امروزه بسیاری از افراد در سراسر دنیا آن را تعقیب می‌کنند و امکانات بسیاری برای دسته‌بندی فیلم‌ها، رتبه‌بندی هفتگی و ژانرهای مختلف آن دارد. شما می‌توانید تقریبا همه فیلم‌های محبوب و فوق‌العاده‌ای را در این شبکه جهانی بیابید. در مورد بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس می‌توان گفت:

1922

این فیلم اقتباس خشن از یک رمان استیون کینگ است که در قالب ترکیبی منظم از یک درام جنایی و یک داستان ترسناک روانشناختی ارائه شده است. داستان این فیلم در نبراسکا در سال 1922 می‌گذرد که روایتگر زندگی یک کشاورز را است و پسر 14 ساله‌اش را برای کمک به قتل همسرش – مادر پسر – قانع می‌کند تا او را از فروش مزرعه باز دارد. آنها به معنای واقعی کلمه با احساس گناهشان تسخیر می‌شوند؛ زیرا وضعیت و حالات روحی آنها بدتر می‌شود. این یک داستان تاریک اخلاقی در مورد اینکه چگونه “در نهایت، همه ما به یک شکل گرفتار می‌شویم” است که این حس وقتی کارهای بد انجام می‌دهیم، به سراغ ما می‌آید.

  • کارگردان: Zak Hilditch
  • بازیگران: Thomas Jane, Molly Parker, Dylan Schmid
  • ژانر: جنایی، ترسناک، درام
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6.2 از 59 هزار رای

#Alive

یکی از ناخواسته‌ترین فیلم‌های در دوران همه‌گیری کرونا، این نمایش موفقیت‌ آمیز کره‌ای بود که در ژوئن 2020 اکران شد. «#زنده» یک فیلم در سبک ترسناک – زامبی است که داستان یک پخش‌کننده بازی ویدیویی به نام جون وو را دنبال می‌کند. او سعی می‌کند با سد کردن گسترش سریع یک عفونت ناشناخته که کل شهر را در هرج و مرج غیرقابل کنترل قرار داده است، از یک آخرالزمان زامبی جان سالم به در ببرد.

چیزی که او را زنده نگه می‌دارد، ارتباطی است که با یو بین، تنها بازمانده دیگر در مجتمع آپارتمانی‌اش برقرار می‌کند. آنها غذا و پیام‌ها را از طریق یک زیپ لاین بین آپارتمان‌هایشان به اشتراک می‌گذارند. زندگی در این دنیای آخرالزمانی به صورت تنها، بدون شک به مرگ ختم می‌شود اما با هم، آنها ممکن است راهی برای خروج پیدا کنند. این فیلم زامبی یکی دیگر از بهترین و جذاب‌ترین فیلم های ترسناک نتفلیکس می‌باشد.

  • کارگردان: Cho Il
  • بازیگران: Yoo Ah-in, Park Shin-hye, Jeon Bae-soo
  • ژانر: اکشن، درام، ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6.3 از 33 هزار رای

Apostle

یکی دیگر از بهترین فیلم های ترسناک، فیلم «مرد حصیری» است که به خوبی ژانر ترسناک عامیانه که از نویسنده و کارگردان تحسین شده گرت ایوانز قوی است را ارائه کرده است. در سال 1905 ولز، مردی به نام توماس ریچاردسون به جزیره‌ای دورافتاده سفر می‌کند، جایی که خواهرش توسط فرقه‌ای بت پرست برای باج گرفتن نگهداری می‌شود. فرقه گرایان ادعا می‌کنند که جزیره‌ای که قبلاً خشک و بی آب‌و‌علف بود با قربانی‌های خون آنها بارور شده است. توماس مشکوک است که این ماجرا فقط یک کلاهبرداری شرورانه برای به دست آوردن پول است – و اینطور است – اما وقتی وارد می‌شود، خشونت و وحشت بسیار بیشتری از آنچه پیش بینی می‌کرد را در این جزیره مشاهده می‌کند. این فیلم هرچند یک شروع آهسته دارد اما به زودی حس هیجان و اوج بلند شدن ترس را با یک اجرای عالی از دن استیونز به شما ارائه خواهد کرد.

  • کارگردان: Gareth Evans
  • بازیگران: Dan Stevens, Lucy Boynton, Michael Sheen
  • ژانر: درام، فانتزی، ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6.3 از 49 هزار رای

His House

این فیلم ترسناک ساخت کشور بریتانیا است. این فیلم درباره زن و شوهری است که از سودان جنوبی جنگ زده فرار می‌کنند و برای پناهندگی در انگلستان درخواست می‌دهند. همانطور که آنها سعی می‌کنند خود را با زندگی در یک شهر کوچک وفق دهند، بدی‌هایی که در محله آنها (و خانه آنها) کمین کرده‌اند، امنیت تازه یافته آنها در یک کشور مهاجر پذیر را تهدید می‌کند. این یک برداشت کاملاً بدیع از این ژانر است و اگر لاوکرافت را تماشا کرده باشید، می‌دانید که Mosaku در آن چقدر خوب خواهد بود.

اگر به دنبال یک فیلم با تجربه‌ای هیجان‌انگیز و وحشناک هستید، حتما این فیلم می‌تواند شما را سرگرم خود کند. همچنین در مورد آن می‌توان گفت این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در جشنواره فیلم Sundance در تاریخ 27 ژانویه 2020 انجام داد. این فیلم در 30 اکتبر 2020 توسط نتفلیکس منتشر شد و با تحسین گسترده منتقدان مواجه شد.

  • کارگردان: Remi Weekes
  • بازیگران: Sope Dirisu، Wunmi Mosaku، Malaika Wakoli-Abigaba، Matt Smith
  • ژانر: درام، ترسناک، هیجان‌انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6.5 از 35 هزار رای

The Conjuring

«احضار» فیلمی در سال 2013 است که موفق‌ترین فرانچایز ترسناک اقتصادی دهه گذشته را به خود اختصاص داده است. این فیلم ترسناک فراطبیعی به طور قطع می‌تواند گزینه مناسبی برای تجربه یک فیلم رمزآلود و در عین حال هیجان انگیز باشد. داستان آن راجع به محققین متاهل ماوراء الطبیعه اد و لورین وارن است که سعی می‌کنند به خانواده پرون کمک کنند تا بفهمند در خانه مزرعه جن زده آنها چه می‌گذرد. این یک داستان ترسناک ساده است که توسط کارگردانی تخصصی جیمز وان و بازی‌های زیبای پاتریک ویلسون و ورا فارمیگا ارتقا یافته است.

در سال 1971، کارولین و راجر پرون خانواده خود را به یک خانه مزرعه‌ای ویران شده در رود آیلند نقل مکان می‌دهند و به زودی اتفاقات عجیبی در اطراف آن با وحشت کابوس وار تشدید می‌شود. در ناامیدی حاصل از این ترس و اتفاقات وحشت‌ناک، کارولین با محققان مشهور ماوراء الطبیعه، اد و لورین وارن، تماس می‌گیرد تا خانه را بررسی کنند. چیزی که وارن‌ها کشف می‌کنند، یک منطقه کامل غرق در یک جنایت شیطانی است که اکنون خانواده پرون را هر کجا که بروند هدف قرار می‌دهد. برای متوقف کردن این شر، وارن‌ها باید از تمام مهارت‌ها و قدرت معنوی خود استفاده کنند تا این تهدید طیفی را در سرچشمه شکست دهند که تهدید به نابودی همه افراد درگیر است.

  • کارگردان: James Wan
  • بازیگران: Vera Farmiga, Patrick Wilson, Lili Taylor
  • ژانر: ترسناک، رمزآلود، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.5 از بین 477 هزار رای

بهترین فیلم های ترسناک نتفلیکس

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی

زیردسته‌ای از بهترین فیلم های ترسناک، همانطور که در قسمت اول مقاله هم ذکر کردیم، اختصاص به فیلم‌های تخیلی و ماورایی دارد که می‌تواند بسیار هیجان انگیز و جذاب باشد. این نوع فیلم‌ها، فیلم‌های نادری هستند که ژانر علمی تخیلی را با ترسناک ادغام می‌کنند. اینها فیلم‌هایی هستند که میل بشر را برای کشف ناشناخته‌ها و فناوری‌هایی که ما خلق می‌کنیم، همراه با ترس نهایی ما از ناشناخته‌ها ترکیب می‌کنند. از جمله بهترین فیلم های ترسناک ماورایی می‌توان گفت:

Aliens

فیلم جیمز کامرون کارگردان، با اثبات اینکه یک دنباله فیلم می‌تواند همانند نسخه اول خود ماندگار و زیبا باشد، یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک و قدیمی با درونمایه ماورایی است. داستان فیلم راجع حمله موجودات بیگانه است. 57 سال پس از مواجهه نزدیک الن ریپلی با موجود بیگانه خزنده در فیلم اول، این بار برای کمک به گروهی از تفنگداران دریایی آموزش دیده برای مبارزه با موجودات شیطانی فرازمینی فراخوانده شد. اما این بار بیگانگان یک مستعمره فضایی در ماه LV-426 را تصرف کرده‌اند. وقتی از تفنگداران دریایی مستعمره خواسته می‌شود تا کلنی فضایی متروک را جستجو کنند، بعداً متوجه می‌شوند که با چیزی بیش از آنچه که انتظار داشته‌اند، مقابله می‌کنند. در این مواجهه، سربازان با استفاده از مسلسل‌های اصلاح‌شده خاص و قدرت شلیک کافی، یا می‌جنگند یا می‌میرند، در حالی که تفنگداران فضایی در حال نبرد با بیگانگان هستند. همانطور که تفنگداران دریایی تمام تلاش خود را برای دفاع از خود انجام می‌دهند، ریپلی باید تلاش کند از یک دختر جوان که تنها بازمانده کلنی فضایی تقریباً نابود شده است محافظت کند.

  • کارگردان: James Cameron
  • بازیگران: Sigourney Weaver، Carrie Henn، Michael Biehn
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، عملی – تخیلی، هیجان‌انگیز، ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8.3 از بین 682 هزار رای

The Mist

اوج هیجان و کنجکاوی و یکی از بهترین فیلم های ترسناک در تاریخ را می‌توانید در فیلم The Mist یا مه مشاهده کنید. فرانک دارابونت رمان «مه» اثر استیون کینگ را در سال 2007 در یک فیلم جداگانه با همین نام اقتباس کرد که در آن مردم شهر کوچکی را که در یک فروشگاه به دام افتاده بود، بررسی می‌کند. زمانی که یک غبار عجیب و غلیظ پر از هیولاهای خطرناک شهر را فرا گرفت.

داستان فیلم راجع به این موضوع است که خانواده درایتون‌ها – دیوید، استف و پسرشان بیلی – در یک شهر کوچک زندگی می‌کنند. یک شب طوفان سهمگین منطقه را درنوردید و به خانه آنها آسیب رساند. طوفان صبح روز بعد با مه عجیبی همراه است. دیوید و بیلی و همسایه‌شان برنت نورتون به شهر می‌روند و با چند نفر دیگر در یک فروشگاه مواد غذایی گیر افتاده‌اند. در آنجا متوجه می‌شوند که مه حاوی چیزی ترسناک است و قصد کشتن انسان‌ها را دارد. فروشگاه به سرعت وارد هرج و مرج می‌شود، در حالی که موجودات هیولا یک به یک بازماندگان را انتخاب می‌کنند. The Mist هنگام اکران توانست به خوبی مخاطبان بسیاری را به خود جلب کند و هنوز هم یکی از تکان دهنده‌ترین و وحشتناک‌ترین پایان‌های پیچشی هر فیلم علمی تخیلی ترسناک را دارد.

  • کارگردان: Frank Darabont
  • بازیگران: Thomas Jane، Marcia Gay Harden، Laurie Holden و Andre Braugher
  • ژانر: ترسناک، عملی – تخیلی، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.1 از بین 293 هزار رای

Under the Skin

این فیلم به کارگردانی جاناتان گلیزر در مورد زنی شگفت انگیز می‌باشد که ظاهراً بیگانه‌ای است که به انسان‌ها برای خوردن غذایش نیاز دارد. موجودی بیگانه در شکل زمینی زنی جوان زندگی می‌کند که در جاده‌ها و خیابان‌های اسکاتلند در جستجوی طعمه انسانی که برای غارتش آمده‌اند، پرسه می‌زند. او قربانیان مرد منزوی و رها شده خود را به یک بعد ماورایی سوق می‌دهد، جایی که آنها را می‌خورند. با این حال، این موجود در تمام پیچیدگی خود شروع به تغییر دید نسبت به انسان‌ها می‌کند. او شروع به کشف خود به عنوان یک انسان با عواقب غم انگیز و وحشتناک می‌کند. در پایان فیلم، متوجه می‌شویم که واقعاً چه چیزی زیر پوست این زن است.

  • کارگردان: Jonathan Glazer
  • بازیگران: Scarlett Johansson، Jeremy McWilliams، Lynsey Taylor Mackay
  • ژانر: درام، ترسناک، عملی – تخیلی، هیجان‌انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6.4 از 137 هزار رای

Possessor

متصرف یکی از بهترین فیلم های ترسناک در سال 2020 است که توانست پس از اکران در سال 2020، مورد تحسین منتقدان خود قرار گیرد. داستان راجع به تاسیا ووس یک نماینده شرکتی است که از فناوری کاشت مغزی برای سکونت در بدن دیگران استفاده می‌کند و آنها را به سمت ترور به نفع شرکت سوق می‌دهد. در حالی که او استعداد ویژه‌ای برای کار دارد، تجربیات او در این مشاغل باعث تغییر چشمگیری در او شده است و او در زندگی خود تلاش می‌کند تا خاطرات و اصرارهای خشونت آمیز را سرکوب کند. همانطور که فشار روانی او تشدید می‌شود، او شروع به از دست دادن کنترل خود می‌کند و به زودی خود را در ذهن مردی گرفتار می‌یابد که هویت او را تهدید به نابودی می‌کند.

  • کارگردان: Brandon Cronenberg
  • بازیگران: Gabrielle Graham، Hanneke Talbot، Matthew Garlick، Daniel Park
  • ژانر: ترسناک، اسرار آمیز، علمی – تخیلی – هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6.5 از 29 هزار رای

بهترین فیلم های ترسناک ماورایی

فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند

در عصر حاضر، که خدمات پخش آنلاین و دسترسی به داده‌ها بسیار آزاد است، ممکن است فیلم‌ها و ویدیوهایی را در سبک وحشت دیده باشید که برای جامعه به علت خشونت، وحشت، عدم تطابق فرهنگی و دینی و … ممنوع شده‌ باشند. در ادامه به معرفی برخی از این فیلم های ترسناک ممنوع شده می‌پردازیم که عبارتند از:

The Evil Dead

The Evil Dead، هم نسخه اصلی و هم نسخه بازسازی شده آن، در چندین کشور (از جمله فنلاند، سنگاپور و اوکراین) به دلیل خشونت گرافیکی، خون، رابطه جنسی و عصبانیت ممنوع شد. این فیلم در ایران به نام‌های مختلفی معروف شده است که ممکن است شما هم آن را شنیده باشید از جمله کلبه وحشت، مرده شیطانی و شیطان مرده.

داستان این فیلم وحشتناک، راجع به یک گروه از افراد است که کلبه‌ای جنگلی مسافرت می‌کنند و ورود به این کلبه و گوش دادن به نوار شیطانی آن، نیرویی در جسم ورود می‌کند و آنها را به موجودات ترسناکی تبدیل می‌کند که تنها از طریق تکه‌تکه شدن یا سوزاندن از بین می‌روند.

  • کارگردان: Sam Raimi
  • بازیگران: Bruce Campbell، Ellen Sandweiss، Richard DeManincor و Betsy Baker
  • ژانر: ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.5 از بین 197 هزار رای

Faces of Death

«چهره‌های مرگ» محصول 1978 که به‌عنوان وحشتناک‌ترین فیلم تمام دوران شناخته می‌شود، شهرت خود را به خاطر ترکیب کردن مرگ‌های ترسناک تخیلی و زندگی واقعی به دست آورده است. Faces of Death صحنه‌هایی از مرگ‌های دوباره اجرا شده و همچنین مرگ‌های واقعی را نشان می‌دهد که این مورد دلیل ممنوعیت آن در 46 کشور است.

این فیلم به عنوان یک اثر شوکه کننده تلقی می‌شد که طیفی از تصاویر هولناک را در بر می‌گرفت: کالبد شکافی آشکار، سقوط هواپیما، عیاشی‌های پنهانی پر از خون انسان، حیوانات ذبح شده روی قلاب‌ها، برق گرفتگی واقعی و … . Faces of Death همچنین به عنوان نمادی از همه ترس‌ها و نگرانی‌های جمعی ما در مورد اجتناب ناپذیرترین چیز عمل می‌کند یعنی مرگ.

  • کارگردان: John Alan Schwartz
  • بازیگران: Michael Carr، Samuel Berkowitz، Mary Ellen Brighton، Thomas Noguchi
  • ژانر: مستند، ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 4.2 از 6.8 هزار رای

Irreversible

فیلمی به نام Gaspar Noé، مدت‌هاست که به عنوان «کودک وحشتناک» سینمای فرانسه شناخته می‌شود. این فیلم تحریک‌آمیز و تکان‌دهنده است و داستان آن راجع به زن جوانی به نام الکس است که توسط یک غریبه در یک تونل مورد تجاوز قرار می‌گیرد. دوست پسر او مارکوس و دوست پسر سابقش تصمیم می‌گیرند خودشان عدالت را اجرا کنند. در سال 2002، گاسپار نوئه با ارائه فیلم خود در جشنواره کن جنجال ایجاد کرد. 17 سال بعد، این فیلم با یک نسخه کاملاً جدید از فیلم اولیه خود بازگشت. این فیلم از وارونگی کامل زمانی استفاده می‌کند که در ابتدا در یک فرم زمان‌شناسی، فیلم از انتها شروع می‌شود و در آغاز به پایان می‌رسد.

فیلم “برگشت ناپذیر” باعث شد تماشاگران در عطش خود برای خشونت و انتقام تجدید نظر کنند و نشان دهند که چقدر همه چیز تهی است. علیرغم اینکه این نمایش، به عنوان یک فیلم ژانر ترسناک تلقی می‌شود، اما با موفقیت ترس‌های واقعی تجاوز، خشونت و انتقام را به تصویر کشید. فیلم برگشت ناپذیر در استرالیا ممنوع شده است.

  • کارگردان: Gaspar Noé
  • بازیگران: Monica Bellucci، Vincent Cassel، Albert Dupontel
  • ژانر: جنایی، ترسناک، درام، مرموز، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.4 از بین 127 هزار رای

The Last House on the Left

فیلم The Last House on the Left محصول 1972 است که یک سبک نامعمول دارد که بر اساس یک فیلم هنری کلاسیک سوئدی ساخته شده است. کریون کارگردان این فیلم، این سبک را با خشم، بدی‌ها و وحشت اخلاقی در فیلم‌های ترسناک آمریکایی در دهه ۷۰ به روز کرد که در نهایت اما فیلم حاصل، یک فیلم انتقام‌آمیز بد است که هنوز هم مردم را شوکه می‌کند.

داستان راجع به دو دختر است. دو دختر نوجوان در راه رفتن به یک کنسرت راک توسط گروهی از اراذل و اوباش قاتل ربوده می‌شوند و سپس در جنگل مورد شکنجه و تجاوز قرار می‌گیرند. حال پدر و مادر مانده‌اند تا انتقام بگیرند. این فیلم در بریتانیا ممنوع شد و تا سال 2008 اکران نشد. ایالات متحده به نمایش آن با درجه R ادامه داد.

  • کارگردان: Wes Craven
  • بازیگران: Sandra Peabody، Lucy Grantham، David Hess
  • ژانر: جنایی، ترسناک، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6 از 36 هزار رای

The Exorcist

یکبار دیگر بایستی نام فیلم جن گیر را به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک اما ممنوع شده در برخی کشورها بیان کنیم. در حالی که اکنون اغلب در فهرست‌های «بهترین فیلم ‌های ترسناک» می‌توان نام این فیلم را مشاهده کرد و دید، اقتباس ویلیام فریدکین از رمان تسخیر اهریمنی ویلیام بلاتی در سال 1970 نه تنها ترس و وحشت، بلکه واکنش‌های بدنی درونی را در بینندگان تئاتر هنگام اکران به همراه داشت.

پس از اکران در سال 1973، جن گیر توسط کلیسای کاتولیک محکوم شد و توسط منتقدان مورد تحقیر قرار گرفت. به تصویر کشیدن شیطان در بدن یک دختر 12 ساله بی گناه (که توسط لیندا بلر جوان نقش آفرینی می‌کند) به طرز وحشتناکی بینندگان را تحت تاثیر قرار داد. چیزی در مورد دیدن یک دختر جوان جوان که جملاتی با الفاظ بد را برزبان می‌آورد و چرخش 360 درجه ای سرش و مثله کردن خود با صلیب… همین کافی بود که باعث استفراغ، غش و حتی هیستری در بینندگان شود.

The Exorcist در سال 1974 گواهینامه ایکس دریافت کرد (نمایش عمومی برای افراد زیر 18 سال ممنوع بود)، و در نهایت در سال 1999 دوباره منتشر شد.

  • کارگردان: William Friedkin
  • بازیگران: Ellen Burstyn، Max von Sydow، Lee J. Cobb و Kitty Winn
  • ژانر: ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8 از بین 380 هزار رای

فیلم های ترسناکی که ممنوع شدند

 

۱۲ مورد از بهترین فیلم های تاریخ سینما را در این مقاله مشاهده کنید:

بهترین فیلم های تاریخ سینما

پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان

همانطور که گفتیم، بهترین فیلم های ترسناک را می‌توان دسته‌ای از جذاب‌ترین نمایش‌هایی طبقه‌بندی کرد که یک طیف مخاطب خاص در هر جامعه‌ای دارد. در طول دهه‌های گذشته، فیلم‌های بسیاری در این قسمت ساخته شده‌اند که توانسته‌اند رکوردهایی را در فروش تجربه کنند، از جمله پرفروش‌ ترین فیلم ترسناک جهان می‌توان گفت:

It

«این» اثر استیون کینگ به راحتی می‌توان آن را جزو یکی از بهترین داستان‌ها و بهترین فیلم های ترسناک در تاریخ دانست که این نویسنده تا به حال خلق کرده است.  اگرچه کتاب از نظر تصویری، محتوای بسیار ناراحت‌کننده دارد اما «مینی‌سریال» اصلی با اجرای استادانه تیم کوری در نقش پنی‌وایز ترس‌ها را تشدید کرد و توانست فیلم را به بهترین شکل ممکن به مخاطب ارائه کند. دیدن چنین شخصیت ترسناکی روی پرده بزرگ برای اولین بار (پس از مینی سری ABC 1990) برای طرفداران ژانر وحشت اتفاقی شبیه به رونمایی از قهرمانان مارول برای طرفداران فیلم‌های ابرقهرمانی است.

این فیلم در سری جدید خود در سال 2017، توانست با نقش دلقکی که ظاهر خنده‌دار دارد، به نسخه‌ای شیک و مدرن تبدیل شده و بسیار ترسناک‌تر از همتای اصلی ساخته شود. این فیلم مخاطبان را مجذوب خود می‌کند، چه طرفداران جدید و چه آنهایی که نسخه اصلی را دیده‌اند.

این فیلم

  • کارگردان: Andy Muschietti
  • بازیگران: Jaeden Martell، Jeremy Ray Taylor، Sophia Lillis
  • ژانر: ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.3 از بین 496 هزار رای
  • فروش: 327.48 میلیون دلار

The Exorcist

بار دیگر باید نام فیلم جن گیر را در لیست بهترین فیلم های ترسناک و پرفروش ذکر کنیم. جن‌گیر یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های زمان خود بود که با بازی‌های باورنکردنی و برخی جلوه‌های عملی وحشتناک به خوبی ارائه شد. این فیلم را می‌توان عاملی مهم در ارتقای فیلم‌های ترسناک در سبک “جن زدگی” دانست که هنوز هم طرفداران این سبک فیلم‌ها را می‌ترساند. فیلم به لطف فیلمبرداری هوشمندش و این واقعیت که بیشتر فیلم در یک محیط بسته می‌گذرد، احساس تنگناهراسی را ایجاد می‌کند.

The Exorcist در گیشه موفق شد و اگرچه دنباله‌هایی در این فرانچایز وجود داشت، اما هیچ یک از آنها به اندازه فیلم اصلی، مورد توجه قرا نگرفتند. این مورد یکی از بهترین فیلم های ترسناکی است که تاکنون ساخته شده است.

  • کارگردان: William Friedkin
  • بازیگران: Ellen Burstyn، Max von Sydow، Lee J. Cobb و Kitty Winn
  • ژانر: ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 8 از بین 380 هزار رای
  • فروش: 91 میلیون دلار

It 2

همانطور که در نسخه اول شاهد بودیم، بازسازی سری It فوق‌العاده موفق بود، بیش از آن چیزی که خیلی‌ها می‌توانستند تصور کنند، بنابراین تبلیغات زیادی برای ساخت آن در فصل دوم ایجاد شده بود. درست مانند «مینی سریال» اصلی، شاهکار ترسناک نمادین باید به دو قسمت تقسیم می‌شد تا کل داستان را روایت کند. دیدن پایان داستان که به شیوه‌ای استادانه توسط استیون کینگ که به عصر مدرن آورده شد، شگفت انگیز بود. این فصل دوم ممکن است به اندازه نسخه اول ترسناک و دلهره‌آور نباشد، اما هنوز هم هزاران ترس و تصاویر فوق العاده ترسناک را ارائه می‌دهد که می‌تواند شما را به خود جذب کند.

  • کارگردان: Andy Muschietti
  • بازیگران: Jessica Chastain، James McAvoy، Bill Hader
  • ژانر: ترسناک، درام، فانتزی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6.5 از 234 هزار رای
  • فروش: 59 میلیون دلار

World War Z

اگر دقت کرده باشید، در لیست بهترین فیلم های ترسناک، بایستی چند مورد از فیلم‌های زامبی مشاهده کنید. فیلم‌های زامبی به لطف افزایش توجه به این ژانر، دهه گذشته را پر کردند. بسیاری از کارگردان‌ها فیلم‌های زامبی را ارائه کرده‌اند. یکی از بهترین چیزهایی که می‌توان از این مد به عنوان بهترین فیلم های ترسناک پرفروش برای شما معرفی کرد، که ارزش دیدن نیز دارد، فیلم “جنگ جهانی z” می‌باشد. یک فیلم زامبی با بازی برد پیت که در تلاش برای جلوگیری از ویران کردن یک ویروس شایع جهان است. این یک استعاره کلاسیک “پسا آخرالزمانی” است. زامبی‌های جنگ جهانی Z از نوع کند و بی فکر نیستند. آنها سریع، باهوش و بسیار ترسناک‌تر هستند.

  • کارگردان: Marc Forster
  • بازیگران: Brad Pitt، Mireille Enos، Daniella Kertesz، James Badge Dale
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، ترسناک
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7 از بین 629 هزار رای
  • فروش: 36 میلیون دلار

A Quiet Place

به دنبال وقایع‌‌ای که در خانه رخ می‌دهد، خانواده ابوت اکنون با وحشت دنیای بیرون روبرو هستند. آنها مجبور به یک جسارت بزرگ و سفر به ناشناخته‌ها می‌شوند و متوجه می‌شوند که موجوداتی در دنیای اطراف وجود دارد که هر موجودی را که از خود صدا ایجاد کند، شکار می‌کنند.

مانند جردن پیل، یکی از بازیگران کمدی، جان کرازینسکی، در ژانر ترسناک نامی برای خود دست و پا می‌کند. کرازینسکی همچنین نبوغ وحشتناک خود را در خود نگه داشت و زمانی که A Quiet Place را منتشر کرد، آن را به طور کامل به نمایش گذاشت. این فیلم هیجان‌انگیز تماشاگران را در سینماها جذب کرد و در گیشه آنقدر خوب ظاهر شد که بلافاصله فیلم دوم را تضمین کرد.

  • کارگردان: John Krasinski
  • بازیگران: Emily Blunt، John Krasinski، Millicent Simmonds
  • ژانر: درام، ترسناک، عملی – تخیلی
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 7.3 از بین 171 هزار رای
  • فروش: 02 میلیون دلار

پرفروش ترین فیلم ترسناک جهان

فیلم ترسناک ایرانی جدید

 ژانر ترس معمولا از جمله دسته‌بندی‌هایی است که برخلاف جهان، کمتر به آن پرداخته می‌شود. در سبک ترسناک ما آثار زیادی را نمی‌توانیم نام ببریم اما با این حال، در ادامه می‌خواهیم لیستی از بهترین فیلم های ترسناک ایرانی را برای شما معرفی کنیم تا اگر علاقمند به دیدن نمونه‌های فیلم داخلی هستید، بهترین تجربه را از فیلم ترسناک ایرانی داشته باشید. از جمله بهترین فیلم های ترسناک ایرانی می‌توان گفت:

طلسم

یکی از فیلم‌هایی که خاص و بدون حاشیه و جنبه‌های سیاسی، در ژانر ترسناک در ایران ساخته شده است، فیلم طلسم نام دارد که تنها بر ایجاد حس ترس و تعلیق تمرکز می‌کند. این فیلم در یک منطقه خیالی به نام خطه شمال بیان می‌شود و داستان آن به این صورت است که یک زن در عوض خون ریخته شده با مردی جوان ازدواج می‌کند که از خانواده فرد کشته شده است. این دو به همراه خانواده داماد به خانه خود حرکت می‌کنند اما در مسیر توفان رخ داده و در اثر این توفان و حمله گرگ‌ها، ناخواسته این زوج مسیرشان تغییر می‌کند و از خانواده داماد جدا می‌شوند. آنها پس از مدتی به یک قصر شوم می‌رسند که در آنجا، یک شازده و یک پیشکار زندگی می‌کند. در ادامه ماجراهای مختلفی رخ می‌دهد که می‌توانید در ادامه فیلم طلسم از بهترین فیلم های ترسناک ایرانی مشاهده کنید.

همچنین لازم است بگوییم که این فیلم در سال‌های ابتدایی بعد از انقلاب ساخته شد و توانست در سال 65 الی 68 شمسی، نامزد چهار سیمرغ از چهار دوره جشنواره فجر بشود.

  • کارگردان: داریوش فرهنگ
  • بازیگران: سوسن تسلیمی، جمشید مشایخی، پرویز پور حسینی، آتیلا پسیانی و سوگند رحمانی
  • ژانر: ترسناک

اقلیما

اقلیما یکی دیگر از فیلم‌های ترسناک قدیمی در ایران است که در آن به موضوع بحران‌ها در زندگی زوجی معاصر می‌پردازد. تلاش این فیلم در این است که سبک وحشت را با استفاده از القای ترس و وحشت، تخیل و نیز المان‌های مختلف ماورایی در نظاره‌گر ایجاد کند. این فیلم همواره از برگه غافل‌گیری مخاطب خود به خوبی استفاده کرده است تا فیلم را به خوبی پیش ببرد. داستان این فیلم راجع به زنی است که نسبت به همسر خود شک می‌کند و با این خیال که به او خیانت شده است.

همچنین در مورد این فیلم باید گفت اقلیما توانست یک گام رو به جلو برای سینمای ایران باشد که منتقدان را راضی نگه داشته و با مخاطب به خوبی تعامل کند. جوایزی که می‌توان برای این فیلم بیان کرد شامل کاندید شدن سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی برای محمد مهدی عسگرپور در 25‌امین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1385 اشاره نمود.

  • کارگردان: محمد مهدی عسگرپور
  • بازیگران: حسین یاری، احمد مهرانفر، پانته‌آ بهرام، هنگامه قاضیانی، فرناز رهنما، شاهرخ فروتنیان و احسان امانی
  • ژانر: ترسناک، جنایی

حریم

از جمله بهترین فیلم های ترسناک ایرانی که در سال 1388 رونمایی شده است، می‌توان به فیلم حریم اشاره نمود که دومین اثر از کارگردان سیدرضا خطیبی می‌باشد. در این فیلم، ما شاهد ایجاد یک سبک ترسناک با کمک فضای جنگلی، زندگی روستایی و نیز نمادهایی از مردگان هستیم که توانسته است یک اثر منحصربفرد را در سینمای ایران برای خود ایجاد کند. لازم به ذکر است که کارگردانی و فیلمنامه نویسی این اثر برعهده یک فرد به نام سیدرضا خطیبی می‌باشد.

البته در فیلم حریم شاهد استفاده و تقلید از سبک فیلم‌های ترسناک خارجی مانند کینه و نیز حلقه هستیم که برحسب تجربه ارائه شده است. داستان فیلم راجع به افسر پلیسی با بازی حمید فرخ نژاد است که به جنگل‌های شمال ایران هدایت داده می‌شود تا کشتارهای عجیب این منطقه را بررسی کند. هدف این مامور پلیس، فهمیدن علت و عامل قتل توریست‌های انگلیسی است.

  • کارگردان: سیدرضا خطیبی
  • بازیگران: حمید فرخ‌ نژاد، شیرین بینا، چکامه چمن ماه، عنایت شفیعی
  • ژانر: ترسناک

ماهی و گربه

یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین و بهترین فیلم های ترسناک ایرانی را که در تمام طول فیلم، با ایجاد یک فضای سرد و ترسناک، دلهره را در بدن شما نگه می‌دارد، می‌تواند فیلم ماهی و گربه باشد. این فیلم که قطعا تجربه‌ای متفاوت و منحصربفرد در تمام فیلم‌هایی که تاکنون دیده‌اید را در شما ایجاد خواهد کرد، یک فیلم ترسناک به کارگردانی شهرام مکری است.

داستان فیلم راجع به یک گروه از دانشجویان دختر و پسر است که در سفری به شمال کشور رفته‌اند تا در جشن بادبادک‌ها شرکت کنند. در جایی که آنها استراحت می‌کنند اما یک رستوران وجود دارد که صاحبان آن شامل سه مرد ساکن در آنجا هستند. این رستوران اما گوشتی ندارد و این باعث می‌شود تا آنها گوشت خود را از این افراد تامین کنند.

علت منحصربفرد بودن این فیلم ترسناک ایرانی را می‌توان ایجاد مفهومی به نام “تک‌شات” و “تکرار زمانی” دانست که اولین بار است که در ایران دیده می‌شود. جالب است بدانید که این فیلم براساس یک واقعه حقیقی ارائه شده است که مربوط به یک رستوران بین راهی در سال 1377 می‌شود که گوشت چرخ کرده انسان‌ها را می‌پخته است.

  • کارگردان: شهرام مکری
  • بازیگران: عید آبست، بابک کریمی، سعید ابراهیمی فر، سیاوش چراغی پور، فراز مدیری
  • ژانر: ترسناک، اجتماعی

احضار

برای مورد آخر از بهترین فیلم های ترسناک ایرانی، می‌توان به فیلم احضار اشاره نمود که کارگردان آن رامین عباسی است. هرچند این فیلم با اقبال فروش مواجه نشد اما توانست در شبکه خانگی پخش شود.

داستان این فیلم راجع به عناصر ماورایی همچون اجنه، ارواح و … است. داستان ماجرای یک خیانت بین یک زوج به نام گیسو و امیر را روایت می‌کند که گیسو در روزی که خبر باردار شدنش را به امیر می‌خواهد بیان کند، متوجه خیانت از طرف امیر با دوست صمیمی‌اش می‌شود. این ماجرا باعث می‌شود تا او خود را به مردن بزند و ناپدید شود، اما این باعث می‌شود تا او از نظر روانی وضعیت بدی را متوجه شود. ساخت این سریال را به خوبی می‌توان از روی سابقه کارگردان در ساخت فیلم‌های مشابهی همچون “او یک فرشته بود”، “پریدخت” و “پلیس جوان” مشاهده کرد که از تجربه آن استفاده شده است. این فیلم اولین بار در سال 1397 در شبکه نمایش خانگی، رونمایی شد.

  • کارگردان: رامین عباسی‌زاده
  • بازیگران: الهه جعفری، شهریار ربانی، کیمیا ملایی
  • ژانر: ترسناک

فیلم ترسناک ایرانی جدید

فیلم ترسناک خارجی جدید

پیگیری فیلم‌های ترسناک جدیدی که در هر سال به سینماها می‌روند سخت است، چه رسد به زمانی که اغلب به دلیل تاخیرهای ناشی از کووید دچار مشکل می‌شوند. در ادامه اما ما لیستی از بهترین فیلم های ترسناک خارجی جدید را که در همین سال رونمایی شده‌ یا می‌شوند را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آنها را مشاهده کنید.

Blood Red Sky

آسمان سرخ خون (همچنین با عنوان Transatlantic 473 نیز شناخته می‌شود) یک فیلم اکشن ترسناک بریتانیایی-آلمانی محصول سال 2021 به کارگردانی پیتر توروارث است که فیلمنامه آن را با استفان هولتز نوشته است. این فیلم در 23 جولای 2021 توسط نتفلیکس منتشر شد. داستان فیلم راجع به ربایش یک هواپیما است. زمانی که گروهی از تروریست‌ها قصد ربودن یک پرواز شبانه در اقیانوس اطلس را دارند، یک زن مبتلا به یک بیماری مرموز مجبور به عمل می‌شود.

  • کارگردان: Peter Thorwarth
  • بازیگران: Peri Baumeister، Carl Anton Koch، Alexander Scheer، Kais Setti و Dominic Purcell
  • ژانر: اکشن، ترسناک، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6.1 از بین 40 هزار رای

Antlers

در Antlers، موجودی مرموز از محدوده خود فرار می‌کند تا در یک شهر کوچک به نام اورگان ویرانی خونین را به بار آورد. در یک شهر منزوی در اورگان، یک معلم مدرسه راهنمایی و برادر کلانترش با دانش‌آموز مرموزش درگیر می‌شوند که رازهای تاریک او منجر به برخوردهای وحشتناک با موجودی اجدادی غیرمعمول می‌شود که قبلاً با آنها برخورد کرده است.  این فیلم در ژانر ترسناک و فراطبیعی ارائه شده است و اکران آن به 29 اکتبر سال 2021 موکول شده است.

  • کارگردان: Scott Cooper
  • بازیگران: Keri Russell، Jesse Plemons، Jeremy T. Thomas
  • ژانر: درام، وحشت، رمزآلود
  • امتیاز در IMDB: امتیاز 6.4 از بین 3.3 هزار رای

Resident Evil: Welcome to Raccoon City

یکی از بهترین فیلم های ترسناکی که می‌توان انتظار راه‌اندازی مجدد آن را داشت، فیلم رزیدنت اویل است. Resident Evil: Welcome to Raccoon City، فیلمی به کارگردانی یوهانس رابرتس است که در سبک بقا و ژانر ترسناک ساخته شده است و محصول کشور آمریکا و آلمان در سال 2021 می‌باشد. این فیلم قرار است در 24 نوامبر سال 2021 توسط سونی پیکچرز ریلیزینگ اکران شود. در 7 اکتبر 2021، اولین تریلر این فیلم منتشر شد. این تریلر با واکنش متفاوت طرفداران روبرو شد، آنها وفاداری آن را به دو بازی اول تحسین کردند، اما از بازیگران و جلوه‌های ویژه به کار رفته در این فیلم سینمایی ترسناک انتقاد کردند.

داستان این فیلم در سال 1998 اتفاق می‌افتد، این داستان اصلی رازهای عمارت اسرارآمیز اسپنسر و شهر شوم راکون را بررسی می‌کند.

  • کارگردان: Johannes Roberts
  • بازیگران: Hannah John-Kamen، Kaya Scodelario، Tom Hopper، Donal Logue
  • ژانر: اکشن، وحشت، اسرارآمیز
  • امتیاز در IMDB: هنوز پخش و اکران عمومی نشده است.

Scream

یکی از جدیدترین فیلم های سینمایی ترسناک را می‌توان فیلم Scream دانست که در سال 2021 ارائه می‌شود. کارگردانان این فیلم شامل مت بتینلی اولپین و تایلر ژیلت هستند که جان تازه‌ای به این فرانچایز طولانی مدت ترسناک می‌دهند. اگرچه این فیلم بدون عنوان عددی به بازار عرضه شده است، اما دنباله مستقیم فیلم Scream 4 در سال 2011 خواهد بود و اولین فیلم از این سری خواهد بود که توسط وس کریون، که در سال 2015 درگذشت، کارگردانی نخواهد شد. بیست و پنج سال پس از یک قاتل سریالی در وودزبورو، یک قاتل جدید ظاهر می‌شود و منطقه سیدنی پرسکات باید برای کشف حقیقت وارد این ماجرا شود.

  • کارگردان: Matt Bettinelli-Olpin و Tyler Gillett
  • بازیگران: Neve Campbell، Marley Shelton، Courteney Cox، David Arquette
  • ژانر: ترسناک، اسرار آمیز، هیجان انگیز
  • امتیاز در IMDB: هنوز پخش و اکران عمومی نشده است.

Morbius

اگر بخواهیم برای طرفداران مارول خبری در رابطه با پخش فیلم‌های ترسناک ارائه کنیم، می‌توان گفت فیلم Morbius یکی از فیلم‌های مربوط به آنها است. مایکل موربیوس، یک بیوشیمی‌دان، سعی می‌کند خود را از یک بیماری خونی نادر درمان کند، اما به‌جای آن، ناخواسته خود را به نوعی خون‌آشام آلوده می‌کند. این فیلم می‌تواند با سبک نزدیک به فیلم ونوم، برای طرفداران مارول خبر خوبی باشد.

  • کارگردان: Daniel Espinosa
  • بازیگران: Michael Keaton، Matt Smith، Jared Leto، Jared Harris
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، ترسناک
  • امتیاز در IMDB: هنوز پخش و اکران عمومی نشده است.

فیلم ترسناک خارجی جدید

فیلم فوق ترسناک جدید

در انتهای این لیست، می‌خواهیم چند فیلم فوق وحشت را نیز به عنوان بهترین فیلم های ترسناک به شما در دسته‌های مختلف معرفی کنیم.

فیلم ترسناک جذاب

از جمله بهترین فیلم های ترسناک جذاب می‌توان گفت:

  • Get out: یکی از جالب‌ترین و دلهره‌آورترین فیلم‌هایی که به آرامی ترس را در شما نفوذ می‌دهد، فیلم “برو بیرون” است. فیلم برو بیرون داستان یک عکاس بیست و چندساله را روایت می‌کند که می‌خواهد برای اولین بار با خانواده نامزدش ملاقات کند. این جوان که کریس نام دارد و یک سیاهپوست است، راجع به تفاوت رنگ پوست خانواده همسرش کمی نگران است. با اینکه در ملاقات با خانواده ما شاهد رفتارهای معمولی هستیم اما کم کم رازها و عکس العمل‌های عجیب از اطرافیان به خصوص کارگر این خانواده دیده می‌شود که لایه به لایه ترس را در ما تزریق می‌کند. این فیلم می‌تواند از جذاب‌ترین فیلم‌هایی باشد که در سبک وحشت در دهه اخیر ساخته شده است.
  • Lucky: یکی دیگر از بهترین فیلم‌هایی که می‌توانید در سبک وحشت مشاهده کنید، فیلم خوش شانس نام دارد. این فیلم توسط یک نویسنده و کارگردان دو ملیتی به نام ناتاشا کرمانی ساخته شده است. داستان راجع به زنی است که هرشب توسط یک مرد مرموز مورد تعقیب و گریز قرار می‌گیرد و از سوی دیگر، این زن در حومه شهر زندگی می‌کند.
  • Come True: یکی از بهترین فیلم های ترسناک جذاب دیگر در این لیست، فیلم “به حقیقت پیوستن” نام دارد. این فیلم که در سال 2020 نمایش داده شده، یک اثر ترسناک علمی و تخیلی است. داستان این فیلم راجع به یک فرد نوجوان می‌باشد که در یک تحقیق و آزمایش راجع به موضوع فرآیند‌های خواب شرکت می‌کند. اما این آزمایش از حد مجاز خود فراتر می‌رود.

فیلم فوق ترسناک ایرانی

همچنین در مورد چند فیلم فوق ترسناک ایرانی که ارزش دیدن را دارند می‌توان گفت:

  • زیر سایه: در حالی که یک مادر و دختر برای کنار آمدن با وحشت‌های پس از انقلاب در تهران جنگ‌زده دهه 1980 تلاش می‌کنند، شیطان مرموز خانه‌شان را فرا می‌گیرد. این فیلم اثری بین‌المللی از سینمای ایران در سبک وحشت است که توسط بابک انوری ساخته شده است و محصول مشترک سه کشور قطر، اردن و بریتانیا است. وقایع فیلم در دوران دهه 1980 روایت می‌شود و راجع به یک خانواده که طلسم شده‌اند، می‌باشد. این فیلم در IMDB امتیاز 6.9 از 26 هزار رای را کسب کرده است.
  • پوست: یکی دیگر از فیلم‌های ایرانی در سبک ترسناک، Skin یا پوست نام دارد. وقتی جنیان شیطانی مادرش را تهدید می‌کنند، مرد باید با گناهان خانواده‌اش و نفرینی که نسل‌ها را در بر می‌گیرد مقابله کند. این فیلم داستانی با محتوای عشق، جادو و خرافات دارد.
  • زالاوا: سومین مورد از بهترین فیلم های ترسناک ایرانی، زالاوا نام دارد. این فیلم راجع به یک افسر نظامی شکاک است که با بررسی گزارش‌های مربوط به اموال اهریمنی در دهکده‌ای دورافتاده، باورهایش را توسط یک جن‌گیر مرموز آزمایش می‌کند. این فیلم به کارگردانی ارسلان امیری ساخته شده است.

فیلم فوق ترسناک خارجی

راجع به لیستی از فیلم فوق ترسناک خارجی نیز می‌توان چند مورد خاص را نام برد که عبارتند از:

  • The Ring: حلقه یکی از بهترین فیلم های ترسناک در سینمای خارج است که در سبک فراطبیعی آمریکایی ساخته شده است و محصول سال ۲۰۰۲ به کارگردانی گور وربینسکی با بازی نائومی واتس، مارتین هندرسون، دیوید دورفمن، برایان کاکس و دیوی چیس می‌باشد. این فیلم نسخه بازسازی شده فیلم ترسناک ژاپنی حلقه 1998 هیدئو ناکاتا است که بر اساس رمانی به همین نام اثر کوجی سوزوکی در سال 1991 ساخته شده است.
  • Insidious: یکی دیگر از مشهورترین و بهترین فیلم های ترسناک و فوق ترسناک خارجی، فیلم توطئه آمیز نام دارد. داستان آن راجع به خانواده‌ای است که به دنبال جلوگیری از به دام انداختن ارواح شیطانی فرزندشان در کما در قلمرویی به نام The Further هستند. این فیلم به کارگردانی James Wan در سال 2010 ساخته شده است.
  • Sinister: در نهایت می‌توان یک عنوان بسیار جذاب، ترسناک و با کسب رتبه 6.8 از بین 236 هزار رای در IMDB را معرفی کرد که نام آن شوم است. داستان راجع به الیسون اسوالت، نویسنده جنایی در دنیای واقعی است که جعبه‌ای از فیلم‌های خانگی را در خانه جدیدش پیدا می‌کند که نشان می‌دهد قتلی که او در حال حاضر درباره آن تحقیق می‌کند، کار یک قاتل زنجیره‌ای است که میراثش به دهه ۱۹۶۰ برمی‌گردد.

فیلم فوق ترسناک جدید

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 5 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا