ترفند

10 نکته که باید قبل از خرید اینترنتی لباس رعایت کنید

اين روزها با توجه به رشد و رونق تكنولوژي و افزايش اعتماد مردم به خريدهاي اينترنتي، فروشگاه‌های اينترنتي متعددي در زمینه‌های مختلف شروع به فعاليت كردند. خرید لباس زنانه و مردانه از رایج‌ترین و پردرخواست ترین كالاهايي است كه در فروشگاه‌های اینترنتی معروف مثل دیجی کالا، بانی مد، فروشگاه اینترنتی یدایان شاپ و سایت های زیر مجموعه اش به وفور به آن پرداخته شده اند. در اين مقاله قصد داريم نكاتي را در خصوص خريد اينترنتي بيان داريم.

10 نکته که باید قبل از خرید اینترنتی لباس رعایت کنید

مزاياي خريد لباس مردانه و زنانه به صورت آنلاین

خريد اينترنتي نسبت به خريد حضوري محبوبيت بيشتري دارد. علت آن هم به عوامل متعددي بستگي دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زير اشاره داشت.

– صرفه جوبي در وقت و انرژي

با توجه به اينكه امروزه تقريبا نيم بيشتري از افراد جامعه شاغل هستند، فرصت خريد حضوري و گشتن و پيدا كردن لباس مورد علاقه شان را ندارند. خريد اينترنتي كالاهاي مختلف از جمله لباس زنانه و مردانه به راحتي و تنها با چند كليك ساده در اينترنت موجب صرفه جوبي در وقت و انرژي می‌شود.

– تنوع بالاي انواع لباس

امروزه فروشگاه‌های اينترنتي به دليل جذب مشتري بيشتر و رقابت با فروشگاه‌های اينترنتي ديگر تلاش می‌کنند كه بهترين و با کیفیت‌ترین لباس زنانه و مردانه را عرضه كنند.

بهره‌مندی از تخفيف و قيمت مناسب

بسياري از فروشگاه‌های اينترنتي هنگامي كه فعاليت خود را آغاز می‌کنند و زماني كه نوپا هستند به جهت تبليغ خود و جذب مشتري تخفیف‌های جذابي را در نظر می‌گیرند. همچنين برگزاري مسابقه از جمله اتفاقات رايج بين فروشگاه‌های اينترنتي است. اگر خوش‌شانس باشيد می‌توانید با برنده شدن در مسابقاتشان محصولي را انتخاب كنيد.

10 نکته مهم که هنگام خرید اینترنتی لباس زنانه و مردانه باید توجه کنید

همان‌طور كه می‌دانید خريد اينترنتي به دليل اينكه بايد آن‌ها را از روي عكس انتخاب كنيد، بايد دقت كافي را در اين زمينه به خرج دهيد، زيرا بسياري از فروشگاه‌های اينترنتي محصول فروخته شده را پس نمی‌گیرند. در اين بخش قصد داريم به 10 نکته مهم كه قبل از خريد اينترنتي لباس زنانه و لباس مردانه توجه كنيد.

توجه به سایز مناسب

10 نکته که باید قبل از خرید اینترنتی لباس رعایت کنید

اولين نکته‌ای كه براي خريد اينترنتي لباس زنانه و مردانه بايد توجه كنيد، در نظر گرفتن سايز و اندازه مناسب لباس است. هميشه سعي كنيد سايز خود را درست قبل از انتخاب لباس اندازه‌گیری كنيد و به سايز قبلي خود اكتفا نكنيد. همچنين توجه داشته باشيد كه برندهاي مختلف لباس زنانه و مردانه، استاندارد سایزبندی‌هایشان با يكديگر متفاوت است.

– حال ممكن است بپرسيد سايز خود را چگونه و دقيق تعيين كنيم؟ روش‌های مختلفي براي به دست آوردن سايزتان وجود دارد. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زير اشاره كرد.

– تعيين سايز با مراجعه به خياط.

– تعيين سايز با متر: براي اين منظور متر را برداريد و دور كمر، سينه، باسن و قد لباستان را اندازه بگيريد.

-سعي كنيد خريد لباس زنانه و مردانه را از فروشگاه‌هایی همچون فروشگاه اينترنتي دايان شاپ بخريد كه براي راهنمايي مشتريان خود، جدول سايز بندي را در نظر گرفته‌اند.

حتما نظرات كاربران و مشتريان ديگر را بخوانيد.

از ديگر نكاتي كه می‌توانید در خريد لباس زنانه و لباس مردانه كمك بزرگي به شما كند، خواندن نظرات ساير مشترياني است كه تجربه خريد خود را با ديگران به اشتراك گذاشته‌اند. از ميان نظرات مختلف، اگر بازخوردها نسبت به كالاي موردعلاقه‌تان مثبت باشد، نسبت به خريدتان مطمئن می‌شوید و اعتمادتان نسبت به فروشگاه منتخب هم بيشتر می‌شود. اگر بازخوردهاي منفي بيشتر بود متوجه می‌شوید كه كالايي كه قصد خريد آن را داريد مناسب خريد نيست. البته لازم به ذكر است كه تمام فروشگاه‌های اينترنتي امكان مشاهده نظرات مشتريان را فراهم نمی‌کنند. سعي كنيد از سایت‌هایی خريد كنيد كه اين فرصت را فراهم کرده‌اند.

10 نکته که باید قبل از خرید اینترنتی لباس رعایت کنید

به جنس لباس زنانه و مردانه توجه ویژه‌ای داشته باشيد.

از مهم‌ترین فاكتورهايي كه همه ما موقع خريد لباس زنانه و لباس مردانه به آن توجه داريم، جنس لباس است. امروزه لباس‌های زنانه و مردانه در جنس‌های مختلفي همچون پارچه، نخ، حرير، چرم، بافت، مخمل و… توليد می‌شوند. هر كدام از آن‌ها با استايل خاصي ست می‌شود و مناسب استفاده‌های مختلفي هستند. به عنوان مثال لباس‌های نخي مناسب فصل تابستان و لباس‌های خانگي هستند.

سعي كنيد قبل از خريد اينترنتي لباس زنانه يا لباس مردانه ابتدا جنس مورد نظر خود را مشخص كنيد. سپس در سايت فروشگاه مورد نظر دنبال آن بگرديد.

همان‌طور كه ميدانيد تمام اين نكات و بررسی‌ها را خودتان بايد انجام دهيد و كمتر فروشگاه اينترنتي هست كه شما را در اين موارد همراهي كند، ولي فروشگاه دايان شاپ از جمله فروشگاه‌هایی است كه قبل و بعد از خريدتان امكان دربافت مشاوره را براي مشتريان خود در نظر گرفته است. براي بهره‌مندی از اين امكان، می‌توانید وارد سايت فروشگاه شويد و از قسمت مشاوره، فرم مربوط را تكميل نماييد.

تفاوت اندك كالاي ارسالي با كالاي سفارشي را بپذيريد

فروشگاه‌های اينترنتي براي اينكه كالاي خود را به بهترين و جذاب‌ترین شكل ممكن عرضه كنند، معمولا از دوربین‌های حرفه اي براي عکس‌برداری از لباس زنانه يا مردانه استفاده می‌کنند. همين مورد ممكن است باعث شود رنگ لباس با رنگ عكس كمي فرق كند. همچنين گاهي ممكن است نور تلفن همراه يا كامپيوتر شما كه با آن خريد کرده‌اید به نوعي باشد كه رنگ لباس زنانه يا لباس مردانه را به صورت طبيعي نشان ندهد. اگر زماني كه كالا به دستتان رسيد، متوجه تفاوت اندك، رنگ يا هر مورد ديگري شديد، سعي كنيد آن را بپذيريد، اما اگر تفاوت رنگ بسيار زياد بود. طوري كه احساس كرديد آنچه سفارش داده‌اید مورد ديگري است كه اشتباه ارسال شده است، حتما كالا را پس دهيد.

فروشگاهي را انتخاب كنيد كه امكان مرجوعي کالا را فراهم کرده‌ است.

همان‌طور كه می‌دانید خريد لباس زنانه يا لباس مردانه به صورت آنلاين، ریسک‌های مربوط به خود را دارد. ممكن است سايز محصول، رنگ يا جنس آن به هر دليلي مورد پسند شما واقع نشود. در اين حالت با خود فكر می‌کنید كه پولتان هدر رفته است و براي چيزي هزينه کرده‌اید كه نمی‌توانید بپوشيد. حتي ممكن است با خود بگوييد ديگر خريد آنلاين نمی‌کنم. براي جلوگيري از چنين تصوراتي، سعي كنيد قبل از خريد اينترنتي لباس زنانه يا لباس مردانه، فروشگاهي را انتخاب كنيد كه قابليت مرجوعي را براي مشتريان خود در نظر گرفته باشند. به عنوان مثال فروشگاه اينترنتي دايان شاپ اين امكان را فراهم كرده است كه اگر كالاي سفارش داده شده با تصوير موجود در سايت مغايرتي داشت، مشتريان بتوانند ظرف ٣ روز كالاي خود را تعويض كنند. همچنين علاوه بر مرجوعي به اين نكات هم توجه كنيد كه هزینه‌ای بابت مرجوع كردن كالا نپردازيد.

فروشگاهي را انتخاب كنيد كه امكان رزرو كالا وجود داشته باشد

براي همه ما پيش آمده كه از لباس زنانه يا مردانه‌ای خوشمان آمده ولي به دليل نداشتن موجودي كافي در آن زمان، موفق به خريد آن كالا نشده‌ایم. برخي از فروشگاه‌های اينترنتي با در نظر گرفتن همين موضوع، امكان رزرو كالا را براي چند روز يا هفته فراهم کرده‌اند. به اين صورت كه مشتري می‌تواند سبد خريد خود را براي مدت يك هفته پر كند و كالاي مورد نظرش را رزرو كند، اگر در مدت معين هزينه آن را واريز نكند كالا به صورت خودكار از سبد خريدش خارج می‌شود.

از ديگران مشورت بگيريد

هر زماني كه قصد خريد اينترنتي داريد به خصوص اگر خريدتان لباس زنانه يا مردانه است، سعي كنيد از ديگران مشورت بگيريد. علت آن اين است كه موقع خريد اينترنتي ممكن است در سايت مدل‌ها و رنگ‌های مختلف به چشمتان عادي شود و نتوانيد درست انتخاب كنيد. درست مثل خريد عطر كه بعد از بو كردن انواع مختلف آن، ديگر مشامتان متوجه بوهاي ديگر نمی‌شود.

هيجاني خريد نكنيد

از مزاياي خريد اينترنتي می‌توان به اين مورد اشاره داشت كه شما ساعت‌ها می‌توانید در سايت در جستجو بهترين و مناسب‌ترین لباس زنانه يا مردانه برای خود باشيد. چنين امكاني در خريد حضوري وجود ندارد. در سايت تنوع لباس‌ها بسيار بيشتر از مغازه است. همين امر باعث می‌شود كه هيجاني تصميم بگيريد. سپس بعد از خريد، پشيمان شويد. به شما توصيه می‌کنیم در خريد اينترنتي عجله نكنيد. ابتدا تمام كالاهاي موردنظرتان را بررسي كنيد. بعد سر فرصت اولویت‌بندی كنيد و آن را كه از نظرتان به جهات مختلف مناسب است، خريد كنيد.

تن خور لباس را تن مدل ببينيد

معمولا لباس‌هایی كه تن مدل می‌کنند، زودتر به فروش می‌رسد. علت آن هم اين است كه مشتري احساس می‌کند شخصي آن را پرو كرده است و تن خور لباس را می‌بیند. بسيار پيش آمده لباس زنانه يا لباس مردانه‌ای را دیده‌ایم و خيلي خوشمان آمده، ولي وقتي لباس را تن کرده‌ایم، متوجه شديم كه استايل و ظاهر زيبايي ندارد. بنابراين سعي كنيد از فروشگاه‌هایی خريد كنيد كه تصوير لباس زنانه يا مردانه در مانكن را در سايت بارگذاري کرده‌اند.

مناسب‌ترین قيمت را انتخاب كنيد

اگر دنبال لباس زنانه يا لباس مردانه با قيمت مناسب هستيد، سعي كنيد تمام فروشگاه‌های اينترنتي يا حداقل بهترين و معتبرترين آن‌ها از جمله دايان شاپ را با فروشگاه‌های ديگر مقايسه كنيد. سپس آن را كه مناسب‌تر بود بخريد. علت این کار این است که همه ما حداقل یکبار این موضوع را تجربه کرده‌ایم که بعد از خرید همان لباس را در فروشگاه دیگر ارزان‌تر دیده‌ایم.

خلاصه

امروزه با توجه به تنوع لباس زنانه و لباس مردانه در فروشگاه‌های اينترنتي مختلف، استقبال خريد آنلاين بيشتر شده است. براي اينكه بهترين خريد آنلاين را تجربه كنيد بايد نكات متعددي را در نظر بگيريد. در میا ن فروشگاه های متعدد فروشگاه اینترنتی دایان شاپ همواره توانسته با قیمت مناسب، پرداخت درب منزل و محصولات با کیفیت مشتریان خود را سال ها راضی و نام برند خود را پرآوازه نگه دارد. با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر و شناخته شده مثل دایان و به خاطر داشتن مواردی که در این مقاله آموختید، قطعا خرید به صرفه و لذت بخشی خواهید داشت. مواردی از جمله توجه به جنس، سايز لباس و انتخاب فروشگاهي كه امكانات متعددي از جمله قابليت مرجوعي، رزرو كالا، بارگذاري تصوير با كيفيت را دارد.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا