ترفند

آموزش حذف اکانت اینستاگرام (دائمی و موقت)

چگونه اینستاگرام خود را دیلیت کنیم؟

آموزش حذف اکانت اینستاگرام طی یک پروسه با چند کلیک قابل انجام است که شما کاربران می‌توانید به راحتی اقدام به حذف اکانت اینستاگرام خود به صورت دائم همراه با تمامی تصاویر، ویدیوها، کامنت‌ها، لایک‌ها و … نموده و یا به صورت موقت آن را غیرفعال نمایید. در این مقاله از مجله جوان ایرانی به صورت مرحله به مرحله، هم آموزش حذف اکانت اینستاگرام را به صورت دائم و نیز موقت (غیرفعال کردن) را ارائه می‌دهیم.

 

حساب اینستاگرام

اگر می خواهید به میلیون‌ها نفر از افرادی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام شرکت می‌کنند بپیوندید، می‌توانید یک حساب کاربری برای خود در اینستاگرام به صورت رایگان ایجاد کنید. می‌توانید این کار را در پلتفرم موبایل مورد نظر خود انجام دهید و یا از طریق وب‌سایت این شبکه اجتماعی اقدام کنید.

در واقع حساب کاربری، پروفایل و یا اکانت، همگی به مفهوم یک پنل کاربری هستند که شما می‌توانید با ساخت آن، از مزایا و خدمات یک پلتفرم مانند اینستاگرام، همانند بسیاری از شبکه‌های اجتماعی، وب‌سایت‌ها و حتی اپلیکیشن‌های ارتباطی استفاده کنید.

در این مقاله با این حال قصد ما آموزش ساخت حساب اینستاگرام نیست، بلکه در این قسمت از مقاله مجله جوان ایرانی، می‌خواهیم به صورت کامل و صفر تا صد، آموزش حذف اکانت اینستاگرام را برای شما بیان کنیم. همیشه ثبت‌نام یکی از راحت‌ترین رویه‌ها را در پیش دارد که افراد می‌توانند با وارد کردن ایمیل، شماره تلفن و سایر مشخصات موردنیاز در یک پلتفرم وارد شوند؛ اما از سوی دیگر، حذف کردن یک اکانت به دلایل مختلف امنیتی، اطلاعاتی و … یک اقدام سخت‌ و کمتر رایج است که کاربران بسیاری در مورد آن در شبکه‌های اجتماعی سوال می‌کنند. با ما باشید تا به آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام بپردازیم.

 

آیا اکانت اینستاگرام قابل حذف شدن است؟

اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر، امروزه یکی از محبوب‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان است. در واقع این شبکه اجتماعی را می‌توان هشتمین انجمن آنلاین بزرگ در جهان دانست که پس از فیسبوک و دیگر شرکت های متعلق به آن از جمله مسنجر و واتس اپ، این رتبه را به خود اختصاص داده است.

طبیعی است که ممکن است برای همه ما زمانی فرا برسد که ممکن است بخواهیم از بسترهای اجتماعی خود جدا شویم، چه به صورت موقت و چه به صورت دائمی. بیشتر اوقات، مردم تصمیم می‌گیرند حضور خود در رسانه‌های اجتماعی را حذف کنند تا اثر آن را بر زندگی خود کمرنگ‌تر سازند و یا بر روی فعالیت کاری خود متمرکز باشند. چه بخواهید با حذف رسانه‌های اجتماعی خود از جنبه‌های شغلی آینده خود محافظت کنید، یا فقط سعی کنید کمی کمتر از ضایع شدن وقت خود جلوگیری کنید، حذف حساب‌های رسانه‌های اجتماعی شما ممکن است به زندگی سالم‌تری منجر شود.

در جواب سوال بالا باید گفت بله؛ در همین جهت، شبکه اینستاگرام برای این مورد نیز یک رویه قرار داده است که آموزش حذف اکانت اینستاگرام را در این مقاله بیان می‌کنیم و شما می‌توانید طبق آن پروسه، به راحتی اقدام به حذف اکانت خود در این شبکه اجتماعی نمایید. ممکن است حذف دائمی حساب اینستاگرام شما یک گام مهم به نظر برسد، اما اگر آماده هستید که از حساب خود رها شده و زمان زیادی را در زندگی خود به دست آورید، انجام آن آسان‌تر خواهد بود. بیایید نگاهی به نحوه حذف حساب اینستاگرام خود به صورت دائمی داشته باشیم.

آیا اکانت اینستاگرام قابل حذف شدن است؟

 

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام – بکاپ گرفتن و حذف دائم

حال اگر قصد دیلیت اکانت اینستا را دارید و می‌خواهید به صورت دائمی اکانت خود را در این شبکه پاک کنید، بایستی مراحل زیر را در پیش بگیرید. وقتی حساب خود را حذف می‌کنید، اینستاگرام دقیقاً همان کار را انجام می دهد. به این مفهوم که حساب شما و همه چیز موجود در آن حذف خواهد شد. این بدان معناست که همه عکس‌ها، لایک‌ها و نظرات شما برای همیشه حذف می‌شوند. قبل از حذف حساب خود، ممکن است بخواهید یک پرونده بکاپ از پست ها، نظرات و اطلاعات نمایه خود را ذخیره کنید. برای انجام آن، این مراحل را قبل از آموزش حذف اکانت اینستاگرام دنبال کنید:

  • اینستاگرام را باز کنید و روی نماد نمایه در گوشه پایین سمت راست ضربه بزنید.
  • روی سه خط عمودی در گوشه بالا سمت راست ضربه بزنید، سپس گزینه تنظیمات در پایین انتخاب کنید.
  • از منوی تنظیمات خود Security را انتخاب کنید، سپس گزینه Download Data را پیدا کنید.
  • آدرس ایمیل خود را وارد کرده و روی درخواست بارگیری ضربه بزنید.

ظرف 48 ساعت، اینستاگرام یک فایل کامل از نمایه شما را به آدرس ایمیلی که ارائه کرده‌اید ایمیل می‌کند. این فایل، حاوی عکس‌ها، نظرات، اطلاعات نمایه و سایر مواردی که ممکن است در آینده به آنها نیاز داشته باشید، خواهد بود. حتی اگر فکر می‌کنید دیگر هرگز به این داده‌ها نیاز نخواهید داشت، لازم است توجه کنید که انجام این مرحله، یک قدم مهم برای اطمینان از حفاظت از داده‌های شما است اگر می خواهید دوباره آنها را مشاهده کنید. اگر این کار را نکنید، داده‌های خود را به طور کامل از دست خواهید داد – و هر چقدر هم که تلاش کنید، هرگز آن را پس نخواهید گرفت.

آموزش حذف اکانت اینستاگرام – بکاپ گرفتن

 

پس از ذخیره اطلاعات خود و بکاپ گرفتن از آنها، می توانید به حذف حساب خود ادامه دهید. اینستاگرام دو گزینه را برای کاربران در بخش پاک کردن اکانت اینستاگرام  ارائه می‌دهد. اولین مورد این است که حساب خود و همه موارد مرتبط را برای همیشه حذف کنید، در حالی که دومین گزینه برای غیرفعال‌سازی موقت اکانت شما است.

توجه داشته باشید که در آموزش حذف اکانت اینستاگرام، حذف حساب شما در اینستاگرام فقط از طریق مرورگر امکان پذیر است که این مرورگر می‌تواند از طریق موبلایل شما هم در دسترس باشد. در اینجا نحوه حذف دائمی حساب اینستاگرام شخص آورده شده است:

  • به صفحه مخصوص حذف حساب خود در مرورگر خود بروید (مطمئن شوید که وارد سیستم شده اید.) برای این کار کافیست عبارت “Delete account instagram” را در گوگل جستجو کرده و اولین نتیجه را انتخاب کنید.
  • حال بایستی از طریق کشو، یک دلیل را برای حذف اکانت خود انتخاب کنید.
  • در ادامه بایستی رمز اکانت اینستاگرام خود را مجددا وارد کنید.
  • حال در انتها، بر روی گزینه Delete یا گزینه “Permanently delete my account. کلیک نمایید.

اگر از پاک کردن دائمی همه چیز ناراحت هستید یا ترجیح می‌دهید فقط از شبکه اجتماعی برای مدتی دور باشد به طوریکه از سوی شبکه مجبور به توقف موقت اکانت شما شود، اینستاگرام گزینه غیرفعال سازی موقت را دارد. این گزینه به کاربران امکان می‌دهد حساب خود را برای مدتی غیرفعال کرده و بعداً به آن بازگردند، بدین معنا که پروفایل، عکس‌ها، فیلم‌ها، نظرات و لایک‌های شما در حالی که حساب شما غیرفعال است، از دید سایر کاربران پنهان می‌ماند و همه آنها هنگام انتخاب مجدد فعال شدن مجدداً ظاهر می شوند.

در مورد مراحل دی اکتیو موقت اینستاگرام تا پایان مقاله همراه ما باشید.

چگونگی حذف اکانت اینستاگرام – حذف کامل اکانت اینستاگرام

 

نحوه غیرفعال‌سازی موقت اکانت اینستاگرام

در مورد غیرفعال‌سازی موقت اکانت اینستاگرام می‌توان به مراحل زیر اشاره نمود:

  • از طریق رایانه یا مرورگر تلفن همراه وارد حساب خود در com شوید. متأسفانه نمی‌توانید حساب خود را از برنامه اینستاگرام غیرفعال کنید.
  • روی نماد “شخص” در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید تا به نمایه خود دسترسی پیدا کنید.
  • بر روی گزینه Edit Profile کلیک کنید.
  • به پایین صفحه بروید و روی گزینه “Temporarily disable my account” در گوشه سمت چپ پایین کلیک کنید.
  • پس از ورود به آن صفحه، از منوی کشویی پاسخ “چرا حساب خود را غیرفعال می کنید؟” را انتخاب کنید.
  • پسورد خود را مجددا وارد کنید.
  • پس از وارد کردن رمز عبور، دکمه “Temporarily Disable Account” ظاهر می‌شود.
  • روی آن کلیک کنید و حساب شما غیرفعال می‌شود تا زمانی که انتخاب مجدد آن را انتخاب کنید. ممکن است چند ساعت طول بکشد تا این امر به صورت کامل انجام شود.

  نحوه غیرفعال‌سازی موقت در آموزش حذف اکانت اینستاگرام

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا