اخبار هنرمندانبیوگرافی و زندگی نامه

بیوگرافی هانیه توسلی و آسیب او از آزار جنسی+ هشتگ Me too

هانیه توسلی و خانواده اش

هانیه توسلی دختر همدانی متولد سال 58 است. او فارغ التحصیل رشته ادبیات فیلم نامه نویسی است. او 41 ساله و همچنان مجرد است. هانیه توسلی دارای 4 خواهر است. یکی از خواهرانش منتقد و مترجم، خواهر دیگر در آمریکا خواننده و دیگری جراح مغز است. همچنین خواهر کوچکش در رشته طراحی شهری تحصیل کرده است.

فعالیت رسمی هانیه توسلی در بازیگری

هانیه توسلی بازیگری را از حضور در صحنه تئاتر شروع کرد و با سریال غریبانه وارد تلویزیون شد. اما در سال 84 با حضور در سریال میوه ممنوعه که در ماه رمضان پخش میشد; در تلویزیون شهرت یافت.

فیلم شام آخر در سال 80 آغاز فعالیت سینمایی هانیه توسلی بود. در مدت زمان کوتاه پس از شروع فعالیت سینمایی، او تندیس بهترین بازیگر نقش اول زن را برای بازی در «شب‌های روشن» از هفتمین جشن خانه سینما دریافت کرد. همچنین در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر در سال 1391، برای بازی در فیلمِ دهلیز برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد.

چند مورد از فیلم‌هایی که هانیه توسلی ایفای نقش کرده است شامل: جهان با من برقص/ نهنگ عنبر/ سه ماهی/ مادری/نقطه کور/خط ویژه/ دهلیز/ بخاطر پونه/ زمان می‌ایستد/غیرمنتظره/ خشم و هیاهو و … می‌شود.

علاقه هانیه توسلی به تنهایی

هانیه توسلی و آسیب او از آزار جنسی+ هشتگ Me too
هانیه توسلی دختر آسیب دیده

در پاسخ به سوال آیا ازدواج می‌کنید؟ هانیه توسلی گفت: «ازدواج برایم پیچیده است. من تنهایی را دوست دارم و همیشه از جمع فراری‌ هستم. به طوری که از همان کودکی دوست صمیمی‌ای نداشتم.» این پاسخ او در سال‌های پیش بوده است اما تا کنون که 41 سال سن دارد همچنان مجرد است.

هانیه توسلی در سن نوجوانی بسیار به مادر شدن علاقه داشته است; اما اکنون با به سرپرست گرفتن یک بچه که در اردبیل است این حس را اشباع کرده است. رابطه او با بچه طبق سیستم بنیاد کودک است، به این صورت که آنها هر شش ماه یک بار گزارشی از آن بچه برای هانیه توسلی و دیگر کفیل‌ ها می‌فرستند و از معدل و شرایط و نیازهای اصلی و … در آن توضیح می‌دهند. غیر از این گزارش بنیاد، او با بچه تلفنی صحبت می‌کند و یک مناسبت‌های ویژ ه‌ای هم خیلی برایش اهمیت دارد، مثل تولد، عیدها، وقتی امتحاناتش تمام می‌شود و اول مهر، به‌ هر‌حال شرایط طوری نیست که هر روز با هم صحبت کنند، اما در تماس هستند.

هانیه توسلی در بیست سالگی
هانیه توسلی در بیست سالگی

دستمزد هانیه توسلی

هانیه توسلی گفت برخی بازیگرها باعث فروش میلیاردی فیلم می‌شوند و حق دارند دستمزد میلیاردی بگیرند. اما من همیشه دستمزد متوسطی دریافت کرده‌ام و دستمزدم زیاد نبوده است.

سادگی و زیبایی هانیه توسلی
سادگی و زیبایی هانیه توسلی

استفاده هانیه توسلی از هشتگ می تو ( me too# )

هانیه توسلی در اینستاگرام خود پستی منتشر کرد که در آن از هشتگ می تو استفاده کرده است. هشتگ Me too برای زنانی است که قربانی آزار جنسی شده‌اند. این جنبش از زنان می‌خواهد با افشای متجاوزین جنسی و سکوت نکردن در برابر این جنایت به ریشه کنی این مشکل و جلوگیری از وقوع اتفاقات مشابه در آینده کمک کنند.

با استفاده بسیار هشتگ در این روزها، هانیه توسلی هم خود را شریک غم تمام زنانی که به آنها آزار جنسی رسیده است شده و نشان داده که خود در اول سنین جوانی این تجربه تلخ را داشته است.

me too#
me too#
هانیه توسلی در بیست سالگی
هانیه توسلی در بیست سالگی

اینستاگرام هانیه توسلی

هانیه توسلی با آی دی haniehtavassoli در اینستاگرام فعالیت دارد.

ممنون که با جوان ایرانی همراه هستید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 3 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 2

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا