بهداشت و سلامت

راه های سفید شدن پوست صورت با ژل آلوئه ورا

روش های سریع سفید شدن پوست صورت با آلوئه ورا

سفید شدن پوست، روشی است که هدفش روشن کردن مناطق تیره پوست و یا لکه های تیره بر سطح پوست است، یا می توان گفت به طور کامل کم رنگ شدن  لکه ها و تیرگی رنگ صورت است.  به طور معمول برای بهبود ظاهر و زیبایی پوست و رفع لکه هایی مثل لکه های زخم، لکه های تیره، و آفتاب سوختگی و لکه های بارداری به کار می رود قبل از  ریشه یابی به وجود آمدن این لکه ها باید ببینیم چه چیزی باعث تغییر رنگ پوست و ایجاد لکه ها  می شود؟

سفید شدن پوست صورت

همه زنان ، صرف نظر از سن و قومیت ، پوستی یکدست ، شفاف و درخشان می خواهند. سفید شدن پوست صورت یکی از مهمترین خواسته های خانم ها در همه سنین است. ما در این مطلب راه های سفید شدن پوست صورت را به شما یاد می دهیم.

اگرچه محصولات زیادی در بازار وجود دارد که برای سفید شدن پوست هستند ، اگر به دنبال راهی طبیعی برای سفید کردن پوست صورت خود هستید ، ممکن است بخواهید آلوئه ورا را در نظر بگیرید. مشخص شده است که آلوئه ورا از جمله کمک به بهبود زخم ها گرفته تا مرطوب کنندگی ، فواید زیادی برای سلامتی پوست دارد.

شواهد علمی حاکی از آن است که استفاده از آلوئه ورا بر روی پوست شما می تواند باعث سفید شدن آن شود ، همچنین می تواند لکه های پوستی را از بین ببرد. البته لکه های سیاه رنگ را کم رنگ می کند و نمی تواند در کوتاه مدت کاملا آن را محو کند. اما با استفاده مداوم از آن ممکن است لکه های سیاه صورت به مرور محو شوند.

سفید شدن پوست صورت با آلوئه ورا

قرار گرفتن در معرض نور خورشید

 همه ما براین باوریم که قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون استفاده از هرگونه محافظتی  برای پوست ما بسیار مضر است و شدیدا به پوست ما آسیب می زند ؛ با این حال، نرسیدن نور کافی خورشید هم  اصلا خوب نیست ، چون پوست ما نیاز به ویتامین دی دارد.

 قرار گرفتن بیش از حد در معرض مستقیم نور خورشید می تواند باعث تولید بیشتر از حد معمول از حد ملانین می شود که می تواند به برنزه شدن و حتی  تیره شدن پوست ، خال های قهوه ای، خال های پیری و غیره تبدیل شود

یکی از علل مهم آسیب رساندن به پوست آلودگی است. ذرات موجود در هوا می توانند به عمق پوست نفوذ کنند  و به لک های قهوه ای، به ویژه بر روی صورت، تبدیل شوند.

همین طور که که سن ما در حال افزایش است ، پوست شروع به رشد لکه های پیری و لکه های تیره ناخوشایند بر روی پوست می کند  و  شروع به پوسته پوسته شدن  می کند و شادابی و جوانی را از پوست ما می گیرد.

آلوئه ورا و خواص آن

حال میخواهیم در این مطلب با آشنا شدن با آلوئه ورا و خواص آن از اینکه چگونه روند پیری و کدر شدن پوست جلوگیری کنیم و پوست خود را چگونه شفاف و سفید کنیم …

آلوئه ورا به دلیل داشتن مقدار زیادی آب که در خود جذب  می تواند به آبرسانی عمقی  پوست کمک کند. این گیاه حاوی  آنتی اکسیدان های قوی مانند :روی ، منیزیم است که می تواند به محافظت از پوست دربرابر آسیب های جدی و شدید در برابر اشعه ماورابنفش و مواد شیمیایی و آلودگی ها ی مضر کمک کند.

اجزای فعال با خواص آن: آلوئه ورا حاوی 75 ماده بالقوه فعال است: ویتامین ها ، آنزیم ها ، مواد معدنی ، قندها ، لیگنین ، ساپونین ها ، اسیدهای سالیسیلیک و اسیدهای آمینه. ویتامین ها: حاوی ویتامین های A (بتاکاروتن) ، C و E است که آنتی اکسیدان هستند. همچنین حاوی ویتامین B12 ، اسید فولیک و کولین است.

آلوئه ورا و خواص آن

آلوئه ورا و فواید آن چیست؟

آلوئه ورا منبع غنی از آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها است که ممکن است به محافظت از پوست شما کمک کند. همچنین نشان داده شده است که ترکیبات مهم موجود در آلوئه ورا اثرات اشعه ماورا بنفش (UV) را خنثی می کنند ، پوست شما را از آسیب های موجود در برابر اشعه ماورا بنفش ترمیم می کنند و به جلوگیری از ایجاد خطوط ریز و چین و چروک کمک می کنند.

آلوئه ورا چگونه کار می کند

در تعداد محدود مطالعات موجود ، برخی مواد شیمیایی موجود در آلوئه ورا ممکن است خاصیت روشن کنندگی پوست داشته باشند. به این مواد شیمیایی آلوئین و آلوئزین گفته می شود. این مواد می توانند موجب روشن و سفید شدن پوست شما شوند.

مواد طبیعی داخل آلوئه ورا ممکن است با از بین بردن سلولهای ملانین موجود و جلوگیری از تشکیل بیشتر ملانین در پوست ، از ظهور هایپرپیگمنتیشن استفاده کنند. این کار می تواند به سفید شدن پوست شما کمک زیادی کند.

تمیز کردن و لایه برداری عمیق پوست

تمیز کردن و لایه برداری عمیق پوست با استفاده از انواع ماسک ها و اسکراب های طبیعی می تواند این آلودگی ها را از سطح پوست پاک کند و سلول های مرده پوست را از بین ببرد و روند کلاژن سازی را در پوست سرعت ببخشد.  زمانی که از ماسک های خانگی برای مراقبت های پوستی استفاده می کنید ، پوست صورت خود را حتما مرطوب کنید تا همیشه مرطوب و شفاف و شاداب و سالم بماند. قبل از اینکه بخواهید برای جذب ویتامین دی آفتاب بگیرید، حتما از ضدآفتاب مخصوص پوست خود  استفاده کنید تا در برابر اشعه فرابنفش خورشید، از هرگونه آسیبی که باعث تیره شدن  پوست و یا به اصطلاح برنزه شدن و ایجاد لکه های تیره در روی پوست در امان بمانید.

 ژل آلوئه ورا می تواند  از تجمع رنگدانه های ملانین را در بافت را تا حدی جلوگیری نماید و به برگرداندن رنگ اصلی پوست شما کمک زیادی  کند. همچنین، اثر خنک کننده  و آب فراوان موجود در آلوئه ورا کمک می کند تا بازسازی سلول های جدید و از بین رفتن سلول های مرده  و بازسازی بافت های  آسیب دیده، که برای سلامتی پوست بسیار مهم است، انجام شود. این درمان بسیار ساده و راحت استفاده از ژل آلوئه ورا می تواند لکه های سیاه را  نابود کند و رنگ پوست را به طور کلی عوض کند و رنگ پوست  خود را  مطابق میل تغییر دهید .

آیا ژل آلوئه ورا می تواند لکه ها را برطرف کند؟

ژل آلوئه ورا عمدتا برای تغذیه و آبرسانی به پوست استفاده می شود اما می تواند برای روشن كردن لكه ها مورد استفاده قرار گیرد. زیرا در كنترل تولید بیش از حد ملانین كه هنگام ظهور جوش صورت ایجاد می شود عمل می كند. نکته: ژل تازه آلوئه ورا را استفاده کرده و آن را دو بار در روز روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. برای سفید شدن پوست می توانید روزی یکبار یا دو بار از ژل آلوئه ورا روی پوست صورت خود استفاده کنید.

ژل آلوئه ورا

روش استفاده از آلوئه ورا

 1. یک ورق از برگ آلوئه ورا را برشی عرضی دهید ،تا بتوان برشی ضخیم از ماده ژله مانند آلوئه ورا را جدا کنید.

 2. ژل را به آرامی و کامل  بر روی پوست خود بمالید.

 3. حدود 20 دقیقه آن را روی پوستتان بگذارید و سعی کنید آرامش را به پوست خود ببخشید چون در صورت استرس و هر گونه دل مشغولی باعث تحریک و  تغییر هورمون ها خواهد شد، و سپس آن را با آب سرد به آرامی بشویید.

 4. این ماسک بسیار عالی را در حداقل دو بار در روز به مدت دو هفته به طور پیوسته انجام دهید.

اگر گیاه آلوئه ورا را ندارید و امکان پرورش آن را ندارید ،  شما می توانید آنرا از بازار بخرید

برای پوست های چرب

افرادی که دارای  پوست های چرب  هستند  بیشتر از اکثر مردم  مستعد زدن جوش زدن  هستند و استفاده منظم از ترکیب زیر برای این نوع پوست بسیار مفید و سبب تعادل در چربی پوست خواهد شد .
 از این ماسک  یک بار در هفته از ترکیب زیر برای پاک کردن پوست چرب خود استفاده کنید و شاهد اثر بخشی آن باشید..
برگ گیاه آلوئه ورا در آب جوش بجوشانید تا کاملا نرم شود  و به صورت خمیر در آید

چند قطره عسل طبیعی  به این خمیر  ژل آلوئه ورا  عسل را اضافه کنید و  کاملا مخلوط نمایید، سپس آن را به  سطح پوست صورتتان بمالید

– بعد از 15 دقیقه صورت خود را با آب سرد بشویید.


برای پوست های خشک

 افرادی که دارای پوست های خشک هستند  اغلب رطوبت کمتری دارند و عوارض خشکی پوست به آسانی در این نوع پوست قابل مشاهده است..

برای مقابله با خشکی پوست، هر شب ترکیب این ماسک آلوئه ورا را به صورتتان بکشید

 ژل گیاه آلوئه ورا را با روغن زیتون به خوبی مخلوط کنید و کمی کره به آن ترکیب اضافه کنید..

–  مواد بالا را باهم به خوبی مخلوط کنید  تا خمیر مناسب و سفتی بدست آید .

سپس بر روی سطح پوست بکشید و روی گردن نیز به مقداری کافی بکشید

صورتتان را با آب سرد بشویید تا رطوبت به طور کامل در پوستتان حبس شود.

برای پوست های حساس

ترکیب زیر خیلی عالی است و ملایم است و پوست های حساس را تحریک به سوزش و قرمزی و یا حتی جوش  نمی کند. اما باید قبل از استفاده از این ماسک آلوئه ورا ، کثیفی و آلودگی پوستتان را کاملا از سطح پوست پاک کنید تا به راحتی جذب پوست شود..

محققان دریافتند که می توان از گیاه آلوئه ورا برای این نوع پوست ها استفاده کرد بدون اینکه ذره ای دچار آسیب شود ..

آب خیارتازه و آبدار و مقداری ماست و ژل آلوئه ورا را به خوبی با هم مخلوط کنید تا بصورت خمیردر آید.

سه قطره گلاب را  نیز به خمیر بالا اضافه کنید.

–  به مدت 15 دقیقه این خمیر ماسک  را روی پوست صورت و گردن خود ماساژ دهید . سپس با آب سرد به طور کامل  بشویید.



فواید آلوئه ورا برای پوست های لک دار و برنزه

اگر  دوست دارید رنگ برنزه پوستتان به حالت اول برگردد، مقداری  ژل آلوئه ورا با آب لیمو با هم مخلوط کنید و 10 دقیقه روی پوست خود قرار دهید،  سپس با آب سردپوست خود را شستشو دهید.

اگر دلتان می خواهد از شر لک های پوست و تیرگی خود خلاص شوید و پوستی شفاف و سالم داشته باشید، مقداری گلاب را با ژل آلوئه ورا با هم مخلوط کنید و 10 دقیقه روی پوست لک دار و تیره  خود قرار دهید. سپس با آب سرد بشویید واگر به طور روزانه یا پیوسته از این ماسک  استفاده کنید یقینا اثرگذار خواهد بود پوست شما را در خشان و سفید و جوان می کند .

آیا می توانم آلوئه ورا را روزانه روی صورت قرار دهیم؟

تکه ای از برگ آلوئه ورا را برش دهید ، خارها را از روی آن ببرید و ژل داخل آن را فشرده کنید تا روی پوست شما استفاده شود. همچنین می توانید قسمت ژل برگ را به صورت خود بمالید. برای دریافت بهترین فواید آلوئه ورا برای پوست خود به صورت روزانه ، می توانید از محصولات طبیعی حاوی آلوئه ورا استفاده کنید. شما می توانید هر روز از ژل آلوئه ورا بر روی پوست صورت خود استفاده کنید.

عوارض جانبی استفاده از آلوئه


هم ژل آلوئه ورا از گیاه و هم ژل داروخانه ای برای اکثر افراد سالم بی خطر تلقی می شود و می توانند آن را مستقیماً روی پوست خود بمالند.

با این حال ، توجه داشته باشید که آلوئه ورا ممکن است به طور کامل باعث کاهش لکه های تیره پوستی نشود. همچنین ممکن است به آن حساسیت داشته باشید. در صورت ایجاد بثورات پوستی یا تحریک پوست ، استفاده از آن را قطع کنید. بهتر است قبل از استفاده کامل از آن، یک مقدار از آن را روی پوست دست خود امتحان کنید. اگر احساس سوزش و یا خارش نداشتید می توانید از آن بر روی صورت خود استفاده کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 1 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا