تکنولوژی

آموزش ساخت ایمیل با گوشی، در کامپیوتر و موقت

آموزش ساخت ایمیل در گوشی، کامپیوتر، موقت، بدون شماره، ایرانی

ایمیل (E-Mail) مخفف پست الکترونیکی (Electronic Mail) از مهم‌ترین سرویس‌های ارسال و دریافت پیام است که طرفداران زیادی دارد. آسان بودن نحوه ساخت ایمیل استفاده از آن را راحت و دوچندان کرده است. ایمیل مانند تمامی پیام‌رسان‌های دیگر قابلیت ارسال و دریافت عکس، متن، ویدیو و انواع فایل را دارد. در برخی از مشاغل نقش ایمیل و جیمیل بسیار پررنگ است و کارمندان حتماً باید ایمیل شخصی داشته باشند. شاید شما از معدود افرادی باشید که بخواهید ساخت ایمیل را یاد بگیرید و ندانید که از کجا باید شروع کنید. ساخت ایمیل بسیار ساده است که ما در این مقاله از مجله جوان ایرانی قصد داریم به آموزش ساخت ایمیل بپردازیم. تا پایان این مطلب ما را همراهی کنید تا بتوانید به‌راحتی ایمیل شخصی خود را بسازید.

 

آموزش ساخت ایمیل در کامپیوتر

آموزش ساخت ایمیل با کامپیوتر

برای ساخت ایمیل در کامپیوتر یا همان دسکتاپ باید به صفحه ساخت جیمیل بروید. با هر مرورگر می‌توانید وارد وب‌سایت جیمیل شده و مراحل ساخت را انجام دهید. شما می‌خواهید یک حساب جدید باز کنید بنابراین روی گزینه ایجاد حساب کاربری کلیک کنید. حال باید اطلاعات خواسته‌شده را به‌درستی وارد کنید.

  1. در فیلد Name نام خود را وارد کنید.
  2. در فیلد بعدی باید نام کاربری خود یا همان آدرس جیمیل خود را وارد کنید. این نام نباید تکراری باشد و فقط مختص به شما خواهد بود؛ بنابراین اگر با خطا مواجه شدید بدانید که این نام قبلاً انتخاب‌شده و تکراری است. از حروف و اعداد می‌توانید استفاده کنید.
  3. فیلد بعد مربوط به رمز شما است. رمز حداقل باید 8 کاراکتر باشد و از اعداد، حروف و نشانه‌ها می‌توانید استفاده کنید. در فیلد بعد باید رمز خود را مجدداً وارد کنید.
  4. بعد از پر کردن فیلدها روی گزینه Next کلیک کنید.
  5. صفحه بعد فیلد واردکردن شماره تلفن شما است؛ اما می‌توانید از آن بگذرید. واردکردن شماره تلفن برای این است که زمانی که رمز خود را فراموش کردید راهی برای بازیابی آن وجود داشته باشد.
  6. فیلد بعد را نیز که می‌توانید خالی رها کنید، فیلد واردکردن یک ایمیل دیگر به‌منظور ریکاوری است. البته توصیه می‌کنیم که برای مواقع ضروری یک آدرس ایمیل را بنویسید.
  7. مرحله بعد واردکردن تاریخ تولد است که توسط یک منوی کشویی انجام می‌گیرد. احتمالاً بخش بعدی تعیین جنسیت شما است. بعدازآن بر روی کلید Next کلیک کنید.
  8. در این مرحله گزینه Send را انتخاب کنید و اگر شماره تلفن خود را وارد کرده‌اید منتظر پیامی از سوی گوگل باشید. کد 6 رقمی را در فیلد قرار داده و گزینه Verify را انتخاب کنید. در غیر این صورت باید به‌جای گزینه Send گزینه Not now را انتخاب کنید.
  9. در آخر باید گزینه I Agree را انتخاب کنید تا با گوگل در مورد قوانین موافقت کرده باشید.

جیمیل شما به همین راحتی آماده است و شما می‌توانید وارد حساب کاربری جدید خود شوید. اگر وارد صندوق پستی خود یعنی Inbox شوید می‌توانید پیام‌های جدید خود را دریافت کنید.

آموزش ساخت ایمیل جدید

آموزش ساخت ایمیل جدید

اگر شما ایمیلی از قبل داشته باشید شاید ندانید که ایمیل جدید را چگونه بسازید. ما اینجا هستیم که شما را راهنمایی کنیم. اگر با مرورگر خود وارد یکی از حساب‌های جیمیل خود شده باشید گزینه ایجاد ایمیل جدید برای شما نمایش داده نمی‌شود. در این صورت باید روی پروفایل جیمیل خود کلیک کرده تا گزینه افزودن حساب کاربری نمایش داده شود. گزینه Add Account را انتخاب کرده و روی گزینه Use another Account و بعدازآن Create Account کلیک کنید. بعدازآن مراحل قبل را به ترتیب اجرا کنید تا ایمیل جدید شما ساخته شود.

آموزش ساخت ایمیل در ویندوز 10

آموزش ساخت ایمیل در ویندوز 10

در ویندوز 10 ساخت ایمیل بسیار آسان است. تنها کافی است به اینترنت متصل باشید و چند دقیقه زمان داشته باشید. مایکروسافت در ویندوز 10 خود امکان ساخت ایمیل را بدون رفتن به سایت‌های گوگل، یاهو و … فراهم کرده است. در ادامه با آموزش ساخت ایمیل در ویندوز 10 آشنا می‌شوید.

  1. از بخش سرچ ویندوز 10 گزینه mail را انتخاب کنید.
  2. در پنجره بازشده گزینه Add account را انتخاب کنید.
  3. انتخاب بعدی گزینه Advanced setup است.
  4. بعدازآن باید گزینه Internet email را انتخاب کنید.
  5. حال باید اطلاعات خواسته‌شده را به‌درستی وارد کنید.
  6. ازآنجایی‌که این صفحه Scroll می‌شود باید در ادامه در بخش incoming email server و outgoing email server اطلاعات میل سرور را وارد کنید و از بخش Account type پروتکل دریافت ایمیل را انتخاب کنید.
  7. در مرحله بعد از گزینه‌های پیشنهادی دو مورد اول را انتخاب کنید. در صورت فعال بودن SSL بر روی سرویس ایمیل سایر گزینه‌ها را نیز فعال نمایید و بعدازآن sing in را انتخاب کنید.
  8. در آخرین مرحله نیز بعد از ذخیره اطلاعات بر روی گزینه Done کلیک کنید.

آموزش ساخت ایمیل یاهو

آموزش ساخت ایمیل یاهو

برای ساخت ایمیل در سایت یاهو نیز نباید راه پیچیده‌ای را پشت سر بگذارید. در ادامه مراحل ساخت ایمیل یاهو را برای شما آورده‌ایم. برای ایجاد حساب کاربری در سایت یاهو، وارد سایت شوید و مراحل زیر را انجام دهید.

  1. روی گزینه آبی‌رنگ Mail کلیک کنید. در صفحه جدید گزینه create an Account را انتخاب کنید.
  2. در ابتدا مانند ساخت جیمیل باید اطلاعات خود را وارد کنید. نام خود را وارد کنید و در کادر Email Address نشانی موردنظرتان را وارد کنید. این نشانی نیز نباید تکراری باشد.
  3. مرحله بعد واردکردن یک رمز و تکرار آن در کادر بعدی است. این قسمت مهم‌ترین مرحله است که باید برای امنیت بیشتر آن را به‌درستی انتخاب کنید. از ترکیب اعداد، حروف کوچک و بزرگ و کاراکترها استفاده کنید.
  4. در این قسمت باید شماره تلفن خود را به همراه موقعیت جغرافیایی خود وارد کنید. این مرحله برای احراز هویت شما خواهد بود.
  5. در ادامه سایت یاهو از شما می‌خواهد تاریخ تولد و جنسیت خود را وارد کنید. بعدازآن continue را انتخاب کنید.
  6. در صفحه جدید باید شماره تلفن خود را وارد کرده و گزینه text me a verification code را انتخاب کنید. پیام کوتاهی حاوی کد به شما ارسال خواهد شد که باید کد را در صفحه ایجادشده وارد کنید.
  7. بعد از تکمیل ثبت‌نام گزینه continue را انتخاب کنید تا وارد حساب کاربری خود در یاهو شوید.

آموزش ساخت ایمیل موقت

آموزش ساخت ایمیل موقت

زمانی که شما نمی‌خواهید از ایمیل اصلی خود برای وب‌سایت یا اپلیکیشنی کمک بگیرید، می‌توانید برای خود یک ایمیل موقت ایجاد کنید. در این صورت آدرس ایمیل اصلی خود را در معرض پیام‌های گاه و بی گاه و تبلیغات این سایت‌ها قرار نداده‌اید. به‌علاوه از امنیت ایمیل خود مطمئن خواهید بود. برای ساخت ایمیل موقت برنامه‌ها و وب‌سایت‌های مختلفی فعالیت می‌کنند. برخی از این وب‌سایت‌ها رایگان بوده و برای ما ایرانی‌ها در دسترس هستند که ما به آموزش ساخت ایمیل موقت با یکی از آن‌ها پرداخته‌ایم.

  1. مرحله اول وارد شدن به سایت temp-mail است. این وب‌سایت برای شما یک ایمیل موقت ایجاد خواهد کرد. دقیقاً بعد از ورود به این سایت یک آدرس ایمیل به شما خواهد داد که می‌توانید از آن استفاده کنید. شما می‌توانید این آدرس را کپی کرده و یا آن را تبدیل به QR-Code کنید. سپس از آن در جایی که می‌خواهید استفاده کنید.
  2. در مرحله بعد از استفاده از آدرس ایمیل در مقصد، برای شما یک ایمیل ارسال خواهد شد که می‌توانید آن را در همان صفحه قبل مشاهده کنید.

علاوه بر این وب‌سایت، وب‌سایت‌های دیگر مانند guerrillamail، MailDrop، Airmail و … نیز به ساخت ایمیل موقت کمک خواهند کرد که استفاده از هرکدام بسیار راحت است. درواقع برای ساخت ایمیل موقت نیاز به نرم‌افزار خاصی ندارید و با وب‌سایت‌های ارائه‌شده می‌توانید به‌راحتی ایمیل یک‌بارمصرف خود را بسازید.

ساخت ایمیل بدون شماره

در مراحل ساخت ایمیل یک مرحله به واردکردن شماره تلفن شما اختصاص دارد. بعضی از افراد در هنگام ساخت ایمیل نمی‌خواهند شماره خود را در اختیار گوگل قرار دهند. درگذشته واردکردن شماره تلفن به‌صورت اختیاری بود و شما می‌توانستید از این مرحله عبور کنید اما شاید اکنون گوگل آن را اجباری کرده باشد. در این صورت نیز جای نگرانی نخواهد بود و راه‌کارهایی برای شما وجود دارد. یکی از راه‌حل‌ها این است که برنامه جیمیل را حذف کنید. در این صورت جیمیل برای گرفتن تأیید نیاز به شماره شما و ارسال کد نخواهد داشت. روش دیگر دور زدن این مرحله از ساخت ایمیل این است که سن خود را زیر 15 سال وارد کنید. در این صورت گوگل فرض خواهد کرد شما کودک هستید و شماره شخصی نخواهید داشت. به یاد داشته باشید که در مرحله بعد حداقل یک آدرس ایمیل دیگر را برای ریکاوری وارد کنید تا در مواقع ضروری به مشکل برنخورید.

ساخت ایمیل با موبایل

آموزش ساخت ایمیل با موبایل

در این قسمت آموزش ساخت ایمیل را با موبایل و گوشی‌های هوشمند آورده‌ایم که برای کاربران بسیار پرکاربرد خواهد بود. از طریق تنظیمات گوشی موبایل خود نیز می‌توانید یک ایمیل جدید بسازید. مراحل زیر را طی کنید تا به‌آسانی ایمیل شما در موبایل ساخته شود.

  1. به قسمت تنظیمات گوشی خود بروید و منوی اکانت Account را انتخاب کنید. روی اکانت‌ها کلیک کرده و بعدازآن Add Account را انتخاب کنید. از فهرستی که به شما نشان داده خواهد شد گوگل را باز کنید. در این صورت می‌توانید ایمیل جدید خود را بسازید.
  2. در قسمتی از صفحه روی Create Account کلیک کنید. باقی مراحل تقریباً واردکردن اطلاعات خواسته‌شده است.
  3. نام خود را وارد کرده و Next را انتخاب کنید.
  4. در این مرحله از شما تاریخ تولد و جنسیت شما خواسته‌شده است که بعد از واردکردن بازهم گزینه Next را انتخاب کنید.
  5. یک آدرس جیمیل جدید انتخاب کرده و وارد کنید. در صورت تکراری بودن آدرس به شما اخطار داده خواهد شد.
  6. رمز عبور را با رعایت امنیت وارد کرده و در کادر بعدی آن را تکرار کنید. برای امنیت بیشتر از اعداد، حروف کوچک و بزرگ و کاراکترها در رمز عبور کمک بگیرید.
  7. در مرحله بعد گوگل از شما می‌خواهد شماره تلفن خود را وارد کنید. بعدازآن دو گزینه پیش روی شما خواهد گذاشت، Skip یا More options. اگر گزینه دوم را انتخاب کنید به شما اختیار می‌دهد که شماره تلفن خود را وارد نکنید؛ بنابراین روی گزینه No don`t add my phone number کلیک کنید.
  8. در آخر نیز قوانین و مقررات گوگل را قبول کنید تا ایمیل شما ساخته شود.

ساخت ایمیل ایرانی

آموزش ساخت ایمیل ایرانی

درست است شما حتی می‌توانید ایمیل‌های ایرانی را نیز راه‌اندازی کنید. اگر به هر دلیلی بخواهید ایمیل ایرانی خود را داشته باشید ما به شما کمک خواهیم کرد. برای ساخت ایمیل ایرانی سایت‌های ایرانی مختلفی در دسترس هستند که کافی است به آن‌ها مراجعه کرده و مراحل خواسته‌شده را طی کنید. به دلیل فارسی بودن این سایت‌ها شما مشکلی در طی کردن مراحل نخواهید داشت. سایت چاپار، سایت ایران، سایت وطن میل، سایت صبا میل و سایت ایمیل فارسی از سایت‌هایی هستند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید ایمیل فارسی خود را داشته باشید. کار کردن با این سایت‌ها و ساخت ایمیل جدید ایرانی بسیار ساده و در عرض چند دقیقه امکان‌پذیر است.

 

بهترین مترجم متن انگلیسی به فارسی برای کامپیوتر در این مقاله معرفی شده است:

نرم افزار ترجمه متن انگلیسی به فارسی

آموزش ساخت ایمیل فارسی

برای ساخت ایمیل فارسی باید به سایت ایمیل فارسی یا همان میل فا بروید. گزینه ساخت ایمیل را انتخاب کنید تا صفحه‌ای برای شما باز شود. در این صفحه اطلاعات خواسته‌شده از شما را وارد کنید تا یک حساب جدید داشته باشید. داشتن یک ایمیل از میل فا برای شما مزیت‌های زیادی دارد زیرا دارای سرویس‌ها و خدماتی است که برای شما کاربردی خواهند بود.

کلام آخر

در این مقاله خواندیم که برای ساخت ایمیل جدید باید چند مرحله را طی کنید و برخی اطلاعات را ثبت کنید. شما برای ورود در برخی سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها مانند اینستاگرام و اسنپ چت نیاز به ایمیل خواهید داشت بنابراین نیاز است که ساخت ایمیل را بیاموزید. ساخت ایمیل چندان سخت نیست و با خواندن این مطلب به‌راحتی می‌توانید ایمیل اختصاصی خود را داشته باشید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا