فرهنگ و هنر

اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا: صفر تا صد مهاجرت و ارسال مدارک

چگونه به کانادا مهاجرت کنیم؟ امکان پذیرش بدون مدرک زبان وجود دارد یا خیر؟

کانادا کشوری است که بسیاری از افراد تمایل به ادامه تحصیل در آن دارند. برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا، می‌توانید تمامی امور آن را به موسسه مورد اعتماد خود بسپارید و همچنین می‌توانید خودتان مراحل آن را پیش ببرید‌. درواقع برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ابتدا باید مقدمات قبل از پذیرش را انجام دهید، سپس پذیرش تحصیلی را دریافت کنید. مرحله بعدی دریافت ویزا است، سپس شما مهاجرت کرده و شروع به تحصیل در کانادا می‌کنید. بعد از اتمام دوره تحصیل، شروع به پیدا کردن شغل موردنظر می‌کنید‌. در ادامه این بخش از جوان ایرانی توضیحات بیشتری در این خصوص به شما ارائه می‌دهیم.

 

اقدامات قبل از اپلای

ازآنجایی‌که در کشور کانادا تمامی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌شود، بنابراین نیاز است که شما به زبان انگلیسی تسلط داشته و همچنین مدرک آیلتس و یا تافل داشته باشید. درواقع بهتر است که شما قبل از اپلای، سایت دانشگاه‌ها را بررسی کنید تا حداقل نمره آیلتس را متوجه شوید. اما به‌طورکلی برای نمره حداقل برای کالج ۶ برای لیسانس و فوق‌لیسانس ۶.۵ و برای دکترا نیز ۷ است.

 

امکان تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان

برخی از افراد قصد دارند بدون مدرک زبان، از دانشگاه کانادا پذیرش بگیرند. این روش امکان‌پذیر است اما باید به دانشگاه متعهد شوید که قبل از شروع تحصیل، شما مدرک زبان را تحویل دانشگاه می‌دهید. درواقع اگر شما بدون مدرک زبان پذیرش تحصیلی بگیرید، به آن پذیرش تحصیلی مشروط یا کاندیشنال آفر می‌گویند. اما بهتر است که شما قبل از اپلای، مدرک زبان خود را بگیرید.

 

اخذ پذیرش تحصیلی کانادا در دوره‌های کوآپ COOP

پذیرش کوآپ بسیار فرصت مناسبی برای افرادی است که تمایل دارند علاوه بر تحصیل شغل مناسبی داشته باشند. درواقع در کنار تحصیل تخصص مناسب را نیز کسب می‌کنید و زمانی که دوره آموزشی شما تمام شد، در آن شغلی که تخصص به دست آورده‌اید، شروع به فعالیت می‌کنید. درواقع افرادی که به رشته‌های دیجیتال مارکتینگ، مهندسی نرم افزار، مهندسی فناوری اطلاعات و هتلداری علاقه‌مند هستند، بهتر است بیشتر در مورد دوره‌های کوآپ یا COOP اطلاعات کسب کنند و برای این رشته‌ها اقدام کنند.

فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا را در این مقاله بخوانید:

فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا

مشورت با استاد راهنما برای مهاجرت

اگر تمایل دارید که در مقاطع فوق لیسانس و دکترا اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا داشته باشید، بسیار مهم است که از اساتید راهنما مشورت بگیرید. درواقع شما می‌توانید با اساتیدی که در حوزه کاری شما فعالیت دارند یا می‌دانید پس از مهاجرت با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید را پیگیری کنید. با افراد باتجربه در این زمینه نیز مشورت کنید.

شما عزیزان می‌توانید یک ایمیل رسمی و حرفه‌ای به اساتید موردنظر خود ارسال کنید. البته دقت داشته باشید که حتماً از عنوان مناسب و جذاب استفاده کنید تا بتوانید نظر استاد را جلب کرده و ایمیل شما را باز کند. همچنین در متن قواعد نگارشی را نیز رعایت کنید.

 

شرایط بورس یا فاند تحصیلی

همان‌طور که می‌دانید دریافت بورس و فاند تحصلی کانادا، بین دانشجویان بسیار پرطرفدار است. اما باید نکات مهمی را در این زمینه در نظر بگیرید. دانشگاه‌‎ها شرایط مختلفی برای بورس‌ها دارند که به صورت رسمی به اطلاع دانشجویان می‌رساند. اما به‌طورکلی داشتن نمره مدرک زبان قابل توجه، معدل بالا، سابقه شغلی و علمی امتیاز محسوب می‌شود. درواقع درصورتی‌که رزومه تحصیلی و سابقه کاری شما متمایز باشد ممکن است بورس‌هایی را دریافت کنید که نه‌تنها کل شهریه و یا نیمی از آن را پوشش می‌دهد، بلکه هزینه‌های زندگی شما را نیز متقبل می‌کند.

 

نا امید نشوید

برای اخذ پذیرش تحصیلی کانادا جسارت داشته باشید و نا امید نشوید. شما همراهان گرامی مجله جوان ایرانی باید بدانید که کانادا جزو دهمین اقتصاد برتر جهان است. بنابراین ارزش دارد که برای آن‌وقت صرف کنید. قدم اول را بردارید و بدانی که برای هر تجربه کاری که داشته باشید، برای شما فرصتی وجود دارد. کافی است تلاش کنید زبان خود را ارتقا دهید، رزومه خوب داشته باشید. همچنین دریکی از مقطع ارشد و دکترا گرفتن توصیه‌نامه از اساتیدی که قبلاً با آن‌ها درس داشته و یا کارکرده‌اید مزیت محسوب می‌شود. درواقع اگر این توصیه‌نامه را داشته باشید احتمال اخذ پذیرش شما بسیار افزایش پیدا می‌کند.

شما عزیزان باید بدانید که رمز موفقیت در مهاجرت و اخذ پذیرش تحصیلی این است که صبر داشته باشید و هیچ‌گاه ناامید نشوید. از مشورت دیگران حتماً استفاده کنید. بسیاری از افراد تلاش‌های زیادی انجام داده‌اند، ولی هیچ‌وقت ناامید نشدند و همچنان ادامه دادند تا اینکه پذیرش شدند.

 

بهترین کشورها برای مهاجرت کدام است؟

معرفی بهترین کشورها برای مهاجرت

کدام مدرسه، دانشگاه یا کالج در کانادا؟

ازآنجایی‌که کانادا بیش از ۹۰۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی دارد، بنابراین دانشگاه‌ها و کالج‌های بسیار زیادی برای متقاضیان در دسترس است. شما برای اینکه موسسه موردنظر خود را انتخاب کنید، باید به وب‌سایت رسمی آن مراجعه کرده تا متوجه شوید که آیا آن موسسه با معیارهای شما هماهنگی دارد یا خیر. دقت کنید که هر دانشگاه قوانین مشخصی برای ثبت‌نام دارد که دانشجویان باید در طی آن مدت‌زمان مدارک خودشان را ارسال کنند.

 

ارسال مدارک و ریزنمرات تحصیلی

پس‌ازاینکه از دانشگاه موردنظر پذیرش گرفتید، باید مدارک تحصیلی خود را پست کنید. دقت کنید که حتماً اصل ترجمه مدرک تحصیلی که دارای مهر مترجم و مهر دادگستری است را برای دانشگاه ارسال کنید. فراموش نکنید کپی فارسی مدارک خود را نیز پست کنید. البته بسیاری از دانشگاه‌ها برای اپلای تحصیلی کانادا، اسکن مدارک شما را قبول می‌کنند و نیاز نیست شما این مدارک را پست کنید. اما تعداد محدودی دانشگاه وجود دارد که درخواست می‌کند که مدارک تحصیلی را برای آن‌ها پست کنید.

 

سخن پایانی

بنابراین اگر مدرک تحصیلی خود را تازه گرفته‌اید و یا اینکه چند سالی است که از گرفتن مدرک شما می‌گذرد اما به فکر مهاجرت و ادامه تحصیل در خارج از کشور هستید، باید به شما بگوییم تا مهاجرت که یک تغییر اساسی در زندگی است، چند قدم بیشتر باقی نمانده است. فقط کافی است که تلاش کنید.

اگرچه ممکن است به دلیل قوانین متفاوت و تفاوت‌های فرهنگی و زبانی در یک کشور دیگر ترسناک به نظر برسد، اما شما عزیزان باید بدانید که باید ابتدا زبان خود را تقویت کنید و سپس در مورد آن کشور و دانشگاه دلخواه خود تحقیق کنید. متوجه خواهید شد که مسیر خود را پیدا کرده و در کمترین زمان می‌توانید مهاجرت کنید.

اگر تجربه‌ای در مورد مهاجرت به کانادا دارید، خوشحال می‌شویم در بخش نظرات پیام خود را ثبت کنید.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 1

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

بهار علیزاده

همیشه بهترینِ خودم، خاص و منحصر به فرد! دیجیتال مارکتینگ و سئو نظرمه. زندگی برای من مسابقه نیست! از مسیر لذت می‌برم... راز خوشحالیِ من: کمک به دیگران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا