بهداشت و سلامت

تغییر روحیه با تغییر دکوراسیون

امروزه تحقیقات زیادی پیرامون دکوراسیون داخلی و روحیه انسان صورت گرفته است و محققان به تاثیر متقابل آن ها بر یکدیگر پی برده اند. تغییر دکوراسیون یک کار سلیقه ای است، اما مبتنی بر قواعد خاصی است که هنر طراحی داخلی ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری را تشکیل می دهد.

افزایش جمعیت شهری، تراکم بسیار زیاد ساختمان ها، فاصله گرفتن انسان ها از طبیعت و کاهش دریافت نور طبیعی باعث شده اند تا انسان امروزی یک سیستم عصبی تحریک پذیر را تجربه کند و به دنبال راه حلی برای آرامش اعصاب و تقویت روحیه خود باشد. این جاست که روان شناسان پیشنهادات خود را ارائه می کنند و از تغییر دکوراسیون داخلی به عنوان یکی از مهمترین عوامل موثر در تقویت اعصاب و روحیه افراد نام می برند.

تغییر دکوراسیون داخلی

تغییر طراحی و دکوراسیون داخلی می تواند برای برخی از افراد یک مفهوم گنگ و مبهم باشد! به عنوان مثال برخی از افراد می گویند منظور از تغییر دکوراسیون این است که صرفا وسایل قابل استفاده همانند میز و صندلی و مبلمان را تغییر دهیم و برخی دیگر نیز تصور می کنند این کار به انجام اموری همانند خرید گل و گلدان و وسایل تزیینی محدود می شود اما باید بگوییم که تغییر طراحی داخلی بسیار فراتر از این چیزهاست.

اگر می خواهید تغییر دکوراسیون با تغییرات عمیقی در روحیه شما همراه باشد باید پا را از موارد فوق فراتر گذاشته و به دنبال تغییرات جدی در فضای داخلی ساختمان باشید. بله؛ درست است! منظور ما از تغییر طراحی دکوراسیون داخلی این است که معماری داخلی خانه را به سبک مورد علاقه خود در آورید و سپس به طراحی دیوارها، کف ساختمان و حتی تغییر وسایلی همانند میز و صندلی و مبلمان و … بپردازید.

تغییر روحیه با تغییر دکوراسیون

همچنین بخوانید: وبسایت تاپ 10 ایرانی https://top10irani.ir/

خرید پوستر دیواری

پس از آماده سازی فضای مورد نظر حال وقت آن رسیده است تا یک پوستر مناسب را انتخاب کنید. انتخاب و خرید پوستر دیواری به سبک و سلیقه شما بستگی دارد. انواع پوستر لاکچری، پوستر طبیعت، پوستر دیواری پشت تلویزیون، پوستر سه بعدی، پوستر گل و … در بازار وجود دارد. در این خصوص باید دقت کنید که برای خرید پوستر دیواری پذیرایی باید به سلیقه و روحیه همه اعضا توجه گردد اما برای خرید پوستر دیواری اتاق خواب صرفا باید روحیه فرد مورد نظر را مورد توجه قرار دهید.

اگر روحیه و سلیقه همه اعضای خانواده با یکدیگر همسان نمی باشد پیشنهاد می کنیم پوستر دیواری گل یا پوستر دیواری طبیعت را انتخاب کنید چرا که اصولا این پوسترها با اغلب روحیات و سلائق سازگاری دارند و کمتر کسی را می توان در این جهان پهناور پیدا کرد که نسبت به چنین طرح هایی احساس خوشایندی نداشته باشد. دیوار پشت مبل سه نفره و دیوار پشت تلویزیون بهترین مکان های ممکن برای نصب پوستر دیواری در فضای پذیرایی می باشند.

خرید کاغذ دیواری

بعد از انتخاب پوستر حال نوبت به انتخاب و خرید کاغذ دیواری می رسد. شما می توانید برای یک فضای خاص همانند پذیرایی حداقل از یک و حداکثر از دو طرح متفاوت ولی مرتبط استفاده کنید. بنابراین باید طرح هایی که انتخاب کرده اید قابلیت بکار رفتن در کنار یکدیگر را داشته باشند. البته این نکته، تنها قاعده ای نیست که باید در خصوص خرید کاغذ دیواری برای پذیرایی و اتاق خواب ها رعایت گردد بلکه شما باید سایر قواعد را هم مدنظر قرار دهید.

در زمان انتخاب کاغذ دیواری باید به هارمونی فضا دقت کنید. شما هرگز نباید یک رنگ متضاد با سایر وسایل و متضاد با سبک حاکم بر فضا را انتخاب کنید. همچنین می توانید برای بلندتر نشان دادن ارتفاع سقف ساختمان  از کاغذ دیواری راه راه عمود و برای پهن تر نشان دادن فضای اتاق از کاغذ دیواری با راه راه افقی استفاده نمایید. اگر می خواهید فضای اتاق بسیار مرتب جلوه کند بهتر است از کاغذ دیواری بدون طرح یا طرح های ساده استفاده کنید اگر هم نگران چنین مسئله ای نیستید می توانید کاغذ دیواری با طرح های پیچیده تر را انتخاب نمایید.

همچنین بخوانید: بهترین رنگ پارکت برای آشپزخانه https://ziardecor.ir/best-parquet-color-for-kitchen/

خرید پارکت و کفپوش

خرید پارکت یکی از هیجان انگیزترین کارهایی است که می توانید برای خلق یک طراحی متفاوت و متمایز انجام دهید. البته پارکت هایی که امروزه در سطح بازار عرضه می شوند پارکت چوب طبیعی نمی باشند و صرفا مغزی آن ها دارای ماهیت چوبی است و لایه رویین آن ها نیز دارای یک طرح زیبا از چوب درختان است.

نگهداری از این پارکت ها که امروزه به عنوان پارکت لمینت شناخته می شوند در مقایسه با نگهداری از پارکت های سنتی یا همان پارکت چوب طبیعی بسیار راحت تر است و قیمت مناسب این محصولات نیز باعث شده است تا میزان استقبال از آن ها در مقایسه با پارکت های کلاسیک افزایش پیدا کند.

این نوع کفپوش ها گرمای خاصی را در فضای مورد نظر ایجاد می کنند. امنیت بالایی هم در استفاده از این کف پوش در مقایسه با کفپوش های سنگی و سرامیکی وجود دارد چرا که اصولا قابلیت ضربه پذیری آن ها در مقایسه با سنگ و سرامیک بالاتر است و همین مسئله باعث می شود تا در صورت سقوط یا لیز خوردن، کمتر دچار حادثه شوید. همه این موارد تاثیرات مطلوبی در روحیات و شخصیت انسان ها دارد.

همچنین بخوانید: چرا پارکت باد میکند؟ https://ziardecor.ir/inflate-parquet/

خرید مبلمان، میز و صندلی و وسایل تزیینی

مهمترین کارهایی که باید برای تغییر دکوراسیون انجام دهید همان مواردی است که در مباحث قبل بیان گردید اما مسلما شما نیز بعد از اجرای چنین تغییراتی، مایل هستید تا وسایل تزیینی و کاربردی داخل منزل را هم تغییر دهید. بهتر است در این زمینه نیز همانند موارد اخیر با یک طراح داخلی مشورت کنید. قطعا نکات زیادی در خصوص طراحی داخلی وجود دارد که اغلب مردم از آن ها بی اطلاع هستند و فرصت کافی در یک مقاله کوتاه نیز وجود ندارد تا همه آن ها را ذکر کنیم.

قواعد فنگ شویی از مهمترین مواردی است که توسط طراحان داخلی و در زمان ایجاد تغییرات گسترده مورد توجه واقع می شود. این قواعد به حفظ انرژی و جریان داشتن آن در فضای داخلی ساختمان می پردازد. اگر می خواهید از بهترین قواعد موجود در این زمینه آگاه شوید باید حتما با یک طراح حرفه ای مشورت کنید. شما برای خرید وسایل دکوراسیون داخلی با کیفیت مطلوب و قیمت مناسب (پوستر دیواری، کاغذ دیواری و پارکت لمینت) می توانید از طریق وب سایت دکوراسیون داخلی زیار دکور اقدام نمایید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا