اخبار هنرمندان

بیوگرافی کامل مهران مدیری: همسر او کیست؟

آشنایی کامل با مهران مدیری (هنرمند سرشناس ایرانی)

یدمهران مدیری یکی از بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی است که جالب است بدانید در سال 2009، وی به عنوان بیستمین فرد قدرتمند ایران از سوی مجله نیوزویک آمریکا معرفی شده است. در این مقاله تا انتها با ما باشید چراکه می‌خواهیم یک بیوگرافی کامل از مدیری، به عنوان یکی از شاخص‌ترین هنرمند ایرانی همچنان فعالیت می‌کند و آخرین اخبار و تصاویر وی ارائه کنیم.

بیوگرافی مهران مدیری

مهران مدیری را می‌توان از جمله هنرمندان مشهور ایرانی دانست که توانسته است به عنوان یک هنرمند، در طول سه دهه الی چهار دهه فعالیت، به عنوان یکی از محبوب‌ترین بازیگران ایرانی شناخته شود. اگر چندسالی در ایران زندگی کنید، می‌توانید به خوبی به شهرت وی پی ببرید. از سریال‌های وی که با آمدن نام مدیری، مخاطبین بسیاری را به خود جلب می‌کند تا تعداد 2.1 میلیونی فالوورهای وی در اینستاگرام و حاشیه‌هایی که هر بار با وجود نام مدیری، مانند بمب منفجر می‌شود، همگی نشان از شهرت و محبوبیت این بازیگر ایرانی دارد.

مهران مدیری (زاده ۷ آوریل ۱۹۶۷ مصادف با 18 فروردین سال 1346) به عنوان تهیه کننده، سازنده، بازیگر و نویسنده شناخته می‌شود که غالب مردم او را به خاطر نقش‌های طنز اجتماعی در ایران به یاد دارند. این هنرمند توانسته است سریال‌های خود را با میانگین 80 درصد بیننده در زمان پخش حفظ کند. از دیگر مشخصات این خواننده می‌توان گفت:

  • نام و نام خانوادگی و شهرت: مهران مدیری معروف به مدیری
  • تاریخ تولد و سن: سال 1346، 18 امین روز از فروردین ماه (54 سال)
  • استان محل تولد: تهران
  • اصالت: اراکی
  • قد: 1.76 متر
  • دین: اسلام – شیعه
  • تعداد برادر: 3 برادر دیگر به نام‌های محسن، مسعود و مهرداد
  • همسر و فرزندان: همسر مدیری یک خانم خانه دار و فارغ‌التحصیل رشته هنر و ادبیات است – فرزندان: فرهاد متولد سال 1370 و شهرزاد متولد سال 1375
  • سال‌های فعالیت هنری: از سن 16 سالگی در سال 1362 تاکنون و یا بهتر است بگوییم از زمان ورود او به رادیو از سال 1368 تاکنون
  • حرفه: کارگردانی، تهیه کنندگی، بازیگری، مجری‌گری، نویسندگی، فیلمسازی، خوانندگی
  • تعداد جوایز و افتخارات: 19 مورد در زمینه‌های مختلف بهترین سریال، بهتری چهره تلویزیونی، دکتری افتخاری، بهترین ترانه و …
  • سریال‌های مشهور: شب‌های برره، پاورچین، ساعت خوش و مرد هزار چهره
  • تحصیلات: به علت حضور در جنگ دانشگاه را رها کرد ولی از طریق تئاتر به کارگردانی رسید. اون اکنون فارغ‌التحصیل رشته ادبیات و هنر است. همچنین از افتخارات وی، داشتن دکتری افتخاری از دانشگاه لیبرتی آمریکا است.

فعالیت هنری او از سال های نوجوانی با بازی در نمایش‌های محلی آغاز شد. او سپس در اوایل دهه 1990 وارد دنیای رادیو و تلویزیون شد و در برنامه‌های تلویزیونی طنز نوروزی که از صدا و سیما پخش می‌شد، به طور فعال در نگارش فیلم‌نامه و نیز ساخت برنامه‌های کمدی مختلف پرداخت.

او با خلق پاورچین (یکی از به یادماندنی‌ترین سریال‌های کمدی ایرانی که در سال 1381 از تلویزیون منتشر شد) که در آن جوایز متعددی را برای کارگردانی و بازی در این فیلم به دست آورد، به یک ستاره واقعی تبدیل گشت. او با کارگردانی و بازی در فیلم‌های نقطه چین (یکی دیگر از سریال‌های کمدی که در سال 1382 پخش شد) و جایزه بزرگ (سریالی طنز از این هنرمند که در نوروز سال 1384 پخش شد) توانست موفقیت‌های بزرگی را برای صدا و سیما و تلویزیون در ایران و در ژانر کمدی ایجاد کند.

بعدها او خط داستانی پاورچین را با ساخت شب‌های برره (سریال طنز و قدیمی مشهور ایرانی در سال 1384) دنبال کرد که به محبوب‌ترین برنامه تلویزیونی او تبدیل شد. این نمایش پس از اینکه به دلیل توهین به مردم روستا مورد انتقاد قرار گرفت، ناتمام ماند. این امر منجر به پایان ناگهانی سریال پس از 92 قسمت بدون توضیح کامل تاریخچه برره شد. او در دو فیلم بلند بازی کرد و پس از تکمیل شب‌های برره، قصد داشت بار دیگر وارد عرصه سینما شود. با این حال او در عوض پروژه بعدی خود یعنی مجموعه تلویزیونی باغ مظفر را تولید و روانه بازار کرد.

همچنین نمایش‌های او به دلیل بیان مشکلات جامعه در قالب کمدی در بین ایرانیان محبوبیت داشته است چرا که به اعتقاد او این ژانر بیشترین تاثیر را بر مردم دارد.

شناخت مهران مدیری
معرفی مدیری

عکس مهران مدیری

در ادامه می‌خواهیم چند عکس جدید از مهران مدیری این بازیگر دوست داشتنی و محبوب ایرانی ارائه کنیم. شما می‌توانید عکس کودکی مدیری را در زیر مشاهده کنید.

تصاویر کودکی مهران مدیری
تصویر کودکی مدیری

همچنین عکس‌های جوانی از مدیری در زیر گذاشته شده است.

عکس های جوانی مهران مدیری
عکس جوانی مدیری

اکنون شما می‌توانید از مهران مدیری به عنوان یکی از شخصیت‌های مشهور ایرانی نام ببرید که جالب است بدانید، رتبه بیستم قدرتمندترین مرد ایران را در سال 2009 به خود اختصاص داده است.

عکس جدید مهران مدیری
عکس جدید مدیری بازیگر
عکس های جدید مهران مدیری
عکس جدید از مدیری

همسر مهران مدیری

از آنجایی که مدیری یکی از بازیگران خاصی است که حاشیه و کار خود را از خانواده‌اش دور نگاه داشته است، اطلاعاتی از همسر مدیری منتشر نشده و نیز عکسی از وی به صورت رسمی در دسترس نیست. همانطور که در قسمت بالا هم اشاره شد، همسر وی هنرمند نیست و در بازیگری و نویسندگی و هنر وارد نشده است. هرچند او فارغ‌التحصیل رشته هنر و ادبیات است اما به شغل خانه‌داری مشغول می‌باشد.

برادران مهران مدیری

در رابطه با خانواده مهران مدیری، باید گفت که او پدری کارمند در وزارت نیرو داشت که به هنر علاقمند بود. شاید بتوان این علاقمندی را عاملی دانست که مدیری اکنون به این جایگاه رسیده است. راجع به خانواده او همچنین باید گفت اون 3 برادر دیگر نیز دارد که عبارتند از:

  • محسن: محسن برادر بزرگتر مهران مدیری است که در حوزه نقاشی و پیانو فعالیت می‌کند.
  • مهرداد
  • مسعود

طبق آخرین اطلاعات دو برادر مهران مدیری خارج از ایران زندگی می‌کنند و دیگری به عنوان استاد دانشگاه در ایران مشغول است. دو برادری که در خارج هستند، در زمینه پیانو زدن و نیز در نقاشی و گرافیک مهارت دارند.

شایعه برادر بودن امید سلطانی و مهران مدیری

پس از ادعایی که امید سلطانی در یک شبکه ماهواره‌ای مبنی بر اینکه مدیری برادر من است نمود، اما واقعیت چیز دیگری است و مدیری این موضوع را تکذیب نموده است.

خانه مهران مدیری

از آنجایی که مهران مدیری را به عنوان یکی از بازیگران مهشور ایرانی و از قدرتمندترین چهره‌های ایران می‌دانیم، بنابراین او از ثروت بالایی برخوردار است که نمونه آن را می‌تواند در خانه مهران مدیری در شمال کشور مشاهده نمود.

خانه مهران مدیری که گفته می‌شود در شمال ایران و نیز در قیطریه تهران موقعیت دارد، از خانه‌های لوکسی است که می‌توانید در تصویر زیر نیز آن را مشاهده کنید.

خانه لاکچری مهران مدیری
خانه بزرگ مدیری

پولدارترین بازیگران ایرانی را در این پست بشناسید.

مهران مدیری در کتاب باز

کتاب باز یکی از مجموعه‌های تلویزیونی در ایران است که در شبکه نسیم پخش شده و هدف از انتشار آن را می‌توان ترویج فرهنگ کتابخوانی دانست. این برنامه 4 فصل را پشت سر گذاشته است و اولین بار در سال 1397 منتشر شد. محتوای این برنامه شامل معرفی کتاب و مصاحبه با افراد هنرمند در ایران زمین است. از آنجایی که کلا محتوای این برنامه تلویزیونی راجع به هنر است، از بازیگران و صاحبان نام نیز دعوت شده است که نمونه آن مهران مدیری نام دارد.

فصل چهارم شاهد حضور مهران مدیری بود که اولین بار در شهریور 1398 منتشر شد و با مجموعه‌ای میهمانان در نهایت با حضور مهران مدیری به پایان رسید. برنامه مهران مدیری در کتاب باز در چهارشنبه 30 بهمن ماه سال 1398 در تلویزیون پخش شد.

حضور مهران مدیری در برنامه کتاب باز، البته با حواشی روبرو شد که شامل تقطیع شدن صحبت‌های وی بود که بعدا این صحبت‌های تقطیع شده جنجال آفرید. در این برنامه، مدیری راجع به بحث‌های مختلف فرهنگی از جمله شعرهایی که سروده است، خاطراتی که در زندگی داشته است، دوران کودکی، وضعیت هنری در خانواده مهران مدیری، موسیقی در دوره قدیم، پیشنهادات فرهنگی، وضعیت خانواده در مقطع کنونی، روابط اجتماعی، موسیقی دوران باروک، وضعیت مطالعه و کتاب خوانی در کشور، نقش آگاهی در جامعه، علاقمندی به تولستوی برای مهران مدیری، شرایط گرفتاری در عدم کتابخوانی و درک هنر در میان جامعه، هنرمندان ایرانی و … مطالب روان و مفیدی را بیان کردند.

مهران مدیری در سریال خاتون

خاتون یکی دیگر از نمایش‌های خانگی از مهران مدیری است که ژانر آن عاشقانه و تاریخی می‌باشد. این برنامه با کارگردانی تینا پاکروان و تهیه کنندگی علی اسدزاده ساخته شده است. این سریال اولین بار در مردادماه 1400 منتشر شد.

داستان سریال خاتون روایت‌کننده تاریخ است که ابتدای آن از سال 1320 شروع می‌شود و دوران اشغال ایران در بحبوحه جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. در این میان، خاتون روایت زنی به همین نام است. نقش مهران مدیری در این سریال به عنوان شخصیتی به نام جهانگیر روزبه است. تاکنون 8 قسمت (فصل اول) این سریال پخش شده است.

مهران مدیری در سریال خاتون
نقش مدیری در سریال خاتون

مهران مدیری امشب شب مهتابه

گفتیم که مهران مدیری همچنین در خواندن و آواز هم دست کمی ندارد و می‌تواند برای خوانندگی تیتراژها نیز دست بزند. از آنجایی که او 6 سال سابقه گویندگی نیز دارد، این کار را نباید دور از انتظار دانست حتی اگر سال‌های بسیاری از آن زمان گذشته باشد.

امشب شب مهتابه، طبیبم را می‌خوام یکی از زیباترین آهنگ‌هایی تیتراژ است که مدیری برای سریال قهوه تلخ سروده است. قهوه تلخ نیز هم با بازیگری و هم با کارگردانی این هنرمند ساخته شد و اولین بار در سال 1389 منتشر شد. جالب است بدانید که این سریال توانست عنوان پرفروش‌ترین سریال رسانه خانگی را برای خود کسب کند.

خلاصه داستان راجع به یک استاد تاریخ دانشگاهی است که پس از خوردن یک فنجان قهوه، به یک دوره زمانی نامعین در بین زمان سلسله زندیه و قاجاریه سفر می‌کند. مهران مدیری در این سریال، از فصل دوم ظاهر می‌شود و نقش بلوتوس را برعهده می‌گیرد که فردی شوالیه اما شارلان و شیاد است. آهنگ مهران مدیری توانست به خوبی مورد استقبال افراد قرار گیرد.

آهنگ امشب شب مهتابه مدیری
آهنگ مدیری امشب شبه مهتابه

مهران مدیری دورهمی

دورهمی یکی دیگر از ابتکارهای مهراب قاسم خانی در سری اول و مدیری از سری دوم به بعد است که در قالب یک برنامه گفتگومحور در شبکه نسیم برای جذب مخاطب تلویزیونی اولین بار در سال 1394 ساخته شد. این برنامه به همت مدیری طراحی و کارگردانی شده است. این نوع از برنامه‌ها که نظیر آن را در خندوانه نیز شاهد بودیم، برمبنای گفتگو با هنرمندان و افراد مشهور است که در برخی موارد می‌توانید فرهنگ لوکس و بی دغدغه آنها را در گفتگوهای این نوع دورهمی‌ها مشاهده کنید و در برخی دیگر، صحبت‌های جذاب از هنرمندان بزرگ و خاطرات و تجربیات آنها که می‌تواند برای مردم جذاب باشد.

البته در کنار این گفتگوها، برنامه‌های دیگری نیز برای سرگرم شدن وجود داشت که می‌توان به استند آپ مدیری اشاره نمود که بعد از گفتگو، کنایه‌ها و صحبت‌هایی را در برخی موارد راجع به مسائل و اوضاع کشور و مسئولین بیان می‌کرد. از جمله بازیگرانی که در این مجموعه با مدیری همکاری می‌کنند می‌توان به سیامک انصاری، شقایق دهقان، محمد نادری الیکا عبدالرزاقی و مهران رنجبر و امیر مهدی ژوله اشاره نمود.

برنامه دورهمی
سریال دورهمی مدیری

آیا مهران مدیری کرونا گرفته است؟

ماجرای مبتلا شدن مهران مدیری به اوایل تابستان برمی‌گردد که این هنرمند به علت درگیر بودن بر ساخت سریال خاتون و بازیگری در آن و نیز ساخت برنامه دورهمی، با علائم کرونا به بیمارستانی در تهران بستری شد و تحت درمان پزشکان قرار گرفت. این هنرمند با داشتن علائم کرونا در سه روز متوالی در روز جمعه 8 مرداد بستری شد. البته این بازیگر با پس از یک روز از مبتلا شدنش به بیماری کرونا دلتا، حال عمومی مساعدی را پیدا کرده و بعدازظهر روز شنبه 9 مرداد با نظر پزشکان درمان خود را در بیمارستان ادامه داد.

بیمار شدن مدیری
کرونا گرفتن مدیری

علت جدایی مهران مدیری از همسرش

هرچند در یک مقطع زمانی در انتهای سال 1398، تصویری از مهران مدیری و یک خانم منتشر شد که شایعه‌ها را راجع به ازدواج مجدد یا طلاق بیشتر کرد اما بعدا مشخص شد که این خانم، یکی از طرفداران مهران مدیری است. البته عکس‌های دیگری از این هنرمند همراه با یک خانم بی‌حجاب در جلوی یک رستوران لبنانی در فرانسه منتشر شد که برای این مورد هم دو عکس آن اولین بار در سال 1396 منتشر شده بود که مورد توجه قرار نگرفته بود.

با این حال از آنجایی که معمولا مدیری راجع به خانواده و همسر خود اخبار زیادی را بیان نمی‌کند، این حاشیه جدایی مهران مدیری از همسرش دامن او را گرفت که تمامی این موارد نادرست بود.

طلاق گرفتن مدیری
علت طلاق گرفتن مدیری و همسرش

فیلم های مهران مدیری

کارنامه هنری مهران مدیری، شامل یک لیست بلند بالا از فعالیت‌های او در نقش‌های مختلف صداپیشگی، دستیار، بازیگر، کارگردان، نویسنده و … می‌شود که می‌توان ابتدای آن را از سال 1368 با ورود وی به رادیو دانست. در مورد فیلم‌های مدیری می‌توان گفت:

  • دیدار در سال 1373
  • توکیو بدون توقف در سال 1381
  • همیشه پای یک زن در میان است در سال 1386
  • دایره زنگی در سال 1386
  • پل چوبی در سال 1390
  • ساعت پنج عصر در سال 1395
  • ما همه با هم هستیم در سال 1398
  • رحمان 1400 در سال 1397
  • درخت گردو در سال 1398
  • خائن کشی در سال 1399

همچنین از آثار و برنامه‌های وی در تلویزیون و صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • مشت‌های کوچک در سال 1371
  • حکایت‌ها در سال 1371
  • پندها و اندرزها در سال 1371
  • نوروز 72 در سال 1372
  • باغ گیلاس در سال 1372
  • پرواز 57 در سال 1373
  • ساعت خوش در سال 1373
  • سال خوش در سال 1374
  • نوروز 74 در سال 1374
  • نوروز 76 در سال 1376
  • جُنگ 77 در سال 1377
  • ببخشید شما در سال 1378
  • نود شب در سال 1379
  • طنز در سال 1380
  • دردسر والدین در سال 1380
  • پاورچین در سال 1381
  • نقطه چین در سال 1382
  • جایزه بزرگ در سال 1383
  • شب‌های برره در سال 1384
  • باغ مظفر در سال 1385
  • مرد هزار چهره در سال 1386
  • مرد دو هزار چهره در سال 1387
  • در حاشیه در سال 1393
  • در حاشیه 2 در سال 1394
  • دورهمی از سال 1394 تا سال 1400

بخش دیگری از فیلم‌های مدیری را می‌توانید در شبکه‌های پخش خانگی دنبال کنید که شامل سریال‌های بسیار جذاب‌تری است. از جمله این موارد می‌توان گفت:

  • گنج مظفر در سال 1385
  • بمب خنده در سال 1387
  • قهوه تلخ در سال 1388 الی سال 1391
  • قلب یخی فصل سوم در سال 1391
  • ویلای من در سال 1391
  • شوخی کردم…! در سال 1392
  • عطسه در سال 1394
  • هیولا در سال 1397 الی 1398
  • شب نشینی در سال 1398
  • دراکولا در سال 1399 الی 1400
  • خاتون در سال 1400

اگر به کارهای بیشتر از مهران مدیری علاقه دارید، می‌توانید آثار تئاتر وی را نیز در ادامه مشاهده کنید که عبارتند از:

  • خرگوش در سال 1353
  • شوخی در سال 1356
  • تلگراف در سال 1358
  • پلنگ نادان در سال 1363
  • یک طنز و یک غم آوا در سال 1364
  • ساعت عمو اسکندر در سال 1366
  • آرسنال در سال 1367
  • پانسیون در سال 1368
  • سیمرغ در سال 1370
  • هملت در سال 1369
  • کیسه بوکس در سال 1371

اگر قصد دارید تا به سریال‌ها و فیلم‌هایی که این هنرمند مشهور ایرانی در آن نقش داشته است، مروری داشته باشید و آنها را تماشا کنید، در ادامه بهترین فیلم‌های مدیری که توانسته است محبوبیت بالایی را به خود کسب کند برای شما معرفی می‌کنیم که حتما این موارد را می‌توانید در اولویت کاری خود قرار دهید:

  • پاورچین: هرچند سریال پاورچین دو دهه قبل ساخته شده است، اما داماد سرخانه از برره است که به تهران آمده و در یک شرکت مهندسی فعالیت می‌کند.
  • شب‌های برره: از مهم‌ترین و جذاب‌ترین و به یادگارمانده‌ترین اثرهای مهران مدیری است که می‌تواند حتی با سریال‌های طنز خارجی نیز رقابت کند.
  • مرد هزار چهره: مرد هزار چهره را می‌توان اثر ماندگار دیگری از این هنرمند دانست که ایده جذابی دارد و می‌تواند در هر قسمت شما را با چالش‌ها و کمدی درون مایه خود، بسیار سرگرم کند.
  • قهوه تلخ: چهارمین موردی که می‌توان به آن اشاره کرد، قهوه تلخ است که روایت یک داستان تاریخی را بیان می‌کند. این مورد به لحاظ سبک قدیمی و ماجرای فانتزی آن می‌تواند شما را تا انتها سرگرم خود کند.
فیلم ها و سریال های مدیری
فیلم ها و بازی های مدیری در سینما و تلویزیون

فوت مادر مهران مدیری

متاسفانه بنا به وقایع روزگار، مادر مدیری در تاریخ 8 آذر ماه 1400 به علت عارضه ایست قلبی در تهران درگذشت که سبب شد تا بسیاری از هنرمندان و نیز مسئولین دولتی نیز به ایشان عرض تسلیت بگویند.

این اتفاق باعث شد تا مهران مدیری وقفه‌ای در فعالیت‌های خود ایجاد کند. او این خبر را با استوری و یک پست اینستاگرامی با مضمون “مادر، همه زندگی بود ….” به مخاطبین و دنبال کنندگان خود اعلام کند. این پست تاکنون بیش از 570 هزار لایک و بیش از 46 هزار کامنت گرفته است که بیشترین کامنت در بین پست‌های این هنرمند می‌باشد.

در پی این خبر، هنرمندان بسیاری با او همدردی کرده‌اند که از جمله می‌توان به محمد بحرانی، پرستو صالحی، سعید هدایت، امیر آقائی، امید معلم، محمد بحرانی، امید حاجیلی، امیر مهدی ژوله، مجید صالحی و … اشاره نمود.

فوت کردن مادر مدیری
درگذشت مادر مدیری براثر ایست قلبی

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

سید مطهر اطهری

فارغ التحصیل رشته مهندسی نرم افزار ♦️ مشغول به کار در زمینه‌های برنامه نویسی، سئو، گرافیک، تدوین، علاقه‌مند به حوزه‌های تکنولوژی، فیلم و سریال، موسیقی ♦️ نوازنده ویولن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا