مد و زیبایی

شب اول عروسی را رویایی رقم بزنید البته با این لباس خواب

معرفی انواع مختلف لباس خواب عروس

لباس خواب عروس یکی از پیشکش‌ها و هدایایی است که اقوام برای مراسم ازدواج تهیه می‌کنند. اهمیت پوشش به ویژه در نخستین روزهای پس از ازدواج بسیار مهم است. از این رو شاهد آن هستیم که به تهیه این نوع البسه اهمیت بالایی داده می‌شود. در این مقاله با ما باشید تا به بررسی انواع لباس خواب عروس بپردازیم و آنها را از نظر مدل‌هایی که دارند، مورد بررسی قرار دهیم.

انواع لباس خواب عروس

لباس خواب، یکی از البسه های بسیار راحت و لطیف برای زنان است که می‌تواند در هنگام استراحت، به آنها کمک کند تا بتوانند با دردسر کمتری، بخوابند. در این خصوص لازم است بدانید انواع مختلفی از البسه عروس وجود دارند که شما می‌توانید برحسب آنچه که نیاز دارید، این نوع پوشاک را تهیه کنید. به طور کلی راجع به انواع البسه خواب عروس می‌توان به دسته‌بندی‌های زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • پارچه لباس عروس: اولین مورد آن است که شما از یک پارچه مناسب همانند جنس ساتن، ابریشم، گیپور، نخ پنبه و غیره استفاده کنید. این نوع دسته‌بندی بسیار مهم است چراکه می‌تواند لطافت، طول عمر و نرمی را در شما ایجاد کند. شما می‌توانید از پارچه‌های با جنس نرم و لطیف همانند ریون و ابریشم استفاده کنید. شما می‌توانید برای کسانی که لاغر هستند، از پارچه‌های لخت از جمله ساتن استفاده می‌شود و برای کسانی که چاق هستند، از پارچه‌های نسبتا ضخیم.
  • سایز لباس خواب: مورد دیگری که در دسته‌بندی این نوع کالاها وجود دارند، سایز لباس های خواب هستند. در این صورت شما می‌توانید برحسب هیکل و جسمی که دارید، از مدل‌های گشاد و یا تنگ بهره ببرید.
  • رنگ لباس خواب: در انتخاب این نوع لباس‌ها، معمولا از رنگ‌های روشن استفاده می‌شود. با این حال شما می‌توانید رنگ‌هایی از جمله آبی، کرمی، شیری، یاس و نیز زرد روشن را انتخاب کنید که مناسب هستند.
  • تکه‌های لباس خواب: لباس‌های خواب می‌توانند به صورت چندتکه یا یک تکه تولید شوند. در این حالت شما می‌توانید مدلی را که به صورت چند تکه هستند را انتخاب کنید. چراکه این نوع پوشش‌ها می‌توانند زیبایی و ظاهر جذابی را برای شما ایجاد کنند.

جنس لباس خواب عروس چیست؟

از جمله مواد متداولی که برای لباس خواب عروس استفاده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد که عبارتند از:

  • نخ: این نوع پارچه‌ها به نسبت سایر اجناس مانند کتان سبک‌تر بوده و نفوذ هوای بهتری دارند. شما می‌توانید از آنها برای پوشیدن لباس‌های ضخیم استفاده کنید.
  • کتان: بیشترین ست‌هایی که برای لباس خواب زنانه وجود دارند، از این جنس تهیه می‌شوند. شما می‌توانید از آنها به راحتی برای تنفس استفاده کنید. این جنس می‌تواند در کنار سایر مواد استفاده شود که باعث می‌شود تا سهولت و دوام استفاده از آن بیشتر شود.
  • پشم: ماده دیگری است که از الیاف پلی استر ساخته شده و به علت نرم بودن بسیار مورداستقبال قرار گرفته است.
  • کش بافت: این ماده یک نوع پارچه سبک است که می‌تواند شکل خود را حفظ کرده و جنس نرم و لطیفی دارد.
  • پلی استر: این نوع از جنس کارها، با پارچه کتانی و پلی اورتان برای بافت و راحتی بهتر ترکیب می‌شوند. شما می‌توانید از این متریال برای افزایش دوام جنس کار استفاده کنید.

از دیگر موادی که می‌توان برای نوع پوشش‌ها بیان کرد، می‌بایست به ساتن (یک بافت نرم و براق پارچه‌ای) و نیز حوله‌ای اشاره نمود.

معرفی لباس خواب عروس
آشنایی با لباس خواب عروس

لباس خواب عروس فانتزی

لباس خواب عروس می‌تواند براساس طرح و نقشی که دارد نیز دسته بندی شود که در این حال می‌توان به یکی از نمونه‌های آن یعنی لباس خواب عروس فانتزی اشاره کرد. این نوع از البسه عروس، بسیار جذاب طراحی می‌شوند و می‌توان الگوبرداری آنها را از منابع مختلف اعم از کارتون‌ها، نقش بازیگران، کاراکترهای علمی-تخیلی، انیمه‌ها و غیره دانست. مدل‌های فانتزی معمولا کمی تنگ‌تر و یا فیت‌تر هستند که به بدن شما جذب می‌شوند. به همین خاطر معمولا در مدل‌های فانتزی، شما می‌توانید آنها را اندامی‌تر مشاهده کنید که لزوما همه قسمت‌ها را کاور نمی‌کند. با این حال نمونه‌های گشادتر و پوشیده‌ای از آن نیز وجود دارد. شما می‌توانید این نوع از البسه را در رنگ‌بندی‌های مختلفی مشاهده کنید که از جمله رایج‌ترین رنگ‌ها برای آن می‌توان به رنگ قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سفید اشاره کرد.

همچنین ویژگی دیگری که در این نوع از البسه خواب برای زنان و عروس‌ها وجود دارد، 2 یا 3 تکه بودن آنها در غالب موارد است که شامل یک تکه لباس، یک تکه شورت و نیز سینه بند می‌باشد. شما می‌توانید برحسب سلیقه‌ای که دارید مدل‌های مختلفی از آن را برای شب و برای استراحت انتخاب کنید. به طور کلی، لباس‌های خواب فانتزی که از آنها با عنوان لباس‌های کاستوم نیز یاد می‌شوند، از جنس نخ یا ساتن ابریشم و غیره هستند. کسانی که قصد دارند تا یک تیپ منحصر به فرد و جذاب برای همسران خود داشته باشند نیز می‌توانند از این نوع البسه تهیه کنند.

از جمله این نوع لباس‌ها می‌توان به مدل‌های پرستاری، دکتری، پلیسی، خلبانی، انیمه‌ای، فضانوردی، پرنسسی، شخصیت‌های حیوانی ملوس، ترک اشاره کرد که از جمله محبوب‌ترین مدل‌ها هستند.

لباس خواب عروس قرمز

یکی دیگر از مدل‌های مختلفی که برای این نوع از لباس‌های خواب عروس وجود دارند، رنگ‌بندی قرمز آن است که به شدت زیبا و دارای طرح‌های مختلفی می‌باشد. این نوع البسه می‌توانند به صورت‌های مختلفی طراحی شوند. از حالت ساده آنها گرفته تا مدل دارای طرح و اشیاء دیگر از جمله مروارید و غیره. شما می‌توانید این نوع البسه را با ضخامت‌های کم یا زیاد نیز تهیه کنید که در حالت نازک مانند تور و بدن نما است و در حالت ضخیم به صورت کامل با جنس حریر یا ساتن و نخی، بدن را می‌پوشاند.

نوع پوشش این نوع از البسه می‌تواند در حالت‌های مختلفی باشد که شامل بندی، پشت گردنی، آستین دار، بدون آستین و غیره باشند. این نوع البسه می‌تواند به صورت فری سایز (عددی) یا در سایز‌بندی‌های S, L, XL ارائه شود. همچنین طراحی این نوع البسه می‌تواند به صورت 2 یا چند تکه انجام شود که به صورت تاپ و شلوارک همراه با شورت و سینه بند و غیره هرکدام جداگانه یا یک پارچه است.

از ویژگی‌های بسیار مهم این نوع از البسه خواب برای عروس‌ها، می‌توان به جنس و رنگ بسیار جذاب و چشم گیر آن اشاره کرد که می‌تواند هماهنگ با سایر رنگ‌ها اعم از مشکی، برای زوجین بسیار جذاب باشد. شما می‌توانید از این نوع البسه خواب برای رویدادهای منحصر به فرد استفاده کرده و یک استایل شیک را ایجاد کنید. مدل دیگر این نوع از البسه خواب عروس را می‌توان به صورت طرح‌های ست شده دانست که هم برای مرد و هم زن ساخته می‌شوند.

لباس خواب عروس فانتزی و قرمز
لباس های خواب عروس به رنگ قرمز

لباس خواب عروس سفید

اگر به دنبال یک طرح خنثی و سفید برای لباس عروس می‌گردید، می‌توان به لباس‌های خواب عروس سفید اشاره کرد. این مدل کارها بسیار جذاب طراحی شده‌اند و می‌توانند برای زنان بسیار زیبا و مناسب باشند. چراکه رنگ‌های سفید به نوعی بیانگر لطافت و تمیزی است که زوجین می‌توانند با آن هماهنگ شوند.

لباس خواب سفید عروس می‌تواند به شکل‌های مختلفی طراحی شوند. از حالت حالت بدن نما گرفته تا مدل‌های ضخیم‌تر، از حالت‌های 2 تکه که می‌تواند تنها شامل سینه بند و شورت یا دامن بوده تا طرح‌های یک تکه که به صورت بندی در قسمت شانه‌ها و یا پشت بسته می‌شود. همچنین برخی از مدل‌های آنها نیز که حالت توری دارند، می‌توانند یک لایه بسیار نازک را ایجاد کرده و از گردن تا زانوها را کاور کنند که این مدل‌ها همراه 2 تکه دیگر نیز ارائه می‌شوند. شما می‌توانید از این نوع البسه در جنس نخ، گیپور سفید، لمه نقره‌ای یا ساتن و غیره استفاده کنید.

طرح لباس‌های عروس معمولا بسیار شبیه به لباس‌های عروسی هستند که به همین خاطر تهیه و هدیه این مدل به زوجین بسیار رایج است. شما می‌توانید این مدل لباس‌های خواب را در رنگ‌بندی های دیگر اعم از مشکی و یا قرمز نیز مشاهده کنید. همچنین سایز آنها می‌تواند به صورت فری هم ارائه شود. رنگ این نوع کارها معمولا سفید و یا نقره‌ای هستند و می‌توان آن را برای زنان نو عروس گزینه بسیار خوبی دانست.

لباس خواب عروس سایز بزرگ

برخی از افراد ممکن است به واسطه سایز و ابعادی که دارند، از مدل‌های بزرگ این طرح‌ها استفاده کنند که برای آنها نیز انواع مختلفی از لباس خواب عروس درنظر گرفته شده است. به طور معمول، رنگ‌بندی برای لباس‌های خواب عروس سایز بزرگ در حالت‌های سفید، قرمز، مشکی، رنگ صورتی یا کرم، صورتی، جیگری و قرمز ارائه می‌گردد.

لباس خواب عروس سایز بزرگ می‌تواند دور سینه‌ای در حدود 140 الی 130 سانتی‌متر داشته، بخش دور کمر آن از 150 تا 160 سانتی‌متر باشد و نیز دور باسن آن از 170 الی 180 سانتی‌متر باشد. جنس کار این نوع از البسه برای زنان، بهتر است دارای خاصیت کشسانی باشد. در این حالت معمولا تا ده سانتی‌متر برای آن این قابلیت درنظر گرفته می‌شود. جنس به کار رفته در ساخت این نوع البسه معمولا از ویسکوز صد در صد نخی یا ساتن، دانتل و غیره است. شما می‌توانید آنها را نیز بشویید.

این مدل کارها معمولا حالت‌های بازی دارند و بدن نما هستند تا برای کسانی که سایز بدن بزرگی دارند، راحت تر باشند. شما می‌توانید آنها را به صورت یک پارچه، به صورت 3 تکه شامل بدنه، شورت و سینه بند، به صورت طرح‌های پلنگی، دامنه و تاپ و غیره مشاهده کنید. طرح‌های بسیاری برای مدل‌های  لباس خواب عروس سایز بزرگ وجود دارد. شما می‌توانید برحسب سلیقه و بسته به آزاد بدن، میزان پوشش، بدن نما بودن و رنگ‌بندی، آنها را انتخاب کنید. توصیه می‌کنیم کسانی که هیکل بزرگ و یا اضافه وزن دارند، حتما برای سایز لباس خواب خود از ابعاد بزرگ و راحت‌تر استفاده کنند؛ چراکه مدل‌های تنگ به شدت آنها را اذیت می‌کند. همچنین بهتر است لباس‌های خوبی که تهیه می‌کنید، به خصوص مدل‌هایی که برای بهار یا تابستان هستند، به گونه‌ای باشند که ضخیم نبوده و پوست شما را نسوزاند.

لباس خواب عروس سفید و بزرگ
لباس خواب عروس سفید

ست لباس خواب عروس

ست لباس خواب عروس چیست؟ در این خصوص باید گفت ست‌های لباس خواب در واقع مجموعه‌ای از البسه برای خواب هستند که زنان می‌توانند از آنها برای تجربه یک خواب راحت‌تر استفاده کنند. شما می‌توانید از این نوع لباس‌ها برای داشتن یک تجربه ساده و سریع برای خوابیدن در شب استفاده کنید. ست‌های لباس خواب عروس شامل انواع مختلفی هستند که در مورد آنها می‌توان گفت:

  • سرویس لباس خواب عروس: این نوع پکیج‌ها در واقع از چندین مدل البسه تشکیل شده‌اند که شامل شلوارک، چشم بند، پک‌ها، تاپ، پیراهن و غیره می‌باشند. شما می‌توانید آنها را به صورت یک بسته آماده برای خود و همسرتان تهیه کنید.
  • مدل لباس خواب عروس توری: این نوع از ست‌های لباس به صورت بدون شلوار بوده و می‌تواند جذابیت زیادی داشته باشد.
  • سرویس سه تایی: این مدل از سرویس‌ها شامل شلوارک، سینه بند و نیز تاپ است.

در تهیه سرویس‌ها و ست لباس خواب عروس بهتر است محصولات شما جنس نرم و نیز لطیفی داشته باشند. شما می‌توانید از این نوع متریال‌ها استفاده کرده و از بروز حساسیت جلوگیری کنید. جنس بیشتر کارهایی که در ست لباس خواب عروس مشاهده می‌کنید، از ابریشم، ساتن سیلیک و یا نخی است. شما می‌توانید از الیاف نرم آنها برای داشتن یک خواب زیبا استفاده کنید. بهتر است از پارچه‌هایی که الیاف نخی، ساتن و ریون دارند استفاده کنید.

در واقع تاپ و شلوارک یا دامن، پیراهن توری همگی از جمله این سرویس‌ها هستند. ست‌های لباس خواب عروس و داماد معمولا هزینه‌ای کمتر از 500 هزار تومان در مدل‌های رایج آن دارند. با این حال متریال استفاده شده در این نوع لباس‌ها نیز مهم است و می‌تواند برهزینه آن بیفزاید.

لباس خواب عروس و داماد جدید

لباس خواب‌ها همواره البسه‌ای هستند که همواره مورد استقبال قرار می‌گیرند. آنها می‌توانند هرساله در مدل‌های جدید ارائه شوند و طرح و رنگ‌بندی‌های مختلفی داشته باشند. با این حال هرچقدر به سمت جلو پیش میر‌ویم، مدل‌های لباس خواب عروس و داماد به صورت برهنه‌تر و با آزادی پوشش بیشتری همراه است که نشان از توجه بیشتر طراحان به ساخت این نوع البسه برای زوج‌های جوان است. مدل‌های قدیمی که به صورت یک پیراهن و شلوار تولید می‌شدند، امروزه کمتر رواج یافته است.

جدیدترین مدل لباس خواب عروس

در طرح‌های جدید از لباس خواب به خصوص مدل‌هایی که گران‌تر هستند، شما قادر هستید تا ریزه کاری‌های بیشتری را مشاهده کنید. به عنوان مثال می‌توان به اجرای طرح‌های تزئینی در آستین دستان و یا کنار‌ه‌های لباس و یقه‌ها اشاره کرد. همچنین از انجایی که استقبال بر روی این نوع لباس‌ها بیشتر شده است، می‌توان مدل‌های مختلفی را مشاهده کرد که شامل به کارگیری ابریشم در آنها هستند، شما می‌توانید این ست‌های جذاب نیز بهره‌مند شوید.

برخی دیگر از مدل‌های جدید لباس خواب عروس، به صورت یک تکه و یا دو تکه هستند. یک لایه زیرین که بر روی کتف ها آویزان شده و سینه تا قسمت بالای زانوها را می‌پوشاند. و نیز یک لایه که همانند یک پالتو عمل می‌کند و دور کمر خود نیز یک حالت کمربندی ایجاد کرده است. شما می‌توانید این مدل‌ها را برای حالتی رسمی تر و انجام کارهای روزمره نیز استفاده کنید.

علاوه بر این موارد، مدل‌های بدن نما و باز جزو در مدل‌های مختلفی طراحی می‌شوند و امروزه می‌توانید این مدل‌ها را جزو جدیدترین مدل‌های لباس خواب عروس به شمار آورد. امروزه بانوان لاغر معمولا از لباس خواب‌های دکلته استفاده می‌کنند و نیز بانوانی که حجم بدنی آنها بیشتر است، مدل‌های گشاد و با یقه بسته را انتخاب می‌نمایند.

در این قسمت راجع به انواع لباس بارداری زنانه مطالعه کنید.

ست لباس خواب عروس جدید
انواع لباس های خواب عروس جدید

لباس خواب عروس و داماد توری

مدل‌های توری یکی از بهترین انتخاب‌ها برای لباس خواب به خصوص در دوره گرما می‌باشد. شما می‌توانید از این مدل البسه به راحتی استفاده کنید. چراکه هم نحوه پوشیدن و هم تعویض آنها آسان است. این نوع البسه بسیار سبک بوده و معمولا رنگ‌بندی‌های آن به رنگ‌های سفید، مشکی، قرمز رایج‌تر است. با توجه به ویژگی‌های آن، شما قدر هستید تا برای رویدادهای خاص نیز از این نوع لباس‌ها استفاده کنید. این کار می‌تواند در زمان شب زفاف نیز به کار گرفته شود.

عموما مدل‌های لباس خواب توری، انواعی از البسه هستند که با طرح‌ها و نقش و نگارهای‌ بسیاری دوخت می‌شوند. به همین خاطر بسیار زیبا هستند و می‌توان آنها را برای کسانی که بدن فیت و ورزشی دارند، بسیار جذاب توصیف کرد. یکی دیگر از انواع این مدل لباس‌های خواب، انواع آنها به صورت پوشیده هستند که در برخی قسمت‌ها حالت توری به خود می‌گیرند. از جمله قسمت آستین دست‌ها، سینه‌ها و انتهای لباس خواب در قسمت پاها.

پیش از آنکه برای تهیه لباس خواب‌ عروس توری اقدام کنید، بهتر است حتما به رنگ‌بندی، سایز مناسب آنها برای بدن شما و نیز جنس کار توجه نمایید. چراکه این کار می‌تواند از پاره شدن و نیز آسیب به این البسه به راحتی جلوگیری کند. شما می‌توانید با صحنه آرایی، در کنار به کارگیری یک رنگ زیبا، از این البسه برای سوپرایز کردن او کمک بگیرید.

لباس خواب عروس تحریک کننده

همانطور که گفتیم، البسه خواب یکی پوشش‌های بسیار جذاب است که زوجین به خصوص در روزهای اول به آن توجه ویژه‌ای دارند. همچنین در طول رابطه میان زن و مرد نیز لباس‌های خواب می‌تواند به گونه‌ای باشد که با طرح‌های جذاب خود، آنها را تحریک نماید. در این رابطه شما می‌توانید از مدل‌های زیر به عنوان البسه خواب تحریک کننده عروس استفاده کنید که عبارتند از:

  • مدل‌های توری: همانطور که گفتیم، البسه توری بدن نما هستند و جنس بسیار سبکی دارند. شما می‌توانید از این نوع کالاها به خصوص در رنگ‌بندی‌های منحصر به فرد آن مانند قرمز و یا مشکی، استفاده کرده و یک تیپ منحصر به فرد را ایجاد کنید.
  • دو تکه: مدل‌های بسیار ساده‌ای که تنها از 2 تکه تشکیل شده اند نیز برای لباس خواب عروس تحریک کننده وجود دارند که تنها شامل سینه بند و شورت می‌شوند. این نوع لباس‌ها می‌توانند به صورت کاملا پوشیده یا بدن نما و توری طراحی شده باشند که می‌توان این مدل‌ها را نیز درنظر گرفت.
  • لباس قرمز: قرمز یکی از رنگ‌های بسیار هیجان انگیز و زیبا است که معمولا در کنار رنگی مانند مشکی یا به تنهایی می‌تواند برای ایجاد یک حالت تحریک کننده استفاده شود.
لباس خواب عروس و داماد توری
انواع لباس خواب عروس و دامادی

تعبیر لباس خواب عروس

در مورد تعبیر لباس خواب عروس در رویاها و خواب‌ها می‌توان گفت:

  • لباس عروسی نمادی از شروع فصل جدید در زندگی است.
  • در صورتی که لباس عروس گشاد باشد، به معنای آن است که عروسی انتخاب مناسبی نیست. در صورتی که لباس عروس تنگ باشد، نماد اهمیت بیش از حد به ظاهر است. در صورتی که لباس به حدی تنگ است که شما می‌توانید با کاهش وزن این مشکل را رفع کنید، در این حالت معنی آن این است که شما آمادگی دارید برای تعهد و دستیابی به اهداف خود.

چقدر این مقاله واستون مفید بود؟

روی ستاره ها کلیک کنید تا رایتون ثبت بشه

میانگین امتیازات 4.8 / 5. تعداد رای های شمرده شد: 13

اولین نفری باشید که به این مقاله رای میده!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا