ترفندتکنولوژی

آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر

آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر از جمله راه‌کارهایی است که امروزه ادمین‌ها برای مدیریت یک یا چند اکانت مختلف از آن استفاده می‌کنند. در این مقاله با مجله جوان ایرانی همراه باشید تا یک آموزش کامل و همه کاره برای استفاده از اینستاگرام از طریق کامپیوتر در سیستم عامل مک و ویندوز به شما ارائه کنیم که روش‌های مختلفی را برای دسترسی به اینستاگرام از طریق کامپیوتر در آن بیان شده است.

ایسنتاگرام

اینستاگرام، از جمله برنامه‌های محبوب در بین ایرانیان است که از چندسال گذشته بدین سو، به یک پلتفرمی جذاب و ایده‌آل که بحث‌های مختلفی برای فیلترشدن آن مطرح است، تبدیل شده است. این شبکه اجتماعی در سال 2012 توسط شرکت بزرگ فیسبوک خریداری شده و در طول سال‌های مختلف شاهد تغییرات گسترده‌ای بوده است.

به طور کلی، ایسنتاگرام برپایه اشتراک عکس‌ها و فیلم‌ها در حد چندثانیه تا حداکثر 1 ساعت (در igtv) می‌باشد که امکانات مختلفی از جمله استوری، لایو (پخش زنده)، فیلتر عکس‌ها و تصویربرداری، هشتگ‌گذاری، برچسب‌گذاری مکانی، اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی، کاوش، جستجو کاربران، ایجاد هایلایت و … را دارد.

شما به عنوان یک کاربر این شبکه اجتماعی می‌توانید اقدام به لایک کردن، نظردهی و اشتراک گذاری پست‌ها نموده و از فضای تعاملی آن استفاده کنید. همچنین این شبکه اجتماعی می‌تواند به صورت تجاری برای نمایش محصولات و فروش آنها، تبلیغ برند و ویدیو‌ها و … استفاده شود.

آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر

پلتفرم‌های مختلف اینستاگرام

اکنون پس از گذشت 10 سال از اولین باری که ایسنتاگرام راه‌اندازی شده است، شما می‌توانید از این شبکه اجتماعی در پلتفرم‌های مختلفی استفاده کنید. این پلتفرم‌ها عبارتند از:

  • اندروید: ایسنتاگرام در سیستم عامل اندروید به عنوان دومین پلتفرم برای این شبکه اجتماعی عرضه شده است. از نخستین باری که اپلیکیشن برای اندروید در سال 2012 منتشر شده است، آپدیت‌های گوناگونی برای آن ارائه شده که آخرین نسخه آن در مقطع کنونی مربوط به اول شهریور ماه سال 1400 می‌باشد. دفعات نصب این برنامه تنها از طریق گوگل استور بیش از 1 میلیارد بار بوده است.
  • iOS: در واقع ایسنتاگرام برای اولین بار در سال 2010، برای سیستم عامل iOS عرضه شده است که توانست در آن سال‌های آغازین، در عرض یک سال 10 میلیون نفر را به خود جذب کند. آخرین آپدیت برای این سیستم عامل در 1 شهریور ماه سال 1400 ارائه شده است و تاکنون 21.5 میلیون نظر مختلف برای آن ثبت شده است.
  • دسکتاپ: برای دسکتاپ، یک رابط محدود نخستین بار در سال 2012 ارائه شده است که از طریق نرم‌افزار و مرورگر در دسترس می‌باشد.

حال با این آشنایی اولیه، با ما باشید تا به آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر بپردازیم.

پلتفرم‌های مختلف اینستاگرام

آیا اینستاگرام در کامپیوتر قابل اجرا است؟

یکی از پرشمارترین سوالاتی که در رابطه با اینستاگرام مطرح می‌شود، آن است که آیا اینستاگرام در کامپیوتر قابل اجرا بوده و می‌توان به کمک آن اقدام به گذاشتن چند عکس دریک پست اینستاگرام با کامپیوتر نمود؟ در پاسخ باید گفت در ساده‌ترین حالت شما با استفاده از یک مرورگر وب می‌توانید به اینستاگرام در رایانه شخصی یا Mac خود دسترسی داشته باشید تا مطالب خود را مرور کنید، پست‌ها را لایک کرده و نظر دهید، نمایه خود را مشاهده کنید و افراد را دنبال کنید. اینستاگرام همچنین اخیراً قابلیت ارسال و دریافت پیام‌های مستقیم را نیز اضافه کرده است.

در کنار این مورد، برنامه‌هایی نیز به صورت غیررسمی برای استفاده از اینستاگرام در کامپیوتر در نظر گرفته شده است که در ادامه به آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر از طریق این برنامه‌ها نیز می‌پردازیم.

آیا اینستاگرام در کامپیوتر قابل اجرا است؟

آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر با فایرفاکس

اولین روش آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر استفاده از مرورگر فایرفاکس است که به راحتی می‌توانید از طریق آن اقدام به گذاشتن تصویر و ویدیو نمایید:

  • فایرفاکس: طی آپدیت جدیدی که ارائه شده است، شما می‌توانید یک گزینه “+” یا “بعلاوه” را در هنگام ورود به اکانت خود از طریق فایرفاکس مشاهده کنید که به شما این امکان را می‌دهد تا بدون هیچ‌گونه نرم‌افزار جانبی اقدام به آپلود عکس و ویدو نمایید. آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر از این طریق به این صورت است که:
    • ابتدا به وب‌سایت ایسنتاگرام وارد شده، سپس به پنل کاربری خود متصل شوید.
    • حال از طریق نوار بالا، گزینه “+” یا “بعلاوه” را پیدا کنید.
    • حال صفحه‌ تحت عنوان New Post برای شما باز می‌شود که یک پیام با محتوای ” Drag photos and videos here” نمایش داده می‌شود. شما می‌توانید با درگ کردن عکس یا ویدیو خود به آن باکس و یا انتخاب گزینه Select from computer، فایل موردنظر خود را انتخاب کنید.
    • حال از شما خواسته می‌شود تا چگونگی Crop تصویر خود را انتخاب کنید که به صورت Original, Square, Portrait و یا Landscape قابل انجام می‌باشد.
    • در صفحه بعدی وارد محیط Edit می‌شوید. شما توانایی این را دارید که از این صفحه، فیلترها و تنظیماتی را روی ظاهر تصویر خود اعمال کنید.
    • سپس در نهایت به صفحه انتهایی می‌رسید که می‌توانید اقدام به نوشتن کپشن، اضافه کردن لوکیشن، امکان نوشتن Alt Text و خاموش کردن نظردهی را انجام دهید. در انتها پس از انجام تنظیمات، روی گزینه Share در این صفحه کلیک کنید تا تصویر شما آپلود شود.

نکته: توجه کنید که در این روش، اگر بخواهید یک ویدیو انتخاب کنید، در صورتی که این ویدیو بالاتر از 1 دقیقه باشد، پیامی را دریافت می‌کنید که به شما اجازه می‌دهد تنها از طریق Post to IGTV آن ویدیو را به اشتراک بگذارید.

آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر با فایرفاکس

چگونگی آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر با مرورگرهای مختلف

اگر از طریق روش اولی که در بالا ذکر کردیم، نمی‌توانید به گزینه “+” یا بعلاوه دسترسی داشته باشید، کافیست از روش زیر برای آموزش قرار دادن پست اینستاگرام با کامپیوتر از طریق مرورگرهای مختلف اقدام کنید.

  • حالت Developer: حالت دولوپر یا برنامه‌نویس، روشی است که به کمک آن می‌توانید صفحه وب را در حالت موبایل اجرا کنید. برای این کار می‌توانید:
    • در مرورگر فایرفاکس از طریق مسیر more tools à web developer tools می‌توانید این حالت را فعال کنید.
    • در مرورگر کروم نیز می‌توانید از طریق همین مسیر حالت Developer را فعال کنید. همچنین شورتکات این حالت Ctrl+Shift+I می‌باشد.
    • حال کافیست وارد اکانت خود در اینستاگرام شوید.
    • مشاهده می‌کنید که سایر صفحه به صورت حالت نمایشی موبایل درآمده است. اگر به این حالت درنیامده است، شورتکات Ctrl+Shift+M یا علامت Mobile را در قسمت پنجره باز شده انتخاب کنید.
    • یک بار صفحه را Refresh کنید.
    • اکنون می‌توانید از نوار بالا یا پایین به گزینه + برای اشتراک‌گذاری تصویر و ویدیو دسترسی داشته باشید.
    • همچنین حالت IGTV نیز در دسترس شما قرار دارد که به راحتی می‌توانید اقدام به آپلود ویدیو‌ها بیش از 1 دقیقه تا 1 ساعت نمایید.
چگونگی آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر با مرورگرهای مختلف

آموزش پست گذاشتن با اینستاگرام در کامپیوتر از طریق برنامه PC اینستاگرام

یکی از روش‌های کاربردی برای کسانی که ویندوز 10 دارند، استفاده از خود برنامه Instagram در Pc است که شما کاربران می‌توانید از طریق برنامه مایکروسافت استور در ویندوز 10 یا وب‌سایت آن، برنامه Instagram را دریافت کنید. برای این کار و نحوه گذاشتن استوری در اینستاگرام با کامپیوتر، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا وارد Microsoft Store در ویندوز خود شوید.
  • اگر مایکروسافت استور برای شما متصل نمی‌شود، بایستی تنظیمات Region در قسمت کنترل پنل را وارد شده و کشوری غیر از ایران را به عنوان Location انتخاب کنید.
  • حال Instagram را سرچ کنید و برنامه آن را برای Pc نصب کنید.
  • حال شما می‌توانید از طریق کامیپوتر خود به برنامه اینستاگرام در کامیپوتر دسترسی داشته و اقدام به بارگذاری عکس، استوری، فیلم و … نمایید.
  • اطلاعات حساب اینستاگرام خود را وارد کرده و روی Log in کلیک کنید. با این کار وارد حساب اینستاگرام خود می‌شوید، جایی که پروفایل خود را مشاهده خواهید کرد.
    • اگر از حساب فیس بوک خود برای ورود به اینستاگرام استفاده می‌کنید‌، در عوض روی ورود به سیستم با فیس بوک کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.
    • اگر حساب اینستاگرام ندارید، روی پیوند ثبت‌نام در زیر فیلدهای ورود کلیک کنید و دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید.
آموزش پست گذاشتن با اینستاگرام در کامپیوتر از طریق برنامه PC اینستاگرام

آموزش پست گذاشتن اینستاگرام از طریق کامپیوتر با بلواستک

مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای مختلف مخصوص سیستم عامل ویندوز وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید اقدام به نصب و اجرای برنامه‌های اندروید نمایید. این برنامه‌ها شامل Bluestack، GenyMotion، Gameloop و … می‌باشد. به عنوان مثال ما در این قسمت به آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر با برنامه بلواستک می‌پردازیم که کاربر بسیاری دارد.

  • ابتدا به وب‌سایت رسمی Bluestack رفته و این شبیه‌ساز اندروید را دانلود کرده و نصب کنید.
  • حال این برنامه را نصب کنید. توجه کنید که عملیات نصب به اینترنت نیاز خواهد داشت.
  • برنامه بلواستک می‌تواند برای سیستم‌‌های ضعیف و متوسط به مدت زمانی بیشتری بارگذاری شود.
  • حال ابتدا وارد اکانت گوگل خود در این شبیه‌ساز شوید و حالا می‌توانید مانند یک کاربر اندرویدی، با شبیه‌ساز رفتار کنید.
  • کافیست وارد گوگل استور شده، برنامه Instagram را دانلود و نصب کنید.
  • وارد اکانت خود شوید.
  • حال برای کامپیوتر – آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر از این طریق، بایستی روی گزینه “+” کلیک کرده و از تب بالا روی گزینه “Gallery” را انتخاب کنید.
  • حال روی گزینه “Other” کلیک کنید.
  • حال گزینه “Pick From Windows” را انتخاب کنید.
  • روی گزینه مجاز در صورت درخواست کلیک کنید.
  • حال از روی کامپیوتر خود می‌توانید به عکس، فیلم و … دسترسی داشته باشید. فیلترها را اعمال کرده، کپشن را اضافه کرده و در نهایت روی گزینه Share کلیک کنید.

تا اینجا برای آموزش پست اینستاگرام در کامپیوتر راه‌های متنوعی را برای شما بیان کردیم. شما می‌توانید از طریق برنامه‌های مختلفی اقدام به بارگذاری عکس و فیلم از طریق کامپیوتر خود نمایید. یکی از این برنامه‌ها، Windowed نام دارد که از ساده‌ترین گزینه‌ها برای دسترسی مستقیم به Instagram از دسکتاپ شما است. هسته اصلی آن یک مرورگر تلفن همراه است که می‌توانید از آن برای ورود به اینستاگرام استفاده کنید.

توجه کنید که از آنجا که Windowed به عنوان یک مرورگر وب عمل می‌کند، اطلاعات ورود به سیستم اینستاگرام شما را جمع آوری نمی‌کند. برای شروع به کار با برنامه، نسخه رایانه شخصی یا مک آن را بارگیری کنید. پس از اتمام نصب و ورود به اینستاگرام، با کلیک روی نماد “+” در پایین، عکس و فیلم را بارگذاری کنید.

آموزش پست گذاشتن اینستاگرام از طریق کامپیوتر با بلواستک

نحوه ارسال ویدیو به اینستاگرام با استفاده از رایانه رومیزی

برای بارگذاری یک ویدئو در اینستاگرام از رایانه خود، باید از یک سرویس شخص ثالث استفاده کنید که نرم‌افزار زمان بندی رسانه های اجتماعی را ارائه می دهد.

برنامه‌های مختلفی در این زمینه وجود دارد از جمله Flume App for Mac یا Lately Social (که دومین مورد هزینه اشتراک ماهیانه از شما دریافت خواهد کرد). شما می‌توانید از Flume یک برنامه رایگان استفاده کنید که فقط در مک در دسترس است.

  • برنامه را از اینترنت دانلود کنید.
  • وارد برنامه و پنل اینستاگرام خود شوید.
  • حال به صورت عادی می‌توانید اقدام به پست گذاشتن در این برنامه نمایید
نحوه ارسال ویدیو به اینستاگرام با استفاده از رایانه رومیزی

بهترین برنامه Pc برای کار با اینستاگرام

چند برنامه دیگر نیز در انتهای آموزش قرار دادن پست در اینستاگرام با کامپیوتر برای شما بیان می‌کنیم که استفاده از آنها را حتما در نظر داشته باشید:

  • برنامه Instagrille: از برنامه‌های کاربردی در اینستاگرام است که می‌تواند به خوبی اینستاگرام را برای کامپیوتر شما شبیه‌سازی نماید. برای استفاده از این برنامه، آن را دانلود کرده و از طریق کامپیوتر خود می‌توانید اقدام به بارگذاری پست، ویدیو، لایک کردن و … نمایید.
  • برنامه Grids for Instagram: از جمله بهترین برنامه‌های مدیریت حساب‌های ایسنتاگرام که قابلیت اتصال چند اکانت را دارد، برنامه Grid For Instagram است که در سیستم‌عامل‌های ویندوز و مک قابل دسترسی است. امکانات مختلفی برای این برنامه در نظر گرفته شده است از جمله: مشاهده و آپلود استوری، ارسال دایرکت، ارسال عکس و تگ کردن و … . برنامه را دانلود کرده، وارد اکانت خود شوید و اکنون به حساب اینستاگرام خود به راحتی دسترسی خواهید داشت.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا