بهداشت و سلامت

خواص گوجه فرنگی برای پوست و انواع ماسک

فواید ماسک های گوجه فرنگی برای پوست

گوجه فرنگی از مواد اولیه و ثابت اکثر آشپزخانه‌هاست. مصرف روزانه و متناوب گوجه فرنگی علاوه برطعم دهندگی عالی به غذاها که اغلب مردم از آن استفاده می کنند علاوه بر استفاده های زیاد از این میوه پر ارزش سلامتی شما را نیز تامین می‌کند. در این مطلب درباره خواص گوجه فرنگی برای پوست و انواع ماسک آن صحبت می کنیم.

گوجه فرنگی

این میوه دارای رنگ و شکل زیبایی می باشد ، که به عنوان یکی از سبزیجات پرخاصیت بین عموم مردم  شناخته می شود.

گوجه فرنگی دارای فواید زیادی برای سلامت بدن می باشد  این میوه خوشمزه را در وعده های غذایی خود قرار دهید که علاوه بر طعم بسیار عالی آن از فواید بسیار این میوه بهره ببرید.

گوجه فرنگی گیاه پر فایده و مفیدی است و خواص بسیار زیادی دارد  به همین جهت خلاصه ای از خواص این گیاه ارزشمند را در این مطلب برایتان جمع آوری کرده ایم.

خواص گوجه فرنگی برای پوست

خواص گوجه فرنگی پوست و زیبایی یکی از بهترین فواید این ماده‌ی خوراکی است.

 همه ی ما دوست داریم همیشه جوان بمانیم و پوست سالم و شادابی داشته باشیم، مخصوصا این موضوع در پوست صورت بیشتر دارای حساسیت می باشد ، مصرف گوجه فرنگی باعث می شود تا اکسیژن راحت تر جذب پوست شود. با مصرف روزانه گوجه فرنگی  می توان آثار پیر شدن پوست از جمله  ظاهر شدن چین و چروک را بر روی پوست خود را به تاخیر انداخت. آب گوجه فرنگی را همیشه مصرف کنید تا  پوستتان همیشه جوان و عاری از هرگونه چین و چروکی بماند و از داشتن پوستی سالم لذت ببرید.

خواص گوجه فرنگی برای پوست

ماده ضد پیری در گوجه فرنگی

گوجه فرنگی به عنوان یک ماده ضدپیری و کلاژن ساز  شناخته می‌شود و اگر به صورت موضعی و همیشگی مورد استفاده قرار گیرد می‌تواند با منافذ باز پوستی،چین‌وچروک‌ها و لکه‌های تیره مبارزه می کند،رنگدانه‌های قرمز گوجه با نام لیکوپن سلول‌های پوست ما را در برابر پرتوهای مضر فرابنفش خورشید محافظت میکند،ویتامین های موجود در  گوجه فرنگی باعث افزایش قدرت کلاژن‌سازی پوست ودرنتیجه باعث جوان سازی پوست می‌شود.

یکی از خواص بی شمار گوجه فرنگی را می‌توان به تنظیم چربی پوست اشاره کنیم  گوجه فرنگی با داشتن عملکرد ضدباکتریایی جوش‌های صورت را نابود می کند، عملکرد آن روی پوست موجب از بین رفتن سلول‌های مرده و محو شدن لکه های پوستی و به  کوچک شدن منافذ پوست نیز کمک بسیاری میکند.

کاهش چربی با گوجه فرنگی

یکی دیگر از خواص گوجه فرنگی جلوگیری از انباشته شدن چربی ها در بدن می باشداین سبزی کم کالری از انباشته شدن چربی ها جلوگیری میکند و سبزی مفیدی برای افرادی که سعی در کم کردن وزن خود دارند تلقی میشود

ویتامین سی موجود در گوجه فرنگی  در درخشان شدن پوست تاثیر بسزایی در زیبایی پوست دارد

 گوجه‌فرنگی  پوست را سفت و صاف و درخشان می کند.

مصرف  زیادگوجه‌فرنگی به علت داشتن ویتامین سی بسیار باعث می‌شود که پوست‌تان بسیار شفاف و سالم بماند ، همچنین سلول‌های مرده‌ی پوست را به طور زیادی کاهش می‌دهد و پوست را به خوبی مرطوب و آبرسانی می‌کند

ماسک گوجه فرنگی و خواص آن برای پوست

میتوانید گوجه فرنگی را به صورت حلقه ای برش زده و بر روی صورت و گردن خود به مدت ده دقیقه بگذارید تا شاهد تاثیربخشی بهتر آن باشید این ماسک علاوه بر مقرون به صرفه بودن و گیاهی بودن و عاری از هرگونه مواد شیمیایی است و بسیار سودمند است  و با استفاده از این سبزی زیبایی و جوانی را به پوست خود بازمی گردانید

ماسک گوجه فرنگی

لکه‌ها ممکن است در هر قسمتی از بدن ظاهر شود و بروز کنند و به شکل بی‌رنگ یا تیره ظاهر شوند که ممکن است از زیبایی هر فردی بکاهد ؛ با وجود این لکه ها می‌توانید با استفاده از گوجه فرنگی، این لکه‌ها را از محو یا به طور کامل از بین ببرید، گوجه فرنگی به دلیل ویژگی روشن کنندگی پوست، در رفع لکه‌هایی مفید است که به علت مسدود شدن منافذ ایجاد شده‌اند.

ماسک گوجه فرنگی

ماسک گوجه فرنگی برای  محو کردن لکه های پوستی


دو قاشق چایخوری گوجه خرد شده را با یک قاشق چایخوری جو دوسر و یک قاشق چایخوری ماست به خوبی مخلوط کنید. به آرامی آن را روی ناحیه لکه بمالید و بگذارید 20 دقیقه باقی بماند واجازه بدهید پوست شما این ماسک فوق العاده را جذب کند  سپس با آب سرد بشویید. هفته‌ای یک یا دوبار این کار را انجام دهید.

ماسک گوجه فرنگی برای رفع پوستی خشک

یکی از ویژگی‌های مهم ماسک گوجه فرنگی، آبرسانی فوق العاده سلول‌های پوششی پوست است، این دقیقاً همان چیزی است که در درمان خشکی حاد پوست به آن نیاز دارید. البته باید گفت کامل‌ترین درمان برای افراد با پوست خشک، مرطوب کردن و آبرسانی عمیق سلول‌های پوست است. در فرآیند مرطوب کردن پوست، مولکول‌های آب درون سلول‌های پوستی به دام می‌افتند ؛ ماساژ دادن پوست با استفاده ازآب گوجه‌فرنگی، سبب می‌شود که سلول‌های پوستی به خوبی کلاژن سازی کند و مواد مغذی موجود در گوجه فرنگی باعث می‌شود که پوست جوان‌تر، درخشان‌تر، شفاف تر و سالم‌تر باشد.

  ماسک گوجه فرنگی و روغن زیتون

ماسک گوجه فرنگی به همراه روغن زیتون یک ماسک بسیار موثر است ، روغن زیتون با داشتن اسید‌های چرب ضروری می‌تواند فرآیند مرطوب کردن و آبرسانی پوست را به طور کامل انجام دهد و سلول‌های پوستی را هم به طور عالی  تغذیه کند.

ماسک گوجه فرنگی مخصوص پوست های چرب

 اگر پوست شما چرب است، می‌توانید ترشح چربی های  اضافی پوست را با کمک گوجه فرنگی کنترل کنید، گوجه فرنگی دارای ویژگی کاهش چربی و قابض طبیعی بوده و چربی اضافه را از روی پوست پاک می‌کند.گوجه‌فرنگی دارای ویتامین  سی بسیار است که باعث می‌شود منافذ باز را کوچک می کند، و به چربی های زیادی پوست را نیز تنظیم می کند ، همچنین نوشیدن آب گوجه‌فرنگی تاثیر بسزایی  برای کوچک کردن منافذ باز پوست دارد و کمک به سته شدن این منافذ می کند

ماسک مخصوص پوست های مستعد آکنه

 در حال حاضر نوجوانان و جوانان که در دوران بلوغ هستند، بیشتر درگیر آکنه یا لکه‌های پوستی می شوند .محققان دریافتند که استفاده از ماسک گوجه فرنگی برای درمان آکنه مفید است.

از دوران قدیم گوجه‌فرنگی برای سفید کردن پوست استفاده می شده‌است ؛ گوجه‌فرنگی حاوی ویتامین های زیاد وخاصیت ضد میکروبی است که آکنه‌های پوستی را درمان و یا از شدت این نوع لکه ها و آکنه ها می کاهد.

ماسک گوجه فرنگی و درمان پوست خشک

خواص گوجه فرنگی برای پوست و زیبایی بسیار زیاد است که می‌تواند پوست را بسیارنرم و لطافت و زیبایی و جوانی  به پوست شما ببخشد و همچنین خشکی های حاد پوست  را درمان کند.

ویتامین  سی موجود در گوجه‌فرنگی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی برای درمان پوست و مرطوب کردن و آب رسانی  پوست خشک داشته باشد. 

ماسک گوجه فرنگی برای پاک کننده پوست

تهیه این ماسک بسیار راحت و کم هزینه است تنها با استفاده از یک قاشق شیر و یک قاشق آب گوجه فرنگی که ابتدا باید آن را رنده کنید و آب آن را گرفته و به خوبی مخلوط کنید و با کمک پنبه آغشته به این خمیربر روی سطح پوست به آرامی بکشید و تا ده دقیقه بر روی پوست بماند و بعد آن را با آب سرد به آرامی بشویید و از روی پوست پاک کنید؛این ماسک کار شیر پاک کن و دستمال مرطوب را انجام می دهد و تاثیر بسزایی در پاک کنندگی پوست دارد توجه داشته باشید که حساسیت پوستی به گوجه فرنگی نداشته باشید و در صورت سوزش پوست فورا با آب سرد سطح پوست را بشویید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا