تکنولوژی

آموزش غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز ۱۰ [۳ روش دائمی و موقت]

چگونه آنتی ویروس را در ویندوز ۱۰ خاموش کنیم؟ (علت خاموش کردن آن)

آموزش غیرفعال کردن آنتی ویروس در ویندوز ۱۰ از روش‌های مختلفی قابل انجام است که در این مقاله به ۳ روش اصلی آن می‌پردازیم. بنابراین اگر شما هم سیستم عامل ویندوز ۱۰ را بر روی لپ‌تاپ یا کامپیوتر خود نصب دارید و نمی‌دانید چگونه انتی ویروس را غیر فعال کنیم؟ با ما در این مقاله همراه باشید تا گام به گام ۳ روش موقتی و دائمی خاموش کردن آنتی ویروس ویندوز ۱۰ را بیان کنیم.

 

سیستم امنیتی ویندوز ۱۰

ویندوز 10 یکی از ویندوزهای پرکاربرد در مقطع کنونی است که آخرین نسخه کامل سیستم عامل ویندوز از شرکت مایکروسافت می‌باشد. این نسخه از ویندوز ویژگی‌ها و امکانات متداولی از جمله سیستم امنیتی دارد که قبل از شروع آموزش غیر فعال کردن  آنتی ویروس در ویندوز 10، اجازه دهید کمی راجع به آن صحبت کنیم.

Windows Security یک برنامه داخلی است که در ویندوز 10 موجود است و یک رابط کاربر پسند و ابزارهایی برای مدیریت ویژگی‌های امنیتی کاربر را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، این امکانات شامل Microsoft Defender Antivirus است که محافظت در هرزمان برای رایانه و داده‌های شما در برابر ویروس‌ها و بسیاری از انواع دیگر بدافزارها را ارائه می‌دهد.

همچنین، می‌توانید Microsoft Defender Firewall را برای جلوگیری از نفوذ رخنه‌گران به سیستم خودتان مدیریت کنید. می‌توانید عملکرد و سلامت دستگاه و همچنین هویت خود را با تنظیمات محافظت از حساب و حتی ویژگی‌های پیشرفته‌تر برای ایمن نگه‌داشتن همه چیز کنترل کنید.

 

آنتی ویروس ویندوز ۱۰

سیستم امنیتی در Windows 10 تعبیه شده است و شامل یک برنامه ضد ویروس به نام Microsoft Defender Antivirus است. (در نسخه های قبلی ویندوز 10، سیستم امنیتی با نامWindows Defender Security Center شناخته می‌شد).

اگر برنامه آنتی ویروس دیگری نصب و روشن دارید، Microsoft Defender Antivirus به طور خودکار خاموش می‌شود. در صورت حذف برنامه دیگر، Microsoft Defender Antivirus به طور خودکار دوباره روشن می‌شود.

همچنین قبل از آموزش غیر فعال کردن  آنتی ویروس در ویندوز 10، لازم است تفاوت بین “Microsoft Defender Antivirus” و “Windows Security” را درک کنید.

Windows Security برنامه است که یک شمای واحد برای مشاهده وضعیت سیستم شما ارائه می‌دهد و ویژگی‌های امنیتی مانند آنتی ویروس، فایروال، عملکرد و سایر ویژگی‌های امنیتی را مدیریت می‌کند.

از سوی دیگر ، Microsoft Defender Antivirus موتور پیش فرض ضد بدافزار در ویندوز 10 است که در برابر انواع بد افزارها از جمله ویروس‌ها‌، جاسوس افزارها، باج افزارها و هکرها محافظت می‌کند.

یکی از روش‌های غیرفعال کردن آنتی ویروس ویندوز 10، نصب یک آنتی ویروس ثانویه روی سیستم است که باعث می‌شود تا Microsoft Defender Antivirus به صورت خودکار خاموش شود. همچنین باید بدانید که خاموش کردن قابلیت آنتی ویروس ویندوز یا فایروال آن، امنیت ویندوز را خاموش نخواهد کرد.

آنتی ویروس ویندوز 10

۱) غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10 – از طریق تنظیمات

در مورد خاموش کردن آنتی ویروس ویندوز 10 سه راه‌حل اصلی وجود دارد. در ابتدا روش اول را معرفی می‌کنیم. راه‌حل اول یکی از سریع‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای غیرفعال کردن Windows Defender است. همه مراحل از طریق قسمت Setting انجام می‌شود. برای آموزش غیر فعال کردن  آنتی ویروس در ویندوز 10 می‌توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

  • با کلیک بر روی آرم ویندوز در سمت چپ پایین صفحه، بخش Start را باز کنید.
  • در منوی استارت، با کلیک بر روی نماد چرخ دنده در پانل سمت چپ، بر روی Open Settings کلیک کنید.
  • تنظیمات ویندوز باز می‌شود. با کلیک بر روی Update & Security مراحل را ادامه دهید. این گزینه آخرین گزینه در این صفحه است.
  • در مرحله بعد، با کلیک روی Windows Security در پنل سمت چپ ادامه دهید.
  • در بخش Protection Areas، بر روی Virus & threat protection کلیک کنید.
  • پنجره Virus & threat protection باز می‌شود. در بخش تنظیمات Virus & threat protection ، بر روی گزینه Manage settings کلیک کنید.
  • گزینه Real time protection، اولین گزینه پیش روی شما خواهد بود. بر روی این دکمه که اکنون آبی است کلیک کنید تا غیرفعال شود.
  • در ادامه آموزش خاموش کردن آنتی ویروس ویندوز 10، اگر واقعا می‌خواهید آنتی‌ویروس را غیرفعال کنید، ویندوز از شما اطمینان می‌خواهد که باید روی گزینه Yes کلیک کنید. پیامی را مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد real time protection خاموش است، در این حالت آموزش غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10 به پایان می‌رسد.
  • همچنین برای فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10 می‌توانید مراحل بالا را رفته و گزینه Real time protection را فعال کنید.

از جمله مزایایی که غیر فعال کردن آنتی ویروس ویندوز 10 می‌تواند به همراه داشته باشد باید به سرعت بالا، راحتی استفاده و بدون مشکل اشاره کرد. همچنین به این نکته توجه کنید که با این روش آموزش غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10، اگر شما ویندوز خود را ریستارت یا راه‌اندازی مجدد نمایید، دوباره سیستم امنیتی ویندوز 10 فعال خواهد شد. بنابراین این روش در آموزش غیر فعال کردن  آنتی ویروس در ویندوز 10 یک روش دائمی نیست.

راهنما و آموزش غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10 – از طریق تنظیمات

۲) غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10 – از طریق رجیستری

یکی از راه‌حل‌های کاربردی برای آموزش غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10، استفاده از رجیسترها است. این یک روش طولانی برای غیرفعال کردن Windows Defender است اما مزیت آن، غیر فعال کردن دائمی آنتی ویروس ویندوز 10 است. مراحل آموزش این روش عبارتند از:

  1. با کلیک بر روی آرم ویندوز در سمت چپ پایین صفحه، Start را باز کنید.
  2. “Regedit” را در نوار جستجو تایپ کنید و با کلیک روی ویرایشگر رجیستری با نماد آبی، مراحل را ادامه دهید. در صورت درخواست ویندوز روی yes کلیک کنید.
  3. ویرایشگر رجیستری باز می‌شود. در سمت چپ، گزینه‌های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. با گسترش موارد زیر، باید در مکان Microsoft Defenders قرار بگیرید:
  • ابتدا ، پوشه “HKEY_LOCAL_MACHINE” را با دوبار کلیک روی آن باز کنید.
  • در مرحله بعد، پوشه “SOFTWARE” را باز کنید.
  • به پایین بروید و پوشه “Policies” را پیدا کرده و آن را باز کنید.
  • پوشه “Microsoft” را باز کنید.
  • در مرحله بعد ، یکبار روی پوشه “Windows Defender” کلیک کنید.
  1. اکنون، روی پوشه “Microsoft Defender” راست کلیک کرده و مکان نما خود را در بالای “New” قرار دهید. منوی جدیدی ظاهر می‌شود. با کلیک روی “DWORD (32-bit) Value” مراحل آموزش غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10 را ادامه دهید.
  2. یک فایل جدید در سمت راست ظاهر می‌شود و گزینه‌ای برای نام‌گذاری آن وجود دارد. نام “DisableAntiSpyware” را به عنوان نام وارد کرده و Enter را بزنید.
  3. در مرحله بعد روی فایل “DisableAntiSpyware” ایجاد شده، دوبار کلیک کنید.
  4. مقدار ” Value data” را روی 1 تنظیم کنید.
  5. دکمه Ok را بزنید. حال کامپیوتر خود را ریستارت کنید و تا تنظیمات آن اعمال شود.

اگر هر زمانی می‌خواستید Windows Defender را دوباره فعال کنید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ویرایشگر رجیستری را باز کنید.
  • به “Windows Defender” بروید.
  • روی “DisableAntiSpyware” دوبار کلیک کنید.
  • “Value Data” را به صورت 0 ویرایش کنید و روی Ok کلیک کنید.
  • سیستم خود را مجدداً راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

با اینکه این روش کمی پیچیده و طولانی است، اما این آموزش غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10، Windows Defender را برای همیشه غیرفعال می‌کند. با راه اندازی مجدد رایانه، Defender دوباره فعال نمی‌شود. از طریق این روش، می‌توانید هر برنامه‌ای را نصب کنید و بدون ترس از قطع شدن Windows Defender در ویندوز 10، هرگونه تنظیمات را تغییر دهید. البته توجه کنید که امنیت رایانه‌های شما به خطر می‌افتد، بنابراین مطمئن شوید که Defender را دوباره فعال کنید یا یک برنامه آنتی ویروس ثانویه نصب کنید تا امنیت سیستم شما تامین شود.

چگونگی آموزش غیر فعال کردن آنتی ویروس در ویندوز 10 – از طریق رجیستری

۳) غیر فعال کردن انتی ویروس ویندوز 10 – از طریق Group Policy

این آخرین دستورالعمل ما در آموزش غیر فعال کردن  آنتی ویروس در ویندوز 10 برای غیرفعال کردن Windows Defender است. برای خاموش کردن دائمی Windows Defender این مراحل را دنبال کنید:

  1. کلیدهای “Win + R” ، پنجره ، و کلید “R” را با هم فشار دهید.
  2. یک کادر گفتگو ظاهر می‌شود. “msc” را تایپ کرده و Enter را بزنید.
  3. پنجره ویرایشگر ” local group policy” در مقابل شما باز می شود.
  4. در بخش ” Computer Configuration” ، روی ” Administrative Templates” دوبار کلیک کنید.
  5. سپس، روی “Windows Components” کلیک کنید تا آن را گسترش دهید.
  6. به قسمت پایین‌تر رفته و روی “Windows Defender Antivirus” کلیک کنید.
  7. در سمت راست ، روی ” Turn off Windows Defender Antivirus” دوبار کلیک کنید.
  8. پنجره جدیدی باز می‌شود. گزینه “Enabled” را در سمت چپ انتخاب کرده و روی Apply و سپس Ok کلیک کنید.
  9. در نهایت، کامپیوتر خود را مجدداً راه‌اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

اگر می‌خواهید آنتی ویروس خود را فعال کنید، کافیست مراحل بالا را رفته و روی گزینه “Not Configured” کلیک کنید. حال گزینه Apply و Ok را انتخاب کنید و کامپیوتر خود را مجددا ریستارت نمایید.

روش سوم در آموزش غیر فعال کردن انتی ویروس ویندوز 10 – از طریق Group Policy

 

اگر می‌خواهید بدانید ویندوز ۱۰ را چگونه اکتیو کنید، حتما این مقاله را مطالعه کنید:

آموزش اکتیو کردن ویندوز ۱۰

چرا لازم است آنتی ویروس ویندوز 10 را خاموش کنیم؟

همانطور که اشاره کردیم، Microsoft Windows Defender یک آنتی ویروس رایگان در ویندوز 10 است که سیستم شما را در برابر حملات مخرب محافظت می‌کند، پس چرا کسی احساس می‌کند که باید آن را غیرفعال یا خاموش کند؟ دلایل مختلفی برای این کار می‌توان ذکر کرد که عبارتند از:

  • ممکن است بخواهید نرم افزار یا برنامه خاصی را روی سیستم خود نصب کنید، اما Microsoft Windows Defender در ویندوز 10 می‌تواند در روند نصب اختلال ایجاد کند. به همین خاطر در وب‌سایت‌ها برای نصب برنامه‌های کرک شده و یا هر نصب دیگری، هشداری برای خاموش کردن آنتی ویروس در ویندوز 10 داده می‌شود. به عنوان مثال در نرم‌افزار 3rd Party این اتفاق می‌افتد. Windows Defender می‌تواند برنامه‌ها یا نرم‌افزارهای توسعه دهندگان کوچک را به عنوان یک تهدید تلقی کند و به شما اجازه نصب آن را نمی‌دهد.
  • ممکن است موردی پیش بیاید که به قابلیت های Microsoft Windows Defender اعتماد نکنید و تصمیم بگیرید که یک آنتی ویروس شخص ثالث برای محافظت از تهدیدات ویروسی نصب کنید. تعداد زیادی برنامه آنتی ویروس شخص ثالث در بازار وجود دارد که می‌توان آنها را به جای Windows Defender استفاده کرد.
  • همچنین ممکن است بخواهید Windows Defender را در Windows 10 غیرفعال کنید؛ زیرا هنگام استفاده در پس زمینه از منابع زیادی استفاده می‌کند. ممکن است رم کافی نداشته باشید، یا ممکن است بخواهید پردازنده بر روی کار خاصی تمرکز کند تا منابع اسکن رایانه شما را هدر ندهد.

در نهایت باید گفت دلیل شما هر چه که باشد، Microsoft Windows Defender در ویندوز 10 هنوز یک نرم‌افزار امنیتی ارزشمند است. از آنجا که رایانه شما بسیار مستعد ابتلا به آلودگی است، تنها اگر قصد دارید از آنتی ویروس دیگری استفاده کنید، غیرفعال کردن Windows Defender قابل توجیه است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا