کسب و کار

کاربرد انواع شیشه و مزایای آن

امروزه شیشه ها به دلیل زیبایی و جلوه ای که به محیط میدهند نقش ویژه ای در ساختمان سازی پیدا کرده اند. به دلیل نقش گوناگونی که شیشه ها ممکن است داشته باشند دارای انواع متفاوتی باشند که هر کدام کارکرد ویژه خود را دارند. برای مثال از شیشه در ساخت پارتیشن، تخته وایت برد، نرده شیشه ای و… استفاده میکنند. در ادامه این مقاله ما را همراهی کنید تا انواع گوناگون شیشه ها‌ هم چون شیشه سند بلاست ، نرده شیشه ای و وایت برد شیشه ای را به طور دقیق تر بررسی کنیم.

شیشه سند بلاست

یکی از انواع شیشه هایی که نقش حائز اهمیتی دارند شیشه سندبلاست است. درباره چیستی شیشه سندبلاست باید بگوییم که به فرآیندی که در آن شیشه شفاف را به شیشه ای مات تبدیل میکنند سندبلاست میگویند. برای انجام عمل مات کردن شیشه ها در ابتدا ساینده های معدنی و یا پایه خاک را که با شتاب بالایی به دست آمده اند را بر روی سطح شیشه پرتاب میکنند همین امر موجب مات شدن شیشه سندبلاست میشود. به عبارت دیگر برای تولید این شیشه ها باید که شن و ماسه با شدت زیاد بر روی سطح شیشه پاشیده شود و شیشه ها تبدیل به شیشه سندبلاست شود. برای این عمل پاشیدن شن و ماسه ها اغلب از کمپرسورهای هوای مخصوص استفاده میکنند که صرفا برای این کار تولید شده اند.

کاربرد انواع شیشه و مزایای آن


شایان به ذکر است که در عمل بلاست کردن شیشه ها درجه ماتی شیشه وابسته به دو عامل است؛ میزان قدرت و فشاری که شن و ماسه ها به روی شیشه پایده شوند و نیز عامل دیگر آن مدت زمانی است که این عمل بلاست کردن طول بکشد. برای زیبایی بیشتر نیز روی شیشه سندبلاست طرح هایی میکشند که این کار را نیز به کمک استنسیل انجام میدهند. این طرح ها باعث تفاوت در جلوه و زیبایی بخشیدن به محیط شده اند.

ویژگی شیشه سندبلاست

1. اعطاف پذیری یکی از ویژگی های منحصر به فرد شیشه سندبلاست است. طراحان میتوانند هر نقش و طرح دلخواهی که بخواهند را روی این شیشه اجرا کنند.
2. دیگر ویژگی که درباره شیشه سندبلاست خوب است بدانید این است که اگر به آن یک لایه شیشه لمینت اضافه کنند تبدیل به شیشه سکوریت میشود که مقاومت بالایی دارد.
3. مات بودن شیشه سندبلاست باعث میشود که دید شما برای دیدن محیط آن طرف شیشه کم شود و یا از بین برود اماا این مات بودن مانع اینکه نور به آنطرف شیشه برود نمیشود. به عبارت ساده تر نور میتواند به راحتی از شیشه سندبلاست رد شود.
4. زیبایی از دیگر ویژگی های منحصر به فرد شیشه سندبلاست است‌. گاهاً تولید کنندگان این شیشه برای مقاومت بالا تر میزان شن و ماسه ای که روی آن پاشیده میشود را بیشتر میکنند که همین امر موجب میشود که علاوه بر مقاومت بالا زیبایی بیشتری نیز داشته باشد و ظاهری سه بعدی به خود بگیرد.

ویژگی شیشه سندبلاست

وایت برد شیشه ای

یکی دیگر از کاربرد های شیشه این است که برای تولید تخته شیشه ای که به آن گلس برد هم میگویند به کار میرود. این نوع از تخته ها مزایا و جلوه زیبایی دارند همین امر نیز باعث شده که به طور گسترده مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از ویژگی های تخته وایت برد شیشه ای این است که دارای طیف گسترده و متنوعی است؛ تخته وایت های شیشه ای هم به صورت مغناطیسی در بازار موجود است و هم به صورت رنگی؛ هر دوی این نوع تخته ها دارای رنگ های گوناگون، اندازه های متفاوت، کیفیت متفاوت، طراحی گوناگون و قیمت های متفاوت تولید و عرضه میشوند.
پیشنهاد ما به شما برای مراکز کار و همچنین موسسات آموزشی این است که میتوانید از تخته وایت برد شیشه ای استفاده کنید چراکه در کنار کیفیت مطلوب، زیبایی و جلوه زیبایی به محیط میدهد. لازم به ذکر است که یکی از مزیت های تخته شیشه ای این است که رد ماژیک بر روی آن باقی نمی‌ماند و طول عمر بالای آن از هزینه اضافه برای تعویض آن جلوگیری میکند.

جنس وایت برد شیشه ای

جنس تخته وایت برد شیشه ای از جنس سکوریت است که مقاومت بالایی دارد؛ شیشه سکوریت نازک را اغلب در تخته وایت برد شیشه ای به کار میبرند، همین امر نیز باعث شده است که گاها چند لایه فلزی را برای مقاومت بیشتر آن پشت تخته قرار میدهند‌‌. در صورتی که در پشت شیشه ورقه های مغناطیسی قرار دهند تخته خاصیت مغناطیسی پیدا میکند.

ویژگی وایت برد شیشه ای

اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به ویژگی های این شیشه بیاندازیم باید بگوییم که دوام بالا و ماندگاری اولین ویژگی مثبت این تخته ها می‌باشند. پس از سال ها استفاده از این شیشه مانند روز اول نو و تازه به نظر میرسند. شیشه سکوریتی که در تولید وایت برد شیشه به کار میبرند باعث میشود که دربرابر ضربه نیز مقاوم باشد. اگر بخواهید که در وایت برد شیشه ای رفلکس نور را به حداقل برسانید باید که در پشت شیشه از چاپ مخصوص سفید کوره ای استفاده کنید. لازم به ذکر است که ضخامت شیشه سکوریت به کار رفته در این تخته ها اغلب 6 میل میباشد.

نرده شیشه ای

دیگر کاربرد شیشه در زندگی امروزه استفاده از آن در نرده شیشه ای میباشد. در دهه های اخیر در ساختمان های لوکس و مدرن به جای نرده های فلزی و سنگی و… از نرده شیشه ای استفاده میکنند. این نرده شیشه ای است که با ورود به عنوان ایده ای مدرن و خلاقانه در عرصه صنعت معماری و طراحی باعث شده که متریال های فلزی و یا نرده های سنگی از قدیمی و کم طرفدار شوند.

نرده شیشه ای

مزیت های نرده شیشه ای

1. از نرده شیشه ای در ساختمان های تجاری، مسکونی و تفریحی استفاده میشود. یکی از ویژگی های نرده شیشه ای این است که باعث میشود شما ویو و دید بهتری نسبت به محیط اطراف داشته باشید.
2. استفاده از نرده شیشه ای در موسسات، شرکت ها و ساختمان های تجاری باعث میشود که جلوه ای مدرن به ساختمان شما بدهد و همین امر نیز سبب جلب توجه مشتریان و افراد میشود.
3. استفاده از شیشه سکوریت در تولید و ساخت نرده شیشه ای باعث میشود که در مقابل ضربه احتمالی مقاوم باشد و استحکام بالایی داشته باشد.
4. نرده های شیشه ای در مقابل رطوبت و ضربه مقاوم است و این ویژگی است که نرده فلزی فاقد آن است.
5. تنوع گستردا ای دارد و میتواند به صورت فریم دار، فریم لس، شفاف و یا مات به کار گرفته شوند.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا