گردشگری و مهاجرت

فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا چه مواردی را می سنجد؟

امروزه افراد بسیاری را می‌بینیم که در اندیشه مهاجرت به استرالیا هستند. دلایلی هم وجود دارد که باعث ترغیب افراد به مهاجرت می‌شود. استرالیا یک کشور توسعه یافته است و به خاطر اقتصاد قوی و فرصت‌های شغلی مناسبی را برای مهاجران به وجود می‌آورد. کشوری که به خاطر سبک زندگی مدرن و استاندارد بالای زندگی شهرت یافته و همواره یکی از بهترین انتخاب‌ها برای افرادیست که دوست دارند مهاجرت کنند.

فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا چه مواردی را می سنجد؟

زندگی در استرالیا مزایایی مثل بهره‌مند شدن از مراقبت‌های بهداشتی یارانه‌ای و رایگان، سیستم آموزشی رایگان و تجربه زندگی در بزرگ‌ترین شهرهای دنیا را برای افراد به همراه دارد. استرالیا به خاطر آب‌وهوای معتدل هم شهرت یافته و جز مقاصد محبوب جهان برای مهاجرت محسوب می‌شود. مهاجرت به استرالیا بهترین مکان برای افراد جویای کار و رسیدن به زندگی ایده‌آل است.

فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا چیست؟

پیش از آنکه تصمیم قطعی برای رفتن به استرالیا  و زندگی در این کشور بگیرید، پیشنهاد می‌کنیم که کمی درباره فرم ارزیابی مهاجرت آن هم به کشور استرالیا بدانید. فرمی است که با محاسبه آنلاین و پاسخ به سوال‌های آن می‌توانید ببینید که شانس شما برای پذیرش گرفتن از استرالیا دارید، چقدر است. اگر با روند مهاجرت به کشور استرالیا آشنا باشید، حتما می‌دانید که اداره مهاجرت این کشور روش‌های مختلفی را برای پذیرش افراد مختلف قرار داده است.

برخی از روش‌ها به گونه‌ایست که متقاضی با توجه به توانایی‌های خود امتیاز می‌گیرد. حقیقتی که باید درباره فرم ارزیابی مهاجرت به کشور استرالیا بدانید این است که کسب امتیاز حداقل و یا حداکثر که موجب پذیرفته شدن و یا نشدن شما می‌شود، تنها برای برخی از روش‌های مهاجرتی کاربرد دارد. روش‌هایی مثل مهاجرت کاری و سرمایه‌گذاری به استرالیا. زمانی که شما تصمیم بگیرید به عنوان سرمایه‌گذار وارد استرالیا شوید و یا نیرویی که توسط کارفرمای استرالیایی حمایت می‌شوید. در ادامه ببینیم که در فرم ارزیابی مهاجرت استرالیا چه موارد مورد سنجش قرار می‌گیرند؟

سن

یکی از مهم‌ترین مواردی که فرم ارزیابی آنلاین مهاجرت به کشور استرالیا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، سن متقاضی است. متقاضیان واجد شرایط در این مورد می‌توانند امتیاز خوبی به دست آورند. میانگین سنی بین 18 تا 45 سال است. یعنی اگر متقاضی 18 تا 25 سال داشته باشد، 25 امتیاز کسب می‌کند. متقاضیان با سن بین 25 تا 30 سال، 30 امتیاز و افرادی با میانگین سنی 33 تا 40 سال، 25 امتیاز و در انتها افراد با میانگین سنی 40 تا 45 سال، 15 امتیاز نصیبشان می‌شود.

همانگونه که متوجه شدید بیشترین امتیاز مربوط به بخش سن، نصیب متقاضیان در رده سنی 25 تا 30 سال می‌شود. دلیل آن هم نیاز کشور استرالیا به نیروهای کار جوان است.

مهارت‌های زبان انگلیسی

دومین مورد که در فرم ارزیابی استرالیا برای پذیرش مهاجران مورد سنجش قرار می‌گیرد، مهارت‌های زبانی است. زبان رسمی کشور استرالیا، زبان انگلیسی است. بر اساس این فرم، مهارت‌های زبان متقاضیان در سه سطح زبان خوب، عالی و خیلی خوب ارزیابی می‌شود. البته حواستان باشد که متقاضی باید یکی از دو مدرک معتبر زبان یعنی آیلتس و تافل را داشته و ارایه دهد. متقاضیان با سطح زبان خوب، صفر امتیاز و متقاضیانی که از سطح زبان خیلی خوب و عالی برخوردار باشند، 10 و 20 امتیاز کسب خواهند کرد.

بنابراین میزان مهارت شما در زبان انگلیسی به عنوان یک متقاضی مهاجرت به استرالیا نقش مهمی را ایفا می‌کند. هر چقدر که مهارت شما در زبان انگلیسی بیشتر باشد، راحت‌تر پذیرش خواهید شد. البته این موضوع را هم در نظر بگیرید که برای ویزاهای مختلف استرالیا، به یکی از سطوح مهارت زبان نیاز است.

یعنی میزان تسلط زبان برای ویزای کاری با ویزای تحصیلی استرالیا تفاوت دارد. بنابراین پیش از برای مهاجرت به کشور محبوب استرالیا اقدام کنید، میزان مهارت زبان انگلیسی خود را با توجه به سطوح مورد نیاز برای هر کدام از ویزاها، در نظر بگیرید.

فرم ارزیابی مهاجرت به استرالیا چه مواردی را می سنجد؟

تجربه کاری

مورد بعدی که در فرم ارزیابی مهاجرت استرالیا سنجیده و مهم تلقی می‌شود، تجربه کاری است. البته این مورد هم به دو بخش سابقه کاری در استرالیا و خارج از آن دسته‌بندی می‌شود. به طور کلی افرادی با سابقه کاری 3 تا بیشتر از 8 سال به طور میانگین بین 5 تا 15 امتیاز کسب می‌کنند. در حالیکه متقاضی که سابقه کاری بیش از 8 سال در استرالیا داشته باشد، موفق به کسب 20 امتیاز خواهد شد.

تحصیلات

یکی دیگر از موارد مهمی که متقاضیان مهاجرت به استرالیا در فرم ارزیابی با آن روبه‌رو می‌شوند، میزان تحصیلات است. کسانی که مدرک دیپلم ارایه دهند، 5 امتیاز به دست می‌آورند. افراد با مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد، 15 امتیاز و افراد دارای مدرک دکتر موفق به اخذ 20 امتیاز خواهند شد.

داشتن دعوت‌نامه

اگر شما از سمت خانواده و فامیلی که مقیم دایم استرالیا هستند، دعوت‌نامه داشته باشید، در فرم ارزیابی موفق به اخذ 15 امتیاز خواهید شد. اگر هم دعوت‌نامه شما استانی و برای دریافت ویزای 190 استرالیا باشد، تنها 5 امتیاز به دست خواهید آورد.

امتیازات همسر

متقاضیانی که به دنبال اخذ پذیرش از سمت اداره مهاجرت استرالیا هستند، در فرم ارزیابی آنلاینی که به آن‌ها داده می‌شود، با گزینه شرایط همسر هم روبه‌رو خواهند شد. اگر همسر و شریک شما متقاضی ویزایی همانند شما باشد و از نظر مهارت زبانی در سطح خوب قرار گیرد، 5 امتیاز به شما تعلق خواهد گرفت. در صورتی هم که همسر شما شهروند استرالیا باشد که 15 امتیاز به دست می‌آورید.

سخن آخر

بنابراین این‌ها مواردی هستند که در فرم ارزیابی مهاجرت استرالیا مورد سنجش قرار می‌گیرند و هر کدام از موارد به نوبه خود مهم تلقی می‌شوند. نکته مهمی که باید بدانید این است که حداقل امتیاز مورد نیاز برای مجوز ورود شما به استرالیا که موجب تحقق آرزوهای چند ساله‌تان می‌شود، 65 امتیاز است.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 0 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 0

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

دانیال طاهری فر

دانیال طاهری فر هستم، علاقه مند به حوزه های سئو، تکنولوژی و موسیقی. .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا